758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Chiata

Hoi! Even een vraagje.. dochter word nu vrijdag 1maand. Sinds gisteren de j ...
Mag ik vragen welke koemelkvrije voeding je bent gaan gebruiken?

4 jaar geleden

Reactie op Chiata

Hoi! Even een vraagje.. dochter word nu vrijdag 1maand. Sinds gisteren de j ...
Misschien een idee om zelf een baby weegschaal aan te schaffen? Via Marktplaats kan je die voor 25-30 euro wel vinden. Hebben wij ook gedaan en geeft ons veel rust om haar eens in de zoveel tijd te wegen!

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Misschien een idee om zelf een baby weegschaal aan te schaffen? Via Marktpl ...
Wij hebben via bol.com 1 gekocht met app werkt perfect 34 euro geloof ik.

4 jaar geleden

Mijn dank is groot voor de tips! na voeden in slaap gewiegd met white noises aan. Hij was niet helemaal weg maar wel ogen dicht in bed gelegd met white noises aan en hij slaapt in zijn eigen bedje zonder speen zonder inbakeren. Wauww! Trots momentje💪🏼

4 jaar geleden

Ik heb de white noise vanochtend ook voor het eerst aangezet. Wel met speen, ze ging rustig slapen zonder protest. Nou doet ze dat wel vaker dus dat was nog niet eens zo'n winst, maar ik ben vooral benieuwd of ze nu langer slaapt... overdag wil ze nog wel eens snel wakker worden na half uur, 3 kwartier. Ik laat de herrie gewoon aan staan en hoop dat ze blijft slapen. Ben benieuwd!!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik heb de white noise vanochtend ook voor het eerst aangezet. Wel met speen ...
Haha met speen en inbakeren was ik nu ook trots geweest hoor moet ik zeggen🙈🤪 maar had dit nooit verwacht. Hier laat ik de herrie ook maar even aan staan🤪 die muziek keuze van babies tegenwoordig 🤣🤪 ik zou zeggen theetje en beentjes omhoog👌🏼😊

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Haha met speen en inbakeren was ik nu ook trots geweest hoor moet ik zeggen ...
Ze is wakker 😁 maar wel blij dus ik ga niet mopperen

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Probeer dit net uit en hij is meteen weg😱 mijn dank is groot🤣👌🏼🥰
Werkt geweldig hè!😍

4 jaar geleden

Mag ik vragen hoeveel weken de kindjes zijn die inmiddels in hun eigen bedje slapen overdag met de white noise aan? Ik krijg het namelijk niet eens voor elkaar om mijn dochter in de box te leggen om te slapen. Zij wil alleen maar bij mij, ondanks dat ze heel moe is. Ook ben ik inmiddels begonnen om de BV af te bouwen naar KV. Zitten nu op 3 flessen per dag en 4 BV momenten. Nu heeft ze enorm last van krampjes, laat ook veel scheetjes en heeft minder ontlasting dan toen ik BV gaf. Hebben meerdere deze ervaring? Of hebben jullie tips om dit te voorkomen?

4 jaar geleden

Vraagje... Wat voor een soort zoutoplossing gebruiken jullie? Ik heb gewoon zo'n spuit flesje gekocht wat ook voor baby's mag vanaf geboorte.. Maar ik durf het niet in zijn neusje te spuiten 😢

4 jaar geleden

Reactie op B91

Mag ik vragen hoeveel weken de kindjes zijn die inmiddels in hun eigen bedj ...
Ik ben nog niet begonnen met middag dutje in het wiegje. Maar overstappen van bv naar kv kan voor krampjes zorgen. Je kan proberen om tussen de voeding door een boertje te laten. En bij ons ging ze van 3 tot 6 poepluiers per dag naar 1 in de 56 uur, toen we overgingen van bv naar kv. Schijnt heel erg normaal te zijn, heb het nog nagevraagd in het ziekenhuis toen we dat voor controle kwamen na 6 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Vraagje... Wat voor een soort zoutoplossing gebruiken jullie? Ik heb gewoon ...
Deze gebruiken wij

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Vraagje... Wat voor een soort zoutoplossing gebruiken jullie? Ik heb gewoon ...
Ik gebruik die van physiomer. Vond t de eerste keer ook eng, maar mijn zoontje vond t helemaal niet zo vervelend.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Mag ik vragen hoeveel weken de kindjes zijn die inmiddels in hun eigen bedj ...
Mijn zoontje is nu 6 weken oud. Ben er vorige week mee begonnen. Hij slaapt in zijn bedje beter dan in de box. In de box had hij teveel prikkels en geluid om zich heen waardoor hij niet in slaap viel. Ik heb Ewan het Droomschaap in z’n bedje staan. Is met white noise, een hartslag en een rood lampje. Werkt erg goed bij hem.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Mag ik vragen hoeveel weken de kindjes zijn die inmiddels in hun eigen bedj ...
Die van ons is 5 weken en slaapt vandaag na elke voeding een half uur in zijn bedje. Ik kreeg het hiervoor ook niet voor elkaar hoor alleen maar bij mama. Wat mijn man deed was als hij even hem had hem naast hem op de bank leggen af en toe. Daar wende hij langzaam aan en we bleven steeds proberen in de box wat ook steeds beter ging maar tot vandaag kon hij max 10 min alleen liggen voordat de alarmbellen afgingen🤪 en dan heb ik het niet eens over slapen😬. Hij slaapt nog steeds het beste bij mij maar merk dat hij wel wend aan alleen liggen😊

4 jaar geleden

Reactie op B91

Mag ik vragen hoeveel weken de kindjes zijn die inmiddels in hun eigen bedj ...
Vincent is nu 8 weken oud. Toen hij bijna zes weken oud was zijn we ‘s avonds begonnen met een bed ritueeltje, omdat we het vermoeden hadden dat hij hieraan toe was. Slaapzakje aan, gordijnen dicht, “laatste” borstvoedingsmomentje, boekje voorlezen en zijn walvis aan met oceaangeluiden en blauwe druppels op het plafond. (erg rustgevend haha😅) hij sliep direct tot het volgende bv moment om 1:00-2:00 ‘s nachts. Aangezien het s avonds nu zo goed gaat met dit ritueeltje hebben wij het sinds kort uitgebreid naar overdag om hem dan ook te wennen om in zijn eigen bedje te slapen, na zijn bv moment tussen 11:00 en 12:00uur doe ik hetzelfde ritueeltje als ‘s avonds. Het is nog even wennen voor hem, maar hij slaapt momenteel tot 15:00uur. Ene keer valt hij gemakkelijker in slaap dan de andere keer, maar we houden vol. Rest van de dag ligt hij lekker bij mama. 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Ik ben nog niet begonnen met middag dutje in het wiegje. Maar overstappen v ...
Ah wat fijn om te horen. Ik had zelf ook al even gesproken met het consultatiebureau, die gaven aan dat het heel normaal is, maar om het nogmaals van moeders te horen is altijd fijn.

4 jaar geleden

Vincent is nu 8 weken oud. Toen hij bijna zes weken oud was zijn we ‘s avon ...
Gelukkig, geeft een rustgevend gevoel dat andere moeders hier ook tegenaan lopen. In de avond hebben we ook een bed ritueel. Hierbij viel ze gister heel rustig in slaap gelukkig.

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Die van ons is 5 weken en slaapt vandaag na elke voeding een half uur in zi ...
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben😬 Dan gaan we gewoon rustig verder met bankhangen met die kleine in plaats van het huishouden doen😂

4 jaar geleden

Ik moet even van me af schrijven. Na een zware bevalling van 5 uur met koorts heb ik een keizersnede gehad week later een borstontsteking waar ik allergisch voor bleek te zijn (hele lichaam onder de bultjes en jeukt nog steeds). Vervolgens kregen mijn zoontje en ik spruw en als klap op de vuurpijl kreeg vandaag een beginnende koortslip. Nu zag ik vandaag dat mijn wond aan het ontsteken is en mijn tante die arts is heeft met een chirurg en internist overlegd en zal waarschijnlijk weer open gemaakt moeten worden. Zit er echt even helemaal doorheen zeg en ben enorm bang