28 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb helaas geen tips, maar 120cc? Mijn zoontje is 16 weken en drinkt met gemak 200!

4 jaar geleden

Wanneer was de uitgerekende datum? Misschien dat sprong 3 of 4 dan gaande is?

4 jaar geleden

Klinkt heel lastig inderdaad! Hier ook een baby van 16 weken met sinds gisteren heftigere huilbuien en al een week ofzo minder drinken. Maar tussendoor is ze wel tevreden. Ze slaapt wel minder lang dan normaal, overdag, maar we rommelen ons wel door de dag heen :-) Ik gok op een sprongetje hier, zou dus wel weer over moeten gaan. Heb helaas geen tips. Hou vol! Alles is een fase.

4 jaar geleden

Hier ook een kleine meid van bijna 4 maanden en is ruim 6 kg. Die 200 ml wegdrinkt (180 ml water met 6 schepjes flesvoeding) Nou is ieder kind anders, zal ze niet in een sprongetje kunnen zitten? Of komt er misschien een tandje door?

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Wanneer was de uitgerekende datum? Misschien dat sprong 3 of 4 dan gaande i ...
Ze is drie weken tevoren geboren, ik heb idd ook al na de sprongetje gekeken. Maar herken er niks in

4 jaar geleden

Oh en trouwens wat drinken betreft.. normaal drinkt mijn zoontje tussen de 100 en 150 per voeding, zit nog steeds op 6 a 7 flessen per dag omdat hij gewoon geen druppel meer drinkt dan die wil en tijdens sprongetjes drinkt hij soms nog iets minder 🤷🏼‍♀️ ik maak met niet meer druk om, hij duwt net als jou dochter de speen eruit en klaar 😅

4 jaar geleden

Reactie op Dreessie

Ik heb helaas geen tips, maar 120cc? Mijn zoontje is 16 weken en drinkt met ...
Ja helaas, maar ze was maar 2200 gram toen ze geboren werd. Dus ging met kleine stapjes vooruit, en ze is eindelijk 5,1 Kg waar wij al heel blij mee zijn. Dus 120 is voor ons echt een sprong vooruit.

4 jaar geleden

Pfff klinkt als een sprongetje en precies mijn dochter. Mijn dochter ging van bijna 200cc naar met heel veel moeite 120. En soms dronk ze zelfs maar 50cc. Mijn dochter krijgt kv, om te zorgen dat ze genoeg binnen kreeg zijn we terug gegaan naar 6 flessen. Terwijl we eigenijk net richting de 4 gingen. Slapen werd ook een strijd en ze had stemmingswisselingen van hier tot Tokyo. Waren we helemaal niet gewend. Om te zorgen dat ze beter dronk zijn we andere houdingen gaan proberen en de fles verder in de mond doen. Dat werkte. (Tips van andere mamma's) Verder heb ik weinig tips. Veel dingen hielpen bij dit sprongetje gewoon niet.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Klinkt heel lastig inderdaad! Hier ook een baby van 16 weken met sinds gist ...
Dit klinkt inderdaad als een sprongetje wij hebben hem hier ook volgens mij 🤣 hij besloot inene ook weer een nachtvoeding in te lassen🤣het is een fase het is een fase...🤣

4 jaar geleden

Geen tips hier, ik denk inderdaad een sprongetje. Hier is ons dochtertje ook heel onrustig de laatste dagen. Zowel bij het drinken als in haar slaap. En wat betreft het drinken, lijkt me inderdaad normaal als ze 3 weken te vroeg is geboren. Mijn dochter dronk eindelijk met moeite 180cc maar zit nu met haar sprongetje ( of tandjes?) terug op 150cc. En ze is een week later geboren... nochtans niets mis met haar gewicht volgens K&G (Belgische cb). En daar kan ik in komen dat thuis werken harder werken is. Veel moed!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Klinkt heel lastig inderdaad! Hier ook een baby van 16 weken met sinds gist ...
Hier ook 1 van 16 weken! Ook veel driftbuien gehad.. Wij dachten dat het te maken had met sprongetje.. en regeldag. Morgen is hij 17 weken en sinds vandaag weer stuk vrolijker!

4 jaar geleden

Oh hier probeer ik trouwens ook vaker te voeden. We zaten op 5 voedingen, tegen de 4 aan, en nu weer 6 a 7. Zo probeer ik er toch nog genoeg in te krijgen bij haar... en aan de borst is ze wel tevreden 😁

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Dit klinkt inderdaad als een sprongetje wij hebben hem hier ook volgens mij ...
Yup hier ook weer een nacht voeding erin 7 voedingen per dag is niks. Maar wel mooi de tepel/fles uitspugen als madam niet meer wil dan denk ik drink wat meer🙈

4 jaar geleden

Heeft ze misschien last van darmkrampjes? Want volledig over naar de flesvoeding veroorzaakt ook darmkrampjes.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Oh hier probeer ik trouwens ook vaker te voeden. We zaten op 5 voedingen, t ...
Klopt borst geeft voorkeur ik kan ook geen fles geven dan spuugt ze die uit en hapt na de borst. Mijn man kan wel de fles prima geven, maar zodra ze mij ziet is ook dat afgelopen en krijst ze alles bij elkaar en wil dan de borst en soms na echt lang gezeur, zetten we de fles ma weg maar blijft ze boos en driftig, dan ben ik er klaar mee en leg haar maar aan. Dan is ze in ieder geval stil.

4 jaar geleden

Reactie op Kavita

Heeft ze misschien last van darmkrampjes? Want volledig over naar de flesvo ...
Ze krijgt bv in fles en 1/2 x daags nu KV om er langzaam aan te wennen. Maar eerst gevecht met die fles maar eens winnen.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ja helaas, maar ze was maar 2200 gram toen ze geboren werd. Dus ging met kl ...
onze dochter is ook te klein geboren, moest 1 dag in het ziekenhuis blijven met 2645. ze is nu 5,5 kilo ongeveer en krijgt volledig bv. Soms bv uit fles en soms kv. Ze is pas 14 weekjes oud, 29-02 geboren. Die van ons drinkt vaak en maar wel weinig, ze drinkt ongeveer 90cc. maar wel 7 tot 9 keer per dag. Heeeeeel vermoeiend. Er zijn 3 mogelijke verklaringen. Of het is een sprongetje, dat denk ik eerder, of het zijn de tandjes, of het is reflux. Mijn dochter spuugt best vaak, soms veel soms weinig. maar doordat ze vaak spuugt wil ik de hoeveelheid flesvoeding per keer niet verhogen. Het is moeilijk, maar wanneer ze eenmaal vaste voeding gaan eten, zal het makkelijker gaan om een ritme te krijgen. Probeer structuur zover het kan te bieden en vaste rituelen aan te houden, dan komt alles goed. Gelukkig maak je het niet alleen mee. Die van mij blijft vanaf dag 1 standaard van 16 uur tot 22.30 uur veelvuldig krijsen en wil dan continue vast gehouden worden. Met nog een kind in huis, die ook een vast ritme heeft gaat het heel moeilijk

4 jaar geleden

Oh hier ook drama met dochtertje van 17 wk. Denk dat het een sprongetje is en/of de 4 maanden slaapregressie. Drinken gaat ook slecht. Eerst 200ml nu soms maar 100ml. En slapen ‘s avonds is een drama. Echt hysterisch Is dan. Nu ook weer. Ik hoop echt dat ze zo in slaap valt anders wordt het weer een zware nacht. 😫

4 jaar geleden

Oh wat vervelend voor jullie. En wat zielig voor het kleintje. Misschien heeft ze honger, maar pijn bij het drinken? Spruw? Mijn zoontje kreeg heel laat spruw in zijn mondje. En wilde toen ook niet meer drinken. Of eventueel een andere fles proberen? Mijn dochter van 14 weken vindt de difrax fles totaal niet fijn. Moet ze teveel moeite voor doen.Zijn overgestapt op een mam fles. Die drinkt ze heel makkelijk leeg. Heel veel sterkte ermee.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Klopt borst geeft voorkeur ik kan ook geen fles geven dan spuugt ze die uit ...
Och ja dat is dan wel het voordeel van de borst, denk ik altijd maar :-)