758 Reacties

4 jaar geleden

Dank jullie wel voor de reacties en tips, wij zijn over gestapt van kruidvat eigen merk kv naar nutrilon en na 1 dag hebben we echt al een andere baby...de nacht ging super kwam om de 3 ,5 uur uit haarzelf en ze heeft niet meer liggen krijsen nu heeft ze om half 6 weer gehad en ik kon haar zonder problemen terug leggen in haar eigen bed ik lug nu ook weer even 😉😘

4 jaar geleden

Wat ben ik blij met de tip voeding- verschonen -voeding. Noortje is gulzig en lijkt de vette melk niet zo goed te verdragen. Wat resulteert in veel spugen. Kind over de zeik en als gevolg dat ze nog meer wilt drinken. Eerste projectiel spuug over mij heen gehad, van mijn schouder tot aan mijn voet zat ik onder. Maar nu de voeding te onderbreken met even laten zakken, dan verschonen en dan nog een voeding aan te bieden, gaat de nacht stukken beter. Echt fijn!

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Dank jullie wel voor de reacties en tips, wij zijn over gestapt van kruidva ...
Mocht dit nu straks niet werken ik hoor ook vaak dat geitenmelk kv hele goede optie is maar misschien voor tzt😉 Heel erg fijn dat het vannacht wel goed is gegaan en dat je ook een paar uur slaap heb mogen krijgen. Want weinig slaap breekt je ergens ook een keer op. Nu vingers kruizen en op na nog veel meer goede nachten 👌🏼

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Dank jullie wel voor de reacties en tips, wij zijn over gestapt van kruidva ...
Echt waar? Wat super zeg! Wij gebruiken ook Kruidvat voeding, misschien ook maar overstappen naar nutrilon dan!

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Dank jullie wel voor de reacties en tips, wij zijn over gestapt van kruidva ...
Super!

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Dat ben ik nu ook aan het doen, een soort schemaatje volgen. Probeer hem na ...
Gewoon blijven proberen denk ik 🤗 komt echt wel goed. Slapen in de draagzak is ook super, liever dat dan helemaal niet. En elk kindje is anders... mijn zoontje (nu 4) is nog steeds een ontzettende knuffelkont, die wilde toen al veel bij me zijn en nu nog. Het is allemaal karakter dat er al in zit 😁

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Werkt dat ook met flesvoeding zo? Ikgeef namelijk geen borstvoeding..
Ik las wel eens dat dat bij flesvoeding ook bestaat maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Kan me zeker voorstellen dat dat anders werkt!!

4 jaar geleden

Graag wil ik jullie ook mijn ervaring van de eerste weken delen😃 Het is we ...
Zo belangrijk wat je zegt, wanneer het gaat van krampjes naar vermoeidheid (of honger) moet je zo goed opletten. Ik vind die Dunstan babytaal niet echt behulpzaam (Ik hoor het echt niet) maar fijn dat jullie het wel snappen 😁

4 jaar geleden

Reactie op RedF1

Wat ben ik blij met de tip voeding- verschonen -voeding. Noortje is gulzig ...
Ik heb heel snelle melk en onderbreek zelfs na de eerste paar minuten drinken aan de borst al voor een boertje. Is even wennen maar mijn dochter accepteert het inmiddels.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Gewoon blijven proberen denk ik 🤗 komt echt wel goed. Slapen in de draagza ...
Dat denk ik ook inderdaad. Mijn moeder zegt dat ik zelf ook niet alleen wilde zijn vroeger, altijd tussen mijn ouders in geslapen aangezien ik niet alleen op mijn kamertje sliep. Tot dat ze mij op dezelfde kamer als mijn zus legde toen was het goed. 😉 Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit hij ligt nu in zijn eigen bedje te slapen, wanneer ik de muziek uitzet via de babyfoon wordt hij alleen direct wakker dus die laat ik dan maar aan. Heeft hij het idee dat er iemand is denk ik.. 🥰 Ondanks dat het zwaar is probeer ik van de momenten samen wel echt te genieten, voor je het weer wil die niet meer op je borst slapen. 😉

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Zo belangrijk wat je zegt, wanneer het gaat van krampjes naar vermoeidheid ...
Haha grappig dat je dat zegt. Mijn baby huilt namelijk 99% van de keren op dezelfde manier en daar is geen heh, eh, uh of wat dan ook uit te halen 😂. Gisteren nog zo goed gekeken, zijn tong zou namelijk moeten bewegen bij het honger huiltje maar was niets te zien 😅. Hij heeft zijn eigen taaltje denk ik.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Dat denk ik ook inderdaad. Mijn moeder zegt dat ik zelf ook niet alleen wil ...
Haha maar echt!! Ik weet nog dat mijn zoontje opeens super sliep in bed en ik hem ontzettend miste. 😆

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Haha grappig dat je dat zegt. Mijn baby huilt namelijk 99% van de keren op ...
Hier idem boek alles erbij gehouden. Maar geen verschil😆

4 jaar geleden

Iemand hier al ervaring met een borstontsteking? Ik heb t nu namelijk aan m’n linkerborst, rode plekken, flinke pijn, verhoging, grieperig. Ik heb heel veel melkproductie en de kleine man drinkt veel te veel, dus probeer nu minder te geven, maarja dat is niet handig nu. Heb een kolf staan maar nog niet gebruikt. Heb al koude en warmte kruikjes op m’n borst gehad. Iemand tips? Ik hoop dat ik vandaag nog terug gebeld wordt door de lactatieverpleegkundige.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Iemand hier al ervaring met een borstontsteking? Ik heb t nu namelijk aan m ...
Niet minder gaan geven!!! De melk moet juist uit je borsten! Masseer je borsten onder de douche, warm water is goed. Paracetamol innemen en rust.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Iemand hier al ervaring met een borstontsteking? Ik heb t nu namelijk aan m ...
Heb wel eens gehoord dat de trilling van een elektrische tandenborstel (zonder het opzetstuk dus alleen het ijzertje) kan helpen om het los te krijgen. En inderdaad warmte, kolven en mee masseren tijdens het voeden of kolven. Bij veel vrouwen werkt het slikken van lecithine om een ontsteking te voorkomen misschien voor in het vervolg iets om te gaan slikken, maar wanneer je kindje je borst niet helemaal leeg drinkt is de kans op ontstekingen volgensmij wel groot.. Succes en beterschap! 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Iemand hier al ervaring met een borstontsteking? Ik heb t nu namelijk aan m ...
Afkolven! Zorgen dat die druk eraf gaat en die ontsteking niet door kan zetten. Alles wat je afkolft kan zo de vriezer in een zipbag. Ik hebt ook gehad, FF door kolfden totdat de ontsteking (harde plekken) eruit zijn en blijven. En ondertussen ook je kindje aanleggen.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Iemand hier al ervaring met een borstontsteking? Ik heb t nu namelijk aan m ...
Wat onwijs vervelend!! ik heb het ook gehad een paar dagen me bevalling (na 15 uur spoedkeizersnede en veel bloed verloren). Ik had 39 graden koorts en moest toen antibiotica, maar dat was echt rotspul. Kreeg huiduitslag en heeft ook bijgedragen aan spruw hier. Dus als het kan zou ik dat proberen te vermijden. Inderdaad afkolven en eerst een warme doek erop leggen zodat de toestroom beter is. Plekjes losmasseren onder de douch eventueel met elektrische tandenborstel. En juist zorgen dat de kleine uit die borst drinkt ik merkte dat dat het efficiëntste was om de ontsteking eruit te krijgen ( wel opletten dat de andere borst niet ook gaat ontsteken). Sterkte is echt heel naar😘🍀

4 jaar geleden

Vind zooo zielig als ze intense krampjes hebben 😢 Iemand nog tips? #al 3 uur bezig momenteel

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Vind zooo zielig als ze intense krampjes hebben 😢 Iemand nog tips? #al 3 u ...
Op je arm. Buikje op je arm, hand tussen de benen en dan zachtjes over zijn ruggetje wrijven. Fiets bewegingen met de benen Op de buik leggen Veel knuffelen en kusjes geven, krampjes horen er helaas bij😢