6 Reacties

vor 3 Jahren

Misschien talkpoeder, of mentholpoeder proberen en de huid goed vethouden, baden met bad olie

vor 3 Jahren

Mijn zoontje heeft ook eczeem met heel veel jeuk, maar dan andersom. Bij mooi weer heeft hij nergens last van en met regen heel veel jeuk. Wij gebruiken koelzalf zonder rozenolie. Hier werkt het perfect en mijn zoontje heeft bijna geen jeuk meer. 🙂

vor 3 Jahren

Ja hier ook een meisje met veel jeuk. Haar armpjes en vooral wangen en rond de mond. Ze krabt zich overal aan dat hele koppie in de bank heen en weer duwe omdat ze zo'n jeuk heeft.. hier een hormoonzalf maar of het echt helpt...? Geen tips dus.. maar begrijp je wel.

vor 3 Jahren

Hier juist het zelfde. Wat wij doen: - Dermalex eczeem baby voor op droge/ eczeem plekjes) en een a-derma anti-scratch (voor het hele lichaam) dagelijks. - Soms gebruik ik ook paar dagen cold crème op eczeemplekjes - SOS gebruik ik pannocort (cortisone zalf). - Ze doet enkel katoenen kledij aan gewassen met Le Chat. Ze gaat 1x/week in bad met olie (omdat haar huid anders zeer snel heel droog wordt). - Als ze begint te krabben tijdens het inwrijven doe ik haar kousjes aan haar handjes. - De rest van de dagen was ik haar gezicht en intiem op het verzorgingskussen.

vor 3 Jahren

Balneum badolie blijkt heel goed te helpen tegen eczeem :)

vor 3 Jahren

Bedankt voor al jullie tips! Ik heb alles genoteerd en ga de zalfjes kopen en uitproberen.