758 Reacties

4 jaar geleden

Hi moeders, ik vroeg me af of jullie ook ervaring hebben met een baby die 1x in de zoveel dagen ontlasting heeft. Bij mijn oudste nooit gehad. Maar bij m'n zoontje van nu 6.5 week is het sinds 3 weken denk ik zo dat hij maar 1x in de 4 dagen poept. Nu zitten we geloof ik al op dag 6. Ik heb gelezen dat het normaal is dat babies soms dagen lang geen ontlasting hebben bij bv als voeding. Maar ik merk dat hij er last van heeft. Mede hierdoor slaapt hij slechter en eet slechter. En is dus niet heel ontspannen als hij wakker is. In de eerste 3 weken poepte hij ong 2x per dag. Heeft iemand ervaring hier mee? En evt tips?

4 jaar geleden

Reactie op Auralie

Hi moeders, ik vroeg me af of jullie ook ervaring hebben met een baby die 1 ...
Goedemorgen, je kan zijn ontlasting stimuleren door een thermometer te gebruiken, lichtjes draaien in zijn billen. Zo help je hem een handje. Dat vertelde mijn kv

4 jaar geleden

Reactie op Auralie

Hi moeders, ik vroeg me af of jullie ook ervaring hebben met een baby die 1 ...
Een baby’tje hoeft geen poep luiers te hebben met BV, soms hebben ze er maar 1 per week. Maaarrr ze moeten wel hele goede Plasluiers hebben. Als er geen poep luier is wil dat zeggen dat de voeding goed wordt opgenomen in het lichaam. Ik snap je helemaal want ik had rond die tijd het zelfde(vertrouwde er ook niets van), soms even niks en soms zijn de luiers per dag niet aan te slepen met echt dunne poep. Maar onthoud zolang ze maar goede volle plas luiers hebben

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Hier ook het zelfde sinds we de fles zijn gaan gebruiken.. hij is nu vanaf ...
Bij mijn zoon ook! Soms ineens niet in de puckababy willen slapen, veel sabbelen en tong uitsteken en erg druk met z’n handjes en benen.. hij huilt heel de dag niet echt, alleen vanaf 18.00 dan is de koek echt op maar wil die nog niet slapen 😩 pas tegen 7 a 8 kan ik hem na z’n fles weg leggen en is hij knock-out.. met onderbreking van 2 voedingen heeft hij ook tot half 9 geslapen vanmorgen, nu vanaf 10 alweer maar ben benieuwd weer naar de middag 😅

4 jaar geleden

Hebben jullie ook het boek Oei ik groei!? Als ik alles lees, krijg ik echt T gevoel dat ik te weinig met mijn baby doe en dat zijn ontwikkeling achter loopt..... Tummy time vindt meneer bijv helemaal niks. Hij ligt liever op zijn rug naar zijn mobiel te kijken. Ook weet ik niet wat voor n spelletjes ik met hem kan doen om zijn ontwikkeling te bevorderen. Ik praat met hem, trek gekke bekken (waar hij dan om moet lachen). Maar toch heb ik telkens het gevoel dat ik achter de feiten aanloop. Hoe doen jullie dat met jullie kleintjes? Hebben jullie echt een vast speelschema elke dag, of doen jullie ook maar wat? Ik vind het zo lastig allemaal........ nooit gedacht dat moeder zijn, zó moeilijk zou zijn

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hebben jullie ook het boek Oei ik groei!? Als ik alles lees, krijg ik echt ...
Ja heb het boek ook! Ja tummy time gaat de mijne meestal jengelen of huilen 😩 cb zegt dan al is het maar een minuut toch proberen.. ik laat hem vaak even in de box spelen als ie net wakker is tot de fles, hang er dan bij en speel met hem, of leg hem op mijn boven benen met z’n gezicht naar me toe en laat hem een speeltje volgen heen en weer.. maar eerlijk gezegd doe ik ook maar wat, en hopelijk is dat goed genoeg 😅 kan ook wel wat tips gebruiken

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hebben jullie ook het boek Oei ik groei!? Als ik alles lees, krijg ik echt ...
Helemaal herkenbaar. Ons meisje kijkt graag. Tummy time vind ze verschrikkelijk. En we oefenen wel gewoon met haar elke dag. Maar het is nu al duidelijk dat ze het liefst zoveel mogelijk om zich heen kijkt. Komt ook overeen met oei ik groei na het tweede sprongetje. Ze zit dan ook vaak op de bank, we hebben nog geen wippertje namelijk. Kan ze lekker om zich heen kijken na het zingen met mama (klap eens in de handjes blij blij blij)

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hebben jullie ook het boek Oei ik groei!? Als ik alles lees, krijg ik echt ...
Laat je niet gek maken hoor, ze doen alles op hun eigen tijd. Hier doen we af en toe een rondje van de mobile maar favoriet is nu elkaar zien, lachen, beetje 'kletsen' en liedjes zingen. "Klap eens in je handjes" vindt ze al leuk en "Dit zijn je wangetjes" ook. Kun je eens proberen. Maar ze leren al zoveel door gewoon om zich heen te kijken of in de box te liggen en lekker te kunnen bewegen. Je zult eens zien als ze straks gaan leren omrollen. Hoef je weinig voor te doen hoor. Overigens vond mijn zoon tummy time ook altijd verschrikkelijk. Is allemaal goed gekomen 😊 hij was niet vroeg met kruipen, wel met zitten en lopen.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Helemaal herkenbaar. Ons meisje kijkt graag. Tummy time vind ze verschrikke ...
Ach wat lief 🤗

4 jaar geleden

Ik heb dit boekje onlangs gekocht. Schijnt heel stimulerend te zijn vanaf een maand of 2, 3. Ze vond er nu nog niet veel aan (2 maanden), ga het over een tijdje nog eens proberen.

4 jaar geleden

Ik doe ook maar wat hoor! Inderdaad zingen "hoofd knie en teen" bijvoorbeeld en veel kletsen en zingen, maar dat deed ik altijd al in huis. De muziekmobiel vind hij heel interessant, maar knuffeltjes en de babygym laten hem koud. Tummy time doen we soms tijdens verschonen dan kunnen we gelijk luier goed doen aan de achterkant maar dat is echt 1 minuutje (wellicht wel een idee voor babies die tummy tine niks vinden). Mijn man doet 1 keer per dag op zijn borst leggen buik tegen buik dan drukt hij zich op en is beetje hun momentje. en ik doe 1 keer per dag echt paar minuten echte tummytime als hij in zijn hum is. Laatst leek hij bijna te rollen maar duurde te lang en werdt zijn handje blauw.. doodeng dus ik vind dat tummytime zelf niks terwijl hij prima vind op zijn buik. Op dagen dat hij huilerig is komen we er ook gewoon niet aan toe. En ik vraag me ook weleens af of we genoeg doen voor zijn ontwikkeling, maar zoals andere ook zeiden komt die ontwikkeling vanzelf wel!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik heb dit boekje onlangs gekocht. Schijnt heel stimulerend te zijn vanaf e ...
Ik heb deze ook. Toen voor de oudste gekocht. En hij moest toen altijd erg lachen als we het boekje gingen 'lezen'. Zo grappig!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Laat je niet gek maken hoor, ze doen alles op hun eigen tijd. Hier doen we ...
Oh wangetjes vindt onze zoon ook leuk! Wangetjes 'knijpen' en lachen 🥰 tummy time schiet er bij ons in... Maar als hij op onze buik ligt, duwt hij zich goed omhoog. Het CB vond ook al dat ie een sterk nekje heeft. Verder vindt hij de boxmobiel heel interessant. Zingen doe ik ook en veel praten. Vooral duidelijk articuleren raden ze aan 😅 en alles benoemen wat je doet met hem. Ik laat hem gewoon op zijn tempo laten leren. Sommige kindjes slaan bijvoorbeeld kruipen over. Dus dan heeft tummy time niet veel zin hahahaha

4 jaar geleden

Dag dames, zijn er kindjes ook al met hun 2e sprongetje bezig? Mijn zoontje zit er nu in en hij drinkt zo slecht 😭 heel hangerig en constant moe.. herkennen mensen dit?

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Dag dames, zijn er kindjes ook al met hun 2e sprongetje bezig? Mijn zoontje ...
Mijn meisje is er hopelijk bijna uit...al meer dan een week erg (lichamelijk) onrustig en slaapt slecht overdag. Tegelijk zie ik haar met sprongen nieuwe dingen leren! Ook wil ze erg graag bij mij zijn, vooral 's avonds.

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Dag dames, zijn er kindjes ook al met hun 2e sprongetje bezig? Mijn zoontje ...
Volgens mij is die hier net geweest nu. Ons manneke wou heel slecht slapen overdag in bed, meer en onregelmatig drinken en de hele tijd op mij hangen. Merk dat hij nu meer ritme heeft en dat hij meer in zijn fles wil. Hij slaapt nu 4a5 uur achtereen en er zit ongeveer 4 uur tussen de flessen en s nachts soms zelfs meer. Of dit aanhoud, dat weet ik niet, maar fijn vind ik het ff wel. Ipv 2/3 keer s nachts eruit nu 1 keer😊 Lekker veel bij je nemen, niet laten huilen maar pak m dan op. Dat is wat die kleine het liefste heeft, jouw aandacht troost veiligheid en geborgenheid. Dit sprongetje gaat ook weer voorbij. Merk aan de sprongetjes wel dat de vrijdagen een crime zijn, dan heb ik m letterlijk de hele dag op mij hangen en als mijn man thuis komt is het net alsof er niets aan de hand is geweest bij hem😂 maar ik ben dan gesloopt.... Weet dat sprongetjes er zijn voor zijn hersenen en lichaamsontwikkelingen. Elke keer leren ze iets nieuws en dat moeten ze nog even verwerken😉

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Dag dames, zijn er kindjes ook al met hun 2e sprongetje bezig? Mijn zoontje ...
Ja wij hebben hier de 2e sprong ook net achter de rug.....😅 Idd het drinken gaat slechter, slapen is lastiger en eigenlijk is niks echt goed..... Wel ontzettend leuk om de nieuwe ontwikkelingen te zien nu zijn sprongetje voorbij is ☺️

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Dag dames, zijn er kindjes ook al met hun 2e sprongetje bezig? Mijn zoontje ...
Dat was ook ons 2e sprongetje zo. Slecht drinken duurde gelukkig het minst lang, maar een paar dagen. We zijn vandaag begonnen aan sprong 3. Eerste herkenningspunt, slecht drinken en moeilijk in slaap vallen😶

4 jaar geleden

Ik dacht eigenlijk dat wij ons tweede sprongetje al gehad hadden maar onze dochter is nu al een paar dagen zo onrustig, vooral s avonds dat ik begin te denken dat dit de sprong is.... Zo hard huilen, niet te geloven. Hopelijk snel weer hier doorheen.... 🙌

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ik dacht eigenlijk dat wij ons tweede sprongetje al gehad hadden maar onze ...
Hij kan twee weken duren. Best mogelijk dat hij nog bezig is.