758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Ben 9 dagen geleden bevallen en wij zijn, op 3 nachten na, team no sleep. O ...
Wat betreft de hechtingen, ik had dat ook. Mijn man die checkte het gewoon en ik nu nog af en toe met m'n telefoon op de selfie stand haha.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Hier ook! Mijn man ging na 3 weken vrij te zijn geweest ook weer werken 2 d ...
Oh super fijn dat de kleine goed doorslaapt nu je man nachtdiensten heeft 👍 onze slaapt nu met regelmaat van 12 tot 5 door en soms dan ook tot 9. Vanmorgen dacht ie er anders over en was hij om half 7 weer wakker 😅 het blijft een verrassing met zo'n kleine 😊

4 jaar geleden

Ik ben benieuwd of onze kleine meid ook snel wat langer door kan slapen. Nu krijgt ze rond half 11 voeding dan heeft ze geen zin om te slapen tot min 12 uur maar soms langer. Dan rond 3 half 4 meld ze zich weer en dan rond 7 half 8 weer. Die midden in de nacht mag wel iets later wat mij betreft 😂

4 jaar geleden

Hey een nieuwe topic, ik ben 12 februari bevallen van een dochtertje en de eerste dagen waren een hel...ze was onderkoeld en bleef maar huilen, dronk niet goed...vk die constant langs kwam, bloed afname...gelukkig gaat het nu echt super...vrij snel van mijn stuwing af, mijn hechtingen zijn er bijna allemaal uit, en ja kraamtranen hier ook last van zeker nu mijn vriend weer aan het werk is...de nachten zijn een hel maar overdag is ze echt heel leuk..ze meld zichzelf om de 3,5/4 uur voor der fles gelukkig

4 jaar geleden

Hier een snelle bevalling van drie uur! Kleine meteen ok mama ook. Mentaal erg wennen aan t feit dat hij er ‘ineens’ is. Herstel hechtingen gaan goed. 3 kleintjes... bv is goed op gang hij drinkt voorbeeldig en is daarna met een extra toetje zo in slaap en slaapt tussen de drie en vier uur achter elkaar. Mag tot nu toe niks klagen..... weet uit eerdere ervaringen dat r ook anders kan. Zelf gister teveel gedaan waardoor ik nu een off dagje heb.. nog twee dagen kz en dan weer lekker als gezin. Hoop dat ik me dan goed genoeg voel -om kleine dingen op te pakken.

4 jaar geleden

Ik ben 14 februari bevallen van mijn zoontje Mace 🥰 Na een nachtje in het ziekenhuis mochten we lekker naar huis. Ruim 8 dagen kraamhulp gehad, maar O wat was ik blij dat die weg was. Ondanks alle goede tips en adviezen vond ik het verschrikkelijk om zo lang iemand in huis te hebben 🙈 Genieten van de kraamweek heb ik om die reden ook niet gedaan. Nu al ruim een week lekker samen thuis en dat gaat prima! De eerste dagen waren zwaar aangezien hij veel voeding terug gaf en ze dachten aan reflux. Nieuwe fles geprobeerd maar zonder succes, daarna over gegaan op AR voeding en sindsdien hebben wij een heel relaxt en zen mannetje in huis. De nachten zijn zwaar, maar vangen we gelukkig samen op. Vanaf maandag gaat mijn man weer werken. Ben zo benieuwd hoe dat zal gaan, maar heb er alle vertrouwen in! CB is afgelopen vrijdag geweest en met voeding mogen we lekker wachten tot hij zelf komt overdag mag dat max 6 uur zijn en in de nacht mag hij er max 8 uur tussen laten zitten. Geeft zoveel rust dat niet alles meer tussen 3 of 4 uur moet! Ook mijn eigen herstel gaat zeer voorspoedig, de eerste dagen was alles na de knip en vacuüm zeer gevoelig, maar heb na 2 weken al helemaal geen last meer. De tip die mij werd gegeven en die echt heeft geholpen is er vol op gaan zitten hoe pijnlijk ook, maar hierdoor geneest het veel sneller!!

4 jaar geleden

Wat fijn om allemaal herkenbare dingen te lezen hier! Ik ben de 20e bevallen van ons zoontje, en ben emotioneel echt door een rollercoaster gegaan de afgelopen week. We hadden een hele fijne kraamhulp, die mij eraan bleef herinneren dat 9 maanden zwanger, een bevalling en nu een zoon ook niet niks is. Meneer is overdag echt super lief en tevreden, de nachten zijn heftiger. Tot 3 uur s nachts wakker zijn is geen uitzondering. Hopelijk draait zijn ritme snel om!

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Ik ben 14 februari bevallen van mijn zoontje Mace 🥰 Na een nachtje in het ...
Max 6 uur en max 8 uur?!? Hoeveel geef je dan? Ik geef 90cc om de 3en half uur en snachts 1x max 5 uur tussen maar hij komt vaak met 4 uurtjes al. Hij is van 4-2 en weegt sinds dinsdag pas 3280gr

4 jaar geleden

Max 6 uur en max 8 uur?!? Hoeveel geef je dan? Ik geef 90cc om de 3en half ...
Ik gaf sinds vorige week vrijdag 100cc en 6 flesjes per dag. De melding was 6 moet en 7 mag. Hij is geboren met 3700 gram, maar viel de eerste week flink af naar 3410 gram. Dit besproken met CB en die geven aan dat ik naar 120cc mag en er meer tijd tussen mag laten zitten aangezien hij nu geen voeding meer teruggeeft. Zij willen dat een kind ongeveer 150 gram per week aankomt. Zit natuurlijk wel een flink verschil in het gewicht tussen die van jou en mij. Wat zei het CB bij jou dan?

4 jaar geleden

Ook ik ben momenteel erg emotioneel en huil om alles. Vandaag voor de laatste x kraamzorg gehad en nu dan samen verder de draad oppakken. Vind ik erg spannend. Twijfel aan van alles, doe ik t wel goed, heb ik wel genoeg borstvoeding, ben bang om mijn mannetje te verliezen, etc. Daardoor kjsn ik soms niet genieten, maar t knuffelen vind ik heerlijk. Volgens onze kz doet hij het goed en is hij tevreden. De nachten zijn wisselend. De laatste 2 waren wel ok, hij is 1x gekomen om 2 u en weer rond 5 u. Maar ik maak hem dan ook wel n beetje wakker zodat hij aan zijn voeding komt. Maar volgens de kz mag er best 4 a 5 u tussen zitten, dus vannacht eens kijken of we t anders gaan doen. Hij is nog niet op zijn geboortegewicht maar groeit wel dagelijks iets.

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Ik gaf sinds vorige week vrijdag 100cc en 6 flesjes per dag. De melding was ...
CB zei tegen mij dat kindjes van onder de 3 kilo zeven tot acht voedingen per dag moeten krijgen van 60 cc. Wij gaven alleen toen al 70cc en zo langzaam opgebouwd. Zijn geboortegewicht was 2750. Nu met zijn 3280 krijgt hij 90cc en dan zes keer per dag.

4 jaar geleden

CB zei tegen mij dat kindjes van onder de 3 kilo zeven tot acht voedingen p ...
Zolang hij lekker aan blijft komen is dat toch helemaal prima! Gewoon vertrouwen op je eigen gevoel en goed kijken naar wat je kind nodig heeft en waar hij om vraagt. Het CB heeft goede adviezen, maar ben wel van mening dat ieder kind anders is en niet standaard maar 150 gram per week aankomt hoe goed hij/zij ook eet en ontlasting heeft etc.

4 jaar geleden

Hoe doen jullie het 's nachts met een werkende man en een nachtbrakertje? Mijn man gaat dinsdag weer aan het werk en ik heb geen idee hoe ik dat s nachts moet gaan doen, als de baby de hele tijd wakker is..

4 jaar geleden

Reactie op Gaia2024

Hoe doen jullie het 's nachts met een werkende man en een nachtbrakertje? M ...
Als het goed is slaapt je baby en kondigt hij zich aan voor voeding en schone luier. Ja af en toe heb je een onrustige nacht en ben je grotendeels van de nacht wakker, maar dat hoort er eenmaal bij. Als het goed is zijn die nachten niet vaak. Zorg voor de hele dag Rust&Regelmaat, dat scheelt op de nachten. Hier pak ik de werkdagen de nachten en als manlief vrij is pakt hij ze.

4 jaar geleden

Reactie op Gaia2024

Hoe doen jullie het 's nachts met een werkende man en een nachtbrakertje? M ...
Wij doen het af en toe zo: Ik ga heel vroeg al naar bed rond half 9/9 uur en mijn man blijft op met de baby tot de laatste fles rond 12 uur. Ik doe dan de nachtvoeding. Zo kan ik in ieder geval alvast 3 uur slapen en wissel je elkaar een beetje af. Mijn man is ook weer werken en heeft direct nachtdiensten dus ik sta er nu ook even alleen voor. Het scheelt echter dat onze baby aardig slaapt (wel vaak luidruchtig is 😂).

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Als het goed is slaapt je baby en kondigt hij zich aan voor voeding en scho ...
Zo te horen heb je geluk dat jouw baby slaapt en wakker wordt voor voeding en een schone luier. Helaas zijn er ook genoeg baby's die 's nachts geen oog dichtdoen en dan zijn onrustige nachten geen uitzondering. Dit verschilt per kind :)

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Zo te horen heb je geluk dat jouw baby slaapt en wakker wordt voor voeding ...
Die van ons heeft ook wel eens een onrustige nacht Maar dat had hij in het ziekenhuis alleen maar. Toen wij hem thuis kregen was hij oververmoeid. Wij hebben daar heel straks op ingespeeld en dat heeft heel veel moeite, verdriet, nachten en dagen gekost maar het resultaat mag er wel zijn 😊 Dus of wij geluk hebben.... of dat wij misschien net iets meer geduld hebben, dat weten we niet. Zeg ook niet dat alle baby's zo zijn, maar er zijn er genoeg die zo kunnen zijn. Je moet je kind niet wakker maken voor voeding, dat leren ze je aan in het ziekenhuis.... zijn wij bij thuiskomst heel snel op af gestapt. Net als inbakeren, helpt onze zoon enorm, slaat zichzelf wakker. Het is je kind leren kennen vaak en dat kost bergen energie. En idd je kunt ook een huilbaby treffen waar je echt niet meer mee weet wat je moet...

4 jaar geleden

Onze eerste 2weken met ons zoontje waren intensief, dus veel geleerd van de kraamzorg. Nu de 3de week beginnen we te geniet van ons mannetje 😍💙. Elke dag is weer anders en ontdekken we een nieuwe karakter trekjes van hem. We houden veel van hem en zijn gek op hem.💞💖

4 jaar geleden

Morgen gaat mijn man voor het eerst weer aan het werk, na 2 weken thuis. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat met een peuter en een baby... stiekem toch wel even spannend...

4 jaar geleden

Reactie op S123

Morgen gaat mijn man voor het eerst weer aan het werk, na 2 weken thuis. Be ...
Bij ons precies hetzelfde 😊😂