758 Reacties

4 jaar geleden

Ik moet even van me af schrijven. Na een zware bevalling van 15 uur met koorts heb ik een keizersnede gehad, veel bloed verloren en 5 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. een week later een borstontsteking waar ik antibiotica voor kreeg en daar bleek ik weer allergisch voor te zijn (hele lichaam onder de bultjes en jeukt nog steeds). Vervolgens kregen mijn zoontje en ik spruw en als klap op de vuurpijl kreeg ik vandaag een beginnende koortslip. Nu zag ik vandaag dat mijn wond aan het ontsteken is en mijn tante die arts is heeft met een chirurg en internist overlegd en zal waarschijnlijk weer open gemaakt moeten worden. Zit er echt even helemaal doorheen zeg

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ik moet even van me af schrijven. Na een zware bevalling van 15 uur met koo ...
Pff jeetje ja met zulke tegenslagen is het logisch dat je er doorheen zit! Er zit ook niks mee. Sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ik moet even van me af schrijven. Na een zware bevalling van 15 uur met koo ...
😱😭 Dat is even heel veel rot dingen achter elkaar. Begrijp helemaal dat je dat even van je af moet schijven. Ik wil je heel veel kracht toewensen de komende tijd.

4 jaar geleden

Reactie op Chiata

Hoi! Even een vraagje.. dochter word nu vrijdag 1maand. Sinds gisteren de j ...
Op bol.com kan je voor 12euro een hangweegschaal, (met 3 cijfers na de komma) kopen, even een knoop in een tetra doek en wegen maar! 😁 Trek altijd wel nog het gewicht van de tetradoek en de droge pamper eraf https://www.bol.com/nl/p/digitale-bagage-weegschaal-koffer-weegschaal-weeghaak-kofferweger-hang-weegschaal/9200000059305216?referrer=socialshare_pdp_androidapp

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ik moet even van me af schrijven. Na een zware bevalling van 15 uur met koo ...
Het zit je echt niet mee😔 goed dat je er over praat. Ik vind het heel knap van je dat je toch zo positief blijft en toch door blijft gaan met bv. Ik heb niet zulke tegenslagen gehad, en ben vaak niet zo positief als jij. Je mag echt trots op jezelf zijn, Lowen heeft geluk met jou als moeder! Veel sterkte❤️

4 jaar geleden

Het zit je echt niet mee😔 goed dat je er over praat. Ik vind het heel knap ...
Dankjewel🥰 zat er echt even helemaal doorheen gisterenavond fijn om even eruit te gooien en de berichtjes hebben me goed gedaan dankjewel allen!🥰 ben naar het ziekenhuis geweest en was inderdaad ontstoken maar leek gelukkig oppervlakkig dus ze heeft daar waar de hechting zat een beetje meer open gemaakt zodat de wond beter kan helen en moest nu de wond spoelen. Pas als het erger wordt of koorts krijg zal ze het echt moeten openleggen. Koortslip is ook weer gezakt gelukkig dus was met beide er snel genoeg bij. Nou hopen dat de ellende klaar is🤞🏼 in ieder geval heel erg bedankt voor het lieve berichtje heeft me echt even goed gedaan ( ook van de andere meiden).🥰 nu weer met goede moed door 💪🏼

4 jaar geleden

Hoe weten jullie dat jullie kindje uitgedronken is aan de borst? Vind dat zo lastig bij mijn zoontje. Laat hem nu max een half uur drinken. Eerste kwartier drinkt hij alsof z’n leven ervan afhangt en dan nog een kwartier rustig. Zou hem zo nog een half uur door kunnen laten drinken als ik wil. Regelmatig geeft hij ook wel wat drinken terug, dus krijg dan toch t gevoel dat hij teveel op heeft. Hij gaat t 2e kwartier ook wel trekken aan de borst, maar denk dat dat is omdat het dan niet zo snel/hard meer uit de borst komt. Laat hem tussendoor ook meerdere keren boeren.

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Dankjewel🥰 zat er echt even helemaal doorheen gisterenavond fijn om even e ...
Fijn, goed nieuws voor je. Sterkte daar. Het is ook allemaal erg veel wat jij te verwerken krijgt! Het komt allemaal goed 🙌

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hoe weten jullie dat jullie kindje uitgedronken is aan de borst? Vind dat z ...
Hi, ik heb jouw vraag even voorgelegd aan mijn zus. Zij geeft nu bv aan nummer 4 en zij kwam met het volgende: Voel je een verschil qua voeden? En dan niet qua snelheid, maar hoe hij de tepel behandelt met zijn tong. Is het mogelijk dat hij 15 minuten drinkt en dan gaat sabbelen? Het trekken aan de tepel doet haar zoon namelijk ook als hij eigenlijk vol zit en ze hem toch aanlegd. Als bovenstaande zo is, dan geeft ze het aan om hem na een kwartier los te koppelen en een speen te geven. En wat ook belangrijk is: voelt de borst een beetje leeg na dat kwartier?

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hoe weten jullie dat jullie kindje uitgedronken is aan de borst? Vind dat z ...
Toen ik hetzelfde vroeg aan de lactatiedeskundige zei ze dat de baby minstens 10min moest drinken om zeker aan de dikke, vettere melk te komen. Dus ik time 10 min en kijk dan hoe ze drinkt. Er zijn dagen dat ze er niet aan komt, maar ik heb ook dagen dat ze soms een half uur of meer aan mijn borst hangt. Het is met pauzes, maar toch. Als ze soms loslaat of te lang wacht na de 10min wissel ik van borst en laat ik haar aan die kant drinken zo lang ze wilt. Let er inderdaad eens op als hij nog echt drinkt of eerder sabbelt dan weet je het :-) succes!

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hoe weten jullie dat jullie kindje uitgedronken is aan de borst? Vind dat z ...
Hoi Shizzledizzle, mijn zoon zit ongeveer 20minuten aan mijn borst. Als ik liggend voed, soms langer. Hij trekt ook op een gegeven moment aan de tepel. Maar soms laat hij los en hapt weer aan. Ik merk wel dat ie trappelt met zijn beentjes en met zijn armen zwaait. Hierdoor heb ik het idee dat hij last heeft van zijn darmen. Deze worden natuurlijk ook geactiveerd door het drinken. De bewegingen maakt hij ook als hij niet aan de borst zit en dan laat hij een scheetje 😅 daarom dat ik denk dat hij er ook last van heeft aan de borst. Alles behalve fijn voor mijn tepels.. Ik heb alleen soms twijfels of ik voldoende voor hem produceer. Soms heb ik het idee dat ie meer wilt. Of juist dan vaker.. Maar hoe weet ik dat zeker? Niet dat ik hem overvoed. Ik heb helaas geen meter aan mijn borst 😅

4 jaar geleden

De eerste maand met Veerle. Wat zal ik zeggen. Ze huilt alleen als het te lang duurt voor ze dr eten heeft en soms als dr luier echt vol zit. Verder eet ze best regelmatig maar soms minder soms meer (waarop mijn vader zei: fles helemaal leeg krijgen waarop ik zei: geen wonder dat ik een dikke kont heb, geen honger meer toch doordouwen) Laatste voeding van de dag is rond 11 uur savonds en dan word ze snachts tussen 2 en 5 uit dr eigen wakker. Ze heeft een voorkeurskant waar we aan moeten werken. Ze is 6 cm gegroeid en weegt nu 4,035 kg. Hoe gaat het met papa en mama: Papa slaapt overdags bij en blijft soms snachts met veerle in de box beneden. Ik slaap zo goed als bijna niet. En overdags kan ik gewoon niet slapen, zo tikt mijn biologische klok helaas niet. Dus er zijn al een paar huilbuien voorbij gekomen. Mijn man is ondertussen ook nog eens flink verkouden geweest (geen corona) waardoor ik bezig was met de kleine, pa, de hond en ook nog eens met een herstellende rug de wekelijkse boodschappen aan het doen was. Hulp wat tijdens de zwangerschap was aangeboden blijft natuurlijk nu thuis met de corona dus heb de laatste 1,5 week het gevoel gehad dat ik alles in huis alleen deed en mijzelf op de laatste plek zette. Gelukkig beginnen die buien te zakken want ik heb ook nog eens een hekel aan huilen waardoor ik soms alleen maar bozer word 😅 Maar dan kijk ik naar dat kleine frottertje en dat maakt alles meer dan goed

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Hi, ik heb jouw vraag even voorgelegd aan mijn zus. Zij geeft nu bv aan num ...
Bedankt voor t navragen. K voel idd verschil. T gaat na n tijdje een soort van kietelen en dan lijkt t dus op tutteren. Dan haal k hem eraf en geef z’n tutje, maar dan gaat hij toch zoeken en jammeren/huilen. Als hij trekt dan ga k wel eens over naar de andere borst en dan gaat hij weer volop drinken. Er komt dan uit de eerste borst nog wel melk, maar daar moet hij meer moeite voor doen. K denk toch dar hij teveel drinkt omdat hij best wat terug spuugt. T blijft erg lastig. De borst voelt idd wel leeg/leger aan trouwens.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Hoi Shizzledizzle, mijn zoon zit ongeveer 20minuten aan mijn borst. Als ik ...
Dat trappelen merk ik bij mijn zoontje idd ook. Vaak komen er dan wat windjes of hoor hem poepen. Dus denk idd de darmpjes die gaan werken. Ik herken die twijfel. Heb vaak ook t idee dat hij meer wilt (produceer wel genoeg), maar vaak spuugt hij dan weer flink wat uit. Lijkt dan toch weer teveel. Dat vaker komt me ook bekend voor. De avond continu na 2 a 2,5 uur al weer. Hahah was dat maar mogelijk een meter aan de borst he. Zou toch zoveel makkelijker zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Hoi Shizzledizzle, mijn zoon zit ongeveer 20minuten aan mijn borst. Als ik ...
Ik herken dit zo goed van het trappen met de beentjes en zwaaien met armpjes aan de borst en dan het meetrekken van de tepel als die in elkaar krimpt!! Zo zielig om te zien en allesbehalve fijn voor de tepel indd! Hier zijn we halverwege week 5 en kraamhulp had gezegd dat er een piek komt rond de 6 week.. als het nog erger wordt kun je mij opvegen.. door de krampen die die heeft drinkt die ook minder/slechter.. en dus ben ik bang dat de productie achteruit loopt.. nu cinababy gehaald maar nog niet veel effect gezien. Ik begrijp je twijfel over als je genoeg produceert.. heb ik ook altijd gehad.. ik heb sowieso niet vooraan gestaan op het gebied van borsten Maja dat zou niks uit moeten maken zei kraamhulp.. zolang je kindje tevreden is.. En genoeg plast ect dan zou het toch goed moeten zijn met je productie( hoor ik altijd van lactatuedeskundige en cb..).. Hoop dat de krampjes snel wat afnemen °!!

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Dat trappelen merk ik bij mijn zoontje idd ook. Vaak komen er dan wat windj ...
Het lijkt wel alsof ik dit zelf had kunnen schrijven. Ook mijn zoontje trappelt met zijn voetjes, en drinkt niet heel lang en spuugt ook vaak een hoop weer uit. Volgende week maar weer langs cb, even wegen. Ik word er soms moedeloos van en heb de neiging om te stoppen met de borstvoeding.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Het lijkt wel alsof ik dit zelf had kunnen schrijven. Ook mijn zoontje tra ...
Mijn dochter doet dit soms ook. Mijn interpretatie is dat ze dan eigenlijk geen honger hebben, maar kramp. Ze proberen dat weg te zuigen, want zuigen dempt de pijn. Daarom laten ze zuigbehoefte zien en lijkt het of ze honger hebben. Als ik dit gedrag zie bij mijn dochter, geef ik een pink of een speen (die wil ze meestal niet), wrijf over haar buik en wacht tot het over gaat. Want van meer drinken krijgen ze inderdaad juist meer last. Misschien hebben jullie hier iets aan... succes!!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Mijn dochter doet dit soms ook. Mijn interpretatie is dat ze dan eigenlijk ...
Herkenbaar meiden! Ik doe dit ook en denk ook dat het krampen zijn. Aangezien zijn pakjes kleiner worden en hij steeds zwaarder aanvoelt denk ik dat het wel goed zit met productie maar was er eerst ook wat onzeker over.😊

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Herkenbaar meiden! Ik doe dit ook en denk ook dat het krampen zijn. Aangezi ...
Hebben we denk ik allemaal wel eens, die onzekerheid. Maar het mooie is dat ze vanzelf meer vragen als het nodig is dus meestal komt het allemaal goed.

4 jaar geleden

Mijn schoonzus heeft een weegschaal en vandaag even langs geweest om hem te wegen.. Nou hij is voldoende aangekomen. Sinds de laatste keer bij CB is hij 712 gram aangekomen (in 19 dagen) 😁 deze mama is weer happy