758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Vraagje. Ons zoontje begon net wat langer door te slapen snachts tot afgelo ...
Herkenbaar nu ik dit lees. Gister en eergisteren had onze zoon ook dat niets hielp. Ook tut uitspugen.. Ik dacht dat het wellicht krampen kunnen zijn, die kunnen nu ook flink zijn (6-8 weken). Onze zoon is nu 8 weken.is wel 3 weken te vroeg geboren, ze zeggen dat je daar rekening mee moet houden. Vandaag ook zijn eerste vaccinatie gehad. Omdat ie bij 36+6 is geboren, moest de kinkhoest vaccinatie opnieuw 😥 prik viel mee, maar daarna wel veel huilen vanwege pijn en koorts. Hoop dat jullie zoon niet veel last heeft van zijn vaccinatie.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Herkenbaar nu ik dit lees. Gister en eergisteren had onze zoon ook dat niet ...
Dan is dit mogelijk het eerste sprongetje voor jullie. Hopelijk slaapt jouw kleine man vannacht ook goed na de vaccinatie❤

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Herkenbaar nu ik dit lees. Gister en eergisteren had onze zoon ook dat niet ...
Onze zoon heeft ook vaak last van krampjes, dus zou idd dat ook miss kunnen zijn. Vannacht eens goed op letten. Ja k had idd gelezen dat je rekening moet houden met te vroeg geboren, dus met de uitgerekende datum. Mijn zoontje is 2 weken eerder geboren maar z’n eerste sprongetje heeft hij duidelijk met 5 weken al gehad. T zal ook allemaal wel verschillen per kindje natuurlijk. Oh ook z’n eerste vaccinatie😓. Hopelijk heeft hij er vannacht niet teveel last meer van. Hier is de koorts gelukkig al gezakt.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Ja grotendeels wel, ze is alleen weer begonnen met spugen. Dus even weer go ...
Zoo 8 uur, hier was ik van de week al blij al hij niet eerder dan 4 uur kwam🙈 en overdag niet eerder dan 3 uur. Hij is nogal melk verslaafd😉. Nou lekker hoor zo lang, geniet ervan! Dat knuffelen is ook wel lekker he. Lekker dicht bij mama liggen.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is bijna 7 weken en slaapt sinds het begin overdag super slecht (alleen in draagdoek of bij mij) en ‘snachts heeft ze altijd goed geslapen in haar eigen bedje. Nu sinds een week gaat het overdag een stuk beter, slaapt regelmatig zelf in haar box of in haar bedje overdag, soms wel 3 of 4 uur achter elkaar, ze is ook een stuk vrolijker. En aangezien ze flink is aangekomen hebben we haar voeding verhoogd naar 120cc ipv 100 en dan overdag ongeveer om de 4/5 uur, we wachten wel totdat ze hier zelf om vraagt. Maar nu dus mijn dingetje.. sinds het dus een weekje overdag zo goed gaat en ze meer voeding krijgt, gaat het snachts dus een stuk slechter. Meestal dronk ze ongeveer om 22:00, 03:30 en 07:30 (en na die van 07:30 was ze gewoon wakker en waren we beneden). En nu is het steeds 22:00, 01:30, 04:30 en dan na die van 04:30 wilt ze meestal niet meer in haar eigen bedje slapen en zitten we dus om 04:30 al beneden elke dag en ze huilt veel meer tussen de voedingen door ook snachts. En dan overdag gaat het weer goed. Ik snap er niet zoveel van, wat ik nou fout doe😅 ze is veel meer relaxed overdag, krijgt meer voeding, ze word steeds wat ouder.. dan zou het slapen snachts toch juist beter moeten gaan? het lijkt elke nacht juist wel slechter te gaan! Herkent iemand dit? Of weet iemand misschien hoe dit zou kunnen komen?

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Mijn dochtertje is bijna 7 weken en slaapt sinds het begin overdag super sl ...
Dat is vervelend! Mijn dochter is nu ook bijna 7 weken. Overdag geven wij niet op verzoek maar ook op vaste tijden. Dit geeft bij ons veel regelmaat want tussendoor slaapt ze dan goed en dit helpt ook om ‘s nachts goed te slapen. Eerste fles is om 07:00 daarna 11:00, 15:00 (deze geven we 150 cc) 18:00 (120 cc) en 20:00 (90 cc) 23:00 nog een keer 150 cc. Dan wordt ze ‘s nachts nog wel een keer wakker en geven we nog een klein flesje waarna ze weer gaat slapen. Zo niet maken we haar niet wakker voor een fles. Wellicht dat meer regelmaat overdag kan helpen :) Ik heb dit trouwens uit het boek Buskruit met muisjes. De eerste fles moet een grote fles zijn zodat zij weet dat het weer ochtend is en ‘s avonds bouw je op voor de nacht.

4 jaar geleden

Reactie op Cleoo

Dat is vervelend! Mijn dochter is nu ook bijna 7 weken. Overdag geven wij n ...
Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat ik dat ga proberen inderdaad! Overdag voeden op vaste tijden! Jullie maken haar ook echt wakker dan voor haar flesje overdag? Omdat ik natuurlijk niet gewend ben dat ze overdag zo lekker slaapt, durf ik haar soms gewoon niet wakker te maken, super stom eigenlijk! Want ik denk inderdaad dat dat voor haar uiteindelijk veel fijner is en voor ons ook! Ik ga het gewoon proberen 😁

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat ik dat ga proberen inderdaad! Overda ...
Ja wij verschonen haar voor iedere voeding en dan wordt ze vanzelf rustig wakker :) inderdaad voor jezelf ook heel fijn dat je weet waar je aan toe bent. Succes!!

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Mijn dochtertje is bijna 7 weken en slaapt sinds het begin overdag super sl ...
Wij zijn sinds een week ook met meer ritme en regelmaat bezig overdag bij onze zoon. Ik merk dat hij hier ook meer tevreden op is. Het kan ook zijn dat je dochtertje te veel slaapt overdag en hierdoor snachts meer wakker is (dan hebben ze de slaap eigenlijk al uit). Helaas slaapt onze zoon overdag nog niet lang achter elkaar. Maar geef de voeding wel op vastere tijden zodat hij voldoende gevoed is om snachts langer vol te houden. Nu meestal laatste voeding om 22uur, en slaapt dan tot nog 4.30uur voor een fles. En dan standaard tussen 7 en half 8 de eerst fles. (Hopelijk blijft dit goed gaan, want was de afgelopen weken aardig drama en ontevreden)😇

4 jaar geleden

Hoi mama's, Revi is nu 8 weken en 1 dag en hij steekt regelmatig zijn tong uit. Na een voeding doet hij dit ook. Ik heb 1 ding op internet kunnen vinden dat het wellicht maagzuur kan zijn?! Gaat vaak gepaard met geluid. Kan het alleen niet herkennen als eair of als eh... 😅 Hebben jullie lieve kleintjes hier ook last van? En wat doen jullie hier tegen? Hoor graag van jullie.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Hoi mama's, Revi is nu 8 weken en 1 dag en hij steekt regelmatig zijn tong ...
Eh is kort en eairgh is luid en zie je gebalde vuistjes en pijn in het gezichtje. Eh is een boertje, gewoon eh heel kort. Heh, is ongemak zoals vieze luier, lang uitgesproken.

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Mijn dochtertje is bijna 7 weken en slaapt sinds het begin overdag super sl ...
Bij voeden op verzoek willen ze ook af en toe dag en nacht omdraaien. Ritme overdag zoals Cleoo aangeeft helpt dan goed om het terug te draaien. Wij hebben ook een dag ritme, onze dochter is vandaag 10 weken. Eerste flesje krijgt ze altijd tussen 6 en 7. laatste flesje om 10 uur (Ze is uit zich zelf begonnen met 8 uur doorslapen). De overige flesjes tussendoor laten we beetje aan haar over, maar meestal zit dat 3,5 tot 4 uur tussen. Ze krijgt 5 voedingen nu.

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Eh is kort en eairgh is luid en zie je gebalde vuistjes en pijn in het gezi ...
Het is behoorlijk luid.. Maar zie geen gebalde vuisten. Wel af en toe opgetrokken beentje(s).. Wellicht dan toch krampjes 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Bij voeden op verzoek willen ze ook af en toe dag en nacht omdraaien. Ritme ...
Bedankt! Ik ga zeker proberen om overdag iets meer ritme in de voedingen te krijgen! Kijken of het dan ‘s nachts iets beter gaat 😊 wat fijn dat jullie dochter zolang slaapt snachts!

4 jaar geleden

Vraag mbt vaccinatie. Hebben jullie over nagedacht om eerste prikken later te geven dan direct met 8 wkn?

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Vraag mbt vaccinatie. Hebben jullie over nagedacht om eerste prikken later ...
Onze dochter krijgt de prik met 3 maand omdat ik de 22 weken prik heb opgehaald.

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Vraag mbt vaccinatie. Hebben jullie over nagedacht om eerste prikken later ...
Bij ons krijgt ze het ook met 3 maanden, omdat ik de 22 werken prik gehad heb. Wil je wachten ivm de pandemie? Mijn zus heeft bij haar laatste twee kinderen gewacht omdat de eerste extreem ziek werd bij de vaccinatie van 2 maanden.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Bij ons krijgt ze het ook met 3 maanden, omdat ik de 22 werken prik gehad h ...
Ik heb de kinkhoest vcc niet gehad. Dus dan zou t met 2mnd zijn over 2 wkn. Ik heb indd meer van baby is nog zo met alles bezig reflux en darmen plus voorloig kom ik toch nergens dat ik zoiets heb van iig even stabieler worden eb regelmaat iets meer. Hij is bog zo klein...

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Ik heb de kinkhoest vcc niet gehad. Dus dan zou t met 2mnd zijn over 2 wkn. ...
Mijn dochtertje heeft ook met 2 maanden de vaccinatie gehad, ze heeft die dag alleen wat meer geslapen maar verder nergens last van gehad. Het advies van de overheid en het cb is om de vaccinatie wel te doen want anders zijn ze daar ook minder voor beschermd en gaan ze achterlopen met vaccinaties. Maar dan nog is het je eigen keus wat je doet.

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Ik heb de kinkhoest vcc niet gehad. Dus dan zou t met 2mnd zijn over 2 wkn. ...
Ik heb de vaccinatie wel gehad, alleen onze zoon was 1 dag te vroeg geboren om de vaccinatie niet op nieuw te hoeven doen 😅 namelijk met 36+6. Afgelopen donderdag heeft hij de vaccinatie gekregen.. De dag zelf beetje koorts gehad en veel huilen. Zetpil gegeven en hij sliep als een roos. Vriendin van mij heeft de vaccinatie niet gehad met haar zwangerschap en de kleine kreeg kinkhoest. Ik zeg je 'ik wens het niemand dat hun kleine kinkhoest krijgt'. Ze blijft er last van houden, ook op latere leeftijd. Neem dit aub wel mee in je beslissing om de vaccinatie uit te stellen 🙏