758 Reacties

4 jaar geleden

Voor alle moeders in deze onzekere tijd dat we nu leven. WHO is een Whatsapp service gestart zodat je alle feiten snel bij de hand heb. Ik heb het al uitgeprobeerd en het werkt goed👍 https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/who-health-alert-brings-covid-19-facts-to-billions-via-whatsapp#

4 jaar geleden

Nou even een update.. Ik vul nu het flesje met 150ml, 5 schepjes en 1/4 schepje jbpm en hij is nu van 7 naar 5 voedingen gegaan. Ene keer drinkt hij het flesje leeg en andere keer laat hij wat staan. Wat een verschil al in een dag tijd!

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Nou even een update.. Ik vul nu het flesje met 150ml, 5 schepjes en 1/4 sch ...
Dat is fantastisch nieuws! Zo fijn dat je al zo snel verschil merkt. 😊

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Nou even een update.. Ik vul nu het flesje met 150ml, 5 schepjes en 1/4 sch ...
Wat superfijn! Mag ik vragen welke maat speen je gebruikt met jbpm erbij?

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Wat superfijn! Mag ik vragen welke maat speen je gebruikt met jbpm erbij?
Ik gebruik nu nog maar 1 maar ga vandaag maat 2 proberen omdat maat 1 regelmatig verstopt

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Nou even een update.. Ik vul nu het flesje met 150ml, 5 schepjes en 1/4 sch ...
Wat goed om te lezen! Jij en jouw mannetje meer rust tussen de voedingen én je zit niet meer op de maximum hoeveelheid per dag 😉

4 jaar geleden

Lola vecht continu tegen de slaap overdag. Ze is moe, maar wil er maar niet aan toe geven. Het komt er op neer dat ik naast het voeden en boeren nog minstens een uur bezig ben met haar in slaap te krijgen en neer te leggen. Ik wil haar heel graag in haar eigen bedje laten slapen en zo af en toe wat tijd voor mezelf hebben tussendoor. Rust, regelmaat, hetzelfde slaapritueel, ik probeer het allemaal. Ook op schoot blijft ze vechten tegen de slaap. Gelukkig doet ze het ‘s nachts wat beter, omdat ze dan uitgeput is van de dag. Heeft iemand nog tips?

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Lola vecht continu tegen de slaap overdag. Ze is moe, maar wil er maar niet ...
Twee vraagjes: Hoe oud is Lola? En is dit nieuw of heeft ze dit vanaf het begin gedaan?

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Lola vecht continu tegen de slaap overdag. Ze is moe, maar wil er maar niet ...
Hier precies hetzelfde 😅 mijn dochtertje is 7 weken en het slapen overdag is een ramp. Heb haar al ingebakerd en dat lijkt wel wat te helpen. ‘S nachts slaapt ze ook goed, denk ook omdat ze dan zo moe is van overdag nauwelijks slapen. Iedere keer leg ik haar ook in haar eigen bedje, soms ligt ze 1,5u wakker en gaat daarna huilen. Ze zit nu maar in de draagzak, want ze heeft al zeker 4u niet geslapen volgens mij

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Twee vraagjes: Hoe oud is Lola? En is dit nieuw of heeft ze dit vanaf het ...
6 weken en ze doet dit inderdaad als sinds het begin. Ik denk ook soms dat het gewoon haar karakter is

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Lola vecht continu tegen de slaap overdag. Ze is moe, maar wil er maar niet ...
Inbakeren?

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Lola vecht continu tegen de slaap overdag. Ze is moe, maar wil er maar niet ...
Hier hetzelfde probleem. Overdag steeds wakker maar wel 's nachts slapen. Wij hebben ondervonden dat ze niet graag licht heeft dus we maken het donkerder als we willen dat ze slaapt. We hebben boven haar bed een constructie gemaakt met een deken om te verduisteren :-). Daarnaast hebben we nu een swing. En wanneer we haar daar inleggen valt ze soms in slaap!

4 jaar geleden

Reactie op sarah a

Inbakeren?
Ze heeft een puckababy piep inderdaad, maar ook daar vecht ze erg tegen. Echt inbakeren durfde ik nog niet.. door coronavirus heb ik nog geen afspraak op het cb gehad...

4 jaar geleden

Reactie op Sara1984

Hier hetzelfde probleem. Overdag steeds wakker maar wel 's nachts slapen. W ...
Een swing is wel iets wat we zouden kunnen proberen. In de wandelwagen of in de maxicosi in de auto vind ze namelijk wel heerlijk en valt ze wel in slaap. Helaas doen we dat nu ook weinig, nu we constant binnen blijven. Dank voor de tip!

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Ze heeft een puckababy piep inderdaad, maar ook daar vecht ze erg tegen. Ec ...
Puckababy was hier ook te los. Had daarna een swaddle me en het cb adviseert een Pacco, dus die hebben we nu, maar moet ze wel echt wennen dus weet ook niet of dat gaat werken. Wandelwagen, maxi cosi, draagzak enz. slaapt ze ook wel, maar dan leren ze dus niet zelf in slaap te vallen. Cb adviseerde bij mij t iedere keer te proberen en als het echt niet gaat dan maar pakken en in de draagzak of kinderwagen. Het moest ook geen strijd worden zeiden ze. Een andere vrouw van het cb zei dat ze best een kwartier kon huilen 😢

4 jaar geleden

Reactie op Manonvg

Puckababy was hier ook te los. Had daarna een swaddle me en het cb adviseer ...
Ja, lastig is het! Een kwartier huilen kan ik ook niet aan ben ik bang. Ik wil niet dat ze vanuit paniekhuilen in slaap valt, dat is niet de methode die bij me past.. succes ook daar!

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Ja, lastig is het! Een kwartier huilen kan ik ook niet aan ben ik bang. Ik ...
Nee idd dat vind ik ook niet de manier. Vind t ook zo lastig. Heb ook het boek ‘wat baby’s nodig hebben’ en daar zeggen dat baby’s de eerste 3 maanden veel huidhonger hebben en je ze dus lekker bij je moet dragen en cb zegt dan weer elk slaapje in bed anders krijg je slaapproblemen. Jij ook succes

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

6 weken en ze doet dit inderdaad als sinds het begin. Ik denk ook soms dat ...
Best mogelijk dat het in haar karakter zit, een klein eigenwijs meisje. Ik las dat wandelwagen en auto rijden werkt, maar dat is nu niet meer echt de oplossing. Heb je een draagdoek of draagzak? Dan hoort ze je hart, wordt ze rustig van een valt ze hopelijk ook in slaap. En ondertussen heb jij je armen vrij. Daarnaast kan je klassieke muziek voor babies proberen, te vinden op youtube. Of white noise. Ook te vinden op youtube. Ik heb de eerste weken uren met haar op de bank gezeten omdat ze alleen in mijn armen wilde slapen. Er waren zelfs nachten waarin ze alleen bij mij wilde slapen. Wij hebben daar aan toegegeven en nu met 8 weken slaapt ze overal. Pas als ze diep sliep legde ik haar weg. Dat was zwaar, want ik kwam op sommige dagen niet eens toe aan eten wanneer ik alleen was.

4 jaar geleden

Reactie op Manonvg

Nee idd dat vind ik ook niet de manier. Vind t ook zo lastig. Heb ook het b ...
Vreemd dat dit advies nog gegeven wordt door cb. De eerste drie maanden is huid contact extreem belangrijk. Het is niet alleen goed voor de bonding, maar door tijdig te reageren op het huilen van je baby leert je kindje dat ze op iemand kunnen vertrouwen. Dit zorgt weer voor meer eigenwaarde en zelfvertrouwen als ze groter zijn.(Misschien het boek uitlenen aan je cb. Ook raar dat er totaal verschillende adviezen gegeven worden tussen de cb's, je zou toch verwachten dat er wel nationale richtlijnen zijn) Ik zou je kleintje lekker in de draagdoek/zak doen als ze daar goed in slaapt en lekker veel knuffelen.

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Lola vecht continu tegen de slaap overdag. Ze is moe, maar wil er maar niet ...
Onze zoon Jack was ook continu tegen zijn slaap aan het vechten overdag. Daarbij ziet hij nu veel te veel dus sinds deze week overdag ook in z’n bedje gaan leggen ipv box (maar dat deed jij al begrijp ik?) Bij Jack scheelt t dat we het donker maken. Dan valt er voor hem nog weinig rond te kijken en valt hij sneller in slaap. Ook gebruiken ewan het droomschaap. Zit n stofzuigergeluid in met een hartslag en rood lampje. Hier wordt hij erg rustig van. Ook leggen we hem regelmatig op z’n zij.