758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Ik heb de kinkhoest vcc niet gehad. Dus dan zou t met 2mnd zijn over 2 wkn. ...
Mijn advies zou zijn: bel even met cb. Leg de situatie aan hun voor. Het is namelijk het maken van afwegingen. De kans dat je kleintje nu kinkhoest oploopt is stuk kleiner dan paar maanden geleden (aangezien ik er vanuit ga dat niemand met verkoudheid verschijnselen bij je in de buurt mag komen). Maar je mag uitstellen als je denkt dat dat het beste is voor jouw baby. En daar gaat het eigenlijk om. Waar voel jij je het beste bij. Vandaar mijn advies om met cb te bellen. Zij kunnen een veel betere medische onderbouwing geven bij de situatie van jouw kleintje en wat daarmee het verstandigst is om te doen. (Of als je dat fijner vind, je huisarts)

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Vraag mbt vaccinatie. Hebben jullie over nagedacht om eerste prikken later ...
Mijn zoontje heeft afgelopen dinsdag met 2 maanden zijn vaccinatie gehad. Hij is voor de 37 weken geboren dus mijn vaccinatie zou voor hem dan niet werken. Ik heb er voor gekozen het wel te doen, ook al zien we bijna niemand momenteel. Maar ook omdat het toch een keer moet en ik nu helemaal niks hoef qua verplichtingen dus als ie er toch wat ziek van was geworden dan alle tijd om hem alle aandacht te geven. Ben alleenstaand dus ook geen partner voor ondersteuning. Hij heeft alleen een beetje verhoging gehad, voor de nacht een zetpil gegeven en de volgende dag weer een blije baby ☺️

4 jaar geleden

Dankjullie voor t reageren kp de vacc ga er even over nadenken en bellen met cb.

4 jaar geleden

Ik lees van verschillende meiden dat er al veel kindjes een nacht doorslapen. Onze dochter is vandaag precies 7 weken oud en heeft nog geen nacht doorgeslapen. Gister hebben we haar om 11 uur de laatste voeding gegeven en kwam alweer om 2, tot 3 (tussendoor ook een poepluier moeten verschonen) en toen alweer om half 7. We hopen zo op een keer een nachtje niet eruit. Heeft iemand tips of loopt iemand hier ook tegenaan? We geven op het moment kv, heb bv gegeven, maar dit heb ik sinds 2 dagen volledig afgebouwd.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees van verschillende meiden dat er al veel kindjes een nacht doorslape ...
Hier idem bijna 8 weken maar komt nog elke nacht 🙃 Ik lees graag mee, want ik denk nl dat we er weinig aan kunnen veranderen

4 jaar geleden

Ons meisje van 8 weken oud slaapt ook nog niet door hoor😉 het langste dat ze aan een stuk doorslaapt is 4,5 uur soms 5 uur maar dat komt bijna niet voor...niks mis mee hoor meis iedere baby is anders en heeft andere behoeftes..komt echt wel goed

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees van verschillende meiden dat er al veel kindjes een nacht doorslape ...
Nee joh daar is niets geks aan. Hier, weliswaar op borstvoeding, was het afgelopen nacht 19.30 - 01.15 - 05.00. Vorige nacht 19.30 - 2.15 - 6.30. Schijnt wel dat ze op flesvoeding langer slapen, maar ik zou dat bij 7 weken nog niet van ze verlangen hoor.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Hier idem bijna 8 weken maar komt nog elke nacht 🙃 Ik lees graag mee, want ...
Mijn zoontje van nu 9,5 week slaapt nu sinds 4 nachtjes door, ofja geen voeding (22.30-6.45) Vannacht een hele goede nacht gehad en er maar 1 keer uit gehoeven voor een tutje. Hij was toen een klein beetje onrustig dus heb ik een kwartiertje een witte ruis laten afspelen. Daarna weer geslapen tot 6.45. Ik dacht ook dat het bij ons niet zou gebeuren maar ineens was het zover. Kwam erachter doordat ik hem ‘s nachts toen hij wakker werd eerst opnieuw in slaap probeerde te krijgen met een tutje ipv meteen voeding geven. Ik dacht zolang hij niet compleet overstuur is zal hij vast geen honger hebben en ja hoor hij sliep daarna gewoon verder en zo 3x die nacht. Vanaf toen eigenlijk geen voeding meer aangeboden ‘s nachts en wordt hij soms nog een paar keer wakker en vannacht dus maar 1x. Dus mijn tip, zolang je kindje niet echt hongersignalen laat zien gewoon proberen opnieuw in slaap te krijgen. Eerste keer duurde hier misschien wel een half uur. Wat bij mij ook heeft gewerkt is overdag een schema aanhouden zodat ze een goed dag en nachtritme gaan ontwikkelen. Niet teveel maar ook niet te weinig slaap. Zelf ben ik ook bv aan het afbouwen. Hij krijgt nu nog 1x per dag 150cc afgekolfde borstvoeding en de rest 150+5 kunstvoeding. Nogmaals elk kindje is anders en wanneer je kindje er aantoe is komt het vanzelf goed 😘. Laat je niet teveel ontmoedigen door alle doorslapers hier!

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees van verschillende meiden dat er al veel kindjes een nacht doorslape ...
Vanaf 5 uur, mag je het al een nacht doorslapen noemen. Al vinden wij volwassenen dat pas vanaf 8 uur. Ik heb de eerste maand bv gegegeven, voornamelijk via kolven (maar een week kunnen genieten van bv geven, daarna begonnen opnieuw allemaal problemen). Wij zijn bij 6 weken begonnen met de laatste voeding om 22.00, dat was de enige die we structureel dan gaven, want ons meisje ging slapen van 18.00 tot 2.00 en kwam daarna om de 3/4 uur. Vanaf dat moment is ze na voeding van 22.00 er langzaam steeds meer tijd tussen gaan doen. Nu maken we haar uiterlijk 6.30 wakker.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees van verschillende meiden dat er al veel kindjes een nacht doorslape ...
Ik heb toevallig een paar dagen terug een berichtje in deze groep gegooid over dat mijn dochtertje (ook precies 7 weken vandaag) snachts zovaak wakker word! En toen kreeg ik hier als tip om overdag de voedingen rond dezelfde tijdstippen te geven elke dag en haar dan ook echt overdag wakker te maken voor de voeding. Want ik gaf mijn dochter overdag ook voeding op verzoek. Nu geef ik haar echt om de 4 uur overdag. Ik probeer dit nu een paar dagen en het werkt hier echt! Wij geven de laatste fles nu altijd om 21:30. De eerste 2 nachten werd ze nog om 02:00 wakker, gisteren was het 04:30, maar vandaag schrokken wij om 05:30 wakker en sliep ze nog steeds.. (toen hebben wij haar maar wakker gemaakt omdat we het eng vonden haha). Dus ik weet niet of je dat al doet overdag met de voedingen, maar anders kun je dat proberen!! En als dat niet werkt, maakt dat ook niet uit natuurlijk! Iedere baby is anders en er zijn er zat die nog maar 3/4 uur achter elkaar slapen hoor, al snap ik dat jullie wel een keer verlangen naar wat langer slaap 🤗

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Mijn zoontje van nu 9,5 week slaapt nu sinds 4 nachtjes door, ofja geen voe ...
En dan is 9,5 week alweer zoveel ouder dan 7 weken ook 🤗 dat voelt voor ons niet zo maar zij veranderen per dag. Dus inderdaad, soms is het opeens zover. Alles is een fase. (Bij mijn zoontje die bij 7 weken doorsliep was dat helaas ook een fase, haha, die ging daarna weer vrolijk spoken in de nacht.)

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

En dan is 9,5 week alweer zoveel ouder dan 7 weken ook 🤗 dat voelt voor on ...
Daarom, je weet het ook gewoon nooit. Echt op je af laten komen 👶🏻. Vaak denk je eindelijk een ritme te hebben gevonden en dan komt er weer een sprongetje die alles overhoop gooit haha!

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees van verschillende meiden dat er al veel kindjes een nacht doorslape ...
Is heel normaal dat je dochter nog niet doorslaapt hoor. Onze zoon is 8 weken oud en slaapt ook nog niet door. Wordt altijd rond 3 a 4 uur wakker en dan om half 8 of half 9 weer. En zonder voeding gaat hij echt niet terug slapen😉.

4 jaar geleden

Ik denk dat we niet te veel moeten vergelijken want kan best onzeker maken. Iedere baby is anders en iedere situatie en behoefte ala ouder ook, dus vooral niet zorgen maken ala je baby nog niet doodslaapt. Sws is bv en kv ook anders en geeft ook andere uitkomsten met voedingstijden. Vooral leuk om ervaringen te delen en tips, maar zeker geen zorgen maken als iets anders is bij jouw eigen kindje

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Ik denk dat we niet te veel moeten vergelijken want kan best onzeker maken ...
*doorslaapt 😰

4 jaar geleden

Ik probeer dus sinds kort mijn dochter rond dezelfde tijden te voeden overdag, zodat er een ritme in komt voor haar! En wat werkt super goed! Ik wil haar eerste flesje van de dag rond 07:00/07:30 geven, maar nu word ze dus sinds 2 dagen rond 05:00/05:30 wakker ‘s ochtends.. dan geef ik een flesje maar zo is het ritme wel weer helemaal verstoord! want dan is het eigenlijk weer te snel achter elkaar om een flesje rond 07:00/07:30 te geven😅 ik dacht ik geef dan een klein flesje om 05:30 en dan de rest om 07:30 maar dat werkt niet, mevrouw neemt geen genoegen met een klein flesje haha! Hoe doen jullie dat?

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik probeer dus sinds kort mijn dochter rond dezelfde tijden te voeden overd ...
Precies dit... ik lees iedereen over regelmaat en ritme maar hoe dan? 😅

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik probeer dus sinds kort mijn dochter rond dezelfde tijden te voeden overd ...
En als je het andersom probeert? Dus eerst een hele voeding en dan om 7.30 een halve? En dan misschien langzaam de voeding van 5.00 gaan minderen? En die van 7.30 ophogen? Ik heb geen idee hoor maar misschien werkt dat..

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik probeer dus sinds kort mijn dochter rond dezelfde tijden te voeden overd ...
Mocht ze nog heel jong zijn trouwens dan zou ik nog wel even wachten. En het gewoon de tijd geven

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik probeer dus sinds kort mijn dochter rond dezelfde tijden te voeden overd ...
Ritme aanpassen aan haar. Mijn dochter komt om de 4 uur ongeveer overdag. Dus als de eerste voeding om 6 uur is, dan gaat het vanaf dan in en als de eerste voeding om half 8 is vanaf dan. Ik laat dus mijn dochter bepalen hoe laat ze komt in de ochtend. Het ritme wat we daarna hebben is grotendeels ook door haar bepaald, zij komt zelf rond de 4 uur steeds. Dit ritme hebben we nu sinds twee weken, sinds haar laatste sprongetje. Ze passen hun ritme steeds aan bij sprongetjes en wanneer ze meer gaan drinken. Ik zou dus vooral het ritme op haar aanpassen. Ze zijn nu nog zo klein, ze moeten de rest van hun leven nog het structuur van de westerse wereld volgen. Door het ritme aan haar aan te passen, hebben we nu dat er tussen de laatste avond voeding en eerste ochtend voeding 6-8 uur tussen zit. Dat is voor ons weer fijn😊