17 Reacties

3 jaar geleden

Wij geven van het begin af aan drinken uit een gewone beker..... betekend dat je moet helpen, maar leert dan wel meteen uit een normale beker te drinken.... hij kan er hier nu echt goed uit drinken en krijgt dan ook goed wat binnen......

3 jaar geleden

Reactie op Diaket

Wij geven van het begin af aan drinken uit een gewone beker..... betekend d ...
Dat is niet echt een tip voor nu, meer een voor in het verleden.. Heb je een idee om dit nu aan te kunnen leren aan een baby van 8-9 maanden?

3 jaar geleden

Ik lees mee! Heb ook een munchkin beker in huis. Maar ze snapt er hier ook nog niks van 😅

3 jaar geleden

Ik lees ook mee. Ook wij hebben een munchkin beker aangeschaft, maar hij drinkt toch nog liever een beetje water uit de fles.

3 jaar geleden

Gewoon oefenen, oefenen, oefenen en ja in het begin is het een geklieder maar daarna gaat het echt beter

3 jaar geleden

Ik wil ook overstappen naar munchkin beker dus ik lees ook even mee. Wel drinkt onze dochtertje uit een rietjesbeker en dat gaat heel goed.

3 jaar geleden

Wij zijn begonnen met een tuitbeker en drinken uit een open bekertje, omdat munchkin ook hier nog niet begrepen werd. Af en toe wel de munchkin aangeboden en ineens had ze het vorige week door. Hier drinkt ze nu ook echt goed uit.

3 jaar geleden

Wij hebben de beker aan haar gegeven, in het begin snapte ze er niks van. Soms hielpen wij haar of deden wij het voor, na een paar dagen snapte ze dat ze de beker aan der mond moest zetten en na 2 weken ofzo snapte ze dat ze ook de beker wat omhoog moest houden. In het begin is ze vaak nat geweest hoor maar nu gaat het hartstikke goed! Het is gewoon blijven volhouden en aanmoedigen, dan komt het vanzelf :) in het begin gaven wij ook een flesje water ernaast, dan kreeg ze sowieso genoeg vocht binnen

3 jaar geleden

Reactie op Mamavanzoontje

Dat is niet echt een tip voor nu, meer een voor in het verleden.. Heb je ee ...
Dat is ook een prima tip voor nu lijkt me. Je kan het proberen uit een gewone beker. Of uit een rietjesfles, of een beker met speciale vorm (zo’n inkeping erin)...

3 jaar geleden

Hier ook een munchkin beker. Hebben we hem bij iedere vaste voeding consequent aangeboden vanaf 6 maanden. De eerste maand deed hij er weinig mee, toen kreeg hij het door en dronk er ook echt wat uit. Nu is hij 9 maanden en kan hij de beker zelf pakken en drinken. Ik zou zeggen; blijf aanbieden en dan leert ze het vanzelf.

3 jaar geleden

Hier werkt, buiten het oefenen met een gewone beker, een rietjesbeker goed ipv een tuitbeker of een 360 beker.

3 jaar geleden

Wij hebben ook de Munchkin 360 beker, maar het werkt niet echt. De rietjesbeker daarentegen wel. Daar kan ze al een tijdje goed uit drinken. Al het andere dan melk (dus water en thee) krijgt ze uit deze beker. Zo leert ze ook het verschil tussen melk en iets anders.

3 jaar geleden

Hier werkt drinken uit een shotglaasje heel goed, Haha! Past beter bij de formaat van haar mond en er komt niet teveel water tegelijk.. ik hoor ook van mensen dat ze begonnen met verdunde yoghurt dat dat goed helpt om het te leren!

3 jaar geleden

Hier ook een munckin beker. Blijven aanbieden. De eerste keren had hij nog niet echt door hoe het werkte. De eerste keren heb ik ook met mijn vingers wat op het silicone geduwd dat er zo water uit kwam. En plots kon hij het zelf, ondertussen drinkt hij volledig alleen. In de creche drinkt hij altijd uit een gewone open beker. Misschien dat dat ook geholpen heeft.

3 jaar geleden

De munckin is inderdaad oefenen oefenen kliederen en nog eens oefenen. Hier al vanaf 5 maanden gegeven en sinds hij 6.5 maand was dronk hij er heel goed uit zelf zonder hulp.

3 jaar geleden

Wij geven bij de fruit en groentenpapjes water in een beker en dit gaat wel, maar in kleine slokjes of het loopt er allemaal terug uit. 😁 Hij denkt soms ook dat het melk is en kijkt dan zo wat boos naar mij.. Ik moet er elke keer van lachen! 🤣

3 jaar geleden

Mijn zoontje drink eigenlijk alleen nog maar uit zijn fles of een normale beker met handvaatjes. Hij snapt een rietjesbeker niet meer en de munchkin/tuitbekers werken gewoon niet lekker. Hij vind het echt geweldig om uit een normale beker te drinken, ik begeleid daar natuurlijk wel nog bij, vanmiddag was hij iets te enthousiast en gooide al het water over zich heen😂 maar verder geniet hij er echt van!