758 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ja klopt alleen ging het bij ons dag en nacht door en kwam ik helemaal niet ...
En hoe is dat over gegaan?

4 jaar geleden

Volgens mij lachte Revi net naar mij 😁🥰 deed net mijn neus tegen die van hem, glimlach.. Deed het nog een keer en hij lachte weer. Is dit echt een lachje of toch nog nabootsen van uitdrukking?

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

En hoe is dat over gegaan?
Nog niet helemaal opgelost hier hoor zit nog steeds te zoeken😊Ik merk dat hij veel zuigbehoefte heeft en huidhonger en daardoor veel huilde en niet sliep. Dus laat hem in het begin van de avond bij mij slapen kan hem 3 uur snachts na een nachtvoeding wel in de cosleeper leggen maar ga denk ik ook maar weer een inbakerdoek proberen🤞🏼. en draagdoek overdag waardoor hij beter slaapt en heb ik meer vrijheid dit vind ik echt een aanrader! Hiermee komt hij nu om de 2 a 4 uur. Avonden zijn nog steeds pittig maar dat kan inderdaad het clusteren zijn. En om eerlijk te zijn als hij echt niet tevreden is spring ik bij met kunstvoeding maar echt alleen in uiterste "nood" (tot nu toe 4 avonden een keer gedaan waarvan 2 keer omdat hij door spruw medicatie borstvoeding eruit had gegooid). Merk wel dat ik steeds meer neig naar kunstvoeding omdat ik het voeden enorm intens vind zo maargoed ga proberen vol te houden😊

4 jaar geleden

Welke ervaringen hebben jullie met fopspeen? Ik ben nu toch een speen gaan geven omdat mijn dochter maar bleef zoeken naar de borst. Ik legde haar dan steeds aan de borst maar daardoor zat ze veel te vol waardoor ze alles uitspuugde of krampen kreeg. Nu we een fopspeen gebruiken bij het inslapen komt ze tot rust. Voelt ook wel een beetje als valsspelen, maar niet slapen is ook niet fijn.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Welke ervaringen hebben jullie met fopspeen? Ik ben nu toch een speen gaan ...
Gebruik hem hier ook naast borstvoeding om precies hetzelfde gedrag! Als hij de speen niet wilt gooit hij hem er zelf weer uit maar soms helpt het hem om troost te vinden of in slaap te vallen😊

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Gedeelde smart... mijn dochter van 3 weken komt s nachts ook nog om de 2 a ...
Zo blij om jullie reacties te lezen. Mijn zoontje komt ook nog zeker om de 3 uur max. Ik geef 100% live op verzoek bv. Hoop écht dat het minder wordt binnenkort want het is zwaar vermoeiend 🙃 Hij is nu ruim 4 weken... Er is daardoor voor mijn gevoel ook nog niet echt een ritme/regelmaat in te krijgen qua slaapjes en voedingen. Bij jullie wel?

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Welke ervaringen hebben jullie met fopspeen? Ik ben nu toch een speen gaan ...
Ik wou dat toe kleine van mij een speen wilde. Helaas vind hij deze onwijs vies. Dus heeft hij zuigbehoefte dan is het aanleggen.

4 jaar geleden

Reactie op serinde

Zo blij om jullie reacties te lezen. Mijn zoontje komt ook nog zeker om de ...
Zelfde hier ik ben blij als hij om de 3 uur komt😊 soms denk ik ahh dit helpt om hem goed te laten slapen maar de keer erop werkt het weer niet🤣 alleen de draagzak ben ik nu echt helemaal fan van maar dat heeft geen effect op zijn vraag😊 dus ook geen ritme maar hoop ook dat het minder wordt vind het best intens😬😬 maar fijn om te weten dat iedereen zelfde struggles heeft😊

4 jaar geleden

Mooi om al jullie ervaringen hier te lezen. Mijn kleine meid is nu 8 dagen. Ik vind het enorm heftig allemaal. Ik geef borstvoeding en dat vind ik heel intensief. Ook het vooruitzicht dat het de komende weken nog niet zal verbeteren qua slaapuren vind ik moeilijk. Kraamtranen genoeg hier... Hoe zijn jullie door die periode heen gekomen?

4 jaar geleden

Mooi om al jullie ervaringen hier te lezen. Mijn kleine meid is nu 8 dagen. ...
Herkenbaar, ook de kraamtranen. Het is gewoon een heftige periode, maar nu, na ruim drie weken, kan ik zeggen dat het toch begint te wennen en de tranen afnemen. Gun jezelf even de tijd. Ik heb geen beter advies dan ‘just go with it’. Ik kan nu meer genieten dan se eerste week

4 jaar geleden

Vraagje: waar laten jullie de baby overdag slapen? Bij ons ligt ze veel in haar babynest bij ons in de buurt te slapen gedurende de dag. Ik twijfel er wel aan of dit haar voldoende rust geeft door omgevingsgeluiden..

4 jaar geleden

Moeilijkste vond ik dat de borstvoeding niet lukte. Veel kraamtranen als gevolg. Lees je goed in over borstvoeding als je dat graag wil geven. Volgende keer pak ik het helemaal anders aan. Verder is de liefde voor mijn kleintje zo overweldigend. Ik weet soms met mijn liefde geen blijf. Zo graag zie ik haar en dat maakt het ook zo moeilijk om haar te delen met anderen. Bezoek is dan ook niet altijd even welgekomen. Zeker niet als je zoals mij maar 3 weken zwangerschapsverlof hebt... Dan wil je gewoon met z'n drietjes genieten van al die liefde ❤️

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Gebruik hem hier ook naast borstvoeding om precies hetzelfde gedrag! Als hi ...
Ah fijn om te lezen! Ja precies, om in slaap te vallen is het fijn.

4 jaar geleden

Mooi om al jullie ervaringen hier te lezen. Mijn kleine meid is nu 8 dagen. ...
Heel herkenbaar ook de kraamtranen! De eerste weken zijn ook heel heftig (mooi maar ook intens) en helemaal de eerste dagen. Ik moet ook nog steeds aan alles wennen hoor. Ik had een zware bevalling gevolgd door keizersnede en veel bloedverlies waardoor we 5 dagen in het ziekenhuis moesten blijven, een borstontsteking en spruw hebben we hier ook gehad. Ik bekijk alles per dag en probeer te denken dat het uiteindelijk elke dag makkelijker wordt. En het genieten komt ook steeds meer.🥰 Volg je eigen gevoel en trek je niet teveel aan van wat iedereen vind dat je moet doen, geef je over aan het nieuwe ritme thuis en het is helemaal niet erg om niet altijd alles leuk te vinden aan de kraamtijd. 😊😘

4 jaar geleden

Mooi om al jullie ervaringen hier te lezen. Mijn kleine meid is nu 8 dagen. ...
Ja het is hardstikke heftig, ik heb nu veel minder kraamtranen dan bij mijn eerste maar het blijft super intens. Je bent niet alleen! En het wordt echt makkelijker allemaal... elke week is er weer een. 🤗

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Vraagje: waar laten jullie de baby overdag slapen? Bij ons ligt ze veel in ...
Wij doen dit ook in ons babynestje lekker dichtbij ons.. kraamzorg had ons wel als advies gegeven ons zoontje in de middag na de bv even in zijn co sleepertje te leggen tot de volgende voeding ivm de prikkels inderdaad. Dus dit doen we dan ook geregeld. Vaak kruip ik dan ook even in bed =) is die alsnog dichtbij mij en prikkel vrij =)

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Vraagje: waar laten jullie de baby overdag slapen? Bij ons ligt ze veel in ...
Ik weet niet of dat zo slecht is hoor, maar het geeft mij zelf veel rust dat onze dochter in haar bedje op haar kamer slaapt. Ik heb dan nu wel de mazzel dat ze dat ook gewoon wil... met mijn zoontje was dat veel lastiger. Die sliep bij mij, in de box, veel in de wagen en de draagdoek. Veel rommeliger was dat, vond ik zelf, maar werkte ook.

4 jaar geleden

Vandaag de laatste dag van onze kraamhulp. Wat een schat van een vrouw. Was zeker fijn om haar een week in huis te hebben. Voordeel vond ze dat Veerle overal doorheen slaapt, snel een ritme begint te krijgen, goed eet zowel met borstvoeding als de fles. Nergens last van. Dit vinden wij zelf natuurlijk ook fijn. Ze slaalt na de voeding van 01:00 / 02:00 vlot 5 uurtjes door. Valt mij ook wel op dat de laatste voeding rond het tijdstip is dat ik snachts steeds uit bed moest om te plassen. Ze slaapt door het blaffen van de hond heen, de deurbel en noem maar op. Overdag en savonds kan het nog wel eens zijn dat we gezellig op de bank liggen te lamballen met zn allen maar ze gaat ook vlot dr bedje in. En heel de familie is verliefd Nu nog hopen dat ze zo makkelijk blijft. Als ik mijn ouders moet geloven was ik zelf ook een makkelijk baby'tje.

4 jaar geleden

Reactie op Pietje-22

Hier ook hoor. Mn dochter is bijna een maand oud en komt elke 2 uur, soms 2 ...
Ik heb het zelfde verhaal, ligt er ook heel erg aan wat het gewicht is. Tenminste dat zeiden ze in het ziekenhuis en CB. Hoe kleiner je kindje hoe vaker voeden totdat ze bepaald gewicht hebben waarbij ze langer kunnen doorslapen. Wij gaan inmiddels richting de 2800 gram na 3 weken ik hoop met werk of twee dat we er iets meer tijd tussen hebben.

4 jaar geleden

Ha dames! Onze kleine man is nu 5 weken en heeft vannacht maar liefst 6 uur en een kwartier achter elkaar geslapen!! De nacht ervoor was 5,5 uur. Normaal gesproken sliep hij tussen de 4 a 5 uur. Zou dit het begin van doorslapen zijn 😁? Hoe lang slapen die van jullie in de nacht?