758 Reacties

4 jaar geleden

Mijn vriend heeft nu voor het eerst sinds de geboorte van ons dochtertje weer nachtdiensten, vannacht, morgennacht en overmorgennacht nu sta ik er voor het eerst 's nachts alleen voor en dat met een nachtbrakertje...hoe ga ik dit overleven?! Help iemand tips?

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Mijn vriend heeft nu voor het eerst sinds de geboorte van ons dochtertje we ...
Mijn man had ook na drie weken meteen 3 nachtdiensten (afgelopen weekend). Ik moet zeggen dat het bij mij prima ging. Mijn zoon slaapt echter wel vanaf de laatste fles (tussen 11 en 12) meestal 4 of 5 uur en na de nachtvoeding weer 4 uur. Ik zorgde in ieder geval dat ik alles zoveel mogelijk klaar had gezet voordat mijn man weg ging. Dus het bedje opgemaakt met de kruiken (voorverwarmen). Alvast een fles gemaakt en klaargezet in de koelkast voor in de nacht. Als hij in de nacht komt: zet ik eerst de fles vanuit de koelkast in de flessenwarmer. Dan haal ik de baby uit bed om te verschonen. Hij slaapt naast ons bed in een co-sleeper, verschonen doe ik in zijn eigen kamer. Op de terugweg naar de slaapkamer haal ik fles op in de keuken uit de flessenwarmer. De voeding geef ik vervolgens in bed. Vanuit bed kan ik hem weer makkelijk terugleggen. Gedurende dit proces volgt mijn Chihuahua ons elke nacht trouw van kamer naar kamer🤣. Ik heb verder niet echt tips.. De flessenwarmer is wel echt een aanrader, hij is elektrisch (niet au-baun-marie) en binnen 3 minuten op exact 37 graden. Dut scheelt gedoe! Het enige wat ik wel pittig vond is dat manlief ook overdag nog 'afwezig' is omdat hij dan slaapt. Dus zijn niet alleen de nachten, maar eigenlijk ook de dagen nog. Uiteindelijk ging het echter prima allemaal. Heb vertrouwen in jezelf, komt goed😁🤗

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Mijn vriend heeft nu voor het eerst sinds de geboorte van ons dochtertje we ...
Wat mij hielp was accepteren dat je wakker bent.... klinkt misschien heel erg stom of zweverig . Maar toen ik dacht oh nee alweer wakker ik moet slapen anders lukt het morgen niet, was het veel zwaarder dan toen ik dacht okee ze os wakker we gaan proberen zo weer te gaan slapen

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Mijn man had ook na drie weken meteen 3 nachtdiensten (afgelopen weekend). ...
Bedankt voor de tips, heb zojuist boven alles al klaar gelegd luiers, evt schone kleding+romper (wij hebben er eentje die flink plast soms dus tijdens verschonen gewoon der romper onderplast) flesje staat klaar idd bedje ga ik zo voorverwarmen net voor haar laatste flesje zo en dan alleen nog ff schone luier en dan naar bed hopen dat ze weer zo'n 4 uur doir gaat slapen

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 3 weekjes maar wilt snachts absoluut niet in haar bedje slapen Mijn vriend had meteen de week na de bavalling nachtdienst dus stond ik er alleen voor maar het lukte allemaal de kleine slaapt bij ons in bed omdat het anders echt niet gaat we proberen haar overdag vaker in haar bedje te leggen voor te wennen en dat lukt al wat beter

4 jaar geleden

Reactie op Elwira

Mijn dochtertje is nu 3 weekjes maar wilt snachts absoluut niet in haar bed ...
Onze sliep eerst fantastisch in zijn eigen bedje. Nu de laatste 4 dagen ligt hij 's avonds na zijn laatste voeding enorm te mompelen, bewegen en te huilen in zijn bedje. Laatste twee nachten heeft ie bij mij in bed geslapen 🙈 en toen viel ie snel in slaap. Alleen wil hem dit niet aanleren en kan niet achterhalen waarom hij zo ligt te bewegen in zijn eigen bedje... Schone luier heeft ie, voeding heeft ie... Zijn speen heeft ie... Overdag is ie ook wat onrustiger dan normaal. Laatste 2 dagen heeft ie het rustig gehad (geen visite ofzo) dus daar kan het ook niet aan liggen denk ik dan... Heel frusterend deze onwetendheid 😭

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Onze sliep eerst fantastisch in zijn eigen bedje. Nu de laatste 4 dagen lig ...
Jaa mijn dochtertje ook is overdag niet wakker te houden na de voeding en als ze al wakker is huiltze bijna alleen maar en ze vraagt echt zoveel meer om voeding ((borst) ik had het opgezocht en dat moesten de regendagen zijn Zo verschrikkelijk 😫

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Onze sliep eerst fantastisch in zijn eigen bedje. Nu de laatste 4 dagen lig ...
Krampjes kunnen de oorzaak zijn, laat je hem boeren na een voeding? Ook bij borst voeding kunnen ze lucht mee krijgen namelijk. Daarnaast is het in de eerste 6 weken sowieso niet erg als ze bij jou willen slapen en niet in de wieg. De wereld is heel erg spannend nog en jij bent hun vertrouwde omgeving.

4 jaar geleden

Onze kleine meid is er nog elke 2,5/3 uur voor een voeding, dit al drie weken lang. Totdat zij niet het gewricht van boven de 3000 heeft zitten wij helaas ook nog aan deze tijden. Ze is gewoon nog te klein om 4/5 uur te slapen en het met een goede voeding te doen. En als ze een goede voeding heeft dan spuugt ze zoveel terug dat direct een zuurpruimpje is😂 en denk dan okeee had kenner schone kleren aangedaan maar geeft niet mama wast met alle liefde jou zure kleren weer uit. Daarnaast maakt ze mega veel geluidjes-huiltjes-weet ik wat ze allemaal in haar slaap doet, dus van onze slaapkamer naar eigen slaapkamer verhuist want we deden geen oog meer dicht. Na deze heerlijke avond nacht ect hoop ik nu nadat ik klaar ben met de voeding weer twee uur te mogen slapen, welterusten allemaal 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Onze sliep eerst fantastisch in zijn eigen bedje. Nu de laatste 4 dagen lig ...
Ik kreeg als advies dat de eerste weken je baby het ook echt nodig heeft om dicht bij jou te zijn en dat je hem/haar nog niet de slechte gewoonte aanleert om bij jou te liggen op die paar weken tijd. Apart in zn co-sleeper gaat het slapen echt niet goed, nu ligt hij in zijn nestje aan mijm kant van het bed en slaapt hij telkens 4 uur door. Die uurtjes zijn goud waard voor mijn herstel een week na de bevalling. Over enkele weken bouwen we dit weer af en gaat hij terug vaker zn eigen bedje in

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Krampjes kunnen de oorzaak zijn, laat je hem boeren na een voeding? Ook bij ...
Ik laat hem boeren. Alleen moet ik oppassen omdat er vaak voeding omhoog komt (vele mondjes terug)... Hierdoor duurt een voeding langer dan even aan de borst en klaar. Krampjes heeft ie 's avonds veel last van en ook gelezen dat baby's hier s avonds meer last van kunnen hebben. Baal er alleen van dat ik de ene moment enorm van hem kan genieten en het andere moment gefrustreerd ben en het gevoel heb dat ik faal als moeder..

4 jaar geleden

Reactie op LPo

Ik kreeg als advies dat de eerste weken je baby het ook echt nodig heeft om ...
Misschien een idee inderdaad. Toch even de nest van mijn schoonmoeder lenen 🙄😬

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ik laat hem boeren. Alleen moet ik oppassen omdat er vaak voeding omhoog ko ...
Herkenbaar verhaal...ik zit hier met een 3 weken oud meisje met precies dezelfde klachten overdag slaap ze heel veel en gaat het super met de voedingen, 's nachts ligt ze niet stil heeft ze last van krampjes en wil ze het liefst bij mij liggen dan slaapt ze in no time

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Herkenbaar verhaal...ik zit hier met een 3 weken oud meisje met precies dez ...
Hier ook hetzelfde. 3 weken oude baby boy die overdag heerlijk slaapt, veel drinkt en goed aankomt en na de voeding meteen in slaap. Savonds/snachts veel wakkerder en heel veel last van krampjes. Als ik hem op m’n borst leg slaapt hij zo, maar dat vind ik niks in bed aangezien ik dan zelf ook in slaap val. Ben benieuwd wanneer z’n ritme een beetje gaan omdraaien en wanneer de krampjes wat minder worden.

4 jaar geleden

Hier gaat het eigenlijk super goed, rustige kleine meid van 3 weken oud. Voeding om de 4uur 120cc. (Drinkt ze vaak niet helemaal op) En de nachten 5a 6uur ertussen. Af en toe krampjes. Maar valt al met al nog reuze mee!! 2x per dag echt wakker tussen 2 voedingen in

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hier ook hetzelfde. 3 weken oude baby boy die overdag heerlijk slaapt, veel ...
Onze dame had ook erg last van krampjes. 2 nachten heeft ze erg gehuild. Wij zijn toen over gegaan op een Dr.brown fles en het was voorbij. Misschien heb je hem ook al maar wou het toch even zeggen 😊 Niets zo naar als je kind met pijn.

4 jaar geleden

Reactie op Anoniempje3009

Onze dame had ook erg last van krampjes. 2 nachten heeft ze erg gehuild. Wi ...
Bedankt voor je tip maar ik geef borstvoeding... Ik kolf nog niet, dus gebruik ook nog geen flesjes. Gebruik nu wel probiotica, hopelijk gaat dat werken. Idd niets zo naar als je kind die pijn heeft😔.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Bedankt voor je tip maar ik geef borstvoeding... Ik kolf nog niet, dus gebr ...
Ah jaa, snap ik. Dan hoop ik dat dat gaat werken! Veel succes 😊

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Herkenbaar verhaal...ik zit hier met een 3 weken oud meisje met precies dez ...
Ben wel blij om te horen cq lezen 😉 dat ik niet de enige ben met zo'n kleintje.. Probeer ritme te houden overdag om hem die rust te bieden, maar het wilt nog niet helpen. Enige wat wij als moeders kunnen doen is uitproberen en liefde geven.. Soms best frusterend 😅

4 jaar geleden

Hier ook last van krampjes, maar sinds we druppels Infacol geven voor de voeding aan gaat dit steeds beter. Bijna geen krampjes meer! Zo fijn, zowel voor ouders als de kleine zelf 🙂