758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Onze dochter is bijna 3 weken oud en krijgt flesvoeding. ‘S avonds en ‘s na ...
Herkenbaar verhaal

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ohh ik zou een moord doen voor 10 min voeden ik ben soms wel een uur bezig ...
Hier ook een uur bezig hoor. Schone luier, fles, boeren.... ben ik een uur verder. Vind het niet erg, liever wat langer dan te kort en dat hij veel last van darm krampen oid krijgt. Sommige baby's zijn sneller als de andere, zo is dat hier aan tafel ook. Ik doe een half uur over mijn eten terwijl manlief binnen 10 minuten alles op heeft😂

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ohh ik zou een moord doen voor 10 min voeden ik ben soms wel een uur bezig ...
Al met al ben ik vaak ook 45 min bezig. Ons mannetje plast en poept namelijk vaak tijdens het verschonen. Pitt hij heeft met n nieuwe luier om en poept meteen weer vol. Kan je weer opnieuw beginnen

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Al met al ben ik vaak ook 45 min bezig. Ons mannetje plast en poept nameli ...
Doe je het verschonen voor of na de voeding? Als hij poept en plast voor de voeding kun je ook eerst halve fles geven en dan verschonen en dan de andere helft van de fles😉 Doen wij wel eens als wij de routine ff zijn vergeten, dat hij voor de fles zijn schone luier krijgt. Maar hier vind hij het niet erg, zolang hij daarna nog maar wat lekkers krijgt😊

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Hier ook een uur bezig hoor. Schone luier, fles, boeren.... ben ik een u ...
Haha ja dat is waar dit is alleen 45 minuten aan de borst zonder verschonen nog tepels hebben het hier zwaar te verduren🙈 als ik een fles geef vind ik het niet erg dat hij van zijn eten geniet🤪😉 naja zal vast uiteindelijk minder worden zou voor mijn borsten wel een verademing zijn namelijk😊

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Doe je het verschonen voor of na de voeding? Als hij poept en plast voor de ...
Eerst de borst, dan verschonen en dan de andere borst. Dit is ons zo verteld te doen door de kraamhulp en t ziekenhuis. Zodra hij weer aan de tweede borst hangt, begint hij meteen te poepen. Soms lijkt t net alsof het melk meteen verteerd en gelijk wordt uitgepoept

4 jaar geleden

Hoi meiden, mijn dochter is inmiddels 2,5 week oud en drinkt goed aan de borst. Ik geef wel enorm veel melk (hele tepelhoedje zit vol, dit gebruik ik omdat ze niet voldoende vacuüm kan zuigen), hierdoor ben ik soms wel 50 min aan het voeden zonder dat ze echt moe wordt. Ze hoeft ook weinig haar best te doen, omdat de melk en zonder veel moeite uit stroomt. Ik ben echt op een punt dat ik over wil stappen op fles voeding, omdat mijn energie echt op begint te raken. Hebben jullie nog tips? Het liefst blijf ik borstvoeding geven, maar op deze manier is het bijna niet te doen..

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Al met al ben ik vaak ook 45 min bezig. Ons mannetje plast en poept nameli ...
Haha ja hier ook vaak poepen tijdens het voeden😬 bij mij duurt voeden alleen al 45 minuten soms zelfs een uur. Verschonen tel ik dan nog niet mee.. hij stauwt zichzelf helemaal vol🤣 zijn 3e naam is Berend dus mijn man en ik maken vaak de grap dat hij denkt in winterslaap te gaan🤪 (helaas komt hij om de 3 uur dus geen winterslaap voor papa en mama🤣)

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Haha ja dat is waar dit is alleen 45 minuten aan de borst zonder verschonen ...
Dan wordt het idd lastiger, bij mij is de voorraad melk op(Heb 1 borst ivm amputatie) dus wij zijn nu volledig op de fles over. Ik deed in het begin nog wel als hij klaar was met de borst dan verschonen en dan rest met de fles, nu doen we 50/50.... maar dan kun je beter na tijd verschonen lijkt het. Anders ben je als je 8 voedingen op een dag doet 16 luiers kwijt x7 dagen...112 luiers in 1 week😳 maar aan de andere kant, het zal ook wel weer gaan veranderden.... kan niet in iemand zijn portemonnee kijken... maar als het uit kan dan 2 luiers doen en anders na voeding verschonen is mijn idee hierin.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Hoi meiden, mijn dochter is inmiddels 2,5 week oud en drinkt goed aan de bo ...
Je kan eventueel nog overwegen om te gaan kolven en het dan via de fles te geven. Ik kolf fulltime, mijn dochter is nu 6 weken oud. Ik vind het goed te doen!

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Dan wordt het idd lastiger, bij mij is de voorraad melk op(Heb 1 borst ivm ...
Ja inderdaad. We doen nu iedere keer ervoor verschonen en dan moet het vaak ook erna maar dan is meneer alweer uit zijn roes en vaak heel jammerig. Wat roxy zei tussen voeden door verschonen is misschien ook nog wel een idee vaak is het wel aan het begin van de voeding raak met dat geborrel🤪 aja kosten maken ons hier minder uit alleen zonde voor het milieu maargoed is soms niet anders😊 wat knap dat je 50/50 hebt gedaan💪🏼 respect! 🥰💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ja inderdaad. We doen nu iedere keer ervoor verschonen en dan moet het vaak ...
Ik vond borstvoeding,Als het zou lukken want dat was nog heel onzeker ivm correctie op die borst, heel belangrijk. Die voedingsstoffen kan hij nergens anders krijgen. Gelukkig is me de eerste 4 weken wel gelukt. Alles voor dat kleine manneke.... dat is de belangrijkste persoon voor ons op deze wereld🥰

4 jaar geleden

Reactie op B91

Hoi meiden, mijn dochter is inmiddels 2,5 week oud en drinkt goed aan de bo ...
Wat iemand anders ook opperde kolven en fles geven zou een optie kunnen zijn. Ik heb zelf in de ochtend ook overvolle borsten waardoor hij ook niet goed kan aanhappen en vacuüm kan pakken ik kolf dan eerste melk er een beetje uit met de hand dan pakt hij hem beter maar dan dus zonder tepelhoedje! Of kolf in de ochtend en geef een fles ligt er een beetje aan hoevaak hij in de avond komt.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Hoi meiden, mijn dochter is inmiddels 2,5 week oud en drinkt goed aan de bo ...
Als je liggend op je rug voedt moet je dochter meer moeite doen. Vraag eens advies aan een lactatiekundige voordat je stopt, die kunnen in één consult al heel veel goede tips geven.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Hoi meiden, mijn dochter is inmiddels 2,5 week oud en drinkt goed aan de bo ...
Ik heb hetzelfde, heel erg overproductie. Heb hiervoor de hulp van een lactatiekundige ingeschakeld. Ik kolf s ochtends helemaal "leeg" zo'n 300cc vaak in 5 minuten. Dan gaat het overdag vaak goed. Als er veel spanning op mn borsten staat kolf ik een beetje af voor ik mn dochter aanleg. Zij kan anders de melkstroom gewoon niet aan... verslikt zich en is niet tevreden. Nu ik dit kolven doe kan ik inmiddels ook zonder Tepelhoedjes voeden, lukte vorige week nog niet. En achterover hangen tijdens het voeden helpt. Misschien heb je hier wat aan en anders echt een lactatiekundige inschakelen, hebben goede tips :)

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Onze dochter is bijna 3 weken oud en krijgt flesvoeding. ‘S avonds en ‘s na ...
Wij hebben ook een soortgelijk iets. Onze dochter is nu 3 weken. In de nachten gaat het wel goed, komt ze eigenlijk altijd in slaap zonder al te veel onrust, soms wel beetje maar meestal duurt nooit echt lang. Maar overdag slaat ze altijd wel 1 of 2 slaapjes over . Ook helemaal overstuur en dan slaapt ze soms wel in bij ons maar als je dan haar weg legt dan begint ze weer. Ik weet ook niet waarom en soms zijn we ook radeloos. Ik dacht eerst ook aan krampjes maar ze trekt niet altijd met de beentjes. Vaak heb ik het idee dat ze nog honger heeft maar ze krijgt al meer dan zou moeten voor haar gewicht en ik wil haar niet over voeden.... Ook is ze nog niet echt heel regelmatig wat ook lastig kan zijn (ook niet met wanneer ze besluit niet te slapen). Maar vind het vooral zo zielig voor haar omdat we niet weten wat te doen op zo'n moment!

4 jaar geleden

Reactie op S123

Ik heb hetzelfde, heel erg overproductie. Heb hiervoor de hulp van een lact ...
Bedankt voor de tip. Ik ga vandaag achterover proberen te voeden en morgen toch maar even bellen met een lactatie deskundige. Ik vind het toch erg zonde om te stoppen met borstvoeding zolang het gaat, dus wil het liefst doorzetten.

4 jaar geleden

Reactie op Bvr

Als je liggend op je rug voedt moet je dochter meer moeite doen. Vraag eens ...
Bedankt voor de tip, ga morgen even contact zoeken met een deskundige!

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Eerst de borst, dan verschonen en dan de andere borst. Dit is ons zo verte ...
Dit doe ik ook, zoontje valt vaak in slaap na de eerste borst en na het verschonen is hij vaak wakker genoeg voor de volgende borst. Dan valt hij vaak nadien ook in slaap.... na het laten van een enorme scheet met als gevolg een poepluier. Maar hè, niks poept zo fijn als een schone luier 😇

4 jaar geleden

Reactie op S123

Ik heb hetzelfde, heel erg overproductie. Heb hiervoor de hulp van een lact ...
Mijn kraamzorg dacht dat ik een goede productie had 😅 ik heb met kolven soms 160cc in 10min (beide borsten samen). Ik geef bv, eerst madonna houding gedaan. Alleen nu hij vaak mondjes terug gaf en ik dacht dat het ook kan komen door te grote toevoer voor de kleine, ben ik liggend gaan voeden. Helpt goed bij mij. Hij doet er langer over, minder 'mondjes terug' en valt goed in slaap. Ps ik kolf om 's ochtends soms de druk eraf te halen en als er visite komt, dan voed ik hem meestal met de fles. Laatst wilde hij alleen de fles niet en wel mijn borst 😅🥰