758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Dat aan de tepel trekken herken ik ook. Hij doet t bij mij pas sinds kort, ...
Alleen in het begin is beide borsten bij elke voeding belangrijk, eerste week eigenlijk alleen. Om het opgang brengen van de borstvoeding te stimuleren. Daarna mag je gewoon 1 borst per voeding geven. Daar is echt niets mis mee. Sterker nog, heel veel vrouwen geven opgeven moment maar 1 borst per voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Dat aan de tepel trekken herken ik ook. Hij doet t bij mij pas sinds kort, ...
Hij wil maar een borst. Hij heeft dan voldoende. Heb best grote productie 🙈

4 jaar geleden

Onze kleine meid is nu 6,5 week oud en eet gemiddeld 5/6 flesjes KV van 120 ml met tussentijd van 4/5 uur Laatste weging was op 5 maart en toen woog ze 4230 gram. Nu heb ik sindsdien haar voeding niet verhoogd en vraag ik me af of ik het op moet hogen. Omdat ik nu liever niet naar het CB ga heb ik een weegschaal besteld zodat ik haar thuis kan wegen en daarop haar voeding kan afstemmen. Ik vind voeding nog wel lastig inschatten. Wat zijn jullie voeding schema’s?

4 jaar geleden

Onze kleine meid is nu 6,5 week oud en eet gemiddeld 5/6 flesjes KV van 120 ...
Hoi! Mijn zoontje zit gemiddeld ook op 6 flessen (7 weken oud vandaag). Per fles drinkt hij tussen de 100 ml en 150 ml. Ik maak altijd 150 ml, wat meer komt op 165 ml voeding ☺️

4 jaar geleden

Wie heeft er nog tips voor het volgende.. mijn zoontje heeft al een tijdje last van krampjes maar dit was nog goed te doen, geen huilbuien en sliep goed in de co sleeper en overdag beneden in de wagen. Sinds een paar dagen zijn de krampjes erg toegenomen en slaapt hij alleen nog maar goed als hij bij mij op de borst ligt. Dan lijken de krampjes ook veel minder en slaapt hij zo een paar uur achter elkaar. Leg ik hem slapend in zijn bedje, dan nemen de krampjes meteen toe en binnen een kwartier is het huilen en dan haal ik hem er maar weer uit. En bij mij valt hij meteen weer in slaap.. erg slopend voor mij omdat ik alleenstaand ben en zo nauwelijks aan slaap toe kom 😢 heb al veel geprobeerd, andere flessen, Sab simplex, kruikjes etc maar het lijkt nauwelijks te helpen. Ik weet dat het naar verloop van tijd weer beter wordt natuurlijk, maar of ik dat zo volhou op deze manier vraag ik mij af 😅

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Wie heeft er nog tips voor het volgende.. mijn zoontje heeft al een tijdje ...
Ik ben begonnen met infacol te geven, het is niet bewezen dat het helpt. Het is niet bewezen dat het helpt, maar proberen kan altijd. Bij mijn dochtertje helpt t volgens mij wel iets.

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Wie heeft er nog tips voor het volgende.. mijn zoontje heeft al een tijdje ...
Wij hebben Infacol gekocht. Weet niet of het helpt, maar proberen kan geen kwaad. Vanmorgen had ik ons mannetje op zijn buik in bed gelegd (Ik ben erbij gebleven) en het leek toen wel beter te gaan. Hij is sowieso een buikslaper volgens mij en vindt op zijn rug verschrikkelijk. Die van ons "snurkt" zo als hij op zijn rug ligt, net alsof hij stikt. Daarom maar op zijn buik gelegd. En de krampjes leken ook n stuk minder.

4 jaar geleden

Reactie op Lregeer

Ik ben begonnen met infacol te geven, het is niet bewezen dat het helpt. He ...
En geen last van obstipatie daardoor? Ken een paar verhalen van kindjes die er verstopt door raakten.. daarom durfde ik dat nog niet te proberen

4 jaar geleden

Reactie op Lregeer

Ik ben begonnen met infacol te geven, het is niet bewezen dat het helpt. He ...
Infacol gaf bij ons verstopping. Let op het aantal poepluiers, ons meisje kreeg alleen maar meer last.

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Wie heeft er nog tips voor het volgende.. mijn zoontje heeft al een tijdje ...
Bij ons lijkt toch de probiotica goed te helpen. Was er een paar dagen mee gestopt om te kijken of t überhaupt verschil maakte en krampjes namen echt flink toe. Dus gauw weer gaan gebruiken voor iedere voeding. Ook gebruiken wij t kipkep kruikje. Helpt de ene keer super goed en de andere keer wat minder. Blijft lastig he als je ze zon pijn ziet hebben. Veel succes ermee!

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

En geen last van obstipatie daardoor? Ken een paar verhalen van kindjes die ...
Ik geef bv, dus dat is lastig te zeggen. Maar tot nu toe heeft ze elke dag een flinke luier.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Wij hebben Infacol gekocht. Weet niet of het helpt, maar proberen kan geen ...
Misschien dat op z’n buik slapen nog wel een optie is.. hij ligt op mijn borst immers ook op z’n buik. Al sliep hij wel altijd gewoon goed op zijn rug.. proberen waard iig

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Bij ons lijkt toch de probiotica goed te helpen. Was er een paar dagen mee ...
Hoe dien je de probiotica toe? Ik geef bv.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Bij ons lijkt toch de probiotica goed te helpen. Was er een paar dagen mee ...
Ja zeker lastig, zo sneu als het slapen dan niet lukt.. kan je probiotica gewoon bij de drogist halen?

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hoe dien je de probiotica toe? Ik geef bv.
Ik doe t nu op z’n tutje. Deed t eerst aan m’n tepel maar dat was niet zon succes. Tutje eerst even in z’n mondje zodat t nat is, daarna de poeder erop en weer terug in zin mondje. Hij vind t ook niet vies ofzo dus gaat prima.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Bij ons lijkt toch de probiotica goed te helpen. Was er een paar dagen mee ...
Probiotica moet toch in overleg met de huisarts of cb

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ik doe t nu op z’n tutje. Deed t eerst aan m’n tepel maar dat was niet zon ...
Merk je ook bijwerkingen ervan?

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ik doe t nu op z’n tutje. Deed t eerst aan m’n tepel maar dat was niet zon ...
Die van ons heeft nog geen tutje....vanaf wanneer kan je een tutje veilig neerleggen bij ze?

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ja zeker lastig, zo sneu als het slapen dan niet lukt.. kan je probiotica g ...
Ja lastig he, ik vind het ook zo sneu, helemaal als troosten dan ook niet helpt. Ja, kan je idd bij de drogist halen. Ikzelf gebruik Orthiflor start voor moeder en kind van Orthica, maar je hebt ook andere merken.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Die van ons heeft nog geen tutje....vanaf wanneer kan je een tutje veilig n ...
Wij zijn er met een week of 3 mee begonnen omdat ons zoontje n grote zuigbehoefte had en alleen nog rustig werd als ik hem aan de tepel legde. Maar als je geen tutje hebt kan je t ook aan n natte vinger doen en die in z’n mondje steken.