758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Overdag ligt ze vrijwel altijd te slapen. Heb wel gemerkt dat ze het niks v ...
Hier precies hetzelfde! Overdag kan ze heerlijk slapen, maar wel alleen bij iemand op schoot (dat is wel zo gezellig...) in haar bedje slapen lukt nog niet overdag. De avonden is ze ook enorm actief. Na iedere voeding is ze klaar wakker, hoe kan dit nou.... hierdoor slapen we bijna niet en heeft mijn vriend vannacht met die kleine beneden geslapen om mij wat rust te geven.. ik ben ontzettend emotioneel en merk aan mezelf dat ik het allemaal niet meer trek. Mijn dochter is nu 2,5 week oud. Je bent dus zeker niet alleen!

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Komt echt goed blijf vooral op je eigen gevoel vertrouwen. Heb je de regel ...
Wat zijn regeldagen?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Hier precies hetzelfde! Overdag kan ze heerlijk slapen, maar wel alleen bij ...
Verschrikkelijk vermoeiend he die eerste weken ons meisje is nu bijna een maand oud

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Ik denk niet dat je snel bang hoeft te zijn voor gewenning die eerste weken ...
Oh okee nou dankjewel! Dan kan ik dat dus ook wel vaker doen. 😇

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Oh wat herkenbaar, ik zeg net precies hetzelfde thuis! Dat iedereen maar ze ...
Ah toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, je kan je dan zo rot voelen he dat je niet geniet.. Daar gaan we wel van uit dat we dat over een tijd kunnen zeggen! We moeten ons er echt doorheen slaan en onthouden dat het ook weer overgaat! Wens jou ook veel sterkte 🤗

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ohh heel herkenbaar! Ik merk dat ik elke week meer genietmomentjes heb maar ...
Het doet me echt heel goed dit te lezen en er over te kunnen praten, ik durf dat eigenlijk in het echt niet zo goed omdat ik me ervoor schaam. En wat goed dat je meer genietmomentjes krijgt heel fijn 😊 dat is ook waar het is ook gewoon een emotionele rollercoaster een bevalling is ook niet niks. En idd we krijgen ook niet de kans om daar van bij te komen en uit te rusten. Als dat werkt met een draagzak is dat alleen maar goed toch, je bent dan wel wat langer bezig denk ik maar als het helpt. Handig dat inbakeren alleen snachts, ik ga het vannacht denk maar eens proberen dankjewel. Ja je word niet goed idd van alle regels en dingen haha het is toch bij iedere baby anders! 😘

4 jaar geleden

Zo echt wel.. ik stort eigenlijk elke avond in voel me dan zo emotioneel en ...
Voel je vooral niet schuldig! Je bent zeker niet de enige. Ik merk ook aan mezelf dat ik extreem emotioneel ben. Ik trek het niet en vooral de nachten vind ik heel zwaar. Merk aan mezelf dat ik ook niet altijd kan genieten of even blij ben, terwijl ik me daarna dan idd ook meteen schuldig voel, want ons kleine meisje is wel ons grootste bezit. Het is gewoon zwaar, vooral de slapeloze nachten in combinatie met lang moeten voeden (ik ben in de nacht vaak een uur aan het voeden, waarna madam daarna alsnog klaar wakker is...) dit is echt heel frustrerend en ik merk dat ik soms echt even uit wil checken... dit kan alleen niet, omdat ik volledig borstvoeding geef heb ik ook het idee dat alles op mij neer komt. Ik zou zeggen, net als veel andere meiden zeggen. Houd vol, komt vast op termijn goed!

4 jaar geleden

Reactie op B91

Voel je vooral niet schuldig! Je bent zeker niet de enige. Ik merk ook aan ...
Dankjewel voor je berichtje😇 wat rot😔 frustrerend lijkt me dat idd een uur voeden is ook erg lang, zou je niet kunnen kolven dat iemand anders het snachts over zou kunnen nemen? Ik zeg maar wat hoor geen idee of dat mogelijk is en je dat wilt.. ik ben eergister overgestapt op flesvoeding omdat ik er zoveel uur per dag mee bezig was het aanleggen moeizaam ging ik en wondjes kreeg vind dat ook heel erg jammer, zou het het liefst terug willen draaien. Sterkte en idd hopen op betere tijden 💪🏻🤗

4 jaar geleden

Reactie op B91

Voel je vooral niet schuldig! Je bent zeker niet de enige. Ik merk ook aan ...
Heel herkenbaar. Omdat mijn man weer is werken en volledig bv geef, heb ik ook het gevoel dat alles op mij terecht komt. Mijn zegt dan, kolf maar, dan voed ik hem 😞 voel me zo schuldig om niet te genieten van deze kleine en ook omdat ik normaal niet zo snel breek. Ik dacht moederschap kan ik aan, dit lukt mij. Maar ik heb nog avonden dat ik huilend naast het bedje zit. Het huilen van onze kleintje gaat bij mij door merg en been.. Maar die momenten van genieten volgen steeds vaker. Het komt goed dames! Wij zijn sterk. We hebben (helaas) een moederinstict waardoor je meer en sneller voor de kleine klaar staat. Dat is hoe moeder natuur het heeft geregeld..

4 jaar geleden

Dankjewel voor je berichtje😇 wat rot😔 frustrerend lijkt me dat idd een uu ...
Ik heb een zeer goede productie, waardoor die kleine nauwelijks moeite hoeft te doen en dus niet moe wordt. We hebben gisteravond flesvoeding geprobeerd in de hoop dat ze daar dan langer op zou slapen, maar dit was helaas niet het geval.... vanavond gaan we het alsnog proberen op die manier te doen, wie weet was gisteravond een uitzondering en doet ze het vanavond wel beter met de fles. Indien het zo blijft met borstvoeding ben ik ook van plan over te gaan op volledige flesvoeding. Het moet wel leuk blijven en niet zo zijn dat ik er zelf aan onderdoor ga.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Heel herkenbaar. Omdat mijn man weer is werken en volledig bv geef, heb ik ...
Het komt op termijn ook zeker wel goed en er komen steeds meer momenten dat ik alleen maar kan genieten. Het huilen is idd alleen vreselijk, vooral als ze ontroostbaar is...

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik heb een zeer goede productie, waardoor die kleine nauwelijks moeite hoef ...
Hoop dat het vanavond wel lukt! En idd ook aan jezelf denken hoor anders hou je het niet vol!

4 jaar geleden

Lieve meiden, Ik kijk meestal mee en reageer niet zo snel. Maar ik wil jullie even zeggen dat jullie allemaal zo goed je best doen! Dat is het belangrijkste! Probeer te ontspannen en je over te geven. Het loopt waarschijnlijk allemaal anders dan ie bedacht had. Je kindje voelt de spanning... Ga optijd naar bed, en ook al zijn de nachten zwaar, je kan echt zonder minder slaap.. Het klinkt heel makkelijk om je over te geven, maar als je los durft te laten zul je merken dat je zelf ontspant. Je kindje weet ook nog niet hoe alles werkt. Je moet samen met je kindje en de rest van het gezin ontdekken wat werkt voor jullie. Maar... jullie kunnen dat!! Voel je vooral niet schuldig, want het zijn bofkonten met moeders die zo hun best doen! Vergeet dat niet!

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Wat zijn regeldagen?
Tijdens regeldagen drinken baby's extra omdat ze een groeispurt doormaken. Bij borstvoeding betekent dat: vaker dan je gewend was aanleggen. Je baby zorgt er daarmee voor dat je melkproductie omhoog gaat. Beste wat je kunt doen is eraan toegeven, dan ben je sneller weer goed 'afgesteld'.

4 jaar geleden

Dag allen, ik wil toch ook nog wel iets delen naar aanleiding van al jullie berichtjes. Doe er mee wat je wilt hoor, ieder zijn weg. Maar dit is mijn ervaring met ons zoontje, 4 jaar geleden. Met mijn zoontje hadden mijn man en ik in het begin te weinig oog voor zijn vermoeidheid. Waardoor we hem te veel bezighielden. Na een paar weken was hij oververmoeid, wat resulteerde in veel huilen en nog slechter slapen. Hij sliep overdag alleen bij mij en s nachts eerst op ons en later in de co sleeper, met een beetje geluk. Dat was slopend en ik zat er na 4 weken doorheen. Ik ben me toen gaan verdiepen in slaapschema's en de drie R'en. Op tijd naar bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid. Maar ook hij sliep echt niet in zijn bedje. Ik heb daar toen heel veel tijd voor genomen, bij hem blijven zitten, net zo lang tot hij sliep. Eerst duurde dat wel een uur maar het ging steeds beter. En ja, ik heb hem wel eens laten huilen, ze moeten soms ook hun stress kwijt. (5 minuutjes is soms al genoeg, daarna een knuf en weg zijn ze) Al na een week kon hij minstens 1 lange dut in bed doen en kregen we steeds meer rust. Hij ging minder huilen en de nachten ook beter slapen. En ik had mijn lichaam weer terug ipv te functioneren als wandelend bed. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, hou ze lekker bij je als dat fijn is. Maar mijn ervaring is ook dat je ze ook nu al kunt helpen rust te vinden, ook in bed, en vooral, dat je moet voorkomen dat je in een vicieuze cirkel terechtkomt met een oververmoeide baby en mama waardoor de stress alleen maar toeneemt. Want zo'n baby pikt ook jouw emoties op. Ik wens jullie allemaal een goede nacht toe 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Tijdens regeldagen drinken baby's extra omdat ze een groeispurt doormaken. ...
Werkt dat ook met flesvoeding zo? Ikgeef namelijk geen borstvoeding..

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Dag allen, ik wil toch ook nog wel iets delen naar aanleiding van al jullie ...
Dat ben ik nu ook aan het doen, een soort schemaatje volgen. Probeer hem na zijn voeding meteen in zijn bedje te leggen, soms valt hij na een tijdje eindelijk in slaap en slaapt hij uiteindelijk helaas maar 10 min. Daarna probeer ik het nog een paar keer opnieuw mocht hij dan na een half uur nogsteeds niet slapen en in totale paniek zijn. Dus ontroostbaar dan gaat hij in de draagzak en huilt hij meestal nog zeker 10 min. en dan valt hij alsnog in slaap. Wat ik wel merk is dat hij in mijn armen of in de draagzak veel langer slaapt, kan soms echt uren zijn. Maar in zijn eigen bedje of in de box bijvoorbeeld alleen maar korte slaapjes en dan tussendoor totale paniek. Nachten gaan hier wel goed, al zou wat langer als 3 uur tussen zijn voeding best fijn zijn 😜. Dus hopelijk bouwen zijn slaapjes in zijn eigen bed langzaam op..

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Wat zijn regeldagen?
Dit zijn dagen dat ze meer willen eten (om het uur/ 2 uur) meer huilen, wakker zijn ect ect echt dood vermoeiend en vraag je je echt afhoudt dit op! Meestal met 2-4 weken, 6 weken, 3 maand zei onze Verpleegkundige. Deze dagen duren gemiddeld 2-4 dagen.

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Werkt dat ook met flesvoeding zo? Ikgeef namelijk geen borstvoeding..
Ik geef ook flesvoeding, mijn zoontje is a.s. Donderdag 6 weken oud, eerlijk gezegd merk ik er tot dusver niet zoveel van! Mijn zoontje drinkt al heel goed dus er kan niet veel melk meer extra bij denk ik 🙈 hij drinkt nu 700-800 ml per dag verdeeld over 7 voedingen en hij is 4 kilo 😅

4 jaar geleden

Graag wil ik jullie ook mijn ervaring van de eerste weken delen😃 Het is weliswaar ons eerste kindje, maar vanuit de omgeving hoorden wij dat de drie R’s zoveel waarde geeft en belangrijk is voor baby’s en kinderen. Dit was al vanaf dat hij geboren is erg belangrijk voor ons geweest om te hanteren. Zijn planning is gewoon onze planning geworden. Ik ben van mening dat dit bij ons geresulteerd heeft in een fantastische kraamtijd en nadien ook fijne weken. Ook mag gezegd worden dat het zwaar is (en nee dit is level “zwaar”, wat je voor de bevalling niet kan voorstellen, pas als je erin zit en je jezelf afvraagt waar je in vredesnaam aan begonnen bent. 😂 Tot ik mijn kleine kerel weer zie en dat alles weer goed maakt) Ook de eerste dagen was borstvoeding echt wel zwaar, vaak elk uur aanleggen en de tepelcreme was niet aan te slepen. Maar zorgde wel dat de productie snel goed op gang kwam. Wij hebben ook echt wel zware dagen gehad en bleek dat hij een zogenoemde regeldag had. Ik moest hem zo vaak aanleggen, dat ik ook huilend op de bank heb gezeten dat dit zo zwaar is en ik (vooral mijn tepels) het niet meer trek! 😂 voelde mij op deze dagen net Bertha de melkkoe 🐮 maar zoals een regeldag plots begint. eindigt deze ook plots. Ook de welbekende darmkrampjes heeft hij gekend en wij ook zeker bij hem gemerkt (lees keihard en ontroostbaar huilen.) Van het consultatiebureau kreeg ik te horen van “dunstan baby taal”. Nou, werkelijk nog nooit van gehoord, maar wij dachten alles wat maar helpt om hem die ontroostbare periode door te trekken! Wij hebben tijdens de darmkrampjes, veel met hem op zijn buik op onze schouder rondgelopen, met zijn buik op onze arm, fietsen met de beentjes, kipkep kersenpittenzak gebruikt, onder de warme douche, in bad... uiteindelijk kwamen we deze tijd wel met hem door, maar wat bleek is dat dat bij hem de huil van darmkrampjes uiteindelijk over ging in vermoeidheid huil... Dan moesten wij oppassen dat het niet in een vicieuze cirkel terecht kwam. Hij maaide zichzelf echt wakker, met als gevolg een nog langere wakkere baby en nog meer huilen. Wat hem erg geholpen heeft en nog steeds helpt is een puckababy piep slaapzak, dit is minder strikt als inbakeren, maar kan zichzelf niet meer wakker maaien. Na een periode van twee uren darmkrampen hoorden wij die vermoeidheid, ging ik hem voeden en deden wij hem in de puckababy slaapzak, vervolgens nog de andere borst voeden en binnen no time lag hij te slapen. Voor de meeste avonden lukte het, maar soms ook niet. Voor de rest ligt hij overdag veel te slapen en de nachten zijn tot nu toe ook geen probleem geweest. Hij heeft ook wel een paar nachten gehad dat hij wat onrustiger is dan normaal, maar vaak door veel prikkels van de dag ervoor. Geen baby/kind is hetzelfde en helaas zit er geen handleiding bij. Er zijn veel mensen die komen met goed bedoelde adviezen, alleen zelf weet je of dit wel of niet gaat werken bij jouw eigen kindje. Bepaal zelf welke adviezen je meeneemt en welke je het ene oor in en het andere oor uit laat gaan, uiteindelijk ken jij je kindje het beste. Neem ook de tijd om elkaar te leren kennen, elke dag wordt het beter! Zet ‘m op toppers! De basis is de liefde die je hebt voor je baby en de rest komt allemaal wel goed zolang je maar op jezelf vertrouwd en hulp vraagt als je hier behoefte aan hebt! ❤️