758 Reacties

4 jaar geleden

Onze zoon ook genoten met een vacuüm verlossing en knip. Ik denk dat ik geluk heb gehad. Eerste 2 weken wel pijnlijk bij het zitten en lopen(vooral dan het schuren van het kraamverband tegen de wond). Na 3 weken vrijwel geen last meer qua pijn, litteken vind ik wel stug en groot aanvoelen maar qua uiterlijk zie je er weinig van. In totaal gingen er 13 hechtingen in, vond dit echt veel! Achteraf zou ik alles zo weer doen ondanks de vrij heftige bevalling en een zoon die 6 weken te vroeg kwam. Mijn liefde voor hem maakt alles goed.

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Onze zoon ook genoten met een vacuüm verlossing en knip. Ik denk dat ik gel ...
Genoten is gekomen 😁 genoten heeft hij vast niet, flink misselijk geweest van de flinke hematoom op zijn hoofdje. Nu (8 weken later) nog steeds korstjes zichtbaar.

4 jaar geleden

Reactie op Winette

Heel herkenbaar! Ik heb enorm gejankt de eerste 2 weken omdat ik zelf zo we ...
De zakjes appelstroop liggen sinds vandaag in de vriezer! Ik hoop zo dat dit snel af neemt. Je voelt je er zo ellendig door! 🥺 Iedere keer dat je denkt ‘oh, even proberen’ of ‘dat moet toch wel lukken?’ word je meteen door je doosje terug gefloten.. Heb vandaag al zo’n enorme huilbui gehad, baal er zó van!

4 jaar geleden

Reactie op CB.

6 dagen geleden bevallen met een knip. Na 3 pogingen gedaan te hebben met ...
Ik herken het heel goed.. bij mij ook gehaald met vacuumpomp en aardig wat geweld en hierna ook nog eens dat de placenta niet los kwam in totaal 2L bloed verloren en nog naar de ok geweest om de placenta te verwijderen, helaas kwam de borstvoeding moeilijk op gang door het bloedverlies en het direct na de ok moeten heb ik de 1e momenten gemist met mijn ventje na 6 uur heb ik hem eindelijk kunnen vasthouden...Er is ook beste knip gezet bij mij, helaas is het een open wond geworden en zijn de hechtingen door mijn lijf afgestoten. Met gevolg heel veel pijn.. veel huilbuien in de ochtend om de dag weer met volle moed te beginnen na de pcm.. elke keer na toiletgang spoelen met camillewater... en heb arnicaD6 druppels in huis gehaald om aanbeveling van de kraamhulp om zwelling tegen te gaan!! Na het spoelen is het wel wat pijnlijk maar neemt snel af. Proberen te slapen zonder verband en onderbroek is toch het beste maar niet altijd even fris🤗 elke dag 2x spoelen onder de douche..zijn nu een week verder en de kleine doet het gelukkig goed en de borstvoeding is nu goed op gang gekomen.. maar mama moet elke ochtend even de pijn weg huilen om zo de dag weer te kunnen beginnen! Hopelijk neemt de pijn snel af zodat ik weer beetje normaal kan zitten, lopen en bewegen.. Gelukkig is er PCM 😍 hoop dat jij je ook snel beter voelt herken je heel goed in het gevoel van niet veel kunnen doen voor je kindje!!

4 jaar geleden

Reactie op CB.

De zakjes appelstroop liggen sinds vandaag in de vriezer! Ik hoop zo dat di ...
Ja, echt heel herkenbaar hoor. Ik had en heb af en toe nog precies hetzelfde. Het is zo frustrerend dat je zo weinig zelf kunt doen! Ik heb wel 2 dagen extra kraamzorg gehad hierdoor. Dat was heel fijn. Gewoon per dag kijken wat je aan kunt en de tranen lekker laten stromen als je een huilbui aan voelt komen.

4 jaar geleden

Ik moet zeggen dat ik best schrik nu van de nabloedingen. Geen idee dat die zo heftig waren. Zodra ik opsta vloeit het eruit en de hoeveelheid toiletpapier is niet aan te slepen. VK gebeld: ja is normaal probeer maar af te vegen nieuw verband ertegenaan en gaan liggen. Mja zodra je van de wc op staat begint het weer. En aks je dan ligt voel je je vies en smerig. Gelukkig geen knip gehad. Wel iets uitgescheurd wat goed was voor 1 hechting. Stuitje is flink gevoelig en volgens mn partner was er een klein stukje endeldarm even uitgeschoten maar die zat vrijwel weer meteen terug.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu een maand oud en doet het vanaf het begin goed. Hij was prematuur geboren, maar dat is hem al niet meer aan te zien! Ik en de vader zijn niet meer samen, dus de nachten vind ik erg pittig alleen. Hij komt nog elke 3 a 3,5 uur, zo’n 7 a 8 voedingen per etmaal (geen borstvoeding). Ook zijn de krampjes begonnen maar het is een bikkeltje en laat zich goed troosten. Qua herstel van mijzelf: ik denk dat ik heel erg mazzel heb gehad. Had een scheurtje en dus een hechting, die was na anderhalve week hersteld en pijnloos. Na een week kon ik al naar buiten met de kleine, en ging ik zelf ook even een uurtje eruit terwijl oma oppaste ☺️ Inmiddels voel ik mij al een tijdje weer zo “normaal” dat ik niet het gevoel heb dat ik een maand geleden bevallen ben en zwanger ben geweest 👌🏻

4 jaar geleden

Hoe is het met jullie hormonen en kraamtranen? Ik ben elke avond aan het huilen en voel me dan intens verdrietig. Overdag ben ik helemaal ok en gelukkig..

4 jaar geleden

Reactie op Aggiiexhip

Hoe is het met jullie hormonen en kraamtranen? Ik ben elke avond aan het hu ...
De eerste week heb ik heel veel gehuild. Onze blauwe wolk zijn wij keihard afgetrapt, heel veel ergernis en irritaties door het ziekenhuis en de gang van zaken. Al met al heel veel negatieviteit gehad wat juist zo mooi had moeten zijn. Zelf bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen en ons manneke 1 week. Toen we thuis waren samen heb ik nog veel meer moeten huilen omdat we toen eindelijk de rust en juiste hulp kregen. Ik denk dat het bij ons een samenhang van alles was maar nu moet ik wel sneller huilen als ik echt op ben eind van de dag. Dat mag en hoort er nu eenmaal bij denk ik😂

4 jaar geleden

Reactie op Aggiiexhip

Hoe is het met jullie hormonen en kraamtranen? Ik ben elke avond aan het hu ...
Hier precies hetzelfde, overdag gaat t goed maar zodra de avond komt ben ik uitgeput en kan ik alleen maar huilen en voel ik me down. Die hormonen en vermoeidheid... Hoe gaan bij jou de nachten?

4 jaar geleden

Reactie op Winette

Ja, echt heel herkenbaar hoor. Ik had en heb af en toe nog precies hetzelfd ...
Ohh wat fijn die 2 extra dagen! Morgenochtend is onze kraamzorg helaas alweer voor het laatst! Gelukkig is er genoeg familie die uiteraard met alle liefde helpt maar die zorg was zó fijn! Ik merk aan mezelf dat ik alweer veel te veel wilt doen en dat het enorm frustreert dat het voor mijn gevoel niet opschiet.. terwijl ik dondersgoed weet dat het niet niets was die bevalling maar je wilt toch het liefst gewoon zelf de zorg voor je kindje doen!

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Mijn zoontje is nu een maand oud en doet het vanaf het begin goed. Hij was ...
Wat knap dat je het alleen doet! Respect en hou vol!

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Ik herken het heel goed.. bij mij ook gehaald met vacuumpomp en aardig wat ...
Oh jeetje, wat een heftige start!! Ik spoel inderdaad ook direct met water tijdens en na het plassen, anders is het niet te doen! Probeer zoveel mogelijk gewoon bloot op een celstof-matje op bed te liggen, alleen ben ik hierdoor gisteren bij het op bed stappen weer van het bed afgegleden.. reflex: wijdbeens linkerbeen direct richting de vloer. 😖 Voelde aan alsof alle hechtingen opnieuw gezet moesten worden. Oh wat heb ik gejankt bij mijn man en de kraamzorg. Nu maar met zakjes appelstroop uit de vriezer aan het koelen. Ik geniet nu ook al als ik naar dat kleine mannetje kijk maar wat ben ik blij als deze ellende voorbij is en het echt 100% genieten wordt!!

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hier precies hetzelfde, overdag gaat t goed maar zodra de avond komt ben ik ...
Moeizaam. Mijn man en ik slapen om de beurt iets. Maar omdat ik nog moet herstellen van de bevalling heb ik zijn hulp veel nodig bij het voeden en verschonen. Nora slaapt overdag met meer regelmaat dan 's nachts.. Helaas..

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Wat knap dat je het alleen doet! Respect en hou vol!
Thanks! Gelukkig 1 keer per week mijn moeder een nacht hier zodat ik uit kan slapen en af en toe mijn ex partner een nachtje. Zo hou ik het vol ☺️

4 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Ladies aanwezig met een keizersnede? Hoe ervaren jullie de eerste weken, en ...
Ik ben nu 3 weken gelden bevallen met een keizersnede. Ik doe eigenlijk al anderhalve week alles zelf weer. Paar keer de kleine man in bad gedaan, gewinkeld, etc. Ik heb alleen de eerste week een beetje rustig aan gedaan daarna moet ik zeggen had ik nergens meer last van. Voel me ook top moet ik zeggen.

4 jaar geleden

Reactie op Aggiiexhip

Hoe is het met jullie hormonen en kraamtranen? Ik ben elke avond aan het hu ...
Ik heb nu nog af en toe last van kraamtranen. Zijn de hormonen en heb gelezen dat dat 9 maanden kan duren voordat die uit je lichaam zijn 😅 mijn man is net een weekje vrij gehad en moet maandag weer werken (kleine is 3 weken nu) ben benieuwd hoe dat weer gaat..

4 jaar geleden

Ben 9 dagen geleden bevallen en wij zijn, op 3 nachten na, team no sleep. Onze zoon vindt de nachten veel te gezellig om te slapen. Vond de kraamweek uiteindelijk best heftig, toch wel regelmatig moeten huilen en vond het jammer dat de kraamhulp weg was. Vond het heel fijn om s ochtends met iemand die verder van ons afstaat de nacht te bespreken. Vind het ook lastig dat nu niemand meer kijkt of de hechtingen goed genezen, op hoop van zegen dus maar haha

4 jaar geleden

Reactie op Aggiiexhip

Hoe is het met jullie hormonen en kraamtranen? Ik ben elke avond aan het hu ...
De kraamtranen zijn hier ook aanwezig. Intens verdrietig over hoe de bevalling gelopen is, verdrietig over de borstvoeding, verdrietig over dat hij slecht slaapt, verdrietig over van alles eigenlijk. Verder ook intens gelukkig maar die hormonen pff..

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ik heb nu nog af en toe last van kraamtranen. Zijn de hormonen en heb gelez ...
Hier ook! Mijn man ging na 3 weken vrij te zijn geweest ook weer werken 2 dagen geleden. Helaas had mijn kleine man zelf meteen een slechte dag met veel krampjes en niet slapen, maar heb het overleefd 😁. Hij had eerst 1 dagdienst en nu nachtdiensten. Dat was ook wel even slikken de nacht ineens alleen. Gelukkig ging dat super en sliep de kleine van 12 tot 5 en daarna tot 9😁. Kraamtranen ook veel gehad, nog steeds wel af en toe als ik moe ben.