758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Mijn zoontje heeft ook behoefte aan rust. Gaat overdag ook naar z’n ledikan ...
Klinkt precies hetzelfde als hoe het bij ons was. Nu overdag in zijn ledikantje en regelmaat erin en een super blije baby. 🥰

4 jaar geleden

Tip voor de huilende baby’s; spotify playlist - white noise.. kleine van ons slaapt er heel snel op als ze huilt!😘

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik geloof dat ik even moet spuien. Onze dochter is nu bijna 6 weken en eige ...
Heel herkenbaar... vind het ook heel heftig, mijn man moet gewoon aan het werk en ook nog meer dan anders dus sta er met baby en 2 jarige zonder opvang wel wat alleen voor. Met name mn oudste blijven vermaken is wel eem uitdaging momenteel

4 jaar geleden

Reactie op S123

Heel herkenbaar... vind het ook heel heftig, mijn man moet gewoon aan het w ...
Dat lijkt me heel pittig, zo'n 2 jarige heeft nog meer hulp nodig dan een 4 jarige. En ik weet niet of je verder mensen in huis kunt vragen om te helpen? Wij doen het nu niet ivm corona maar dat maakt het extra zwaar he... hou vol!! Hopelijk krijgen we over een paar weken weer wat lucht.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Klinkt precies hetzelfde als hoe het bij ons was. Nu overdag in zijn ledika ...
Mag ik vragen hoe jullie je baby overdag in ledikant krijgen. Ik probeer het regelmatig maar hij krijst de hele boel bij elkaar😱 of ik hem nu wakker of slapend erin leg laat huilen of troost. ik denk dat hij ook overprikkeld raakt soms maar geen idee hoe ik hem in bed krijg. S'avond baker ik hem in misschien kan ik dat ook overdag proberen maar laatst pikte hij dat overdag ook niet😬 slaapt al wel door 6 a 7 uur s'avonds dus hij kan het wel

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Mag ik vragen hoe jullie je baby overdag in ledikant krijgen. Ik probeer he ...
Speentje, wiegen, even laten huilen... steeds weer anders, heel verschillend wat werkt. En soms lukt het niet en gaan we maar gauw wandelen 😁

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Mag ik vragen hoe jullie je baby overdag in ledikant krijgen. Ik probeer he ...
Bij ons ligt ze in een babynestje overdag. Draagdoek als ze overprikkeld is. Ook helpt bij ons aaien over haar hoofdje als ze duidelijk moe maar overprikkeld is. Alsof dat haar geruststeld.

4 jaar geleden

Reactie op NicoleAvW

Tip voor de huilende baby’s; spotify playlist - white noise.. kleine van on ...
Probeer dit net uit en hij is meteen weg😱 mijn dank is groot🤣👌🏼🥰

4 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Hi allemaal! Even een vraag, misschien heeft iemand een goede tip/advies. ...
Hoi! Mijn zoontje is nu bijna 8 weken en bijna 5 kilo. Hij vraagt nog om 7 voedingen per dag, ik maak standaard 150 per fles en gemiddeld drinkt hij op een dag 750-850 ml totaal. Dit doet hij al een paar weken zo inmiddels. Heel enkele keer slaat hij een voeding over en in de nacht zit er vaak wel 5 uur tussen. Mijn cb zegt dat dit prima is en idd wat anderen ook al zeggen elke baby heeft andere behoeftes. Ik was bang dat hij teveel binnen kreeg maar hij heeft dit gewoon nodig blijkbaar. Zou me niet teveel aan de aanbevolen hoeveelheden vastklampen en gewoon proberen wat voor jullie werkt!

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Mag ik vragen hoe jullie je baby overdag in ledikant krijgen. Ik probeer he ...
Ik baker overdag ook in (puckababy). Kamer donker maken, tutje in en witte ruis op. Niet te moe en maar ook niet te wakker op bed leggen, is even puzzelen wat voor moment dat bij jou kindje is. Dat was bij ons echt heeel belangrijk. Als hij al overprikkeld was kon hij niet meer in slaap komen en kon hij goed de hele dag wakker zijn. Heb het een beetje opgebouwd, telkens in zijn bedje gelegd, in het begin er bij gebleven. En steeds iets verder opgebouwd. Als hij huilt, tutje opnieuw indoen, sussen over zijn bolletje aaien en weer weg. Heel soms laat ik hem wel eens 5 min huilen nu als ik weet dat het puur een vermoeidheids huiltje is en het de huil minuutjes zijn voordat hij in slaap valt. Daarna loop ik erheen en sus ik hem weer. Wanneer hij in het begin echt overstuur was en het lukte niet om hem in slaap te krijgen ondanks dat ik erbij was, deed ik hem in de draagzak en liet ik hem zo in slaap vallen. Probeerde hem dan daarna alsnog weg te leggen. Nu hoef ik hem echt nog maar zelden in slaap te sussen in de draagzak, het lukt eigenlijk altijd zelf in zijn bedje terwijl ik er niet ben. Zonder gehuil. En lukt het een keer helemaal niet dan is dat ook prima, doe ik hem gewoon in de draagzak of ga ik even wandelen met de kinderwagen. 🥰

4 jaar geleden

Thanks meiden! 🥰 Ik blijf maar gewoon volhouden. Draagdoek pikte hij gisteren en vandaag ineens niet meer helaas. Hij had gisteren ook echt een slechte dag ik vermoed een sprongetje. Ik ga eens kijken wat hij doet in de ledikant met die muziek want hij is echt helemaal weg nu🤣🤞🏼🤞🏼 de aanhouder wint zal ik maar denken😊

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Thanks meiden! 🥰 Ik blijf maar gewoon volhouden. Draagdoek pikte hij giste ...
Wat fijn! Die witte ruis doet echt wonderen. Gebruik ik overdag heeel vaak, nachten is het dan ineens weer niet nodig gek genoeg 😅. Succes! Misschien een sprongetje idd. Heb ook wel eens gehad dat hij absoluut niet in de draagzak wilde, nu weer wel.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik geloof dat ik even moet spuien. Onze dochter is nu bijna 6 weken en eige ...
Kan me voorstellen dat dit pittig is! Wellicht een idee om tijdelijk 1 voeding voor fles te vervangen? Dan heb je niet zoveel kunstvoeding nodig (handig nu met hamsteren) maar wellicht geeft 1 voeding vervangen voor fles al wat meer rust voor jou? En hoef je niet de hele borstvoeding meteen op te geven en kun je gelijk beter vergelijken hoe je kv vind ten opzichte van bv in deze situatie. vriendin van mij heeft zo overdag fles en avond bv kunnen geven. Ligt natuurlijk erg aan de productie of die goed op gang is, maar zoiets is ook mogelijk. Zelf doe ik ook een combo van kv en bv: ik leg ik mijn zoon aan en geef erna nog fles (hij drinkt heel duidelijk naar behoeven nog flesvoeding ene keer is dit maar 50 ml en andere keer 100ml) en dan slaat hij snachts 1 voeding over en kunnen we dus 5 tot 8 uurtjes doorslapen (afkloppen🤞🏼). Met een zware bevalling gevolgd door keizersnede, borstontsteking een allergische reactie op antibiotica en spruw kon ik dat goed gebruiken (zoiezo kan volgens mij elke mama een goede nachtrust gebruiken🤪). Ik was erg bang dat het mijn borstvoeding zou beïnvloeden maar gaat hartstikke goed zo dus houden we het er gewoon in. En we doen dus ook heel lang met de flesvoeding waardoor ik me niet zo druk maak om het hamsteren. Uiteindelijk is het het belangrijkste dat jij en je gezin er goed bij voelen welke keuze je ook maakt dan is het zoiezo de goede ongeacht bv of kv. Het is zoiezo al super knap dat je het allemaal doet met nog een kleintje in huis 💪🏼💪🏼(ik struggle al met 1 draakje thuis en roep regelmatig ik kap met die bv🤪).

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Mag ik vragen hoe jullie je baby overdag in ledikant krijgen. Ik probeer he ...
Had ik in het begin hier ook, heb een muziekje aangezet even bij gezeten op de vloer naast het bedje, speentje erin, gordijnen dicht...en elke keer dat ze het speentje eruit gooide, en wilde gaan krijsen...even sussen..niet oppakken...gewoon alleen je stem laten horen dat je er bent en dat ze je wel ziet...speentje er weer in en weer muziekje aan..zo de hele tijd blijven herhalen, ging goed voor steeds een uurtje, toen op aanraden een puckababy piep aangeschaft en uitgeprobeerd en voila mevrouwtje slaapt nu gerust 3 uurtjes overdag in haar eigen bedje boven maar verkiest nog steeds liever haar box en nestje beneden...als ze maar bij ons in de buurt is dan is het goed

4 jaar geleden

Iemand tips voor een neusje dat dicht zit? Bij mijn mannetje zit z’n neus al zon 3 weken verstopt. Heb een neusspray van physiomer, is een zoutoplossing. Maar tot nu toe weinig succes. Overdag heeft hij er niet zoveel last van maar ‘ s nachts wordt hij er wakker door.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Iemand tips voor een neusje dat dicht zit? Bij mijn mannetje zit z’n neus a ...
Wij gebruiken zoutoplossing en een uitzuiger van otrivin. Daarmee maak je het los en zuig je het gelijk weg uit het neusje.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Wij gebruiken zoutoplossing en een uitzuiger van otrivin. Daarmee maak je h ...
Oh ga de uitzuiger dan ook maar even bestellen. Hopelijk dat dat wel werkt. Bedankt voor de tip!

4 jaar geleden

Hoi! Even een vraagje.. dochter word nu vrijdag 1maand. Sinds gisteren de juiste voeding gevonden (koemelkvrije) en naar osteopaat geweest de voorbije weken waren heel intens ze sliep nooit en huilde steeds.. nu slaapt ze echt veel zojuist haar wakker gemaakt na 6.5uren omdat ze echt lang sliep.. is dit normaal? Ze krijgt nu wel steeds 120ml. Nu ze eindelijk veel slaapt maak ik mij zorgen dat ze te veel slaapt en te weinig zal eten 😥 haar gewicht weet ik niet want door het hele coronagebeuren is het al van 13maart geleden dat iemand haar gewogen heeft 😓

4 jaar geleden

Reactie op Chiata

Hoi! Even een vraagje.. dochter word nu vrijdag 1maand. Sinds gisteren de j ...
Hey! Wat fijn voor jullie en jullie dochter dat jullie de juiste voeding hebben gevonden! 💕 Als mijn dochter (van 24 februari) verzadigd is kan ze ook erg lang achter elkaar slapen. (behalve in de nacht als haar mama wil slapen natuurlijk 😂🤦🏼‍♀️) Ik voed zelf op verzoek. Meestal komt ze al na 3 a 4 uur, maar merk dat als ik haar wakker ga maken dat ze meer spuugt. Een baby wordt echt wel wakker als hij of zij honger heeft ben ik van mening. Iedere baby is natuurlijk anders, maar ik merk dat het voor ons erg fijn werkt om te voeden als zij er zelf om vraagt. Je dochtertje zal wel wat slaap van de afgelopen tijd in te halen hebben. 😌

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Kan me voorstellen dat dit pittig is! Wellicht een idee om tijdelijk 1 voed ...
Wat een goede suggestie! Ik ken de combinatie eigenlijk niet maat dat is best een idee. Ik ga het eens uitproberen, eerst maar eens zien dat ze KV pikt haha. Dank je. De optie alleen al geeft een beetje lucht. Het zijn niet eens zozeer de nachten (ook wel pittig om de 3 uur..) Maar overdag vreet de BV gewoon energie. Energie die ik destijds bij mijn zoontje even bijsliep, of even rust nam. Maar nu gaat de trein gewoon door. En ben ik rond 14 uur helemaal gesloopt. Dus overdag KV en avond/nacht BV kan ik me best voorstellen.