14 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter is 15wkn. Drinkt 4/5flessen van 180ml. Sinds afgelopen zondag krijgt ze fruithap erbij! Afgelopen dinsdag was ik op CB, dit gezegd en gaven aan dat wanneer zij aangeeft er aan toe te zijn dat je ermee mag beginnen. Er werd niet gesproken over hoeveel flessen ze er naast nog kreeg.

4 jaar geleden

Nou ik denk dat je niets moet en vooral doen wat goed voelt voor jou. Ik lees heel veel hierover en heel veel adviezen die pas vanaf 6 mnd praten over vaste voeding. Ook met name ivm de darmrijping en om het ontwikkelen van mogelijke allergieën zo veel mogelijk te beperken. Nogmaals doe wat goed voelt 🤗

4 jaar geleden

Mijn dochter is inmiddels 17 weken. (7 weken te vroeg) Hebben altijd al gedoe gehad met voedingen, hogerige baby. Toen ze 15 weken was ben ik gestart met oefenhapjes, in de ochtend fruithapje en einde van de middag groente. Wel uit de potjes van de kruidvat 4maanden+. Vers wou ze niet eten. Ze krijgt momenteel nog 5x 180cc plus ongeveer half potje groente en fruithapje. Wel laat ze na haar fruithapje en groentehapje ongeveer 50cc fles staan. Ik heb dit niet gedaan in overleg met het cb en het gaat prima. Eigen moedergevoel volgen lijkt mij altijd het beste.

4 jaar geleden

Mij werd juist gezegd dat de flessen zich zouden gaan afbouwen naarmate hij meer groene/ fruit zou gaan eten. Dus ik hou het straks op wat hij wil. Nu 3x180+6 en 2x 210+7. Nog 2 weekjes en dan mag ons manneke ook gaan proberen😁

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Mij werd juist gezegd dat de flessen zich zouden gaan afbouwen naarmate hij ...
Ik had ook het idee dat dat de juiste volgorde was .. Ben benieuwd welke voedingstijden je hanteert! :)

4 jaar geleden

Reactie op Marlin1985

Onze dochter is 15wkn. Drinkt 4/5flessen van 180ml. Sinds afgelopen zondag ...
Welke tijden hanteer je dan? Die 5e fles laat je dan in de avond weleens weg of?

4 jaar geleden

07:00u ste fles 180cc 10:00u 2de fles 180c 12:30u fruithapje plus ongeveer 100cc fles 17:00u groentehapje plus 100cc fles 20:00u laatste fles 180cc Ze slaapt van ongeveer 20:00u tot 06:30u.

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Ik had ook het idee dat dat de juiste volgorde was .. Ben benieuwd welke vo ...
7.00 uur 180+6 10.00/11.00 uur 180+6 14.00/15.00 uur 210+7, is meneer net uit de opvang. 18.00/19.00 uur 180+6 22.00/22.30 uur 210+7 Hij slaapt door tot 7 uur en dan begint het hele verhaal opnieuw😄 Wij hanteren 4 uur tussen de flessen. Hij mag gerust een half uur eerder zijn fles hebben dus daar kan het wel eens op afwijken, maar als het tussen die tijden zit is het goed. En de groente hap gaan we binnenkort mee beginnen. Die ga ik hem dan met de avond voeding tussen 18.00/19.00 uur geven. Ons warm eten tijd ook, dus dan komt hij een beetje in ons ritme wat dat betreft.

4 jaar geleden

Hi, ik volg gewoon lekker mijn dochtertje hierin. Zij is nu 16 weken. Wij hebben het idee dat ze signalen begint te tonen waarmee ze aangeeft dat ze geïnteresseerd is. (Ze drinkt meestal 5 en nu soms ook 6 flessen.) De signalen heb ik uit onderstaand artikel. https://www.nutriciavoorjou.nl/baby/voeding/wanneer-starten-1e-hapje/ Verder weet ik dat flesvoeding tot 6 maanden de hoofdvoeding is. Ik zou niet weten waarom je verplicht over moet naar 4 flessen. Om heel eerlijk te zijn, zou ik dat ook niet gaan doen. Je kindje krijgt straks tenslotte ook 5x een maaltijd: ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten. (Dat is mijn gedachtengang iig) Als ik heel even het advies op mijn dochter toepas, dan moet ik haar gaan dwingen om 800 cc in 4 flessen te gaan drinken voor ze proefhapjes mag krijgen. En terwijl ik dit type, gaan de haren in mijn nek overeind staan bij het idee mijn dochter te dwingen te eten. En haar eigen nieuwsgierigheid en interesse in nieuw eten af te kappen omdat ze meer dan 4 flessen drinkt. Mijn conclusie, wat een afschuwelijk advies. Lekker niet doen. Ik zou gewoon de signalen van je zoontje volgen. Als hij interesse toont, dan zou ik hem lekker gaan laten ontdekken, ongeacht hoeveel flessen hij drinkt.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Hi, ik volg gewoon lekker mijn dochtertje hierin. Zij is nu 16 weken. Wij h ...
Dat afschuwelijke advies heeft te maken met dat oefenhapjes vóór 6 mnd alvast wat went aan anders smaken dan warme melk, het de kaak spieren oefent en de belangrijkste wat mij betreft dat het de kans op voedselintolerantie verkleint! Hoe fijn is dat! Maar mee gaan op de signalen van je baby zou ik zeker aanhouden. Mijn baby is totaal nog niet geïnteresseerd dus ik zie het allemaal wel hoe het loopt 🙂

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Hi, ik volg gewoon lekker mijn dochtertje hierin. Zij is nu 16 weken. Wij h ...
Dank! Zo dacht ik er dus ook over .. :)

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Dat afschuwelijke advies heeft te maken met dat oefenhapjes vóór 6 mnd alva ...
Lieve mamma Alleenmaarliefde, Ik vermoed dat je mijn reactie verkeerd interpreteert. De woorden "wat een afschuwelijk advies" slaat op dat ze eerst de voedingen terug moet brengen naar 4 flessen vóór ze proefhapjes mag geven. 😘

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Lieve mamma Alleenmaarliefde, Ik vermoed dat je mijn reactie verkeerd int ...
Zo had ik het niet begrepen inderdaad! 😘 Bedankt voor je uitleg. Helemaal mee eens, slaat nergens op!

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Nou ik denk dat je niets moet en vooral doen wat goed voelt voor jou. Ik le ...
Nee tussen de 4 en 6 maanden, na 6 maanden heb je de kans dat kinderen de voeding minder goed gaan waarderen en juist dan is de kans op allergieën groter. Voor 4 maanden kan je kindje voedselhooggevoelig worden. Ik vind dat je zelf wel kan inschatten of je kindje er aan toe is. Kijk ze naar jou eten, doet ze eetgebaren na van jou, smakt ze vaak? Daaraan kan je een beetje zien of ze er aan toe is...