23 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben via de kinderarts zalf gekregen voor beginnend eczeem

4 jaar geleden

mijn zoon heeft het ook. de huisarts schrijft een homeapatische zalf voor en vaseline veel smeren. als het maar vettig is

4 jaar geleden

https://www.neutral.nl/advies-tips/9-tips-voor-eczeem-bij-kinderen.html?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQjwudb3BRC9ARIsAEa-vUsj9RfzQA1qAY1dhKhvTjelU85eDQDIadQKCgfV6Hoygs5eF8A0N_YaAk5eEALw_wcB&gclid=Cj0KCQjwudb3BRC9ARIsAEa-vUsj9RfzQA1qAY1dhKhvTjelU85eDQDIadQKCgfV6Hoygs5eF8A0N_YaAk5eEALw_wcB Kijk hier eens op misschien heb je er iets aan 😊

4 jaar geleden

Mijn zoontje (19 weken) heeft het ook begon op zijn beentjes en zat in korte tijd over zijn hele lichaam. Wij hebben de huisarts ingeschakeld en hormoonzalf en koelzalf. Alleen op die manier is het onder controle te houden bij hem. Zodra we stoppen met smeren krijgt hij het helaas weer. Zit het bij jullie toevallig in de familie? Kan namelijk erfelijk zijn. Mijn man en zijn dochter hebben het ook. Wij hebben niks in het badje wassen hem alleen met water. Heb wel van de week een vette wasgel gekregen van de huisarts waar we mee begonnen zijn.

4 jaar geleden

Er werd me aangeraden hem telkens goed in te smeren met een (natuurlijke) crème zonder toevoeging van parfum of dergelijke zodat de huid voldoende gehydrateert blijft. Zeker na een badje. (Lipikar meegekregen bij de geboorte) Indien de eczeem te ver gevorderd is kan een crème met een laag cortisone gehalte ook hulp bieden. (Maar dit mag je maar beperkt gebruiken.)

4 jaar geleden

Zo zag het eruit bij mijn zoontje

4 jaar geleden

Kinderarts gaf eerst voorschrift vr apotheek met cortisone in en een zéér goede wasolie en vettige zalf van Avène nl Xeracalm A.D. lipiderende creme ... Iets duurder maar supercontent van..m'n zoontje heeft weer een zacht babyvelleke (en als hij eczeem had was het precies schuurpapier, hij had het over z'n heel lichaam...)

4 jaar geleden

Hier ook via apotheek vette crème gesmeerd, vaselinecetomacrogrol. In badje doe ik badolie van Inoli, extra vettend

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook heel erg. Hij heeft het op zijn hoofd, hals, buik, oksels, ellebogen, polsen, knieholtes en tenen. Zijn oorlellen scheurden zelfs als hij bewoog. Omdat niks hielp zijn we nu een bij de eczeem verpleegkundige geweest in het ziekenhuis. Hij heeft van haar hormoonzalf en koelzalf zonder rozenolie gekregen. Werkt echt heel goed. De plekken zijn weg en ik hoef nog maar heel weinig te smeren, we hebben het net 3 weekjes gebruikt. Koelzalf zonder rozenolie kun je zonder recept krijgen bij de apotheek. In bad gebruiken wij badolie van Inoli. Producten van Naif zijn ook zeker een aanrader voor de kwetsbare huid. Inoli is te koop bij de kruidvat, naif koop ik online.. wij douchen vaker kort dan dat hij in bad gaat, water droogt de huid uit en verergerd de eczeemplekken.

4 jaar geleden

Herkenbaar. Mijn zoontje heeft het nu ook heel erg. Bij mijn oudste dochter was t al een zoektocht, nu na meerdere middeltjes is me la roche posay lipikar baume geadviseerd. Ik heb ook de stick tegen jeuk besteld. Vrij van parfum ed. Deze balsem om het vettig te houden en dan hydrocortison van de huisarts voorgeschreven om het vurige eraf te halen. T warme weer helpt helaas ook niet mee. Op www.mijnhuidonline.nl hebben ze de balsem regelmatig in de aanbieding. Hopelijk heb je er wat aan, sterkte!

4 jaar geleden

Hier ook. Ik gebruik bij mijn dochter van 5 maand: - om kleertjes te wassen 'Le Chat' en als was verzachter azijn - om haar lichaam te wassen 'Ultra-nourrissant Anti-irritations van Bioderma (Atoderm)' of badolie van 'Galenco' - om haar lichaam in te wrijven dagelijks 'Lipikar AP+ van La Roche-Posay' - voor op de huiduitslag zelf gebruik ik 'Dermalex Eczeem Baby' en 'Cold cream' - ook heb ik een crème met 1% cortisone voor in uiterste nood (heb ik nog niet moeten gebruiken en is op voorschrift) Tips: - zo lucht mogelijk kleden bij warme temperaturen - badje zo kort mogelijk en zeker niet te warm - niet dagelijks in bad maar 2 à 3 keer per week - droog deppen ipv wrijven - geen/ zo weinig mogelijk parfumhoudende producten - ik heb ook een Dyson Pure Cool op haar slaapkamer staan, die zou ook stoffen die allergie kunnen opwekken filteren Dit zijn mijn aanbevelingen, ik heb zelf ook is redelijk hoge mate eczeem.

4 jaar geleden

Ik gebruik balneum creme en balneum badolie. De rode plekjes trokken gauw weg. Te koop bij de etos

4 jaar geleden

Hier ook twee kindjes met eczeem. Aanvullend op de andere tips: - haverzemelen in een washandje doen en die in t badje. Hier kun je de eczeemplekken mee wassen, vermindert de jeuk en de huid wordt er zachter van. - wassen met wasmiddel zonder parfum - irriterende kledinglabels uit de kleding knippen - bij erge jeuk heb je ook krabpakjes (op voorschrift van de kinderarts wordt het vergoed) Met hormoonzalf krijg je de vurige plekken snel weg. Daarnaast smeren wij dagelijks het hele lichaampje in met cetomacrogolcreme met 20% vaseline. Dit werkt voor beide kinderen erg goed.

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Zo zag het eruit bij mijn zoontje
Jeetje wat heftig :( Maar goed om te lezen dat het nu een beetje onder controle is

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Mijn zoontje (19 weken) heeft het ook begon op zijn beentjes en zat in kort ...
Het zit idd in de familie. Mijn zusje had het vroeger ook heel erg en mijn moeder ook een lange periode gehad. Bedankt voor de tip, ga het navragen bij de huisarts

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft het ook best erg. Ik doe haar nu minder in bad en gebruik minder zeep. En gebruik z'n grijs potje crème (gekregen bij de verloskundige) en nu begint het minder te worden

4 jaar geleden

Wat vervelend hè. Onze zoon, nu 4, had het ook heel erg. Het werd ook alleen maar erger en helaas pas beter toen hij 2 was. Nu heeft hij er zo goed als geen last meer van. Aanvullend op wat al gezegd is... Mocht het een probleem blijven, let dan ook eens op hoe hij op vast voedsel reageert. Eczeem staat vaak in verbinding met de darmen. Bekende triggers zijn varkensvlees, aardappel, tomaat, chocola (überhaupt suiker) en koemelk. Wij zijn na zijn 1e verjaardag overgestapt op sojamelk en hebben een tijd lang geen aardappel gegeven waardoor zijn huid tot rust kwam en kon herstellen. Omdat mijn man altijd eczeem krijgt van varkensvlees eten we dat eindelijk al amper tot niet. Het is nog ver weg misschien maar zodra je met maaltijden begint merk je het wellicht. Het komt vast goed!! Maar zonde is het wel, zeker als ze veel last hebben tijdens warme dagen...

4 jaar geleden

Hier gebruiken we de producten van Naif waardoor het al verbeterd is. En met de warmte kan het erger worden in de knieholtes etc, dan gebruiken we bepanthen zonder cortisone.

4 jaar geleden

Probiotica infantis van biokult bij de gezondheidswinkel kopen. Je zult zien wat een verbetering en dat het zelfs weg gaat. Probeer verder zuivelproducten dus koemelk te vermijden of zoveel als mogelijk te beperken. Beter is geitenmelk.

4 jaar geleden

Verder geen producten op de huis gebruiken