758 Reacties

4 jaar geleden

Dagen verlopen kort. Voornamelijk eten, slapen en luier verschonen 😅 af en toe is het wel lip bijten als ik korte nachten heb gehad. Maar dan denk ik 'houd vol, je kunt het moeders'. Laatste twee nachten vroeg hij veel aandacht. Wellicht regeldag of clusteren. Je kunt veel tips lezen op internet en iedereen heeft ook tips. Kijk waar jij je fijn bij voel. We hebben de kleine in zijn bedje gelaten en hem zo rust gegeven door tegen hem te praten, zijn speen en streeltjes over zijn hoofdje geven. Wel heb ik afgesproken dat mijn man en ik om de beurt de kleine gaan kalmeren. Scheelt discussies tussen het huilen door 🤭 kleine is morgen 3 weken en het wordt elke dag leuker om mama en papa te zijn.

4 jaar geleden

Hoi allemaal, zoveel mogelijk rust nemen vooral de eerste 2 weken na de bevalling en zo min mogelijk andere zaken verrichten behalve bezig zijn met je baby en met jezelf de rust gunnen want je lichaam heeft van alles meegemaakt tijdens de bevalling.😓 Voor de rest genieten van je baby samen met je partner. En als je andere kindjes/kinderen hebt zoveel mogelijk laten wennen dat ze een zusje of broertje rijker zijn geworden. 🙂

4 jaar geleden

Reactie op N123

Hoi allemaal, zoveel mogelijk rust nemen vooral de eerste 2 weken na de bev ...
Onze kleintje is trouwens vandaag 2 weekjes 😇

4 jaar geleden

Ik lees mee! 😊

4 jaar geleden

Hoe ervaren jullie de pijn (onderin) 🤭?

4 jaar geleden

Hoe ervaren jullie de pijn (onderin) 🤭?
Dramatisch! Nu drie weken geleden bevallen met een knip. De knip geeft veel ellende. Twee antibiotica kuren verder en behandeling voor schimmelinfectie. Het moet daar beneden nu rustig gaan worden en de koorst moet wegblijven, anders halen ze het opnieuw open daar beneden.

4 jaar geleden

Reactie op Berberrr9

Dramatisch! Nu drie weken geleden bevallen met een knip. De knip geeft veel ...
Sterkte 😬 Lijkt me een hele drama, ook met schoon houden.

4 jaar geleden

Ladies aanwezig met een keizersnede? Hoe ervaren jullie de eerste weken, en lukt het al alleen? Ikzelf ben 2.5 weken geleden bevallen en loop ondertussen kleine rondjes buiten, kan sinds een paar dagen ook zelf de kleine oppakken en verzorgen zonder hulp, al valt dat me wel zwaar. Toch heb ik het idee dat mijn revalidatie redelijk snel verloopt en dat ik geluk heb :)

4 jaar geleden

Onze zoon is nu 4 weken en een beetje. Het gaat nu goed maar we hebben een hele hectische tijd gehad. Eerst rondom zwangerschap en bevalling. Na de kraamweek kreeg hij mond voet hand ziekte en daar bovenop het RS virus. Na anderhalve week ziekenhuis nu sinds een paar dagen thuis!

4 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Ladies aanwezig met een keizersnede? Hoe ervaren jullie de eerste weken, en ...
Hi, ik ben vorige week donderdag bevallen via keizersnede. Sinds zaterdag thuis. De wond ziet er goed uit en de pijn is dragelijk. Maar aan het eind vd dag merk ik wel dat t meer pijn gaat doen. Misschien ook omdat ik zelf te veel wil doen. Zo verschoon ik hem zelf, draag ik hem, til ik hem in/ uit de wieg, etc. Denk wel dat ik meer mijn rust moet gaan nemen, voordat ik mijzelf tegen kom.

4 jaar geleden

Nu net 40 min in het ziekenhuis na dat om 17.00u mijn vliezen braken😊

4 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Ladies aanwezig met een keizersnede? Hoe ervaren jullie de eerste weken, en ...
Hier 4 weken geleden een keizersnee gehad. Na 2 weken liep ik weer naar de winkel en fietste ik weer. Vanaf het begin alle zorg zelf gedaan. Regelmatig door de kraamhulp gewezen op het rust nemen. Blijft een lastig dingetje🤭

4 jaar geleden

Hier ook een keizersnede na bevalling van 15 uur, kan steeds meer zelf doen maar door veel bloedverlies en een borstontsteking nog niet in staat echt alleen voor de kleine te zorgen. Gelukkig doet de kleine het goed en help Papa veel ( die heeft 2 weken vrij gekregen wat nu echt heel erg fijn is). Hopelijk snel helemaal op de been🍀 vind het knap dat sommige al alles zelf doen na 2 weken powervrouwen💪🏼💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op Jacinta

Nu net 40 min in het ziekenhuis na dat om 17.00u mijn vliezen braken😊
Spannend!!! Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Jacinta

Nu net 40 min in het ziekenhuis na dat om 17.00u mijn vliezen braken😊
Oh spannend! Heel veel succes!!

4 jaar geleden

Hier is de kleine net 10 dagen oud. Vriend moet sinds maandag weer werken, dus sinds dinsdag sta ik er overdag alleen voor zonder kraamzorg. Vooral afgelopen nacht was heel zwaar. Ze wil eigenlijk niet gaan slapen als ze niet bij mij of haar papa is. Na wat problemen met kapotte tepels en een verkort tongriempje dat deze week gekliefd is, zijn we met de voeding nu goed op weg. Dus hopelijk met goed drinken, gaan we er ook naar toe werken in ieder geval een uur of 2/3 achter elkaar te slapen snachts.

4 jaar geleden

Het ging een week helemaal goed , alles volgens het boekje! Helaas had de kleine op dag 8 ineen oogontsteking en kreeg Hy een paar dagen z’n oogjes niet open.. nu aan de druppels antibiotica, hopelijk gaat het snel over 😭 voorderest eet, poept, en plast hij goed. Het is opeens een heel ander baby nu hij even niks kan zien 😞 groetjes en sterkte iedereen

4 jaar geleden

Ik ben 3,5 verder na een keizersnede. Eerste week was drama. Kraamtranen, teveel afgevallen, slechts adviezen en familieomstandigheden die veel verdriet gaven. Borstvoeding was een hele investering. Ik heb totaal niet kunnen genieten. Toen we een week verder waren ging het gelukkig beter. Zowel fysiek met mij, als met de baby, als met papa, met borstvoeding, alles eigenlijk. Inmiddels kan ik fysiek weer bijna alles en geniet ik van mijn verlof met de kleine man. De nachten zijn wel echt zwaar, dat is nog wel het ergste wennen... vooral proberen te accepteren dat ze gaan zoals ze komen.

4 jaar geleden

Onze kleine is nu 5 daagjes oud. Ze doet het goed alleen borstvoeding was een strijd. Vanwege dat ze met vacuumpomp is geboren, heeft ze waarschijnlijk last van haar nekje. Nu kolf ik borstvoeding en dat gaat goed, ik heb gelukkig genoeg productie. Ze was nogal gelig en ze had niet genoeg ontlasting werd een beetje slaperig dus gisteren hebben ze haar waardes gecheckt voor geelzucht en deze bleken goed te zijn. Ook voeden we op verzoek, ze heeft afgelopen nacht van 1 tot 7 doorgeslapen dus dat was erg fijn, zodat de papa en mama ook weer beetje bij kunnen slapen. Ik hoop dat dit haar ritme blijft. ☺️

4 jaar geleden

Wij zijn team no sleep.. Ik zit momenteel dit allemaal te lezen om mezelf wakker te houden met de baby in mijn armen zodat papa een uurtje kan slapen. Ik huil wat af... Zere tepels zere vagina zere rug. Bah. We slapen max 2 uur per nacht momenteel. Nora heeft onwijs zuigbehoefte snachts. Dus een pink geven is heerlijk maar dan slaap ik zelf niet. Overdag loopt alles vlekkeloos en geniet ik onwijs.