758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik ga eens proberen wat meer te geven in de hoop dat hij 1 voeding gaat ove ...
Heel fijn wat jouw kinderarts zegt. Maar de voeding hoeveelheid op basis van gewicht is een richtlijn. Een gemiddelde gebaseerd op heel veel babies. Heel goed mogelijk dus dat jouw kindje meer wilt drinken. En waarom zou je niet proberen hem meer aan te bieden. Als jouw kleintje dat wilt drinken en nodig heeft. Je eet zelf toch ook geen gepaste hoeveelheid op basis van een richtlijn?

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Heel fijn wat jouw kinderarts zegt. Maar de voeding hoeveelheid op basis va ...
Precies dat! Een schema gebaseerd op een gewicht van 4 kilo kan heel anders uitpakken voor een pasgeboren baby of een baby van 2 maanden. Het gewicht is hetzelfde, de voedingsbehoefte compleet anders. Elk kind is uniek en een kind zal nooit méér drinken dan dat het aan kan. Als het honger heeft moet het eten/drinken, en als het genoeg heeft gehad wordt het pas wakker bij de nieuwe behoefte. Als het te weinig heeft gehad wordt het sneller wakker door de nieuwe behoefte.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Heel fijn wat jouw kinderarts zegt. Maar de voeding hoeveelheid op basis va ...
Geven al meer aan hem dan de aanbevolen hoeveelheid met jbpm als toevoeging in de hoop dat hij meer verzadigd zal raken. Ik ga liever vaker mijn bed uit dat ik een tevreden kind heb dan dat ik hem veel te veel eten ga geven. Aangezien mijn zoon een lastige start heeft gehad ga ik niet lukraak hem vol duwen met voeding... Maar goed, ik neem je advies ten harte zoals ik net aangeef toch te proberen wat meer te geven dus laten we even vriendelijk blijven😶

4 jaar geleden

Dag dames Ik heb een vraag, hoop dat iemand er antwoord op kan geven. Ik be ...
Hoi lexie95! Hoe gaat het met jullie? Hier gaat het aardig alleen ook af en toe nog zoeken. Bij mij duren de voedingen ook lang maar ze worden steeds korter merk ik. Je productie wordt steeds beter en die kleintjes gaan ook steeds effectiever drinken. Ik heb me er maar aan overgegeven en zie de voedingen ook als rust momentje hij is iig even 45 minuten rustig🤪

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

In de avond is hij aan het clusteren, daarmee bereidt jouw kleintje zich vo ...
Wij hebben hier nu al een paar dagen regeldagen dus ik hoop dat het hier snel beter wordt met de nachten. Dochter is nu 5 weken oud, hoeft van mij nog niet door te slapen maar s nachts clusteren wat ze nu doet is ook niet echt relaxed 🙈

4 jaar geleden

Heeft er iemand al ervaring met het eerste sprongetje? Ik bedenk me net.. mijn zoontje zou ongeveer begin volgende week zijn eerste sprong gaan hebben maar misschien is dat nu al en in combinatie met de krampjes die hij eerst dus goed kon opvangen, dat hij daarom niet meer in z’n eigen bed wil slapen en alleen maar bij mij? Probiotica doet helaas nog niet zoveel, misschien nog even aankijken en ben ik te ongeduldig 🙈

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Heeft er iemand al ervaring met het eerste sprongetje? Ik bedenk me net.. m ...
Heeeel grote kans dat dat het eerste sprongetje is. Hier was het een week lang brullen in bed, brullen op de arm, en opeens gisteren was het voorbij. Ze slaapt nu weer zonder problemen in bedje en huiluurtje is verdwenen. Dochter was gisteren 5 weken maar een week na uitgerekende datum geboren.

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Geven al meer aan hem dan de aanbevolen hoeveelheid met jbpm als toevoeging ...
Het is ook niet onvriendelijk bedoelt. Het spijt me als het zo over kwam. Wij hebben ook een moeilijke start gehad namelijk, 5 dagen lang in het ziekenhuis toe zitten kijken terwijl ze allemaal slangetjes lag. Ik begrijp heel goed hoe moeilijk dat is. Ik probeer je alleen voor jezelf te laten nadenken. Jouw moederinstinct weet namelijk juist zo goed wat jouw kindje nodig heeft. Een kinderarts moet het doen met de informatie die hij krijgt. En ziet jouw kleintje niet 24 uur per dag. Als je denkt dat hij meer nodig heeft, dan mag je kleintje echt meer drinken. Een paar dingen die bij ons heel goed hielpen om te kijken of ze echt meer wilde was rustig laten drinken (Dit betekende om de paar slokken de fles uit haar mond halen zodat ze op adem kwam en rustig verder dronk ipv heel gulzig), recht op zitten zodat het goed in haar maagje zakte en 20 minuten over het flesje doen. Zodra ze het eerder op had, wilde ze vaak ook nog steeds voeding. Misschien heb je er wat aan. Nogmaals het was niet zo bedoeld.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Wij hebben hier nu al een paar dagen regeldagen dus ik hoop dat het hier s ...
Reactie op het sprongetje natuurlijk😄🙃

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Reactie op het sprongetje natuurlijk😄🙃
Allemaal volgens het boekje 😅 maar zit nu al ruim een uur met een kind aan mijn borst. Sodeju.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Allemaal volgens het boekje 😅 maar zit nu al ruim een uur met een kind aan ...
Oohh jee😳. Mamma's borst is natuurlijk het fijnst😉

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Heeeel grote kans dat dat het eerste sprongetje is. Hier was het een week l ...
Oh ja nou wie weet dan idd.. 23 feb was mijn uitgerekende datum maar hij is 30 januari geboren, maar klinkt idd wel een beetje als een sprongetje dan.. hij ligt overigens nu net 20 min braaf in z’n bedje en ik heb zelfs kunnen douchen zonder huilende baby op de achtergrond vandaag 🥳

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Het is ook niet onvriendelijk bedoelt. Het spijt me als het zo over kwam. W ...
Bedankt voor de tips, onze zoon heeft 2 weken in 't ZH gelegen puur alleen voor zijn voeding. Teveel durf ik dus niet aan omdat dat voor hem traumatisch zou kunnen zijn. Ook al denk ik dat die kans niet zo heel groot meer zal zijn. Ik heb net wat meer gegeven dus ben benieuwd of hij er nu meer tijd tussen laat zitten. De vorige keren dat ik dat probeerde wilde hij namelijk elke keer meer en hij zit al 200ml boven de standaard per 24 uur. Ook heeft hij last van het poepen en krijgt hiervoor medicijnen, teveel voeding kan daar dus ook weer een negatief effect op hebben. Soms had je gewild dat baby's even konden praten en zeggen wat ze nodig hebben🙈

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Oohh jee😳. Mamma's borst is natuurlijk het fijnst😉
Ik geef me er aan over, het is allemaal tijdelijk...

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Oh ja nou wie weet dan idd.. 23 feb was mijn uitgerekende datum maar hij is ...
Mooie datum 😍 ben ik ook jarig zijn de leuke mensen op geboren 🙈🤪

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Bedankt voor de tips, onze zoon heeft 2 weken in 't ZH gelegen puur alleen ...
Dat begrijp ik helemaal. En je angst is ook volkomen terecht. Je wilt absoluut niet terug naar het ziekenhuis. Hopelijk gaat het snel beter🥰

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik geef me er aan over, het is allemaal tijdelijk...
Dat is waar. En natuurlijk zoveel mogelijk genieten. Ze groeien zo snel!

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Hoi lexie95! Hoe gaat het met jullie? Hier gaat het aardig alleen ook af en ...
Heey! Ja gaat gelukkig wel een stuk beter de nachten ook maar het is bij mij ook nog erg zoeken en wennen. Ik vind het huilen ook best zwaar..😔 Knap dat je dat zo kan volhouden, ik weet echt niet of ik dit kan volhouden. Dat is waar het is tenminste wel even stil dan haha. Verder gaat het wel beter met jullie dan eerst?

4 jaar geleden

Heey! Ja gaat gelukkig wel een stuk beter de nachten ook maar het is bij mi ...
Fijn dat het beter gaat, het is ook zoveel wat op je af komt! Ja gelukkig wel! Ik ben nog niet helemaal herstelt nog maar zal denk ik ook nog even duren. Ik roep bijna elke dag ik stop ermee zeker toen ik 1 dag ivm medicatie over moest op kv voor hem en zelf kolven. Hij deed steeds 5 uur met de voeding was zoveel meer tevreden. Maar nu alle flesvoeding gehamsterd wordt ben ik ook bang dat dat ook stress kan meebrengen. En Lowen had veel meer last van zijn darmen dus hoop gewoon dat bv makkelijker gaat worden. Ja dat huilen kan echt heftig zijn bij Lowen gelukkig nu wat minder aan het worden😊

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Fijn dat het beter gaat, het is ook zoveel wat op je af komt! Ja gelukkig w ...
Ik kolf fulltime aangezien hij niet live wilde drinken, dus niet helemaal vergelijkbaar maar misschien is dit ook iets voor jullie. Wij geven sinds deze week de laatste voeding van (22.30) kunstvoeding, dan kan je vriend die geven en kun jij ondertussen kolven. En heeft hij net dat beetje extra om op te teren ‘s nachts, kunnen zijn darmen rustig aan de kunstvoeding wennen en kun je zelf een beetje een vriezervoorraadje moedermelk opbouwen. Geeft misschien ook wat meer rust. 🥰