758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Die van ons moeten we regelmatig na 6 uur wakker maken overdag zodat hij we ...
Overdag komt ons mannetje om de 3/4 uur maar nachten gelukkig wat langer (hij is nu bijna 7 weken). Maar waarom ik op je berichtje reageer.. Misschien het proberen waard maar wij geven zijn laatste voeding tussen 22.30 en 23.00 en dan komt hij ‘s nachts even laat als dat wij om 12 zouden voeden. Kwamen we per toeval achter en scheelt net dat uurtje extra slaap. Wij hebben gisteren om 22.40 gevoed en daarna pas weer om 5.00. Om 2 uur kort even wakker, tutje in gedaan en direct weer doorgeslapen. Is blijkbaar vaker zo hoorde ik achteraf, misschien het proberen waard 🙏🏽😉. Wij maken hem trouwens echt wakker om 22.30, volle lampen aan ect. Werkt hier perfect. Probeer voor hem dit schemaatje een beetje te volgen: https://www.minime.nl/artikelen/2078/ritme-baby-8-weken Zijn slaapjes zijn soms wel iets langer, heeft hij nog nodig. Als ik hem te lang wakker houd wordt hij oververmoeid en slaapt ie niet meer.

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik ben ook jaloers haha! Die van mij ook elke 3 uur hoor🙋🏽‍♀️ soms begint ...
Dat is ons probleem oom de maag is nog niet zo groot, maar goed die van ons is net 5 weken 3100 gram verwacht dat nu wat harder gaat met aanzetten.

4 jaar geleden

Ons meisje komt 's nachts om de 4,5 uur nu en overdag ook zoiets en ze is deze zondag 6 weekjes

4 jaar geleden

Ons ventje is vandaag precies 1 maand en komt gemiddeld elke 3 u. Hij groeit goed, weegt bijna 5 kg. Hoop dat hij binnenkort de tussenpozen iets langer maakt, met 4 u zou ik al blij zijn

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Die van ons moeten we regelmatig na 6 uur wakker maken overdag zodat hij we ...
Onze heeft met 4 weken elke nacht 5 a 5,5 uur geslapen. 1 dag zelfs 7 uur 😬 dachten echt.. Wat is dit? Haha. Na die week kwam hij weer om de 3 a 4 uur ' s nachts. Overdag komt hij gewoon gemiddeld om de 3 uur. Ik voel het wel aan mijn borsten als hij weer een voeding moet 😅 en dan komt Revi ook vaak na een half uur kenbaar maken dat hij wil drinken Hahaha. Perfect op elkaar afgestemd 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ben heus wel beetje jaloers🙈 Hier elke 3 uur nog steeds. Maarrrrrr we zij ...
Wow! Super netjes toch! Het ligt ook zeker aan het gewicht van je kleine hoor. Die van ons werd geboren met 3700gram, maar zakte toen terug naar 3300gram . Gelukkig nu alweer op 3900gram dus dat gaat de goede kant op!

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Overdag komt ons mannetje om de 3/4 uur maar nachten gelukkig wat langer (h ...
Nou dat is ideaal toch! Ik zou soms wel willen dat het omgedraaid is ondanks dat we nu ook echt niet mogen klagen 😊 Dank je wel voor de tip! Ga er eens naar kijken misschien kan dat zeker nog een uurtje extra schelen.🙏 Ik probeerde rond de late voeding juist alles zo donker mogelijk te houden om hem niet heel wakker te maken, maar ga het eens proberen met alle lichten aan!

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Onze heeft met 4 weken elke nacht 5 a 5,5 uur geslapen. 1 dag zelfs 7 uur � ...
Wow 7 uur is echt super!!! Ik moet die van mij na de voeding van 17.00-18.00 altijd wakker maken rond 0.00 uur anders zit er echt te lang tussen. Probeer nog een manier te vinden om dat slaapje juist na de laatste voeding te krijgen 😁 Nou ideaal toch! Dat is zeker perfect op elkaar afgestemd!!🥰

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ons ventje is vandaag precies 1 maand en komt gemiddeld elke 3 u. Hij groei ...
Hier precies hetzelfde. We houden vol 🤗

4 jaar geleden

Hier overdag om de 2 uur avond om het uur maar na na de laatste voeding krijgt hij wat kv of gekolfde melk tussen 50 -100ml hij geeft duidelijk aan wanneer hij genoeg heeft gehad en slaapt hij 5-8 uur door (wat ik niet begrijp want daarvoor lijkt hij onverzadigbaar). We proberen de flesvoeding langzaam af te bouwen. Mijn borstproductie heeft door medicatie een flinke klap gehad hopelijk snel weer helemaal terug op borstvoeding. En hopelijk komen er overdag ook grotere tussenpauzes😱🤞🏼

4 jaar geleden

Dag dames Ik heb een vraag, hoop dat iemand er antwoord op kan geven. Ik ben weer begonnen met bv maar het duurt heel lang 3 kwartier per voeding en daarna heeft ze nog trek dus maak ik ook nog een beetje kv. Ik kolf steeds 100 en als ze dat op heeft is ze wel tevreden. Ik zou het liefst willen stoppen met kolven maar vanochtend werd ik wakker met pijn in m'n ene borst. Ik weet ook niet of het zin heeft om door te gaan met bv als het zo lang duurt, heel lastig allemaal. Hoelang duurt het voeden bij jullie? En hebben jullie misschien nog tips? Anders ga ik toch maar contact opnemen met een lactatie deskundige. Alvast bedankt😊

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Hier overdag om de 2 uur avond om het uur maar na na de laatste voeding kri ...
In de avond is hij aan het clusteren, daarmee bereidt jouw kleintje zich voor op de nacht om die door te komen tot de ochtend. Hij kan daardoor langer door slapen. Uiteindelijk stoppen ze ook met clusteren, als ze meer drinken en grotere maag hebben😊

4 jaar geleden

Mijn kleine meid van 3 weken slaapt snachts prima en ook redelijk lang in haar eigen bedje. Maar overdag wil ze niet in haar bed slapen maar alleen in onze armen of in de box. Is dit herkenbaar? Ik lees overal dat het juist voor de hechting heel goed is om je kindje dicht bij je te hebben en niet te laten huilen. En ze is ook nog maar 3 weken.

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Nou dat is ideaal toch! Ik zou soms wel willen dat het omgedraaid is ondank ...
Ik ben benieuwd! Wij hadden namelijk helemaal geen goede slaper ofja Max 2/3 uurtjes totdat ik dat schema ben gaan volgen. Wel wat aangepast naar zijn slaapbehoefte want elk kindje is anders natuurlijk.m en hij is nog geen 8 wkn.. Wij hielden ook alles altijd donker maar in dat schema stond dus van niet dus gewoon gaan proberen. Nu volgen we ongeveer 1,5 week al het schema en heb een totaal ander kindje, veel relaxter, slaapt beter en dus de nachten ook ineens langer. Misschien dat structuur en regelmaat toch wat doet bij die kleintjes 😅

4 jaar geleden

Reactie op Diamondmami

Mijn kleine meid van 3 weken slaapt snachts prima en ook redelijk lang in h ...
Heel erg herkenbaar en ook heel normaal. Overdag is het ook beter om ze niet apart in hun wiegje te leggen, maar dicht bij je te houden. In je armen of in de box. Zo weinig mogelijk laten huilen is inderdaad belangrijk. In de eerste maanden van hun leven leren ze dat ze op iemand kunnen bouwen, als je reageert wanneer ze huilen door ze te troosten, voeden etc. . Dit zal voor heel veel zelfvertrouwen zorgen als ze groter zijn. Dus lekker heel veel knuffelen de komende weken.

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Wow 7 uur is echt super!!! Ik moet die van mij na de voeding van 17.00-18.0 ...
Hij had eerst trouwens zijn lange slaapje ook rond 7 maar zijn hem dus gewoon eerder gaan wakker maken op een gegeven moment 😉

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Wow 7 uur is echt super!!! Ik moet die van mij na de voeding van 17.00-18.0 ...
Wij hebben altijd de laatste voeding om 10 uur, ze slaapt nu daarna 6 tot 7 uur. Bij ons wilde ze na flesje van 6 uur namelijk ook gerust 7 uur gaan slapen. Maar je wilt dat ze in de nacht langer gaan slapen niet in de nacht of in de avond. Daarom zijn er begonnen met standaard laatste flesje om 10 uur.

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Wow 7 uur is echt super!!! Ik moet die van mij na de voeding van 17.00-18.0 ...
In de dag of avond bedoel ik.

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Onze zoon komt ook nog elke 3 uur, zit al aan de max hoeveelheid voor zijn ...
De kinderarts vertelde me dat, wanneer een baby zijn flesje helemaal leegdrinkt, hij dus nog niet voldoende heeft gehad en dat je dus de volgende keer iets meer moet geven. Ons mannetje is morgen 5 weken oud en we handelen hier al naar sinds dat hij 2 weken is, we geven dus naar behoefte en kijken niet naar schema's. Sinds dat we daarmee begonnen zijn komt hij overdag rond de 4 (soms 5) uur en in de nacht laat hij ons vaak wel 6,5 uur slapen.

4 jaar geleden

Reactie op Ilo Na

De kinderarts vertelde me dat, wanneer een baby zijn flesje helemaal leegdr ...
Ik ga eens proberen wat meer te geven in de hoop dat hij 1 voeding gaat overslaan. Kinderarts vertelde mij dat hij namelijk echt al bijna teveel voeding krijgt..