758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Ah oké Ik was al vanalles gaan proberen zoals neusspray, bedje wat schuin z ...
Misschien dat het er toch bij hoort dan bij die ukkies. Ik vind het wel erg fijn te lezen dat er meerdere mamas zijn die dit herkennen! Snap goed dat je al van alles geprobeerd hebt. Dat was mijn planning ook maar ik laat het nu voor wat het is na de reacties. Dat draaien met het hoofdje is voor mij niet herkenbaar, maar kan begrijpen dat het erger word als ze onrustig slaapt.🙁

4 jaar geleden

Vandaag weer zo'n dag, waarbij je je zorgen gaat maken of alles wel goed is. Het begon al in de nacht, hij kwam elke 2 u, maar dronk slechts 5 min. De rest van de dag ging ongeveer net zo. Ik voed op verzoek, dus ik hoop dat het genoeg is geweest voor hem. In totaal heeft hij maar 1.10 u gedronken (normaal 40 min langer). Wel in totaal 8 sessies. Meer moeders die dit ervaren? Mijn mannetje is vandaag precies 4 weken oud

4 jaar geleden

Zo herkenbaar, zulke vreselijke geluiden soms :( Mijn meisje is ook veel be ...
Ja mijn kleine man doet dat ook met zijn tong, tijdens zijn slaap en ook als hij wakker is. Hij maakt dan ook geluidjes. Ik heb het idee dat hij dan last heeft van oprispingen, hij lijkt dan soms ook wat te kokhalzen.

4 jaar geleden

Zo herkenbaar, zulke vreselijke geluiden soms :( Mijn meisje is ook veel be ...
Hmm komt dus toch bij veel kindjes voor blijkbaar. Tong naar buiten herken ik niet gelijk. Wel dat haar mondje open en dicht gaat.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Vandaag weer zo'n dag, waarbij je je zorgen gaat maken of alles wel goed i ...
Denk een regeldag ( https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding/regeldagen/ ) of een sprongetje. Gewoon aan toe geven, veel aanleggen en knuffelen. Gaat vanzelf weer over 😊. Doordat hij vaker drinkt wordt jou product gestimuleerd/verhoogd dus alleen maar goed 👍🏽

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ja die van mij snurkt ook een draait dan ook veel met zijn hoofdje. Soms pi ...
Nou Rox, die van mij is ook zo een knorretje en piept ook. Hij heeft ook echt behoorlijke stuipjes met zijn armen, soms hele lichaam als hij slaapt. Maandag maar even vragen op controle in het ziekenhuis.

4 jaar geleden

Reactie op djazz

Nou Rox, die van mij is ook zo een knorretje en piept ook. Hij heeft ook ec ...
Dan hoor ik graag wat eruit gekomen is.

4 jaar geleden

Reactie op djazz

Nou Rox, die van mij is ook zo een knorretje en piept ook. Hij heeft ook ec ...
Mijn kleintje had dat ook met haar armen. Ik heb dat toen nagevraagd toen het cb op bezoek kwam. Ze zei dat kleintjes nog geen controle hebben over hun ledematen dus die kunnen nogal eens alle kanten op gaan. Wij hebben toen een week lang ingebakerd en dat scheelde een hoop! Daarna een Puckababy piep gekocht en ze slaapt er heerlijk rustig in. Geen rondvliegende armen meer haha.

4 jaar geleden

Mijn kleintje had dat ook met haar armen. Ik heb dat toen nagevraagd toen h ...
Ja wij bakeren hem ook al vanaf de derde dag in, anders maakt hij zichzelf wakker elke keer. Super fijn, voor ons allemaal. En overdag moet ik ook sokjes op zijn handen doen anders krast hij zichzelf. Vroeger vond ik dat altijd super sneu om te zien bij die kleintjes, maar nu begrijp ik het maar al te goed. Ik had ergens gelezen dat dat vele schokken een teken van zuurstof tekort kan zijn. Maar ik ga ook van het goede uit. 😊

4 jaar geleden

Reactie op djazz

Nou Rox, die van mij is ook zo een knorretje en piept ook. Hij heeft ook ec ...
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...ons meisje heeft dat ook zo erg...klinkt soms alsof ze erg verkouden is...of ademnood heeft soms in der slaap vooral idd en die schijnbewegingen...hou op schei uut, schrik me af en toe te pletter a ls ze dat in der slaap ineens doet

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...ons meisje heeft dat ook zo e ...
Schrokbewegingen bedoel ik...

4 jaar geleden

Reactie op MamaVanJay

Hoi allemaal, Mijn zoontje is 3 weekjes oud en ik merk dat hij piept, reute ...
Onze kleine man heeft hier ook last van vooral reutelen en knorren en dan voornamelijk snachts. Klinkt alsof hij verkouden is. Van de week bij de kinderarts op t consultstiebureau aangegeven en dat ik het idee dus had dat hij verkouden was. De kinderarts gaf toen aan dat dat reutelen/knorren vaker is bij baby’s omdat die doorgangen nog zo nauw zijn. Dus dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 4 weken oud en komt nog steeds om de 3 uur voor een voeding, ook in de nacht. Heeft iemand tips om haar wat langer te laten slapen?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Mijn dochter is 4 weken oud en komt nog steeds om de 3 uur voor een voeding ...
Wij zijn ook van alles aan het proberen (nu 5 weken) We proberen naast de bv sinds gister johannesbroodpitmeel. Gaat tot nu toe als resultaat van om de 4 /4,5 uur maaarrr das nog maar van 1 dag🙈

4 jaar geleden

Reactie op B91

Mijn dochter is 4 weken oud en komt nog steeds om de 3 uur voor een voeding ...
Ik 'vrees' dat dat best normaal is. Hier hetzelfde ritme. Maar snap dat je toe bent aan betere nachten... met flesvoeding heb je vaak wel wat trucjes en anders gewoon maar afwachten.

4 jaar geleden

Onze zoon komt ook nog elke 3 uur, zit al aan de max hoeveelheid voor zijn gewicht maar blijft honger aangeven😕

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Onze zoon komt ook nog elke 3 uur, zit al aan de max hoeveelheid voor zijn ...
Misschien. Helpt forte bij ons meisje wel geen idee hoeveel cc je geeft maar vervang 1 schepje standaard door 1 schepje forte ☺️ wij geven nu 120cc 1 schepje standaard en 3 schepjes forte. Zijn begonnen met 1 schepje en na een week weer een omgewisseld en nu komt ze iedere 4 uur of langer en heel soms slaapt ze een nachtje door van 12 tot 7

4 jaar geleden

Die van ons moeten we regelmatig na 6 uur wakker maken overdag zodat hij wel aan de juiste hoeveelheid komt wat hij binnen moet krijgen🙈 De laatste fles is meestal rond 0.00 uur en daarna laat hij zichzelf rond 5 uur weer horen. We hebben wat dat betreft echt geluk. Het voeden op tijd werkte voor hem niet. Dus CB gaf gelukkig na 2 weken al aan dat we er overdag max 6 uur tussen mogen laten zitten en in de nacht 8 uur, maar dat redt hij niet hoor 😁

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Die van ons moeten we regelmatig na 6 uur wakker maken overdag zodat hij we ...
Ben heus wel beetje jaloers🙈 Hier elke 3 uur nog steeds. Maarrrrrr we zijn wel super trots ze is vandaag eindelijk over de 3 KG💪🏼💪🏼 3100 gram schoon aan de haak.kom maar op met de rest, zodat de nachten langer gaan worden🤗

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ben heus wel beetje jaloers🙈 Hier elke 3 uur nog steeds. Maarrrrrr we zij ...
Ik ben ook jaloers haha! Die van mij ook elke 3 uur hoor🙋🏽‍♀️ soms begint ze na 2,5 al onrustig te worden! Heel soms slaapt ze snachts wel is 4 uurtjes door als we geluk hebben! Maargoed mijn dochtertje is ook pas net over de 3kilo! Terwijl sommige baby’s al geboren worden met 4 kilo natuurlijk hahaha..