758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Mijn dochter doet dit soms ook. Mijn interpretatie is dat ze dan eigenlijk ...
Hmm dat zou t idd ook wel eens kunnen zijn. Ik ga er eens op letten. Bedankt!!

4 jaar geleden

James beweegt veel met zijn tong, is dit voor jullie ook herkenbaar? Hij is nu bijna 3 maanden (met correctie 6 weken).

4 jaar geleden

Bij mij lijkt het waarschijnlijk om spruw te gaan 😔 hii heeft geen overduidelijke aanslag op de tong.. echt minimaal.. maar door alle dingen die hij doet tijdens drinken.. en mijn tepels behoorlijk gevoelig zijn en ik geen handdoek er op kan verdragen verdenken ze spruw. Morgen naar CB en dan gaan we het horen. Lactatiedeskundige is er wel van overtuigd. 😔 bah

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Bij mij lijkt het waarschijnlijk om spruw te gaan 😔 hii heeft geen overdui ...
Ah wist niet dat ze daar ook tongbewegingen van gingen maken. Ik heb gelukkig over een week ook een afspraak want 't wordt wel erg veel. Zie verder geen aanslag in zijn mond oid

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Bij mij lijkt het waarschijnlijk om spruw te gaan 😔 hii heeft geen overdui ...
Krijg er al pijn van als ik eraan denk😖 hier ook zoon spruw en ik op mijn tepels.. pijnlijk. Nu na 3 weken nog niet weg

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ah wist niet dat ze daar ook tongbewegingen van gingen maken. Ik heb gelukk ...
Weet ook niet als dat te maken heeft met spruw hoor die tongbeweging als ik bijv naar hem blaas doet hij het ook haha net alsof hij hierdoor proeft ofzo!! Mijn zoontje doet van alles als die drinkt.. Maar d8 eerst zijn krampjes.. Maar die komen vaak pas later.. miss dat je kan bellen met lactatiedeskundige.. die kunnen heel snel advies geven. Ik bel altijd die van groene kruis.. gratis...en telefonisch spreekuur dagelijks. Erg fijn!!

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Krijg er al pijn van als ik eraan denk😖 hier ook zoon spruw en ik op mijn ...
Bakkes heb indd gelezen dat het erg hardnekkig is.. als hij maar weer lekker kan drinken zonder pijn ben ik al blij..

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Krijg er al pijn van als ik eraan denk😖 hier ook zoon spruw en ik op mijn ...
Heb je er al een zalf voor gehad? Ik had er ook last van op m’n tepels en op een ochtend zat ineens m’n hele borst onder (ja klinkt vies en zag er ook vies uit ;). Zalf gehad en was binnen 3 dagen weg. M’n zoontje had het gelukkig nog niet in z’n mond.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Heb je er al een zalf voor gehad? Ik had er ook last van op m’n tepels en o ...
Ja smeer ook al 3 weken. En het gaat maar niet weg. Huisarts gebeld en die zegt blijven smeren🤷‍♀️ heel vervelend. Dacht het is weg. Gestopt met smeren en volgende dag begon het alweer pijn te doen

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Bakkes heb indd gelezen dat het erg hardnekkig is.. als hij maar weer lekke ...
Ja hier is het inderdaad hardnekkig😩 zoon had er gelukkig geen last van. Ik daarin tegen wel.

4 jaar geleden

Hi, Mijn zoon is geboren met 4160 en is nu bijna 5 kilo. Ook een maand oud en zeer hongerig. Ik geef een combi van fles en borstvoeding. Bij de flesvoeding doe ik nu ook een schepje johannesbrood pitmeel. Dat ligt wat zwaarder op de maag en helpt wel. Ik voed hem op verzoek dus dat kan ook een x om de 2 uur zijn maar soms zit er ook 5 uur tussen. Voeden wanneer ze aangeven trek te hebben werkt voor sommige baby's denk beter. Vooral wanneer ze zo groot zijn. Succes!

4 jaar geleden

Wij zijn sinds 7 februari trotse ouders geworden van onze dochter. Na een vlotte bevalling van 4 uur en 15 min. Ik heb ontzettende fijne kraamperiode gehad, onze dochter had een goede start. Huilde weinig en dronk flesjes meteen goed terwijl het maar een klein poppetje was bij de geboorte,2780. Een bijzondere tijd met veel verandering. Ik ben inmiddels 7 weken verder, ze blijft tevreden. Drinkt 5 flessen en slaapt al 3 weken door van 11 tot 6, dit scheelt een hoop voor overdag. Ik kan genieten, laatste weken verlof gaan in!

4 jaar geleden

Reactie op rtcvrolijk

Mag ik vragen welke koemelkvrije voeding je bent gaan gebruiken?
Hoi! Ik ben Althéra gaan gebruiken en gebruik nu ook gelilact om de melk in te dikken zodat ze veel minder teruggeeft :)

4 jaar geleden

Reactie op Chiata

Hoi! Ik ben Althéra gaan gebruiken en gebruik nu ook gelilact om de melk in ...
Klinkt goed, ga ik opzoeken. Dankjewel!

4 jaar geleden

Reactie op Claudia28H

Wij zijn sinds 7 februari trotse ouders geworden van onze dochter. Na een v ...
Wat fijn dat ze van 23 tot 6u slaapt!! Mag ik vragen hoeveel cc flesvoeding ze per keer krijgt? :) Ons mannetje krijgt nog 7 voedingen, voor de 7e meldt hij zich zelf snachts. Voor de rest slaapt hij snachts. Wil misschien gaan proberen de hoeveelheid per keer te veranderen om te proberen snachts door te slapen, dus ben benieuwd :) alvast bedankt!!

4 jaar geleden

Voor de mama’s die flesvoeding geven, hoe doen jullie dat ‘s nachts? Wij nemen onze dochter echt mee naar beneden voor de voeding en maken daar dan ook het flesje en verschonen etc. Eerst maakte ik het flesje eerst zelf beneden en gaf daarna boven het flesje. Maar aangezien we op verzoek voeden ‘snachts is het niet fijn voor de rest van het huis als onze dochter huilend boven aan het wachten is totdat ik het flesje klaar heb. En ook tijdens het verschonen huilt zij dan soms omdat ze trek heeft, dus dat betekend dat het hele huis wakker is als ik dit boven doe! Opzich vind ik het helemaal niet erg om haar mee naar beneden te nemen hoor en daar te voeden en verschonen etc, maar omdat ik overal lees dat je alles snachts zo rustig en donker mogelijk moet houden tijdens de voeding, vraag ik me af hoe andere mama’s dit doen.

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Voor de mama’s die flesvoeding geven, hoe doen jullie dat ‘s nachts? Wij ne ...
Hi, het flesje staat bij ons al klaar in de koelkast. Die hoeft alleen opgewarmd te worden en de luier dan halverwege de voeding. Zodat de kleine zo min mogelijk overstuur was. Alles om op te warmen staat ook boven, alleen snel naar beneden om de fles op te halen.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Hi, het flesje staat bij ons al klaar in de koelkast. Die hoeft alleen opge ...
Ja precies, daar zit ik zelf ook vaak aan te denken! Ik heb alleen niets boven om het flesje op te warmen, maar dat is misschien een goed idee om aan te schaffen dan! Bedankt!

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ja precies, daar zit ik zelf ook vaak aan te denken! Ik heb alleen niets bo ...
Torentje met de poeder erin en een klein thermosflesje mee naar boven. Voeding is zo gemaakt en je hoeft nergens naar toe :) ook altijd handig als je ergens heen gaat. Water blijft heel goed warm.

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Voor de mama’s die flesvoeding geven, hoe doen jullie dat ‘s nachts? Wij ne ...
Ik heb een doseer bakje boven staan en een thermos fles met heet water genoeg voor 2 flessen. Werkt perfect heb in een minuut de fles klaar ☺️