20 Reacties

4 jaar geleden

Dat is heel normaal, ik heb dat ook met mijn dochter ze is inmiddels 1,5 maar ik heb alleen voor haar gezorgd en als mijn man dan met haar was kreeg hij haar dan niet stil als ze ging huilen en sliep ze ook niet als hij haar in bed stopte. Inmiddels is ze er een paar maanden bovenop en maakt het haar niet uit.. maar haar voorkeur blijft toch mama..

4 jaar geleden

Oh respect voor jullie in deze tijd! Voor beide pittig.. wel herkenbaar. Ons derde kind en bij alle drie ben ik er het meest voor de baby. Man heeft dan ook minder feeling misschien en baby is gewend aan hoe jij het doet. Misschien fijn dat je man jullie kindje in de draagzak doet? Lekker veel bij hem wanneer het kan.. Maar begrijpelijk dat je het sneu vindt.. Misschien dat jij dan de bedtijd momentjes doet en hij lekker met de baby knuffelt als ie wakker is? Succes en idd, respect voor de single mom!

4 jaar geleden

Ik herken dat ook.. Ik heb een zoontje van bijna 10 weken en mijn man is op het moment ook veel weg(politie).. Ik merk ook dat hij meer naar mij toe trekt. Wat wij proberen te doen als mijn man hem echt niet stil krijgt, is dat ik ernaast ga zitten.. Zo is hij toch bij papa maar heeft hij wel door dat ik er ook ben.. Tenminste zo beredeneren wij het haha of het echt zo is weet ik niet maar het werkt wel😅 Ook ik vind het soms best pittig om er letterlijk dag en nacht alleen voor te staan. Inderdaad respect voor alleenstaande ouders!!

4 jaar geleden

Reactie op Keet92

Ik herken dat ook.. Ik heb een zoontje van bijna 10 weken en mijn man is op ...
Fijn dat er meer mensen zijn! En goed idee!

4 jaar geleden

Reactie op Malou Carine

Oh respect voor jullie in deze tijd! Voor beide pittig.. wel herkenbaar. On ...
Dat is het denk ik ook.. Ik zing van een liedje enzo en klets veel tegen hem aan. Mijn man vindt dat iets lastiger.

4 jaar geleden

Ja ook hier mijn man werkt in de oudere zorg dus ook veel aan het werk. En inderdaad komt hij thuis ben ik blij dat ik even haar kan afstaan en douchen alleen maar krijsen 🙃

4 jaar geleden

Heftig voor jullie zeg!! Deze periode is zwaar voor iedereen maar als je in de zorg werkt helemaal. Maar wat betreft je vraag, ik herken het ook, mijn dochter is nog flink eenkennig nu en wordt het liefst door mij getroost. Onze zoon was dat eigenlijk helemaal niet dus ik vind het wel even wennen. Maar heel begrijpelijk en normaal denk ik. Hier overigens merk ik ook dat mijn man niet goed weet wat hij met haar kan doen, een liedje zingen ofzo zit er niet in. Het verandert vanzelf 😁 als ze groter worden vinden papa's het vaak ook makkelijker om iets met ze te doen.

4 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Ja ook hier mijn man werkt in de oudere zorg dus ook veel aan het werk. En ...
Precies dat Ja😂

4 jaar geleden

Bij ons is ze ook een beetje eenkennig en mijn man is gewoon de hele dag thuis nu (hij moet wel thuis werken). Met veel moeite doet hij twee voedingen, maar voelt voor hem nu vooral aan alsof hij een strijd aan het voeren is. Ons meisje is nu 9,5 week.

4 jaar geleden

Hier dezelfde situatie! Mijn partner werkt voor DJI en is dus ook gewoon en veel aan het werk! Zojuist is hij weer de nachtdiensten in gegaan en ik moet eerlijk bekennen dat ik er weer even tegenop zie.. je staat er dan niet alleen in de nacht alleen voor maar ook overdag als hij op bed ligt. Ik merk inderdaad dat onze kleine man ( nu 5 weken) ook veel aan mij hangt! Hopelijk is de hele Corona-situatie snel voorbij en mogen er weer mensen over de vloer komen zodat hij ook andere gezichten leert kennen en minder eenkennig wordt. (En helpende handjes zijn op sommige momenten ook wel erg fijn!)

4 jaar geleden

Hier wisselt het per dag af maar manlief zn vakantie periode is over en gaat gewoon weer aan de bak ploegendienst. Productie werkt ook gewoon door. Ben momenteel wel degene die weet hoe ze stil word maar ook voor mij voelt t soms lastig als hij is werken

4 jaar geleden

Het is toch fijn om te horen dat mensen dit herkennen en dat ik niet de enige ben die er soms een beetje alleen voor staat 😊

4 jaar geleden

Reactie op CB.

Hier dezelfde situatie! Mijn partner werkt voor DJI en is dus ook gewoon e ...
Ja vervelend is dat hé die nachten! Ik denk daar altijd maar niet te veel over na en laat het over me heen komen. Woensdag komt die van mij er weer uit gelukkig. Hij heeft dan 2 avond, 4 dag, 2 avond en 5 nachten erop zitten 😱

4 jaar geleden

Mijn man werkt thuis, als hij niet hoeft te bellen, legt hij ons zoontje (6 weken) in zn nestje op een fauteuil naast hem, dan kan ik uitslapen. Als zoon onrustig is, weet ik vaak wat beter wat ik moet doen om het op te lossen maar ik leer dat wel ook zoveel mogelijk aan manlief. En savonds doet man ook regelmatig huid op huid. Ik ben hem nu aan het leren om die kleine in een draagdoek om te knopen. Mocht ik dan moe zijn/handen vrij willen hebben of zoon heeft krampjes of kan niet in slaap komen o.i.d. kan hij lekker met die kleine gaan wandelen👌🏻. Er zijn een hoop dingen waar je de vader in kan betrekken, als baby douchen heel lekker vind, aan papa leren hoe hij samen kan douchen enz enz. Baby's zijn erg ongeduldig met voeding heb ik gemerkt 😂 dus de fles in een hoek van 30 graden ipv 40 kan al een reden zijn voor een hoop onrust 😉

4 jaar geleden

Ik merk het hier ook, ook hier een man die vaak nachtdiensten draait..op dit moment ook weer...merk echt dat die kleine meid heel erg naar mij toe trekt nu...al neemt hij het wel vaak van me overdag nadat hij weer wakker is wat wel heel lief is zo kan ik tenminste ook even mijn rust pakken :)

4 jaar geleden

Onze dochter van 6 weken doet nu heel af en toe glimlachen, maar voornamelijk naar mij...mijn man vind dit ook echt niet leuk en toen zei ik ook misschien komt het omdat ze mij vaker ziet. Maar hij wil ook zijn rust na werk dus is lastig. Ik vraag me ook af, nu wij niks ondernemen met onze dochter en we dus alleen maar binnen zitten of dit geen negatief effectief heeft op haar ontwikkeling. Ze leert zo niet te wennen aan andere omgevingen zoals een winkel, familie, een autorit. Ik hoop dus ook dat deze crisis snel over is!

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik merk het hier ook, ook hier een man die vaak nachtdiensten draait..op di ...
Herkenbaar om er (tijdelijk) alleen voor te staan. Mijn man neemt sinds deze week weer meer van mij over, nu hij klachtenvrij is (had waarschijnlijk een lichte vorm van Corona). Inderdaad je man zoveel mogelijk met hem laten doen Schleepl, dan trekt het vanzelf bij na een tijdje.. ons mannetje van (morgen) 7 weken roept mij al een aantal weken hij huilt dan wat klinkt als wehweh, als mijn man dan komt krijst hij nog harder WEHWEH!! Als ik dan kom is ie stil 🤭 hoezo ze weten al vroeg wat ze willen.. Succes ermee! 🤞🏼🍀

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Mijn man werkt nu wel thuis en heel fijn de helpende handjes. Maar hij is inderdaad sneller gestild door mij. Hij vind het gehuil ook lastig. En ik pak het ook sneller aan waardoor hij de kans ook minder kreeg. Daarnaast is het nogsteeds wennen voor hem terwijl ik het gewoon zo doe. Ik vind het lastig omdat ik bang ben dat ik straks er helemaal alleen voor sta en de deur niet uit kan zonder hem. Omdat hij er geen raad mee weet.

4 jaar geleden

Reactie op WINGMANIFICT

Heel herkenbaar! Mijn man werkt nu wel thuis en heel fijn de helpende handj ...
Hoe lastig misschien ook, ik zou toch proberen je man vaker voor jullie kindje te laten zorgen.. vertel hem jou trucs en trics zodat hij wat handvaten heeft. Vind je het nou lastig om erbij te zijn als je man voor hem zorgt, ga dan even voor een kleine boodschap weg bijv ff wat halen bij de supermarkt. Het is ook een beetje wennen voor de kleine en je man.. Als het uiteindelijk goed gaat, gaat het op de opvang straks ook makkelijker succes! 🍀 Ik merkte zelf ook dat ik het een beetje lastig vond het los te laten omdat mijn man ook moeite had met bepaalde kleertjes aandoen (te grote vingers haha) en in het begin nog wat zoekende was, dan had ik zoiets van dan doe ik het wel ff snel.. gelukkig pakt mijn man ook zelf aan en zegt hij ook regelmatig dat hij wel even verschoond en dan maak ik bijv even een flesje klaar intussen

4 jaar geleden

Zelfde situatie hier.... mijn man is ook heel erg veel aan het werk. Vind het ook best heel pittig een peuter van 2 en een baby de hele dag. Ik ervaar hetzelfde, ik denk zelf dat omdat ik de hele dag samen met mn dochter ben, ik haar wat beter kan lezen en daardoor eerder de "goede" dingen doe om haar stil te krijgen. Maar ik vind het idd ook sneu voor mn man want de tijden dat hij er is doet ie mega zijn best.... helaas geen idee wat je dr aan moet doen. Zet em op! Blijf gezond en hopelijk over een tijdje eens een paar dagen/weekje samen vrij, dat scheelt al een hoop!