758 Reacties

4 jaar geleden

Hoe gaat het met jullie emoties, dames? Even van me af schrijven hoor, want ik word bij vlagen echt overspoeld door tranen en verdriet. Herken het van mijn eerste bevalling, toen had ik dat ook. Volgens mij ging het na anderhalve maand of twee wel beter... maar nu zit ik dus op een maand na de bevalling en raak ik gefrustreerd over mijn eigen hormonen. Kan me opwinden en zorgen maken over de stomste dingen en voel soms totaal geen rust, ook niet wanneer het supergoed gaat met onze kleine dame. Zo irritant! Alsof ik geen controle heb over mijn hoofd. Herkennen jullie dit?

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Hoe gaat het met jullie emoties, dames? Even van me af schrijven hoor, want ...
Emoties heb ik ook. Soms weet ik gewoon niet waarom ik überhaupt een kind wilde. Aan de ene kant hou ik ontzettend veel van mijn mannetje, maar als hij de hele tijd huilt dan voel ik mij zo radeloos en weet ik niet hoe ik hem kan helpen. Op die momenten denk ik dat dus. Gisteren een fotoshoot gehad en toen kon ik mijn ventje wel opvreten, wat n schatje en zo knap. Het zal ook wel door de slapeloze nachten komen, dat ik t soms niet meer weet. Huilen gaat wel iets beter de laatste dagen, maar zodra iemand zegt dat ik alles goed doe en trots op mijzelf mag zijn, begin ik spontaan te huilen. Ik hoop dat de huilbuien van mijn ventje gauw minder worden. Hij drinkt veel, soms iets teveel, hoor zijn darmen behoorlijk borrelen. Misschien huilt hij daarom wel. Konden ze maar praten, dan zou t zoveel makkelijker zijn. Gelukkig nog 10 weken vrij en hoop dat tegen die tijd alles n beetje op de rit is.

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Onze kraamverzorgster had pakketjes gemaakt door kraamverbanden in twee stu ...
Super, dank je voor de tip !

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Emoties heb ik ook. Soms weet ik gewoon niet waarom ik überhaupt een kind w ...
Jouw verhaal klinkt bekend hier.... maak precies hetzelfde mee nu

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Emoties heb ik ook. Soms weet ik gewoon niet waarom ik überhaupt een kind w ...
Nog steeds heel herkenbaar!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Hoe gaat het met jullie emoties, dames? Even van me af schrijven hoor, want ...
Zeker herkenbaar. Geniet wel steeds meer van onze zoon! Eerste weken dacht ik echt soms waarom hebben we deze keuze gemaakt. Maar ik hoor het van meer moeders. Ook moeders waarvan de kinderen al 8 of zelfs al 12 zijn. Zij herkennen het ook nog toen ze klein waren. Dat helpt wel bij mij, dat je niet de enige bent en je hierdoor niet gelijk een slechte moeder bent om dat te denken. Emoties kunnen nog lang blijven! Ze zeggen niet voor niets 9 maanden op en 9 maanden af. Je hormonen zullen beetje voor beetje je lichaam verlaten en dat neemt soms flink wat tijd in beslag. En zolang die zwangerschapshormonen er nog zijn, kun je emotioneel reageren. Lang leve moeder natuur 😅

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Emoties heb ik ook. Soms weet ik gewoon niet waarom ik überhaupt een kind w ...
Heel herkenbaar. Je voelt je zo machteloos als ze maar blijven huilen. Mijn meisje heeft vandaag zo'n dag continue huilen wanneer we haar in bed leggen, als we komen / oppakken is ze weer stil. Nadat we haar getroost hebben leggen we haar weer terug, dan gaat het 5 min goed en daarna huilt ze weer. Op een gegeven moment heb je alles gedaan en vraag je jezelf wat zou het toch zijn? Gelukkig ben ik niet de enige, al heb je het gevoel op dat moment dan wel..

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Emoties heb ik ook. Soms weet ik gewoon niet waarom ik überhaupt een kind w ...
Geen idee of dit een optie voor je is: Overdag gaat het redelijk maar ‘s avonds is alles snel te veel en moet ik veel huilen. Nu heb ik met mijn man afgesproken dat hij in het weekeind (omdat hij weer aan het werk is) de 4 uur ‘s nachts voeding over neemt (met gekolfde borstvoeding) en dat ik na de voeding van 12 uur ‘s nachts naar het logeerbed ga. Zo kan ik eindelijk eens een nacht bijna 8 uur slapen. En dat heeft me zoveel goeds gedaan! Ik denk dat het huilen deels door de hormonen komt maar ook door gewoon algemeen slaapgebrek..

4 jaar geleden

Reactie op EllyPelly

Geen idee of dit een optie voor je is: Overdag gaat het redelijk maar ‘s av ...
Klinkt herkenbaar. Bij mij zaten de emoties ook erg hoog en tegen de avond was het helemaal een drama. Ik wist wel dat ik veel te weinig slaap pakte maar had niet t idee dat dat t zoveel erger maakte. Totdat ik van de week een borstontsteking kreeg met 40 graden koorts en ik niks anders kon dan slapen. Bijna 48 uur alleen maar geslapen (afgezien van de borstvoeding). Voel me nu emotioneel gezien zoveel beter, echt een wereld van verschil. Nu ga ik me dus echt aan m’n middagdutjes houden en op tijd om hulp roepen zodat ik kan bijslapen overdag.

4 jaar geleden

Ik ging maar de huisarts voor plekjes op mijn rug en het eerste waar ik over begon was dat ik het zo zwaar vond en moest huilen. Bij mij gaat mijn temp. aan het einde van de dat omhoog als ik niet genoeg rust heb gepakt. Dus richting koorts. Daarom al het kraambezoek afgezegd en met zn vieren cocoonen komende week. Gister kwam mijn zwager langs om voor ons te koken, trok het totaal niet. Dus ben naar de slaapkamer verkast en daar toch nog wat rust gepakt en uiteraard gehuild. Pas toen hij weg was boven op bed gegeten. Voelt dan heel ondankbaar, maar gelukkig begreep hij het.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Emoties heb ik ook. Soms weet ik gewoon niet waarom ik überhaupt een kind w ...
Hi, dunstans baby taal helpt goed. Je hebt ook een app om je te helpen! Dunstans baby taaltje: 1 . Neh
Ik heb honger! Als je baby een geluid maakt dat klinkt als ‘neh’ of ‘nah’, weet je dat het etenstijd is.
 2 . Owh
Ik ben moe! Het geluid is vergelijkbaar met het geluid als je hardop gaapt. Je baby’s mond krijgt tijdens deze ‘gaap’ een ovale vorm.
 3. Eair
Ik heb last van gas! Je baby heeft darmkrampjes. Het geluid kan wat lastiger te herkennen zijn, maar gaat meestal gepaard met een ‘moeilijk kijkend’ gezicht. Daarnaast trekt je baby vaak zijn benen omhoog. Je kan voor verlichting zorgen door met de klok mee te wrijven over je baby’s buikje.
 4. Heh
Ik wil een schone luier! Je baby voelt zich oncomfortabel. De meest voorkomende oorzaak is een volle luier, maar het kan ook veroorzaakt worden door iets anders. Heeft je baby het koud of juist te warm? Ligt hij in een ongemakkelijke houding?
 5 .Eh
Ik moet een boertje laten! Het geluid lijkt erg op ‘Neh’ en ‘Heh’, luister daarom goed naar de beginklank. Bij je baby zit een boertje dwars, help hem daarom met boeren. Houd je baby tegen je borstkas terwijl jij rechtop staat of zit en klop zachtjes op je baby’s rug. Burp!

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Hi, dunstans baby taal helpt goed. Je hebt ook een app om je te helpen! Du ...
Hey, ja de Dunstan taal heb ik ook al doorgekregen van de kraamhulp. Wij worden er alleen niet echt wijzer van. Alles klinkt hetzelfde voor ons gevoel. Ons ventje huilt voornamelijk wanneer hij honger heeft. Nu huilt hij ook, maar t klinkt anders. Toch maar ff de luier checken, want die hebben we bij de laatste voeding niet gewisseld omdat hij zo lekker lag te slapen na de borst. Maar toch bedankt voor de tip😉

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Hi, dunstans baby taal helpt goed. Je hebt ook een app om je te helpen! Du ...
Ik word hier ook echt niet wijzer van! Ik herken het totaal niet en vind alle huiltjes op elkaar lijken 😅

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik word hier ook echt niet wijzer van! Ik herken het totaal niet en vind al ...
✔️ hier idem🤦🏽‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hey, ja de Dunstan taal heb ik ook al doorgekregen van de kraamhulp. Wij wo ...
Het is even oefenen, ik herken ze 75%van de tijd nu. Maar soms inderdaad nog steeds niet en dan ga ik ook het rijtje af van: voeding, luier, darmen, regeldag of sprongetje. En vandaag ga ik de app uit proberen, om te zien of die hetzelfde zegt als ik denk. Zodat ik hem kan gebruiken op momenten dat ik er niet uitkom.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

✔️ hier idem🤦🏽‍♀️
Kostte mij ook wel veel tijd om de huiltjes te herkennen hoor. In het begin dacht ik ook: hier kan je toch geen soep van maken, klinkt allemaal hetzelfde. 🤯 uiteindelijk lukt het steeds beter, maar ook niet altijd hoor! Dan ga ik gewoon alles maar bij langs, voeding ✔️ luier✔️ boertje ✔️ krampen ✔️ vermoeidheid ✔️ of zitten we weer in een sprongetje...

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Het is even oefenen, ik herken ze 75%van de tijd nu. Maar soms inderdaad no ...
Sprongetje???? Wat is dat? Mijn ventje is nu 3 wkn en 4 dgn oud.

4 jaar geleden

Wie o wie geeft er ook borst voeding en heeft ook dat je kind behoorlijk veel terug uitspuugt? Wij houden had zolang rechts op boertje ect ect maar zodra wij haar neerleggen gutst het eruit.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Wie o wie geeft er ook borst voeding en heeft ook dat je kind behoorlijk ve ...
Bij mij is het wisselend. Soms geeft ze weinig terug en soms komt er een hele golf melk uit. Toevallig vandaag de lactatiekundige hiernaar gevraagd. Volgens haar kan het geen kwaad. Ze heeft dan gewoon meer gedronken dan haar maag aan kan en dat moet er weer uit. Kan soms ook pas na een paar uur gebeuren.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Wie o wie geeft er ook borst voeding en heeft ook dat je kind behoorlijk ve ...
Ja ik. Ik probeer nu t eerste beetje af te kolven, maarliefst er minder druk op staat, maar vaak vergeet ik het.... lijkt dan wel wat beter te gaan.