17 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 4 maandjes maar deed al op zijn duimpje zuigen toen die paar weekjes was ondertussen denkt meneer dat zijn hele hand of vuist in zijn mondje past..

4 jaar geleden

Deed ons meisje ook. Bij ons was het de start van het sprongetje... ;)

4 jaar geleden

Reactie op Natalie90

Mijn zoontje is ook 4 maandjes maar deed al op zijn duimpje zuigen toen die ...
Haha bij ons juist andersom. Het is al heel lang bezig met haar hele vuist. En nu is het de duim.

4 jaar geleden

Ja zeker! Mijn zoontje is nu ook 4 maanden en doet het nu sinds een week of 2.. daarvoor was het gewoon de hand al een tijdje 😅

4 jaar geleden

Niet specifiek de duim, maar inderdaad wel zijn hele handje.... als ik dit zie bied ik hem altijd de speen aan ipv zijn eigen hand. Dit is later beter af te leren. Speen kun je weg leggen, eigen hand word lastig 😂😂

4 jaar geleden

Mijn dochter van 15 weken begon ook met paar weken te duimen. Ik en mijn man zijn echt hard bezig om het af te leren. Doen bv speen in mond en hand boven speen. Ze word boos en slaapt slecht, als we haar hand weg halen. Wij hebben ook het zelfde probleem, ben bang dat ze een slecht gebit gaat krijgen. Ik ben benieuwd hoe we dit kunnen oplossen.

4 jaar geleden

Reactie op Diaket

Niet specifiek de duim, maar inderdaad wel zijn hele handje.... als ik dit ...
Ja alleen onze meid spuugt de speen uit en pakt vervolgens haar hand weer 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Riianne91

Deed ons meisje ook. Bij ons was het de start van het sprongetje... ;)
Hier ook!

4 jaar geleden

Jaa hier ook. Ze heb alleen geen speen

4 jaar geleden

hier ook de duim begonnen. mijn meisje had aan begin een speen maar spuugde ze altijd uit of ze begon te kokhalzen. nu heeft ze haar duim gevonden en is het goed. ik vind het wat minder want die duim is straks zeer moeilijk af te leren.

4 jaar geleden

Onze dochter ( 14 weken) had in het begin een speentje, maar sinds een maand stopt ze haar vingers in de mond. Wij hebben daar totaal geen moeite mee!☺️

4 jaar geleden

Onze kleine duimt ook. Weigerde ver voordat hij de duim had gevonden de speen. Ik denk dan achja dan maar een beugel 😅

4 jaar geleden

Onze dochter van 18 weken, deed dit 2 weken geleden ook opeens van de ene dag op de andere. Ik heb reeds 4 fopspenen geprobeerd om zo het duimen wat af te leren. Die van Bibs zuigt ze het beste op (al wordt deze na maximum 3 minuten weer uitgespukt). Ze krijgt borstvoeding en is die speeltjes allemaal niet gewoon. Intussen is het duimen wel spontaan verminderd en doet ze het enkel nog 's avonds bij het slapen gaan en 's nachts als ze wakker wordt.

4 jaar geleden

Hier al vanaf dat hij zo’n 8 weken was. Hoefde er sindsdien nooit meer uit voor een speen, ideaal 😜. En betreft dat afleren, tja dat is iets voor latere zorg. Tegenwoordig moet 9/10 kinderen een beugel dus of je nu geduimd hebt of niet en de andere bijkomende aspecten maak ik me helemaal geen zorgen over. Geloof ook niet dat hij op zijn 16e nog met zijn duim in zijn mond zit dus vind het wel prima zo 🥰. Tegenwoordig is het ook vaak zijn wijs en middelvinger ipv zijn duim of zijn hele hand haha! Dat laatste zal wel met het sprongetje te maken hebben denk ik, hij is nu exact 17 weken.

4 jaar geleden

Hier ook een duimer, onze dame wil geen speen. Onze zoon van nu 4 jaar is ook een duimer. Lastig af te leren inderdaad, je ziet het ook wel een beetje aan één voortand, maar ik kan ermee leven en volgens de tandarts kan het nog prima goed komen als hij maar stopt voor het wisselen. Dus we mikken nu op stoppen voor zijn 5e verjaardag.... Ik vind het eerlijk gezegd ook wel makkelijk bij zo'n kleine baby. Geen gedoe met speentjes en altijd troost bij zich. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat ouders het proberen te voorkomen. Een speen pak je later makkelijker af! (Al klinkt dat ook makkelijker dan het is hoor... weet ik van diverse vrienden)

4 jaar geleden

Hier ook, zijn nu begonnen met oefenhapjes omdat het vaak een seintje is dat ze toe zijn aan een volgende stap!

4 jaar geleden

Hier net 3 maanden. Duim gevonden. Heeeel zelden in haar mond en als we het zien wisselen we gewoon met de fiep. Vind ze geen probleem en 5 minuten later heeft ze beide niet meer nodig en valt ze in slaap