758 Reacties

4 jaar geleden

Ongeveer 1,5 week zijn we al bezig met Infacol. Ik vraag me af of de krampe ...
De infacol lijkt hier ook niets te doen. Ik begrijp precies hoe je je voelt, zo machteloos om dat kleintje pijn te zien lijden! Ik heb nu de dr Brown fles besteld, kijken of dat helpt..

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Gaia2024

De infacol lijkt hier ook niets te doen. Ik begrijp precies hoe je je voelt ...
Wij gebruiken de Dr Brown’s fles en doen Sab Simplex bij de flesvoeding. Krampjes al heel snel een stuk minder bij onze zoon. Er zijn enkele reform zaken in Nederland die ook Sab Simplex verkopen, zoals Madelief in Valkenburg. Ik weet niet of zij ook doen opsturen.

4 jaar geleden

Reactie op JackH

Wij gebruiken de Dr Brown’s fles en doen Sab Simplex bij de flesvoeding. Kr ...
Ik heb de sab simplex nu ook besteld. Ik hoop dat het net zo goed werkt als bij jullie!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Gaia2024

Ik heb de sab simplex nu ook besteld. Ik hoop dat het net zo goed werkt als ...
Ik hoop het ook voor jullie, veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op NicoleAvW

Hoe dek je je kindje toe in het ledikantje? Wij hebben ook puckababy gekoch ...
Bij ons draagt hij alleen een romper, broekje en sokjes (2,5 week oud). En dan dekken we hem toe met een laken en een wollen deken die een paar keer dubbel gevouwen wordt.

4 jaar geleden

Reactie op Gaia2024

Ik heb de sab simplex nu ook besteld. Ik hoop dat het net zo goed werkt als ...
Mag ik vragen waar je de sab simplex besteld hebt?

4 jaar geleden

Mag ik vragen waar je de sab simplex besteld hebt?
Via https://st-josef-apotheke.de/nederlandse_klanten!

4 jaar geleden

Reactie op priscilla-25

Zit hier een beetje al jullie verhalen te lezen en ik zit echt verbaasd te ...
Volgens mij is ook dat helemaal normaal! Ik geef ook volledig bv en mijn zoontje (2,5 week) komt iedere 3 uur. Geen probleem wat mij betreft. Hij is nog zo klein, van mij hoeft ie echt nog niet door te slapen hoor. Lekker drinken wanneer ie wil (ik zet geen wekker ofzo, maar wacht totdat hij zich meldt).

4 jaar geleden

Reactie op NicoleAvW

Hoe dek je je kindje toe in het ledikantje? Wij hebben ook puckababy gekoch ...
Wij doen een romper met lange mouwen, boxpakje lange mouwen, mutsje en een laken met een ledikant dekentje (een beetje een dikke van een soort zachte stof). Wij hadden eerder een dunnere wollen deken maar daarbij koelde hij te veel af. Dat is ook de reden waarom wij in de nacht nog de muts op hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Wij doen een romper met lange mouwen, boxpakje lange mouwen, mutsje en een ...
Oke, thanks voor je reactie! Ga ik het maar eens proberen vanmiddag. Heel erg benieuwd hoe ze het gaat doen met de puckababy! ☺️

4 jaar geleden

Reactie op priscilla-25

Zit hier een beetje al jullie verhalen te lezen en ik zit echt verbaasd te ...
Hier ook hoor. Mn dochter is bijna een maand oud en komt elke 2 uur, soms 2,5. Zitten nog op 10-12 voedingen per 24 uur. Ik hoor het van meer mamas die bv geven. Na een week of 6 wordt het -zeggen ze- iets makkelijker omdat ze wat meer tijd tussen de voedingen laten. Keep it up mama💪

4 jaar geleden

Reactie op Pietje-22

Hier ook hoor. Mn dochter is bijna een maand oud en komt elke 2 uur, soms 2 ...
Hier kwam meneer ook heel vaak vooral savonds enorm vaak met borstvoeding. Hij is nu 2,5 weken oud. Nu hij beter overdag slaapt drinkt hij efficiënter lijkt en komt hij om de 3 uur terwijl hij daarvoor echt om het uur kwam😱 (hij is 350 gram in 1 week aangekomen waar ze normaal 150 aankomen dus hij krijgt genoeg😬🤣) tip voor alle mamas waarbij de baby weinig slaapt overdag: draagdoek/zak. Onze zoon vind het heerlijk en slaapt eindelijk meer overdag.🎉

4 jaar geleden

Zelfde hierzo. Blijkbaar maken ze vanaf week 3 zelf melatonine aan waardoor ...
Dat hielp bij ons de eerste nacht... Dacht eerst dat ie om voeding vroeg (sabbelen op handje) dus gaf hem voeding.. Toen moest ie vaak spugen/mondjes terug geven... Ik las ergens dat op handje sabbelen ook kan betekenen dat hij iets moet verwerken (prikkels). De volgende nacht hem in ledikant gelaten en zo tot slaap gesust. Duurde hooguit drie kwartier denk ik.. Sliep 5,5 uur door 😁 volgende nacht was het helaas niet zo. Bleef mompelen, draaien, huilen etc. Dus toch op gegeven moment uit ledikant gehaald en hij is uiteindelijk mij ons in slaap gevallen. Volgende nacht hetzelfde. 🙈 Denk dat ie te veel prikkels had (oververmoeid) of teveel last van krampjes en daardoor niet in slaap valt en hierdoor oververmoeid raakt. Maar waarom dan wel in slaap vallen bij papa en mama..? Regeldag dan? Maar dan zou het de gehele dag zo moeten zijn toch? En niet alleen 's avonds 🙄 gaan zoveel vragen door je hoofd heen nu als mama 😅

4 jaar geleden

Reactie op Vls

De puckababy is echt top! Naast het in toom houden van wilde armpjes geeft ...
Echt jammer, mijn zoontje begint hysterisch te krijsen zodra hij doorheeft dat ik m erin heb gestopt😅😭

4 jaar geleden

Reactie op HZ

Volgens mij is ook dat helemaal normaal! Ik geef ook volledig bv en mijn zo ...
Ja dat doe ik ook ik voed op verzoek. Maar omdat ik lees dat veel kindjes al zolang slapen dacht ik van nou bij mij gebeurt het niet hoor

4 jaar geleden

Reactie op serinde

Echt jammer, mijn zoontje begint hysterisch te krijsen zodra hij doorheeft ...
Oh wat jammer!! En zo'n nunki lakentje van fedde en kees? Dat is zo'n laken van rekbare stof dat om het matrasje gaat. Dan liggen ze nog geborgen onder het 'strak gespannen' rekbare deel maar kunnen de armpjes gewoon vrij bewegen.

4 jaar geleden

Reactie op HZ

Volgens mij is ook dat helemaal normaal! Ik geef ook volledig bv en mijn zo ...
Gedeelde smart... mijn dochter van 3 weken komt s nachts ook nog om de 2 a 3 uur. En heeft vaak veel moeite met boeren dus we zijn ook lang met haar bezig. Het is vermoeiend he? Wij tellen af tot de 6 weken, dat is op veel manieren een belangrijke mijlpaal en dan wordt het makkelijker. Hou vol allemaal 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Dat hielp bij ons de eerste nacht... Dacht eerst dat ie om voeding vroeg (s ...
Jouw geur en hartslag geven rust, deze zijn namelijk heel erg bekend. Jouw hartslag dat luistert de kleine al maanden naar namelijk. Wij hebben ook heel wat nachten gehad dat ze alleen bij mij wilde slapen. Zo erg dat we mij uiteindelijk ingebouwd hebben met kussen zodat ik niet kon omvallen en zij niet van mijn buik kon glijden. Want ik viel op gegeven moment namelijk in slaap van vermoeidheid. Overdag sliep ze gewoon overal en bij iedereen.

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Hier kwam meneer ook heel vaak vooral savonds enorm vaak met borstvoeding. ...
Tussen 6 en 11 kunnen ze om het uur komen. Dat heet clusteren. Ze gaan zich daarmee voorbereiden opdat ze in de nacht langer gaan slapen en het langer vol houden tot de ochtend. Dat gebeurd vooral bij borstvoeding, maar bij flesvoeding is het ook mogelijk dat ze dat gaan doen.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Tussen 6 en 11 kunnen ze om het uur komen. Dat heet clusteren. Ze gaan zich ...
Ja klopt alleen ging het bij ons dag en nacht door en kwam ik helemaal niet meer aan slapen toe.