758 Reacties

4 jaar geleden

Dit doe ik ook, zoontje valt vaak in slaap na de eerste borst en na het ver ...
Ohwww zo herkenbaar 🙈😆

4 jaar geleden

Onze kraamhulp heeft gezegd dat het voor de kleine nu nog geen kwaad kan om in een poepluier te liggen omdat ze alleen borstvoeding krijgt. We doen nu dus verschonen - voeding - slapen - verschonen etc. Maar net als bij jullie poept ze vaak na de borstvoeding en daar ligt ze daarna dan in. Maar ik ben bang dat als ik eerst voedt en daarna verschoon ze weer klaarwakker is.. Tijdens de voeding valt ze namelijk al in slaap. Hebben jullie tips?

4 jaar geleden

Onze kraamhulp heeft gezegd dat het voor de kleine nu nog geen kwaad kan om ...
Vanaf geboorte doen wij al verschonen, bv, slapen. Hij kreeg luieruitslag, dus CB adviseerde eerst voeding en dan verschonen.. Maar omdat ie mondjes terug gaf, ging het verschonen na de voeding ook niet. Hij heeft er opzich geen last van om in een vieze luier te liggen. Luieruitslag is nu weg doordat we van luier zijn veranderd.

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Wij hebben ook een soortgelijk iets. Onze dochter is nu 3 weken. In de nach ...
Hier ook vergelijkbaar. Nachten gaan heel goed, slaapt vaak snel in na de voedingen. Maar overdag, phoe.. Weet me er vaak ook echt geen raad mee, na de voeding direct paniek. Alleen maar huilen, krijg hem nauwelijks in slaap getroost. Alleen wandelen en soms de draagzak wil helpen. Gisteren was hij wakker van 10.00 tot 19.30, vandaag gelukkig iets beter geslapen overdag ofja bijna alle slaapjes in de draagzak aangezien hij niet in slaap viel in zijn bedje.. Wordt er af en toe echt moedeloos van, ben zelf enorm uitgeput. Kindje is vandaag exact 5 weken trouwens. Mochten jullie de oplossing hebben dan hoor ik het heeeeel graag 😅. Wat bij ons soms helpt: - draagzak of kinderwagen dus - white noisestofzuiger - tutje en puckababy

4 jaar geleden

Onze kraamhulp heeft gezegd dat het voor de kleine nu nog geen kwaad kan om ...
1 borst , verschonen en boeren, andere borst, knuffelen, slapen .

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Hier ook vergelijkbaar. Nachten gaan heel goed, slaapt vaak snel in na de v ...
En douchen/badje? Hier wordt hij heel rustig van ff samen douchen. De combi van huid op huid bij mama en de warme stralen werken rustgevend. Verder loop ik veel door het huis terwijl ik hem in mijn armen wieg en een Surinaams kinderliedje zing.

4 jaar geleden

Onze kraamhulp heeft gezegd dat het voor de kleine nu nog geen kwaad kan om ...
1 borst, rechtop, verschonen, toetjesborst, rechtop en zo door naar bedje. Voorheen deden we verschonen borst recht op maar scheet zo de fijne schone luier vol dus toen op bovenstaande overgegaan werkt prima 👌🏼

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

1 borst, rechtop, verschonen, toetjesborst, rechtop en zo door naar bedje. ...
Ik heb dit nu vanacht gelijk 2x geprobeerd. Maar beide keren ging ze dus pas poepen ná de 2e borst.. Na de 1e valt ze gewoon in slaap 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Vls

En douchen/badje? Hier wordt hij heel rustig van ff samen douchen. De com ...
Douchen alleen tijdens het douchen zelf is hij rustig daarna direct weer huilen helaas.. 😔 Wiegen helaas ook maar zelden, draagzak werkt iets sneller. Het is eigenlijk of hij slaapt of drinkt, of hij is wakker en huilt. Zit vrij weinig tussen. 😩

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Jaa je voelt je echt radeloos! Noujaa dan maar lekker in de draagzak en vee ...
Inderdaad. Zo denk ik ook. Zo fijn om dan nog voor een langere tijd verlof te hebben!

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Douchen alleen tijdens het douchen zelf is hij rustig daarna direct weer hu ...
Ik heb precies hetzelfde met douche!! Tijdens het douche helemaal relax en tijdens het aankleden begint het gehuil dan weer. Inderdaad de dagen bestaan uit huilen of slapen!!

4 jaar geleden

Reactie op Kirs-

Inderdaad. Zo denk ik ook. Zo fijn om dan nog voor een langere tijd verlof ...
Ja precies!! Gelukkig is m’n vriend ook nog thuis nu, maar zie er wel tegenop als hij weer gaat werken straks haha! Precies in de periode dat hij op werk gaat zijn is ze het meest onrustig.

4 jaar geleden

Ik trek het echt niet meer😭 kleine meid is nu bijna 4 weken oud elke nacht is het een hel...met vannacht als dieptepunt. Mijn vriend zijn wekker gaat om 5 uur en mevrouw was al sinds 1 uur klaarwakker en schreeuwen enz. Zo erg dat mijn vriend maar beneden op de bank is gaan slapen🙈 ik trek het echt niet meer help!!

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik heb precies hetzelfde met douche!! Tijdens het douche helemaal relax en ...
Vervelend dat het bij jullie ook zo is, 😔 Zie dat je vriend nu nog thuis is, dat is wel heel fijn. Die van mij is sinds vorige week weer aan het werk, heel heftig vind ik dat. Ik geef borstvoeding en kolf fulltime dus kolf al zijn voedingen af en geef het vervolgens met de fles aangezien hij aan de borst helemaal ontevreden was. Dit kost natuurlijk mega veel tijd en energie en weet af en toe niet hoe ik het in mijn eentje moet doen overdag. Neem de nachtvoeding nu ook voor mijn rekening maar dat breekt ook wel echt op, mijn vriend moest namelijk om 5.15 opstaan vandaag dus kan hem dan moeilijk om 2/3 uur ook nog een fles laten geven. 😬

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ja precies!! Gelukkig is m’n vriend ook nog thuis nu, maar zie er wel tegen ...
O dat is fijn zeg! Dan kan je het nog met je vriend een beetje afwisselen. Ik vond het echt vreselijk dat mijn man weer aan het werk ging, maar het went heel snel, en vind ik het ook heel fijn om samen met mijn dochtertje thuis te zijn. Maar voor mijn idee ben je 24/7 bezig ook al helpt mijn man heel veel waar en wanneer hij kan. Ja precies. Misschien voelen ze het aan🤔

4 jaar geleden

Iemand ook ervaring met BV en gewoon geen boertjes willen / kunnen laten. Soms hou ik haar 20 min rechtop kloppen weet ik wat maar boertje ho maar...🙈

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik trek het echt niet meer😭 kleine meid is nu bijna 4 weken oud elke nacht ...
Oh balen zeg 😮. Zo lastig hé zoeken naar een oorzaak.. Misschien is die er uiteindelijk wel niet. Is jouw meisje misschien snel overprikkelt? Als wij een drukke dag hebben gehad is onze zoon soms de dag erna huilerig en onrustig. Verder is ze helemaal tevreden overdag?

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Iemand ook ervaring met BV en gewoon geen boertjes willen / kunnen laten. S ...
Onze kraamhulp zei dat n boertje laten bij borstvoeding niet persé noodzakelijk is. Ik zou me er daarom geen zorgen om maken

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Iemand ook ervaring met BV en gewoon geen boertjes willen / kunnen laten. S ...
Ze hebben mij verteld dat baby’s die de borst krijgen sowieso weinig tot geen boertjes laten i.v.m. dat ze bijna geen lucht binnen krijgen!

4 jaar geleden

Reactie op Roroo

Ze hebben mij verteld dat baby’s die de borst krijgen sowieso weinig tot ge ...
Herkenbaar. Op internet gelezen dat een boertje laten soms 5min en soms 20min. Als de mijne na 20min nog geen boertje heeft gelaten, laat ik het erbij.