758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

6 weken en ze doet dit inderdaad als sinds het begin. Ik denk ook soms dat ...
Oh en nog een ideetje. Wij leggen haar in een baby nestje overdag. We hebben er twee. Eén voor beneden, en één voor boven, voor als we daar aan het werk zijn. Zodat ze in een kleine vertrouwde wereld ligt net als in haar wiegje ipv in een hele grote box. Hopelijk heb je wat aan alle tips😊❤

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Lola vecht continu tegen de slaap overdag. Ze is moe, maar wil er maar niet ...
Ik kan me voorstellen dat dit de raarste tip is die je krijgt, maar de stofzuiger aanzetten kan wellicht helpen. Ik hoorde het tijdens de zwangerschap van mn eerste eens als een tip van oma en moest er toen heel erg om lachen met de gedachte 'dat doe je toch niet'. Nu bij de derde merk ik dat ze direct in slaap valt als ik ga stofzuigen. Het geluid zou vergelijkbaar zijn met alle ruis die ze in de baarmoeder horen. Dus wellicht heb je er iets aan. Inhaleren en muziek hielp bij onze eerste ook heel goed. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op michelletaal

Ik kan me voorstellen dat dit de raarste tip is die je krijgt, maar de stof ...
Inderdaad de stofzuigertip =) hiermee slaapt onze zoon van 10 weken overdag heerlijk mee > https://youtu.be/yT4oa3_9sZU

4 jaar geleden

Wat een goede tips allemaal, ik ga ze uitproberen 💪🏻, dankjewel!

4 jaar geleden

Hier ook een dochtertje van 7 weken die moeite heeft met in slaap komen en overdag slapen. Ze krijgt kv en in het begin was ze erg gulzig waardoor wij het advies kregen eerst de ene helft therapeutisch te geven en boeren, daarna te verschonen en als laatst de andere helft normaal te geven en weer boeren. Boeren doet ze moeilijk waardoor wij uiteindelijk erg lang bezig waren met de fles. (Soms 45 min tot een uur) Ze werd jengelig ( waarschijnlijk omdat ze zo moe raakte van de voeding, maar nog niet echt voldaan..) en leek niet meer voldoende te hebben aan 120/4. Nu sinds zaterdag geven wij haar op de normale manier 150/5 zonder tussendoor te verschonen en kijken we wat ze op kan. Ze is soms nog steeds gulzig, dan geven we haar even een pauze. Boeren lukt soms wel makkelijker. We zijn op deze manier een stuk minder lang (+-25-30 min) bezig, wat ze prettig lijkt te vinden. Hierna knuffelen en even in de box. Ik heb het gevoel dat wij op deze manier niet over haar moeheid heen gaan en dat ze voldoende binnen krijgt met een voeding. Ook laat ze nu hele duidelijke slaapsignalen zien zoals gapen, wegdraaien en uitrekken. Dit deed ze met de eerste manier van voeden veel minder, dan werd het meteen jengelen. Ook hier was het advies haar moe maar wakker in haar bedje te leggen voor een slaapje. Menig maal hierover gehad met het cb en ook over het stukje huidhonger. Ik zat namelijk nogal in tweestrijd aangezien ik weet dat ze op zo’n jonge leeftijd behoefte hebben aan veel contact ivm een gezonde hechting en geborgenheid, maar aan de andere kant zag ik dat ons meisje zo alert was en mogelijk overprikkelt raakte door het vasthouden en het lange voeden. Zou ze in die zin dan niet meer geholpen zijn bij rust in haar eigen bedje? Ik heb gemerkt dat bij de eerste manier van voeden, ze veel moeilijker in slaap kwam en dat het wakker wegleggen voor mij niet werkte. Het jengelen ging ongelofelijk tegen mijn gevoel in. Ik bleef dan liever uren met haar op een donkere kamer zitten in de hoop dat ze in slaap viel. Als ze dan sliep, kon ik haar wel vaak wegleggen in haar wiegje. Nu wij de fles in 1 x aanbieden, lijkt ze veel meer voldaan vd voeding en komt ze ook makkelijker in slaap. Ik probeer dus weer uit met haar wakker maar moe in bed te leggen. Als ik bij haar signalen van moeheid zie, dan doe ik haar haar puckababy aan en leg ik haar in haar wiegje. De ene keer valt ze na een paar minuutjes in slaap, de andere keer wordt ze jengelig (niet echt huilen, maar telkens een kreet en blijven draaien). Ik kijk dan even aan of ze in slaap valt, maar als het naar het huilen gaat, neem ik haar bij mij. Het lijkt beter te gaan en ze lijkt op deze manier niet/minder overprikkelt te worden. Maar ik vind het wel lastig dat ze nu dus veel alleen ligt. Voelt soms alsof ik haar in de steek laat, terwijl ik haar alleen rustig wil laten slapen, wat natuurlijk ook goed is voor haar ontwikkeling. Je wilt het zo graag goed doen voor je kleintje, maar het is ook vaak erg zoeken wat werkt en wat niet werkt. Als kersverse moeder is het veel (uit)proberen, observeren, falen en weer wat nieuws proberen ben ik bang..

4 jaar geleden

Reactie op Myrtheb

Hier ook een dochtertje van 7 weken die moeite heeft met in slaap komen en ...
Mijn zoontje van 7 weken raakte ook mega snel overprikkeld. Dus ook wij laten hem overdag in zijn eigen bedje slapen, sinds we dat doen een 100x blijere baby. Ik denk dus dat de huidhonger per kindje heel erg verschilt en je daar absoluut niet schuldig over hoeft te voelen. Ik voelde me namelijk in het begin ook een ‘slechte’ moeder als ik hem dan weer voor de zoveelste keer boven in zijn eigen bedje legde. Maar als ik nu zie hoe veel goeds dat voor hem gedaan heeft ben ik alleen maar super trots. Van een constant huilende overprikkelde baby naar een baby die goed drinkt, daarna constant lacht en vervolgens heerlijk slaapt. Zelf ben ik hooggevoelig dus de kans is groot dat hij dit ook heeft en daarom zo snel overprikkeld was als hij constant beneden bij ons was.

4 jaar geleden

Reactie op Myrtheb

Hier ook een dochtertje van 7 weken die moeite heeft met in slaap komen en ...
Ik zou inderdaad ook nog wat meer voeding kunnen geven. Ze krijgt nu 120/4 en laatste 2 flessen voor het slapen gaan hadden we 130 gedaan, maar ze is vaak na de fles ook jengelig. Weet ook niet zo goed hoe ik het nu verder moet ophogen want als je naar 150/5 gaat moet je eigenlijk naar 5 voedingen toch? Ze krijgt nu nog nachtvoeding

4 jaar geleden

Reactie op Manonvg

Ik zou inderdaad ook nog wat meer voeding kunnen geven. Ze krijgt nu 120/4 ...
Oeps.. ons meisje van 7 weken krijgt 150 en komt standaard om de 3/4 uren. Als ik minder geef, heeft ze gewoon nog honger. Dus ja 😅

4 jaar geleden

Ik heb gelezen.... dat ze tot maand of 4/5 snachts nog komen? Is dit correct verheugde mij nl erop dat ik gauw weer keer 6 uur achtereen kon gaan slapen 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik heb gelezen.... dat ze tot maand of 4/5 snachts nog komen? Is dit correc ...
Onze zoon sliep vanaf 7 weken door en begon toen weer aan nachtvoeding vanaf een maand of 5 tot aan 14 maanden. Dus ja. Het kan nog even duren. Maar elk kind is anders...

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik heb gelezen.... dat ze tot maand of 4/5 snachts nog komen? Is dit correc ...
Als je naar de gemiddelde kijkt, dan klopt dat wel. Maar ons meisje is nu 8 weken en slaapt sinds paar dagen van 22.00 tot 6.00. Ieder kind is anders, wie zal het zeggen. ☺😊

4 jaar geleden

Ik geloof dat ik even moet spuien. Onze dochter is nu bijna 6 weken en eigenlijk gaat het heel goed. Maar sinds de scholen dicht zijn ziet mijn verlof er heel anders uit met een kleuter de hele dag thuis. Ik geef borstvoeding en de dagen zijn super intensief: voeden, baby in slaap krijgen, kleuter vermaken en zo steeds opnieuw. Ik geef dolgraag borstvoeding en had me echt voorgenomen het lang vol te houden zoals ik ook bij mijn zoontje heb gedaan, maar dit is zo'n uitzonderlijke situatie... ik overweeg te stoppen en over te gaan op flesvoeding zodat het allemaal wat makkelijker wordt. Maar twijfel heel erg want eenmaal gestopt is het definitief. Afijn, het zit me erg dwars 😓

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik heb gelezen.... dat ze tot maand of 4/5 snachts nog komen? Is dit correc ...
Mijn zoon heeft vanaf 3 weken een nachtvoeding overgeslagen. Niet elke dag, maar toch met regelmaat. Maarja zoals mariannevdv85 zegt 'elk kind is anders'

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Mijn zoontje van 7 weken raakte ook mega snel overprikkeld. Dus ook wij lat ...
Ik denk ook dat sommige baby's heel veel behoefte hebben aan rust. Die van ons slaapt wisselend in bed en in de wagen. Werkt prima. En we genieten van de momenten dat ze wakker is en beneden.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Mijn zoontje van 7 weken raakte ook mega snel overprikkeld. Dus ook wij lat ...
Mijn zoontje heeft ook behoefte aan rust. Gaat overdag ook naar z’n ledikantje. Raakte oververmoeid en bleef een hele dag wakker, wat hem heel huilerig en jengelig maakte. Op de andere momenten krijgt hij genoeg aandacht en knuffels. Hier een hooggevoelige papa van ons zoontje, dus miss dat hij drm ook zo snel geprikkeld is. Niet eens bij stil gestaan.

4 jaar geleden

Hi allemaal! Even een vraag, misschien heeft iemand een goede tip/advies. Morgen is ons zoontje 1 maand oud, het is best een grote jongen. 4182gram en 52cm bij de geboorte. Vorige week 4660gram en 55cm bij het consultatie bureau! Nu hebben we het idee dat hij de hele dag honger heeft. (Huilen wat krijsen wordt, zuigen op zijn vuistjes, zoeken met zijn mond open) Hij krijgt 6x 120 met 3 uur ertussen incl de nachten. Tenminste dit proberen we, maar nu is het na maximaal 2 uur klaar. Alleen snachts slaapt hij soms langer. Nu proberen we een paar dagen van 5 flessen te geven waarvan 3x 150 en 2x 120... Ook hieraan lijkt hij niet genoeg te hebben. Het enige dat hem een beetje rustig krijgt om de tijd te rekken is bij ons op de buik slapen, maar dit kan gewoon niet de hele dag. Heeft er iemand tips voor ons? 😄

4 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Hi allemaal! Even een vraag, misschien heeft iemand een goede tip/advies. ...
Klinkt n beetje als mijn zoontje. Alleen krijgt hij bv. Maar hij is nu ook 1 maand en weegt 4910 gram en is ook 55 cm. Heb ook t idee dat hij fde hele dag honger heeft, komt elke 2 u. Ook s nachts, niet leuk.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik geloof dat ik even moet spuien. Onze dochter is nu bijna 6 weken en eige ...
Ik snap hoe jij je voelt. Ik heb een zoontje van 4 weken en een 3 jarige. Vorige week kon je me echt wegdragen. Werd helemaal gek. Gelukkig gaat het nu beter, maar een structuur vinden met de baby gaat echt voor geen meter. Ik doe maar wat. Heb nu ook een draagzak zodat de baby bij mij kan slapen en nog met m'n oudste kan spelen. Maar de dagen zijn zeker intensief. Savonds val ik als een blok in slaap. Bv valt me soms ook zwaar. Maar wil het nog even proberen vol te houden. Ook omdat ik had gehoord dat er veel kv gehamsterd wordt. Ik heb alles thuis maar een beetje los gelaten. Ik wilde allemaal creatieve dingen doen met de oudste, maar op sommige dagen als de baby huilerig is staat tv helaas vaak aan.. het is even niet anders. 🙈 Ik heb helaas geen tips of advies voor je.. maar ik voel met je mee. Sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Hi allemaal! Even een vraag, misschien heeft iemand een goede tip/advies. ...
Hi! Hier een baby’tje van 4 weken van 4180 gram die ook om de 2a3 uur om voeding jengelde. Ik heb het sinds een paar dagen verhoogd naar 150cc en sindsdien houdt hij het langer uit en slaapt hij s’nachts ook langer! Voor die tijd was het ook alleen maar jengelen en op de buik willen liggen, sindsdien kan ik hem ook rustig in de box leggen voor langere tijd! De hoeveelheden die op de verpakking staat zijn richtlijnen, ieder baby’tje heeft andere behoeften!

4 jaar geleden

Reactie op Auralie

Ik snap hoe jij je voelt. Ik heb een zoontje van 4 weken en een 3 jarige. V ...
Gedeelde smart... Ja het is ontzettend zwaar, zeker als je je kindje nog bij je draagt ook. Ach ja de tv aan, je moet toch wat! Hier ook hoor. Ik ben ook bang voor het hamsteren van kv. Dan maar even doorzetten he... Heel veel succes daar! Het wordt allemaal beter, dat weet jij gelukkig ook 🤗