758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Aggiiexhip

Wij zijn team no sleep.. Ik zit momenteel dit allemaal te lezen om mezelf w ...
Oohh zo herkenbaar. Wij gebruiken een speentje en dat helpt kunnen we zelf ook slapen. Yara heeft enorme buikkrampen en huilt ontroostbaar ook zo zielig!

4 jaar geleden

Dag 2, baby doet het heel goed behalve dat volgens bloedwaarde hij meer risico heeft op geelzucht dus moet hij onder lamp liggen en daar is hij absoluut niet blij mee. Van zodra hij van onder die lamp weg is, is hij een droombaby. Eet goed, slaapt goed, is heel alert en kan je zo lang aankijken, ik ben helemaal verliefd op hem! Mijn partner slaapt ‘s nachts door, ik wat minder uiteraard. Maar overdag neemt hij het dan over zodat ik gerust een dutje kan doen = goud waard!

4 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Ladies aanwezig met een keizersnede? Hoe ervaren jullie de eerste weken, en ...
Wat wil je weten... ons manneke is bijna 4 weken nu. Ik merk dat als de plaats van de snee gevoelig wordt ik echt ff pas op de plaats moet doen. Ik rust s middags 1 tot 1.5 uur samen met ons lieve kereltje. Ik doe waar ik me goed bij voel en is dat niets doen dan die ik niets en is dat de was doen dan die ik de was. De gouden regel hier in huis is: Eerst ons manneke, daarna ik zelf en daarna de rest. 😊 werkt heel goed. Dus ben ik met ons manneke bezig en iemand belt, dan heeft die lekker pech. Hij gaat voor een telefoon of andre zaken. Mijn eerste kleine rondje lopen deed ik met 2 werken, maar in het ziekenhuis douchte ik mezelf al de dag erna en mijn man hielp me met aan en uit kleden, ik liep zoveel mogelijk. Ik heb de gehele tijd ons manneke zelf verzorgd samen met mijn man, gelukkig. Eerste week thuis ook samen en toen mijn man weer moest weken, was meneer 2 weken oud, deed ik alles zelf. Ik merk wel dat trappen op en af veel vergt maar wordt steeds beter.

4 jaar geleden

Ik merk dat ons manneke, heeft een week in het ziekenhuis moeten blijven, erg veel baat heeft bij inbakeren. In het ziekenhuis merkte ik al op dat hij heel onrustig was met slapen, armpjes die een eigen leven aan het leiden waren. Nu bakeren wij hem in als hij echt moet slapen van ons en dat doet wonderen. Afgelopen nacht voor het eerst van 20.45 tot 2.30 geslapen en daarna pas om 7.15 uur dat hij zich aankondigde. Overdag mag hij wat onrustiger zijn, dan laten we zijn armpjes lekker bewegen , moet hij ook leren.... merk dat het hem veel energie kost, want hij kondigt dan vaker aan dat hij honger heeft. En dat mag ook. Wat ons ook veel heeft geholpen is Dunstan taal, het werkt echt. Goed luisteren en observeren, helpt om een rustige baby te hebben. Hij kraait hier wel maar echt huilen zoals in het ziekenhuis heeft hij niet meer gedaan.

VRIEND

4 jaar geleden

Onze kleine man is inmiddels 16 dagen oud. Bevalling was zwaar, duurde 36 uur met weeënopwekkers en na 30 uur alleen morfinespuitje gehad voor de pijn. Ontsluiting schoot maar niet op. Na een zware eerste week van niet kunnen slapen (dacht hem steeds te horen huilen) heeft mijn man ingegrepen en de huisarts ingeschakeld. Hij heeft twee nachten volledig de zorg op zich genomen en ik twee nachten met slaapmiddel in de logeerkamer geslapen. Daarna voelde ik mij als herboren en geniet nu van onze kleine man. Mijn man doet de middernacht voeding en ik de vroege ochtend en zo hebben we allebei voldoende slaap. Ook lukt het mij weer om te slapen zonder medicatie. Dankbaar dat mijn man heeft ingegrepen op het moment dat ik het even niet meer wist hoe ik het vol moest houden. En nu kunnen we heerlijk lachen om de streken van onze kleine! Ondanks alle tips blijft hij het voor elkaar krijgen om de boel onder te plassen tijdens luier verschonen 🙈. Tip voor alle moeders: praat met je partner of andere dierbare over hoe je je voelt. Ben eerlijk tegen jezelf en de rest en durf hulp in moeilijke tijden te accepteren! Uiteindelijk kom je er dan alleen maar sterker uit 💪🏼

4 jaar geleden

Onze dochter is nu 2 weken oud. Ze is onze tweede en het gaat allemaal veel soepeler dan bij onze zoon. We zijn vorige keer heer en meester geworden in de drie R'en en daar doet onze dochter het nu goed op. Ze slaapt goed in haar bedje, drinkt goed, alleen de nachten zijn wat rommelig maar daar slaan we ons ook wel doorheen. Ik kan er dit keer echt van genieten, in tegenstelling tot de vorige keer. Toen was ik regelmatig de wanhoop nabij en blij dat het na 4 weken wat makkelijker werd. En dit keer bof ik ook met een lijf dat niet zo gehavend is als de vorige keer... Sterkte voor iedereen die worstelt. Het wordt echt beter, makkelijker en leuker. 🙌

4 jaar geleden

Reactie op kalaicita

Het ging een week helemaal goed , alles volgens het boekje! Helaas had de k ...
Ah gos, sterkte!

4 jaar geleden

Ons ventje is nu 3 weken door en doet het heel goed. Komt goed bij en slaapt goed, snacht laat hij soms 5uur tussen zijn voedingen. Dus niet te klagen. Ik ben weer mezelf. Ik kan weer af en toe het huishouden doen en heb bijna nergens meer last van. De ziekenhuis afspraken zijn minder, volgende week 4 maart krijgt hij al zijn 1ste operatie. Zo zenuwachtig hiervoor!

4 jaar geleden

Ons kereltje is nu 4 weken oud, vanaf het begin hebben wij de drie R’s al ingeburgerd. Zoals het nu gaat zijn we er ook erg blij mee dat we dit gedaan hebben, we merken dat hij er veel baat aan heeft en wij dus ook. Ons mannetje komt gewoon op de eerste plek, zijn planning is onze planning. Ook onze kraamweek hebben wij in rust gedaan en alleen familie (broers, zussen en grootouders) laten langskomen. We hebben een fantastische kraamweek gehad en de weken erna gaat het nog steeds zo lekker. Vanaf het begin gaat de borstvoeding ontzettend goed, groeit hij goed en is hij een tevreden kereltje. Alleen ‘s avonds heeft hij sinds twee weken wat last van darmkrampjes, maar ook hierin proberen we hem zo goed mogelijk te helpen door te wiegen, fietsen met de beentjes, warmte door een kersenpitten zakje, douchen, badderen etc. Tussen 20:00 21:00 valt hij in slaap tot 2:00-3:00uur, dus we zijn al een leuk ritueeltje aan het introduceren. Na de voeding van 20:00uur slaapzakje aan, boekje voorlezen en leggen we hem in de co-sleeper, dan slaapt hij direct. Vaak pak ik mijn kans dan ook om op bed te gaan, waardoor ik overdag genoeg energie heb. ‘s nachts ligt hij in een puckababy piep slaapzak vanwege wat onrust in de armen, dit werkt onwijs goed. Gelukkig iets minder intensief dan strikt inbakeren, maar wel de voordelen dat hij de armen in de zak kan bewegen. We genieten volop van ons kereltje. 🥰

4 jaar geleden

5 weken geleden onze kleine man geboren met 37+3. Bevalling duurde totaal 12 uur + knip. Herstel gaat super! Voel me als van ouds, op de kilo's na🤭 Kleine man heeft nu darmkrampjes, maar heeft probiotica dus helpt iets. Verder lekker knuffelen en troosten. Ligt voornamelijk op mijn borst of die van mijn partner. Snachts lekker in de co sleeper sinds een weekje, daarvoor alleen maar op mijn borst willen slapen. Hij komt snachts de ene keer na 3 uur andere keer na 4 uur. Super trots op ons kleintje 💙

4 jaar geleden

Reactie op Berberrr9

Dramatisch! Nu drie weken geleden bevallen met een knip. De knip geeft veel ...
Hier ook flinke knip + dito hechtingen (vanwege kunstverlossing met vacuümpomp). Inmiddels 4 weken geleden. Herstel verliep op zich prima, het is mooi dicht (aan de buitenkant). Ik blijf echter best wel wat pijn houden, zeker als ik wat gedaan heb. Ik kreeg overigens van mijn verloskundige de tip om 2 x per dag 10 minuten onder zo'n ouderwetse infraroodlamp te gaan liggen. Blijkbaar waren die ooit in de 70's heel populair en had mijn oma er nog een liggen. Dit is goed voor de doorbloeding en het 'drogen'. Ik heb het idee dat het geholpen heeft. Daarnaast was de warmte erg prettig 😊. Overigens best heftig zo'n vacuümpomp en het geweld waarmee dat gaat 😱. Nog meer mensen deze ervaring?

4 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Ladies aanwezig met een keizersnede? Hoe ervaren jullie de eerste weken, en ...
Ik heb ook een (spoed)keizersnede gehad, nu 1,5 week geleden. Geen last van gehad, 14 uur na de keizersnede heb ik zelfstandig gedoucht in het ziekenhuis en na nog eens 1 dag later was ik thuis, liep ik rond in huis, kon ik de kleine (met geboortegewicht van 4830 gr.) al tillen en kleine huishoudelijke taken verrichten. Aan het einde van de week voor het eerst met de hond naar buiten geweest maar dát bleek net iets te vroeg te zijn. Afgelopen dinsdag weer geprobeerd en toen ging het wel

4 jaar geleden

Onze kleine man is nu 2,5 week oud. Ik heb een keizersnede gehad. De eerst 2 dagen was de pijn echt ondragelijk, waarschijnlijk door de knoopjes van m’n hechtingen. Dus ook een dagje langer in het ziekenhuis moeten blijven. Daarna niet veel last meer gehad en ben na een week iedere dag buiten gaan wandelen met de kleine man. Hij doet het goed en aanleggen aan de borst gaat gelukkig ook makkelijk. Ikzelf voelde me wat minder goed. Flink veel kraamtranen gehad, me down gevoelt en zoveel onzekerheid. Voelde me schuldig tegenover de kleine man en de roze wolk was dus even ver te zoeken. Gelukkig gaat dit nu wel wat beter. Omdat z’n ritme nog volledig omgedraaid is slaapt hij de hele dag door, niet wakker de krijgen, maar ‘s nachts dus wakker. Soms weet ik niet goed wat hij ‘s nachts wilt, nog meer voeding, zuigbehoefte, gewoon knuffelen? Nog erg zoekende dus. Gelukkig zijn er ook zat momenten waarop ik ook zo kan genieten van ons mooie mannetje.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Hier ook flinke knip + dito hechtingen (vanwege kunstverlossing met vacuümp ...
Ik ben ook 4,5 week geleden bevallen middels vacuümpomp. Ook een flinke knip. Ik heb me erover verbaasd hoe groot die knip ook is! Ik heb er ook nog flink last van. Het is wel dicht maar het is wel ontstoken geweest. Dit gaat nu beter. Heb wel nog een behoorlijk beurs gevoel van binnen.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Hier ook flinke knip + dito hechtingen (vanwege kunstverlossing met vacuümp ...
6 dagen geleden bevallen met een knip. Na 3 pogingen gedaan te hebben met een vacuümpomp is de kleine man uiteindelijk gehaald met de ouderwetse tang terwijl er 2 man op mijn buik aan het douwen was. Mijn man heeft zich zó machteloos en angstig gevoeld toen hij al dat geweld zag. Niet te zuinig. Ik was ook enorm verbaasd over de ‘knip’.. in mijn hoofd had ik een totaal ander beeld hiervan omdat het zo ‘onschuldig’ en ‘klein’ klinkt.. Totdat ik zóveel pijn voelde en even ging kijken ‘down there’.. holy crackers zeg! En ik heb er zóveel ongemak van. Niet eens zozeer van de hechtingen maar echt van de zwelling en de bloeding die erbij komt kijken! Álle tips zijn welkom, ik kan nu amper het bed uit komen en voor de kleine zorgen. 🥺

4 jaar geleden

Reactie op CB.

6 dagen geleden bevallen met een knip. Na 3 pogingen gedaan te hebben met ...
Heel herkenbaar! Ik heb enorm gejankt de eerste 2 weken omdat ik zelf zo weinig kon doen voor de kleine. Zoveel pijn en ongemak. Ik heb zakjes appelstroop in de vriezer, en die er af en toe op gedaan. De knip vooral aan de lucht laten drogen, handdoekje op bed en de benen beetje wijd doen.

4 jaar geleden

Reactie op CB.

6 dagen geleden bevallen met een knip. Na 3 pogingen gedaan te hebben met ...
Herkenbaar! Mijn mam dacht ook echt dat ze zijn hoofd eraf zouden trekken. Qua tips heb ik ook alleen goed luchten, pijnstillers blijven slikken en dan die infrarood lamp. Die schijnen ze ook nog vaak bij kringloopwinkels te hebben (ooit was hij dus heel populair). Als alles dicht is schijnt het masseren van het litteken ook verzachtend te werken.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Herkenbaar! Mijn mam dacht ook echt dat ze zijn hoofd eraf zouden trekken. ...
Mijn man ipv mam> mijn moeder was er niet bij😂

4 jaar geleden

Reactie op Winette

Ik ben ook 4,5 week geleden bevallen middels vacuümpomp. Ook een flinke kni ...
Haha ik dacht exact hetzelfde de eerste keer dat ik het zag! Ik had beetje via Google gelezen dat dit beurse gevoel helaas lang kan aanhouden. Hopelijk is dit bij ons niet het geval!

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Hier ook flinke knip + dito hechtingen (vanwege kunstverlossing met vacuümp ...
Ja, het geweld waarmee zo'n kindje dan wordt gehaald is bizar. Bij mij liepen ze ook op de buik te duwen en daar beneden te stuntelen (ze kregen de pomp niet goed op haar hoofdje omdat ze nog zo diep lag, sterrenkijkertje). Toen de pomp goed zat, gingen ze trekken en dat ging ook met flink geweld. Mijn man vond het verschrikkelijk om te zien.