758 Reacties

4 jaar geleden

Zijn er ook moeders waarbij het kindje eerst 2 borsten per x dronk en nu nog maar 1? Mijn ventje is 3 wkn oud en wil per x nog maar 1 borst drinken. Ik vraag me af of hij dan wel voldoende binnen krijgt??

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Zijn er ook moeders waarbij het kindje eerst 2 borsten per x dronk en nu no ...
Ja hier!! En dat is al teveel want ze spuugt echt serieus veel weer uit. We zaten om de 3/4 uur voeden en we zijn weer terug bij af sinds een week weer om de 2/2,5 uur. Ik dacht eerst regeldagen maar tis ondertussen Regelweek aan het worden 😏

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Zijn er ook moeders waarbij het kindje eerst 2 borsten per x dronk en nu no ...
Is niet erg hoor! Krijgen je borsten en tepels meer rust.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Is niet erg hoor! Krijgen je borsten en tepels meer rust.
Ja dat wel, maar gaat de productie dan niet achteruit? Drinkt die van jou ook maar per x uit 1 borst? Nu net heeft hij 6 min gedronken en vervolgens weer de helft uitgespuugd..... Zijn darmen borrelen behoorlijk

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ja dat wel, maar gaat de productie dan niet achteruit? Drinkt die van jou ...
Mijn dochterje van 4 weken spuugd ook veel, zelfs na 3 uur spuugd ze en dan begint ze gelijk aan te geven dat ze weer wilt eten. Ben ook van 2 borsten naar 1 gegaan. Je lichaam went daar ook weer aan.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Zijn er ook moeders waarbij het kindje eerst 2 borsten per x dronk en nu no ...
De mijne drinkt al sinds de geboorte maar 1 borst. Dat doet ze dan 5 a 10 minuten en dan zit ze vol. Ik heb een grote productie, dus het is geen probleem. Ik ben lekker snel klaar met voeden en ze groeite goed. Alleen maar mooi toch ;-)

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ja dat wel, maar gaat de productie dan niet achteruit? Drinkt die van jou ...
Ja ik heb een tijd 1 borst per keer gegeven. Ging prima, tevreden baby die goed groeit. Nu af en toe 2 borsten, af en toe 1.

4 jaar geleden

Volgens mij produceer ik ook veel melk, vooral mijn rechter borst is niet normaal..... Maar na elke drink beurt is mijn borst wel weer soepel en zacht

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Volgens mij produceer ik ook veel melk, vooral mijn rechter borst is niet ...
Dan doe je het heel goed denk ik!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Dan doe je het heel goed denk ik!
Nee de kleine dieet t dan goed... die zit als n piranha aan mijn tepel

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Volgens mij produceer ik ook veel melk, vooral mijn rechter borst is niet ...
Herkenbaar. Alleen bij mij is het de linkerborst 😅

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ja dat wel, maar gaat de productie dan niet achteruit? Drinkt die van jou ...
Mijne spuugt ook. Voornamelijk tijdens de bv of er vlak na. Ik heb het in de gaten gehouden en het komt voornamelijk dat ie aan het persen is voor grote boodschap of scheetjes.. Helaas trekt hij tijdens de bv ook mijn tepel mee 😞 De voeding bij mij duurt over het algemeen ong 20 minuten. Drinkt aan 1 borst, merk wel dat hij niet de gehele borst leeg drinkt. Laatst heeft hij volgens mij een regeldag gehad en drinkt hij af en toe aan twee borsten 🙄 ook dan drinkt hij ze niet leeg. Maar ze voelen wel soepel. aangezien het goed voelt, laat ik hem gewoon aangeven wat ie wilt. Tot nu toe is ie tevreden en groeit goed

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Mijne spuugt ook. Voornamelijk tijdens de bv of er vlak na. Ik heb het in d ...
20 min is best lang. Die van mij haalt dat maar soms... meestal rond de 10 min en hij ies klaar. Dat trekken en persen komt mij bekend voor. Doet hij namelijk ook een dan zo lekker erbij kreunen...

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Mijne spuugt ook. Voornamelijk tijdens de bv of er vlak na. Ik heb het in d ...
Mijn dochter is soms langer als 20 min bezig, als ik haar dan stop is ze zo onrustig. Maar ze heeft genoeg want ze spuugd het weer uit...

4 jaar geleden

Vandaag naar het consultatiebureau geweest met onze kleine meid...ze weegt nu 4099 gram, 5 weken geleden toen ze geboren was was het 3500 gram en ze groeit ook goed ons meisje was kerngezond en doorstond alle testjes super...geen kik gegeven...

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Wie o wie geeft er ook borst voeding en heeft ook dat je kind behoorlijk ve ...
Hier hetzelfde!!! Zie hem soms ook kronkelen na de voeding.! Wij houden hem na voeden recht op maar helpt helemaal niks.. hij spuugt het alsnog uit.. en soms is het super veel en soms een mondje terug.. heb toen contact gehad met lactatiedeskundige en die zei probeer eens te voeden in de houding biological nurturing.. dit helpt wel wat dan kan die niet zo gulzig drinken aangezien hij tegen de zwaartekracht in moet.. Een boertje helpt hier vaak ook niet.. en soms na 1 uur komt het er dan uit.. niet altijd direct.. vind zo moeilijk om te zien 😔 maar die gekko lacht soms gewoon na het spugen en dan zit ik echt met me mond vol tanden hehe. Spugen wisselt heel erg per baby maar leuk is het niet.. reflux was het bij ons niet zei lactatiedeskundige aangezien het dan gelijk vanaf het begin er moet zijn zei ze. Voel me echt zo freak die telkens kijkt als der kind spuugt ofniet.. brr

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Mijne spuugt ook. Voornamelijk tijdens de bv of er vlak na. Ik heb het in d ...
Dat aan de tepel trekken herken ik ook. Hij doet t bij mij pas sinds kort, snap niet zo goed waar t ineens vandaan komt. Bij jou is dat echt tijdens t persen? Ga er eens op letten of t daaraan ligt, maar vind t zo gek dat hij t eerst niet deed. Onze kleine man spuugt ook veel en drinkt ook teveel denk.. soms stop ik eerder als k merk dat hij gulzig is maar heb t niet altijd goed door. Wrm ben jij 1 borst gaan geven? Bij mij werd door t ziekenhuis en de kraamzorg 2 borsten geadviseerd.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Dat aan de tepel trekken herken ik ook. Hij doet t bij mij pas sinds kort, ...
Mijn ventje weigert gewoon soms de tweede borst. Dus t is niet iets dat ik zelf heb besloten te doen. Het liefst zou ik zien dat hij beide borsten drinkt, maar als hij niet wilt, dan houdt t op...

4 jaar geleden

Herkenbaar ook. Super pijnlijk dat hij mijn borsten als bijtring gebruikt als hij kracht zet met zijn buikje. Bij mij zelfs tot huilen gegaan, zo zeer!! Ik ga borstvoeding proberen af te bouwen. Ik kom niet meer aan herstellen toe.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Sprongetje???? Wat is dat? Mijn ventje is nu 3 wkn en 4 dgn oud.
Sprongetjes zijn mentale ontwikkeling die je kindje maakt. De eerste is in week 5, geteld vanaf de uitgerekende datum. Niet de geboortedatum gebruiken. Op onderstaande link kan je meer informatie vinden. https://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprongen-van-je-baby-in-het-eerste-jaar/ Je kindje maakt meerdere sprongen en die kunnen heel verontrustend zijn voor ze omdat ze opeens iets leren. Ze leren dus niet geleidelijk, maar in een paar dagen meerdere zaken en ontdekken dat dan de paar werken erna.