758 Reacties

4 jaar geleden

Nou hier is het resultaat: 22.45 - 2.45 -5.45 Vind het nog geen groot succes 🙈 die laatste mrt slechts 3 uur ertussen is wel erg kort.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Nou hier is het resultaat: 22.45 - 2.45 -5.45 Vind het nog geen groot succe ...
O en ze is ook klaarwakker terwijl ze meestal tot 8 uur doortrekt. Geloof dat we gewoon een paar uur van haar nacht hebben gehaald haha.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

O en ze is ook klaarwakker terwijl ze meestal tot 8 uur doortrekt. Geloof d ...
He wat balen zeg! Wat is haar normale ritme? Je zou ook kunnen proberen dat ritme langzaam te verschuiven door jouw normale laatste voeding steeds ietsjes later te doen? Wij gaven de eerste 4 weken na de bv om half 11 nog kv wat hij nog wilde drinken deed ik dat niet kwam hij wel om de 3 uur. De kv werdt steeds minder wat hij dronk totdat menneer zo erg diep sliep ineens na de borstvoeding dat hij zonder kv bij de laatste voeding gewoon 5 a 6 uur doorsliep. Maar wel altijd tussen 10 en 11 laatate voeding. Slaapt ze altijd maar 3 a 4 uurtjes of heeft ze wel 1 lange slaap maar dan al in de avond? Je zou kunnen proberen dit door te zetten ze zal ook even moeten wennen denk ik, maar kan me voorstellen dat je ook zoiets hebt van liever slaap dsn geen slaap danzou ik kijken of je die laatste voeding voor haar lange slaap langzaam wat kunt verschuiven. Lastig zeg! Had gehoopt op een betere nacht voor je!

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Was in slaap gevallen 🙈 23.30 fles is het geworden, meneer meldde zichzelf ...
Oh maar dan doet hij wel zijn lange slaap nu in de nacht zou kijken of je standaard elke nacht tussen 22.00 en 24.00 de laatste fles kunt geven. 🍀🤞🏼 bij ons werdt hij ook eerst steeds 4 a 5 uur snachts wakker (na bv om 22.00) maar hij heeft dat nu verlengt naar 6 a 7 uur in de ochtend.

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

He wat balen zeg! Wat is haar normale ritme? Je zou ook kunnen proberen dat ...
Haar ritme was grofweg 19.00 - 01.00 - 5.00 - 8.00 of zelfs 9.00 uur. Al was dat ook nog maar een paar dagen ofzo hoor. Maar ze liet meestal toch wel 4 uur ertussen s nachts. Ik vond de afgelopen nacht niet per se een slechte nacht hoor, maar geloof ook niet dat we er iets mee gewonnen hebben 😁 dan maar gewoon haar ritme volgen en over een tijdje nog eens proberen. Geeft niks.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Haar ritme was grofweg 19.00 - 01.00 - 5.00 - 8.00 of zelfs 9.00 uur. Al wa ...
Oh en proberen met kv heb ik wel overwogen maar heb ook gemerkt dat ze last krijgt van de combinatie, veel moeite met poepen, dus dan zit je daar weer mee...

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Oh en proberen met kv heb ik wel overwogen maar heb ook gemerkt dat ze last ...
Ahh ja dan is ze inderdaad nog niet bezig met haar slaapjes langer te maken. Zou dan inderdaad gewoon haar ritme blijven volgen en hopelijk gaat ze straks vanzelf de nachten langer maken😊🤞🏼 wij gaven soms maar 50 ml bij als we meer gaven dan kreeg hij krampjes maar met 50 ml ging het wel goed misschien dat kleine hoeveelheid wel lukt en net een slaapje van 4 uur 5 uur kan maken? En dan alleen voor de nacht zodat ze maar echt een beetje krijgt op over de gehele dag? Ondanks dat wij hier snachts goed slapen gaan de slaapjes overdag nog steeds moeizaam het blijft allemaal maar zoeken naar juiste ritme en veranderd ook steeds😊

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ahh ja dan is ze inderdaad nog niet bezig met haar slaapjes langer te maken ...
De eerste ruk in de avond is al 6 uur, soms 7, dus dat vind ik al heel netjes. En als wij op tijd naar bed gaan krijgen we ook voldoende slaap. Ja ik zou een klein beetje best kunnen proberen, ga ik doen. Maar dan nog vind ik het helemaal niet erg dat ze op deze leeftijd nog komt hoor in de nacht. Overdag slaapt ze goed, we kunnen haar altijd gewoon wegleggen. Ideale baby 😊

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

De eerste ruk in de avond is al 6 uur, soms 7, dus dat vind ik al heel netj ...
Zoals aangegeven, het duurt een paar dagen voor het ritme is aangepast. Dat is natuurlijk logisch. Zoals je zelf aangeeft, is haar lange slaap in de avond. Zou natuurlijk heel fijn zijn als dat in de nacht is. Maar het is aan jezelf of je dit een paar dagen wilt volhouden.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Zoals aangegeven, het duurt een paar dagen voor het ritme is aangepast. Dat ...
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in...

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Oh maar dan doet hij wel zijn lange slaap nu in de nacht zou kijken of je s ...
Ja op zich wel, daarvoor sliep ie 4 uurtjes. Vanavond maar een uurtje eerder proberen dan kan ik gewoon rond die tijd mee naar bed ☺️ want nu voelde het alsof ie weer 2 keer kwam maar dat is op zich niet zo haha Maar viel me niet tegen op zich!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

De eerste ruk in de avond is al 6 uur, soms 7, dus dat vind ik al heel netj ...
Oja ik las je berichtje verkeerd (zat zelf nog met slaapogen te lezen)🙈 maar van 19.00 tot 1.00 is inderdaad heel netjes 6/7 uurtjes! en mee eens hoor ze zijn nog piep dus een nachtvoeding is ook helemaal niet erg ( ik zie het als een luxe dat hij 7 a 8 uur slaapt snachts maar als dat niet zo was ook goed), maar misschien wel lekkerder voor jullie als die lange slaap s'nachts is ipv in de avond. Het is ook allemaal zoeken en gewoon doen wat goedvoelt hoor wat bij de 1 wel werkt werkt bij de ander weer totaal niet dus gewoon doen waar jij je beste bij voelt😊 ik struggle nog met overdag in bed leggen, wipstoel prima, draagzak prima, wandelwagen ook maar dat bedje:huilen!🤣achja uiteindelijk komt dat slapen wel goed voor je het weet willen ze niet meer uit bed🤪

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Oja ik las je berichtje verkeerd (zat zelf nog met slaapogen te lezen)🙈 m ...
Gek hè hoe ze dan toch kunnen bedenken waar ze willen zijn al zijn ze nog zo klein. Die van mij vindt het allemaal wel prima, was bij mijn zoon ook echt wel anders... Maar die sliep ook door bij 7 weken, inderdaad heel luxe! Allemaal verschillend.

4 jaar geleden

Gisteren maar niet wakker gemaakt om half 11, de kleine man was vanaf 13.00 tot 20.00 wakker en weigerde te slapen. Vandaag hetzelfde verhaal, s’ avonds helemaal overprikkeld en huilen. Ochtend slaapjes en nachten gaan wel goed.. iemand nog tips?

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Gisteren maar niet wakker gemaakt om half 11, de kleine man was vanaf 13.00 ...
Hier precies hetzelfde. Onze man wil overdag ook niet slapen. 2x 30 min max. Tips dit een fase? Onze jongen is nu 7 weken oud. Ligt in de box of bed alleen maar te jengelen en te zwaaien met zijn armpjes. Ik heb de puckababy vanvaag besteld, huil dat dat iets zal helpen. Verder ligt hij de hertje tijd te smakken en op zijn arm te sabbelen. Waar heeft hij last van? Tips zijn welkom.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hier precies hetzelfde. Onze man wil overdag ook niet slapen. 2x 30 min m ...
Hier ook het zelfde sinds we de fles zijn gaan gebruiken.. hij is nu vanaf 8 uur wakker.. en heeft miss 2 uurtjes geslapen.. was hiervoor wel anders dan was het na voeding slapen voeding slapen enz haha. Onze steekt ook telkens zijn tong uit, smakt wel eens na indd. En zwaait met armpjes en benen en huilt veel. Ons zoontje is ook 7 week. Inbakeren helpt af en toe wel.. maar soms gaat die huilen en wordt die boos omdat hij zijn armpjes vrij wil .. Ik denk dat het indd een soort van fase is even..atthans hoop ik. Nacht slaapt die wel meer nu!!

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Hier ook het zelfde sinds we de fles zijn gaan gebruiken.. hij is nu vanaf ...
Oja de onze heeft last van maagzuur/lucht/opkomend voedsel bij het sabbelen op vuistje/speen.. doet hij dan heel snel.. pakken wij hem altijd even op.. desnoods slokje melk en daarna knuffelen en dan is het vaak goed..

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Gisteren maar niet wakker gemaakt om half 11, de kleine man was vanaf 13.00 ...
Onze kleine was met 5 weken ongeveer ook overdag in een keer meer wakker. Sliep nauwelijks. Nu is hij 9 weken en begint ie meer te slapen weer overdag. Denk toch dat het een fase is. Wellicht top van de krampjes? Is rond de 6-8 weken 🤔

4 jaar geleden

Wij hebben echt een droom baby.. ventje is nu 9 weekjes en tot nu toe nog geen krampje gehad.. slaapt lekker door meestal van een uurtje of 9 half 10 tot ergens tussen 5 en 8.. Wij hebben het voedingsscheme het raam uit gegooid... meneer weet heel goed aan te geven of ie wil eten of niet haha.. overdag is ie redelijk vaak wakker.. We merken wel dat hij behoefte heeft aan veel prikkels.. Hij zit/ligt niet graag lang op dezelfde plek😅

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Onze kleine was met 5 weken ongeveer ook overdag in een keer meer wakker. S ...
Hij is ruim 10 wk piek hebben we gelukkig gehad ☺️ het is sinds gister ineens dus hoop op een fase! Volgende week zou hij zijn 2e sprongetje moeten gaan maken, misschien heeft t daar mee te maken? Vandaag weer drama maar om 19.00 knock-out tot nu 2 uur ‘s nachts dus heb zelf ook lekker kunnen slapen 😴