758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lregeer

Heeft er iemand tips voor een baby die veel spuugt? Mijn dochtertje is vand ...
Misschien helpt verdikken met johannes brood pit meel maar andere kant is dat je er verstoppingvan kan krijgen mijn meisje kon ik met haar ontlasting knikkeren zo hard dus weer mee gestopt en ze is nu 6 weken en het word steeds iets beter. Tijd helpt dus ook om het klepje te laten sluiten.

4 jaar geleden

Reactie op Lregeer

Heeft er iemand tips voor een baby die veel spuugt? Mijn dochtertje is vand ...
Tussendoor wat boerpauzes inlassen. En eventueel halverwege een luier verschoning. Je kan natuurlijk ook kijken of je minder lang kan voeden. Het teveel gooien baby's eruit, misschien is ze gewoon gulzig. Succes.

4 jaar geleden

Reactie op Lregeer

Heeft er iemand tips voor een baby die veel spuugt? Mijn dochtertje is vand ...
Heb je geprobeerd nog maar 1 borst per voeding te geven? Dat hielp hier goed. Overleg eventueel met een lactatiekundige, vond ik zelf erg behulpzaam!

4 jaar geleden

Reactie op Lregeer

Heeft er iemand tips voor een baby die veel spuugt? Mijn dochtertje is vand ...
Onze zoon spuugte ook veel. Als ik hem neerlegde na rechtop houden, spuugde hij ook nog. Ik merkte dat liggend voeden hielp en inderdaad boertjes laten. Liggend voeden moet hij meer moeite doen. Blijkbaar drinkt hij te gulzig of ik heb te grote toevoer 😅 Na het voeden of tussentijd verschonen, hielp bij mij niet. Hij spuugde tijdens het verschonen. Ik ben wel extra aan het wassen door het spugen 😅

4 jaar geleden

Reactie op Lregeer

Heeft er iemand tips voor een baby die veel spuugt? Mijn dochtertje is vand ...
Drinkt je dochtertje niet teveel? Ik geef zelf borstvoeding en mijn melkproductie is nogal veel en mijn zoontje zuigt erg hard, hij heeft dus in n korte tijd al heel veel binnen. Ik geef hem nu wat minder voeding want hij spuugde ook heel erg veel terug. Lag ook vaak te jammeren, waarschijnlijk dat hij misselijk was van de grote hoeveelheid.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Drinkt je dochtertje niet teveel? Ik geef zelf borstvoeding en mijn melkpro ...
Hoe geef je hem minder voeding? Geef je bv? Mijn mannetje drinkt ook te veel, maar als ik hem los maak van mijn borst, dan huilt hij de hele tijd omdat hij nog honger heeft.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hoe geef je hem minder voeding? Geef je bv? Mijn mannetje drinkt ook te vee ...
Ik geef idd bv. Hij moet vaak even een rustpauze nemen omdat hij aan t hijgen is van t drinken of zich verslikt van gulzigheid, dan kan ik hem ook snel weghalen. Als ik hem dan laat boeren op m’n schouder gaat hij wel zoeken waaruit lijkt dat hij honger heeft, maar dat deed hij ook als hij 45 min lang voeding had gehad. Maar hij gaat bij mij niet huilen. Wel lastig dan als hij zoveel drinkt maar gaat huilen als je hem eerder van de borst haalt.

4 jaar geleden

Als ik zo alle reacties lees dan mag ik mezelf gelukkig prijzen. Onze dochter is nu 5 weken oud en sliep in de eerste week al een nacht door. Met groot geluk voor papa en mama doet ze dat nu nog steeds een paar nachten per week. Ze krijgt kv en vraagt met regelmaat om meer dan de voorgeschreven hoeveelheid. Vooral op de dagen dat ze de nacht heeft doorgetrokken. Ze heeft wel krampjes en zelfs die nemen nu langzaam wat af. Huilen doet ze zelden, slapen kan ze beter dan papa, en das heel knap 🤣. Heb zelf een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging, en ook dat herstel gaat goed! Op deze manier zou ik er nog wel 10 willen, maar laten we eerst genieten van deze kleine meid! Veel succes en sterkte voor iedereen waarbij het allemaal niet zo soepel gaat

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Onze zoon spuugte ook veel. Als ik hem neerlegde na rechtop houden, spuugde ...
Wij hebben bij de zeeman grote slabbetjes gehaald. Scheelt een hele boel verschonen! Hier ook overproductie en sinds ik gereset ben door de boel leeg te kolven, gaat het een stuk beter. Nu kolf ik een minuutje af voor ik ga voeden, even de druk eraf. Rechtop voeden en daarna 10 minuten op schouder uitbuiken. Even verschonen en zelfde borst aanbieden. We zijn er wel even zoet mee, zeker een uur.

4 jaar geleden

Ik krijg best veel de vraag of ik kraamvisite wel door laat gaan met oog op Corona risico. Wat mij betreft wel aangezien jonge kinderen niet meest vatbare groep zijn. Hoe staan jullie hier tegenover?

4 jaar geleden

Reactie op Tjakkie12

Ik krijg best veel de vraag of ik kraamvisite wel door laat gaan met oog op ...
Ik hou de kraamvisite een beetje af merk ik. Vind t allemaal n beetje eng worden

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Tjakkie12

Ik krijg best veel de vraag of ik kraamvisite wel door laat gaan met oog op ...
Ik vertrouw erop dat als mensen ook maar een beetje verkouden zijn niet komen. Lijkt me verder geen probleem.

4 jaar geleden

Reactie op Tjakkie12

Ik krijg best veel de vraag of ik kraamvisite wel door laat gaan met oog op ...
Ik laat ze gewoon allemaal komen. Ik begrijp de angst maar als ik naar de winkel ga kan ik het ook krijgen. Helaas is niet alles te voorkomen. En ik mag toch hopen dat als iemand zich ziek voelt dan niet komt.

4 jaar geleden

Reactie op Tjakkie12

Ik krijg best veel de vraag of ik kraamvisite wel door laat gaan met oog op ...
Er is gisteren kenbaar gemaakt dat kinderen tot 24 maand en ouderen vanaf bepaalde leeftijd in het ziekenhuis bij hoge nood niet worden geholpen. Wij hebben gisteren in overleg het even uitgesteld. Wij zoeken niet onnodig het risico op. Maar goed ieders eigen keuze natuurlijk.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Er is gisteren kenbaar gemaakt dat kinderen tot 24 maand en ouderen vanaf b ...
O echt? dat had ik gemist. Wij doen ook voorzichtig, maar mijn ouders wil ik (nog) niet weren. Lastig hoor.

4 jaar geleden

Mijn moeder had vorige week de griep en is de hele week niet langs geweest dit uit voorzorg ook al was het geen corona

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

O echt? dat had ik gemist. Wij doen ook voorzichtig, maar mijn ouders wil ...
Zo lang je ouders niet ziek zijn ist ja ook geen probleem, mijn ouders en schoonouders waren ook ziek toen onze kleine twee weken oud was die zijn gewoon niet gekomen dikke week lang.

4 jaar geleden

Reactie op Tjakkie12

Ik krijg best veel de vraag of ik kraamvisite wel door laat gaan met oog op ...
Ik heb de meeste mensen afgezegd. Liever voorkomen dan genezen. Ik ben toch wel huiverig met zo’n kleine. Probeer zelf ook grote mensen massa’s te vermijden. Directe familie laat ik wel nog komen.

4 jaar geleden

Ik heb vorige week al alle kraamvisite afgezegd en nu tot aan eind maart maar weer even alles gecanceld vraag me alleen af...ik moet maandag met Amy naar het consultatiebureau maar nu is het zo dat zij verkouden geworden is, geen koorts verder ofzo...moet ik hun dan even bellen om te vragen of die afspraak nog door gaat?

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik heb vorige week al alle kraamvisite afgezegd en nu tot aan eind maart m ...
Ik heb precies hetzelfde. Zou vandaag moeten maar mn dochtertje is verkouden. Heb gebeld om te zeggen dat ik het niet zie zitten om te komen, waren ze het helemaal mee eens. Afspraak is gewoon verplaatst naar volgende maand. In Brabant schijnen de consultatiebureau’s gesloten te zijn. Succes!