758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Ik kolf fulltime aangezien hij niet live wilde drinken, dus niet helemaal v ...
Ik heb dat ook zitten overwegen.... misschien volgende week eens mee beginnen. Wel oppassen dat de melkproductie niet terugloopt als het kolven minder goed lukt denk ik.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Ik kolf fulltime aangezien hij niet live wilde drinken, dus niet helemaal v ...
Thanks voor meedenken😊, daar waren we inderdaad mee begonnen!😊 hij drinkt ook nooit een hele fles dus lijkt erop dat de borstvoeding zelf bijna voldoende is. Alleen clustert hij enorm en is de productie nog niet zover dat we savonds meer tijd tussen voedingen kunnen krijgen (mijn productie heeft een flinke klap gehad door medicatie helaas😔). Wat goed dat je alles kunt kolven zeg knap!💪🏼💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik heb dat ook zitten overwegen.... misschien volgende week eens mee beginn ...
Het is inderdaad wel van belang dat je een goed werkende kolf hebt, maar als je de voeding waar je normaal je kindje aan zou leggen gebruikt om te kolven is een terugloop van productie onwaarschijnlijk. Dan heb je namelijk nogsteeds even veel ‘voedings’ momenten in de dag zitten. 😊

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Thanks voor meedenken😊, daar waren we inderdaad mee begonnen!😊 hij drinkt ...
Fijn dat hij zo tevreden is met de borstvoeding! Elk kindje is anders en clusteren is alleen maar goed, werkt ook productieverhogend. Kun je als hij wat ouder is altijd dit nog een keertje proberen. 💪🏽

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Thanks voor meedenken😊, daar waren we inderdaad mee begonnen!😊 hij drinkt ...
Het fulltime kolven is wel met pittig vind ik. Maar nu ipv 6/7x per dag naar 4 keer gegaan en vooralsnog geen verlies in productie dus hopelijk blijft dat zo! 😬 Maakt het wel iets beter vol te houden aangezien het natuurlijk dubbel tijd kost en kolven en voeden.. Blijf het gewoon doen zolang het goed voelt en anders stop ik ermee.

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Heeft er iemand al ervaring met het eerste sprongetje? Ik bedenk me net.. m ...
Kan me voorstellen dat je ongeduldig bent, het liefst zou je zien dat t meteen werkt. Volgens mij heeft dat wel even nodig voor t gaat werken. Geef je t voor iedere voeding? Hier is er volgens mij ook eentje een sprongetje aan het maken. Vanaf de uitgerekende datum is het nog geen 5 weken maar wel vanaf z’n geboortedatum en alles wijst erop.

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Fijn dat het beter gaat, het is ook zoveel wat op je af komt! Ja gelukkig w ...
Idd ik heb dat echt zo onderschat😂 ah rot voor je😔echt van de keizersnede zelf nog veel last? Je hoeft er niet op te antwoorden hoor als je dat liever niet wil. Ja kv of bv het heeft allemaal zo z'n voor en nadelen. Nou wat een gedoe ja ik ben blij dat ik nog genoeg heb. Hoop dat bv makkelijker voor je gaat worden. De aanhouder wint😜 en zo niet dan heb je er wel alles aan gedaan daar mag je trots op zijn.😊 Fijn om te horen dat het huilen minder is! Geeft mij weer hoop haha al hoewel het bij mij wel steeds meer op een huilbaby begint te lijken helaas😩

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Het is inderdaad wel van belang dat je een goed werkende kolf hebt, maar al ...
Ik heb bij mijn zoontje ook al gekolfd dus zou er niet zo'n probleem mee moeten hebben maar ik merk dat het weer voor geen meter gaat, het kolven 🙈 doe mij dan toch maar live voeden...

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik heb bij mijn zoontje ook al gekolfd dus zou er niet zo'n probleem mee mo ...
Haha ja groot gelijk, dat kolven is ook wel echt n dingetje vind ik.. Maar dat is het fijne aan zelf moeder zijn, alles doen hoe je het zelf wil en waar jij je goed bij voelt! 😇

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Het fulltime kolven is wel met pittig vind ik. Maar nu ipv 6/7x per dag naa ...
Ja kan me goed voorstellen, fijn dat je nu met 4x per dag redt!💪🏼 ik denk ook maar zo elke dag is er weer 1 dat ze borstvoeding krijgen💪🏼😊

4 jaar geleden

Idd ik heb dat echt zo onderschat😂 ah rot voor je😔echt van de keizersnede ...
Ja bij teveel inspanningen voel ik de wond en als ik probeer buikspieren te gebruiken... in het begin ging het herstel snel maar nu merk ik toch dat het wel even duurt voordat ik echt geen last meer zal hebben. Maarja het is niet anders! Jij al wel helemaal hersteld? Ahh vervelend zeg, dat dacht ik met Lowen ook eerst die huilde/krijsde continue maar nu is het alleen als hij echt iets nodig heeft. Denk dat ze ook echt van slag kunnen zijn dat ze inene buiten je buik zijn. Wat hier lijkt te helpen is regelmaat. Vond dat zelf ook moeilijk erin te krijgen want je hebt het gevoel continue achter de feiten aan te lopen, maar lijkt wel te werken. Ik doe steeds na verschonen voeden dan slapen dat gaat goed. En verschonen om de voeding omdat ik nu zo vaak voed dan zou hij elk uur een nieuwe luier krijgen🤪 ja zo is het elke dag dat hij borstvoeding krijgt is er weer 1 en op kv worden ze ook groot😊

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ja bij teveel inspanningen voel ik de wond en als ik probeer buikspieren te ...
Ah rot zeg😣 ik heb voor de bevalling altijd geroepen dat ik een keizersnede wilde, maar ben blij dat dat niet hoefde. Ik had eigenlijk na 1 week bijna nergens meer last van, alleen nog vaak rugpijn. Ik weet niet hoelang het herstel duurt bij een kz maar hopelijk gaat het snel beter! Ja dat is waar in het begin huilde ze alleen maar, denk idd dat ze dan echt moeten bijkomen. Belangrijk ja regelmaat. Ik doe het ook zo😇 haha nee gelijk heb je anders blijf je aan de gang. Idd en het belangrijkste hebben ze al binnen gekregen! Nooit schuldig voelen hoor als je toch een keer besluit te stoppen. 🥰

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Ik kolf fulltime aangezien hij niet live wilde drinken, dus niet helemaal v ...
Heeft je kindje eigenlijk last van de KV? Krampjes ofzo? Dat hoor je toch wel eens.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Heeft je kindje eigenlijk last van de KV? Krampjes ofzo? Dat hoor je toch w ...
Mm ja en nee, hij heeft de laatste dagen weer wat meer krampjes maar hij is dit weekend ook 7 weken. En de piek van de krampjes blijkt tussen de 6-8 weken te zitten zei de kinderarts vorige week. Dus ik denk het niet eigenlijk. Geven de kv ‘s avonds en hij heeft einde middag het meeste last van krampjes dus ga er niet vanuit dat het daar aan ligt. Geven hem sowieso al weken inflacol want hij heeft altijd wel wat krampjes gehad. Hij krijgt als kv trouwens Hipp bio combitik 1.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Mm ja en nee, hij heeft de laatste dagen weer wat meer krampjes maar hij is ...
De combinatie van bv en kv kan voor krampjes zorgen. Maar dat hoeft niet. De meeste babies hebben gewoon krampjes omdat hun darmen nog aan het ontwikkelen zijn. Toen wij over gingen van bv naar kv had ze wel meer last van krampjes. Gelukkig is de kv in Nederland aan hele strenge eisen vast gelegd. En maakt het eigenlijk niet uit welk merk je koopt, behalve als je speciale voeding nodig hebt. Hopelijk worden de krampjes snel minder. De piek was bij ons met 6 weken en het naam daarna al af. Nu met 8 weken is het al veel minder, nog naar 1x in een paar dagen. Komt vast en zeker goed met jouw kleintje🥰

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Mm ja en nee, hij heeft de laatste dagen weer wat meer krampjes maar hij is ...
Ons manneke is vandaag 7 weken oud en had vorige week vrijdag ook enorm last van krampjes en dat tezamen met een regeldag...was een helse dag, hij veel huilen, vaker maar iets minder eten/ drinken, niet willen slapen dus dan maar op mamma lekker liggen en getroost worden. Papa komt tegen kwart voor 10s avonds thuis en ons manneke doet alsof er niets is gebeurd 🤣😂 Die dagen horen er bij, het maakt je wel helemaal op maar de dag erop weet je waarom je het allemaal doet, dan heb je een tevreden kindje in je armen🥰

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Ons manneke is vandaag 7 weken oud en had vorige week vrijdag ook enorm la ...
Dat zul je altijd zien inderdaad, heb het ook wel eens andersom gehad. Hele dag relax en vanaf dat papa thuis kwam begonnen de huiluurtjes 😅. Hij heeft vandaag ook echt zo’n mega relax dagje gehad. Heel goed geslapen en wanneer hij wakker was veel gelachen. Heerlijk, van dit soort dagen lijken er steeds meer te komen nu. Daar doe je het uiteindelijk allemaal voor 😍. Denk dat alle baby’tjes in het begin even moeten wennen, heb zelf het idee dat het echt elke week beter gaat. Heel af en toe heeft hij nog wat krampjes maar dan kunnen we hem tegenwoordig goed troosten. Net of dat vertrouwen van zijn kant ook nog moest groeien in het begin, waar hij voorheen echt ontroostbaar was wordt hij nu rustig als wij hem oppakken. Heel bijzonder 💙. Begin nu ook wel echt meer te gaan genieten merk ik!

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

De combinatie van bv en kv kan voor krampjes zorgen. Maar dat hoeft niet. D ...
Hij heeft er gelukkig maar zelden last van ☺️🍼. Meeste voedingen in NL hebben idd ongeveer dezelfde inhoud maar zitten zeker wel verschillen in. Echter hebben wij bewust voor Hipp gekozen omdat deze biologisch is en er geen toegevoegde suikers (maltodextrinen) in zitten en standaard prebiotica, probiotica en visolie bevat. Dat is wel een verschil met bijv. Kruidvat en Hero.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Dat zul je altijd zien inderdaad, heb het ook wel eens andersom gehad. Hele ...
Je haalt de woorden uit mijn mond, hier gaat het ook met de week beter💙 heel bijzonder inderdaad!

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Hij heeft er gelukkig maar zelden last van ☺️🍼. Meeste voedingen in NL heb ...
Ja klopt, ze mogen extra zaken toevoegen. Of van bepaalde ingrediënten verschillende soorten gebruiken. Ook dat ligt weer vast gelegd (wat wel en niet mag). Maar de basis moet hetzelfde zijn. Dat is om te zorgen dat iedereen in Nederland dezelfde kwaliteit kv kan geven en om fraude zaken zoals in China paar jaar geleden te voorkomen. Maar je hebt gelijk, er kan verschil tussen zitten😊 Wij zelf hebben daar juist niet voor gekozen. Ik heb verschillende voedselallergieen en ben ook nog geboren met een koemelk allergie. Op die manier konden we bij een eventuele reactie op de voeding gelijk focussen op koemelk allergie.