63 Reacties

4 jaar geleden

Bij mij ligt hij ook overdwars maar dan net rond of boven mijn navel. Hoofdje ligt rechts naast mijn navel en zijn kontje links. Soms draait hij zijn hoofdje net onder mijn middenrif/ribben. De baby ligt dus hoog waardoor ik veel last heb van maagzuur. Ik ben 34 weken zwanger.

4 jaar geleden

Ja dat heb ik ook, dat het hoofdje soms wat hoger komt. Maar vooral: voeten onder mijn ribben! Ik heb geen last van maagzuur, wel van mijn blaas. Wat zegt de verloskundige ervan bij jou?

4 jaar geleden

Hier ook een dwarsligger, althans vorige week op de echo nog wel. Hoofdje links naast m’n navel, kontje rechtsonder m’n navel en voetjes beneden. Nu zit er rechtsboven m’n navel iets hards, geen idee of het z’n billetjes zijn of z’n hoofdje. Wel het gevoel dat de voetjes nog onderin liggen.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hier ook een dwarsligger, althans vorige week op de echo nog wel. Hoofdje l ...
Hoe ver ben jij?

4 jaar geleden

Ja dat heb ik ook, dat het hoofdje soms wat hoger komt. Maar vooral: voete ...
De verloskundige zegt dat hij t/m week 36 nog mag draaien. Daarna gaan ze kijken of ze hem alsnog kunnen draaien (uitwendig) indien nodig. Ik hoefde mij nog geen zorgen te maken zei ze. Met 36 weken heb ik een groeiecho. Hopelijk ligt hij dat wel goed. Meestal draaien babytjes uiteindelijk toch nog met hun hoofdje naar beneden. Het blaasprobleem wat jij benoemt herken ik ook.

4 jaar geleden

De verloskundige zegt dat hij t/m week 36 nog mag draaien. Daarna gaan ze k ...
Spannend... ook slapen is lastig zo. Als ik op mijn zij lig waar zijn hoofdje ligt, dan voel ik zijn voetjes langs de andere kant tegen mijn buik duwen. Andersom ligt prettiger. Op mijn rug slapen word lastiger, dan trekt mijn buik erg. Wat raar zo! :-)

4 jaar geleden

Spannend... ook slapen is lastig zo. Als ik op mijn zij lig waar zijn hoo ...
Ook heel herkenbaar. Hij is verder erg beweeglijk en doordat hij minder ruimte heeft is het draaien voor mij minder prettig. Nog even volhouden dan hebben we er iets moois voor terug. Ben benieuwd of onze baby's nog zullen draaien. Duimen maar..

4 jaar geleden

Hoe ver ben jij?
Ik ben nu 32 weken en 5 dagen. Gynaecoloog zegt ook dat er nog tijd genoeg is om te draaien. Ben benieuwd wat hij gaat doen.. Laatste dagen wel veel laast van maagzuur. Heb t vermoeden dat hij anders ligt dan vorige week maar weet het niet helemaal zeker.

4 jaar geleden

Ik heb een stuitligger, ik krijg morgenochtend een versie in het ziekenhuis, ben nu 35+4. Hij ligt al weken zo dus ben benieuwd of het ze lukt om hem te draaien.

4 jaar geleden

Hier ook een dwarsligger waardoor ik maar op 1 zij mag/kan liggen. Hij gaat flink tekeer als ik op mijn linkerzij probeer te liggen, daar ligt zijn hoofdje nu. Ivm een geplande keizersnede gaan ze niet draaien. Ik hoop erg dat hij uit zichzelf nog draait.

4 jaar geleden

Reactie op Fleuribelli

Hier ook een dwarsligger waardoor ik maar op 1 zij mag/kan liggen. Hij gaa ...
Geplande keizersnede door de dwarsligging? Of een andere reden?

4 jaar geleden

Hier ook een dwarsligger, zonder reden, had nog ruimte om te draaien gaf de gyn aan, over 2 weken moet die uiteindelijk goed liggen, zo niet gaan ze proberen draaien, maar lijkt me niet zo’n pretje dus hoop dat die het nog zelf doet...

4 jaar geleden

Geplande keizersnede door de dwarsligging? Of een andere reden?
Vanwege 2 eerdere spoedkeizersnedes door niet vorderende ontsluiting. Dagen weeën en nooit verder komen dan 3 cm.

4 jaar geleden

Reactie op bam4

Hier ook een dwarsligger, zonder reden, had nog ruimte om te draaien gaf de ...
Heb het er ook niet mee! Ze verzekerde me wel dat het voor het baby’tje niet erg zou zijn. Zou enkel voor mezelf flink wat pijn doen. Maar dat zou het sowieso ook zijn als hij nu nog zelf zou draaien, aangezien hij dan van horizontale naar verticale positie zou draaien.

4 jaar geleden

Een tip voor als je deze nog niet hebt gehoord: ga op een skippiebal/fitnessbal zitten en maak ronddraaiende bewegingen (dit kun je dan elke dag doen). Het schijnt zo te zijn dat baby's dan in de juiste houding komen te liggen. Baat het niet dan schaadt het niet 👍

4 jaar geleden

Geen dwarsligger, voorlopig wel een sterrekijkertje. Ik hoop dat dit nog veranderd.

4 jaar geleden

Reactie op Sel94

Ik heb een stuitligger, ik krijg morgenochtend een versie in het ziekenhuis ...
Hoe is het gegaan?

4 jaar geleden

Vandaag een groeiecho gehad 34+1 en de kleine man ligt ook ineens dwars. Over 2 weken terug om te kijken of hij gedraaid is, anders keizersnee inplannen 🤞🏼 Neem aan dat er nog wel ruimte is te draaien? Ben er niet mee bekend, andere kids lagen en bleven netjes beneden liggen 😅

4 jaar geleden

Vandaag een groeiecho gehad 34+1 en de kleine man ligt ook ineens dwars. Ov ...
Zeker nog ruimte! Zolang je maar voldoende vruchtwater hebt, zei mijn gynaecoloog. Goed dat je binnen twee weken terug kan!!

4 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Hoe is het gegaan?
Het draaien is gelukt! Het draaien zelf was niet zo'n pretje maar erna gelukkig geen last gehad. Mijn buik voelt alleen een beetje beurs. Nu hopen dat hij zo blijft liggen en niet terug gaat draaien😁