758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Zo lang je ouders niet ziek zijn ist ja ook geen probleem, mijn ouders en s ...
O als ze ziek zijn komen ze zeker niet, inderdaad!

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Er is gisteren kenbaar gemaakt dat kinderen tot 24 maand en ouderen vanaf b ...
Kun je de bron noemen waar dit gemeld is?

4 jaar geleden

Lieve mama's, ik heb een vraagje over borstvoeding. Mijn kleine meid is nu ruim 2 weken oud. Vanaf het begin af aan wordt ze eigenlijk niet (op tijd volgens het boekje) wakker voor een voeding. Om de productie op gang te helpen heb ik haar 's nachts uiterlijk elke 4 uur wakker gemaakt en overdag elke 3 uur. Nu laat ik haar 's nachts sowieso al doorslapen maar overdag twijfel ik.. Als ik haar laat slapen dan komt ze ongeveer om 4/4,5 uur voor een voeding. Mijn productie loopt goed, zou dit een probleem zijn ivm minderen van de productie?

4 jaar geleden

Lieve mama's, ik heb een vraagje over borstvoeding. Mijn kleine meid is nu ...
Ik had dit bij mijn dochter ook bij 2 weken. Na een week was het voorbij en kwam ze weer zelf vaker. Dus ik denk dat ze het zelf wel 'herstelt' als het nodig wordt. Wat bij mij wel een probleem was, was dat ze te veel melk in 1 keer te verwerken kreeg en daardoor heel veel last kreeg. Dus ik was blij toen we weer op een 3 uur schema kwamen, toen was het minder lastig voor haar.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik had dit bij mijn dochter ook bij 2 weken. Na een week was het voorbij en ...
Ze drinkt ongeveer 10 minuten aan 1 borst en zit daarna alweer vol... Ze groeit er goed op dus dat is geen probleem. Maar de andere borst komt dan pas weer 4 uur later dus er zit wel eens 8 uur tussen voordat dezelfde borst weer is. Had jij dat 'probleem" ook?

4 jaar geleden

Ze drinkt ongeveer 10 minuten aan 1 borst en zit daarna alweer vol... Ze gr ...
Mijn zoon heeft vanaf zijn 3e dag alleen maar aan 1 borst gedronken. Toen zat er 2,5 a 3 uur tussen een voeding. Hij groeit goed. Mijn productie is nog steeds goed. Nu zit hij op 3a 4 uur per voeding en gisteren dronk hij aan beide borsten (regeldag volgens mij. Hij kwam ook om de 1,5 a 2 uur). Vandaag weer 'maar' aan 1 borst gedronken. Bij twijfel zou ik lactatiedeskundige inschakelen of CB bellen. Ik denk altijd 'als de kleine goed groeit, komt het goed'.

4 jaar geleden

Reactie op Chantalfonteijn

Kun je de bron noemen waar dit gemeld is?
Niet kinderen tot 24 maand.. prematuren die geboren zijn voor 24 weken.. is wel heel iets anders!

4 jaar geleden

Reactie op NicoleAvW

Niet kinderen tot 24 maand.. prematuren die geboren zijn voor 24 weken.. is ...
Waar staat dit allemaal?

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Mijn zoon heeft vanaf zijn 3e dag alleen maar aan 1 borst gedronken. Toen z ...
Sluit ik me graag bij aan!

4 jaar geleden

Reactie op Chantalfonteijn

Kun je de bron noemen waar dit gemeld is?
Nee ging via nu.nl van artikel na artikel ik heb niet zo de link. Ik heb vandaag CB gevaagd hoe en wat, ze gaven daar duidelijk aan alles te vermijden.

4 jaar geleden

Reactie op rtcvrolijk

Ik heb precies hetzelfde. Zou vandaag moeten maar mn dochtertje is verkoude ...
Ik had ze vanochtend gebeld en idd als ze maandag nog verkouden is dan gaan we de afspraak verzetten

4 jaar geleden

Heeft iemand ervaring met het afbouwen van borstvoeding? En zo ja, hoe is dat bij jou verlopen? Ik ben begonnen met afbouwen. Borstvoeding begon al met een tepelhoedje, daarna beginnende borstontsteking gehad, tepelkloven en nu weer een borstontsteking (wat doet dat zeer zeg!!!), zelfs met verhoging, dus voel me echt waardeloos. Hoe jammer ook, heb ik besloten af te bouwen, maar merk dat mijn borsten het al niet accepteren als er 1 voeding af gaat..... heeft iemand tips....

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op B91

Heeft iemand ervaring met het afbouwen van borstvoeding? En zo ja, hoe is d ...
Toen ik ben gaan stoppen met borstvoeding werd mij geadviseerd om pure citroensap gemengd met water te drinken en saliethee. Dit remt de productie van melk en werkt goed tegen borstontstekingen. Daarbij ook zakjes appelstroop gemaakt en in diepvries gelegd om daarmee regelmatig te koelen om verdere ontstekingen te voorkomen. Anders krijg je een medicijn via de huisarts waar helaas veel hormonen in zitten. Misschien dat jouw verloskundige je kan adviseren waar jij het beste mee kan beginnen?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Heeft iemand ervaring met het afbouwen van borstvoeding? En zo ja, hoe is d ...
Het beste advies wat er te geven is is dat je contact op kan nemen met een lactatiekundige. Ik drink drie keer per dag Saliethee, verder slik ik phytolacca tabletten. Hierdoor wordt de melkproductie afgeremd. Verder kan je in plaats van een voeding weg te laten, steeds meer tijd tussen de voedingen laten. Er staat 1 week per voeding voor het afbouwen. Op deze manier bouw je het iets langzamer af, waardoor je borsten het misschien wel aan kunnen. Als je echt borstontsteking heb raad ik je aan om naar de huisarts te gaan, deze schrijft dan een antibiotica kuur voor. Succes ermee!

4 jaar geleden

Reactie op B91

Heeft iemand ervaring met het afbouwen van borstvoeding? En zo ja, hoe is d ...
Je mag ook Ibuprofen in combinatie met borstvoeding. Voor mij haalde dat de scherpe randjes eraf en helpt ook tegen borstontsteking.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Heeft iemand ervaring met het afbouwen van borstvoeding? En zo ja, hoe is d ...
Maak exact hetzelfde mee. Heb de vroedvrouw gecontacteerd die bij mij langskomt om te vragen wat ik kon doen want het gaat gewoon niet beter en geniet er absoluut niet meer van. Voor vandaag heeft ze mij aangeraden om een warme pamper op mijn borsten te leggen en deze goed te masseren om de melk los te maken. Ik heb dan twee 20 minuten moeten kolven (moest kolven tot mijn borsten zacht aanvoelden). Nu moet ik bij iedere voeding aan een enkele borst laten drinken, een tweemaal dezelfde, en de andere afkolven. Indien het niet betert mag ik gradueel stoppen door een voeding te vervangen door flesvoeding. Als het maandag niet beter is ga ik aangeven dat ik er volledig mee wil stoppen. Hopelijk krijg je de nodige hulp/antwoorden.

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Maak exact hetzelfde mee. Heb de vroedvrouw gecontacteerd die bij mij langs ...
Ik heb tijdens de stuwing ook veel gekoeld, dit hielp goed tegen het drukkende gevoel en de pijn.

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Ik heb tijdens de stuwing ook veel gekoeld, dit hielp goed tegen het drukke ...
De vroedvrouw antwoordde net : als je wenst te stoppen dan laat je 1 voeding om de 2 dagen vallen. De meeste mama's hebben in de ochtend de grootste productie dus behoud je deze tot de laatste. Vaak heb je in de avond minder productie en begin je met deze af te bouwen. Voor de hoeveelheid melk die je nodig hebt kijk je naar de aangeduide hoeveelheid terug te vinden op de doos van de poedermelk. Je kan melk bekomen bij de apotheker van wacht. Als je druk in je borsten ondervindt bij een overgeslagen voeding dan licht kolven om druk te verminderen maar niet volledig anders blijf je stimuleren. Na kolven of BV kan je koude aanbrengen bv gelpack uit de diepvriezer. Nooit rechtstreeks op huid want kan vrieswond geven

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Ik heb tijdens de stuwing ook veel gekoeld, dit hielp goed tegen het drukke ...
Bedankt voor de tip. De vroedvrouw gaf net dezelfde mee. Heb je dit met iets speciaals gedaan of gewoon een diepvrieszakje of iets dergelijks?

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

De vroedvrouw antwoordde net : als je wenst te stoppen dan laat je 1 voedin ...
Onze kraamverzorgster had pakketjes gemaakt door kraamverbanden in twee stukken te knippen, een stuk in een diepvrieszakje met water te doen en dan invriezen. Je kunt dan zo'n pakketje in een hydrofiel washandje doen en in je bh stoppen. Kost niets en zijn makkelijke pakketjes. Ik heb ze nog bewaard voor als ik de borstvoeding ga afbouwen. En bladeren van witte kool kan ook. De kool dan wel in de koelkast leggen. Daar schijnt iets in te zitten wat de stuwing tegengaat.