758 Reacties

4 jaar geleden

Mochten er nog mama's zijn die een artpoppe draagzak willen kopen: https://referral.shop.artipoppe.com/l/1ANIKAPAAPB68/ via deze link kun je 50 euro korting krijgen.🥰

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Ha dames! Onze kleine man is nu 5 weken en heeft vannacht maar liefst 6 u ...
Jaloers! Ons meisje is nu ook 5 weken maar komt nog lekker om de 3/3,5 uur 😅

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik heb het zelfde verhaal, ligt er ook heel erg aan wat het gewicht is. Ten ...
Volgens mij is die van mij gewoon een vreetzak dan (komt om de 2,5-3 uur nog steeds). Geboortegewicht van 3115, na twee weken 3453, week later 3820, nog een week later 4100 😅 😭

4 jaar geleden

Hoi dames, waar slaapt jullie kleine overdag? Mijn meisje is nu 10 dagen oud. 'S nachts slaapt ze heerlijk in de co-sleeper, maar overdag wil ze daar niet in. We leggen haar dan beneden in de box op het voedingskussen. Daar slaapt ze prima, maar het zou natuurlijk beter zijn als ze in haar eigen bedje wil slapen. Hoe gaat dat bij jullie en hebben jullie tips?

4 jaar geleden

Hoi dames, waar slaapt jullie kleine overdag? Mijn meisje is nu 10 dagen ou ...
Hier hetzelfde, soms wil ze wel in haar bedje. Ik probeer het af en toe zo op te bouwen

4 jaar geleden

Hoi dames, waar slaapt jullie kleine overdag? Mijn meisje is nu 10 dagen ou ...
Hier ook hetzelfde. Als ik hem slapend in de box / bed leg gelijk wakker zelfs als ik even half uur wacht. Dus menneer slaapt overdag bij mij. Vaak in draagdoek dan heb ik ookmijn handen vrij. Tot 12 weken kun je ze zeker niet verwennen dus doe gewoon wat werkt uiteindelijk gaan ze echt wel in hun bedje slapen. En als dat savonds al lukt alleen maar goed!

4 jaar geleden

Reactie op serinde

Volgens mij is die van mij gewoon een vreetzak dan (komt om de 2,5-3 uur no ...
Haha hier ook na 3 weken is meneer van 3600 naar 3240 naar 4130 gegaan.borstvoeding kwam laat op gang waardoor hij 10% gewicht was verloren maar dat heeft hij vlot weer ingehaald 🤣

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Haha hier ook na 3 weken is meneer van 3600 naar 3240 naar 4130 gegaan.bors ...
Hier nog zo een ;). Mannetje begon met 3640 gram, gezakt naar 3350 en met 3 weken alweer op 4300 gram. Merkte al wel dat hij veel dronk maar ook erg gulzig is. Komt nu dus ook weer veel melk terug. Bij jou geen last van? Was overdag teruggegaan naar om de 3 uur voeden in de hoop minder stuwing te hebben en n minder gulzig mannetje, maar drinkt nu denk gwn veel te veel. Toch maar weer naar om de 4 uur. In de nacht komt hij vaak pas na 4 a 5 uur. Hoevaak voed jij?

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Ha dames! Onze kleine man is nu 5 weken en heeft vannacht maar liefst 6 u ...
Die van mij komt om de 2 a 3 uur 😐

4 jaar geleden

Reactie op priscilla-25

Die van mij komt om de 2 a 3 uur 😐
Ooh dat is een stuk korter! Zelfde leeftijd? En geven jullie borst- of flesvoeding?

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Ooh dat is een stuk korter! Zelfde leeftijd? En geven jullie borst- of fles ...
Mijn kleine man is vandaag 4 weken. Ik gaf volledige borstvoeding maar hij vraagt zoveel dat ik het niet kan bijbenen, dus krijgt soms een flesje kv tussendoor als het echt nodig is.

4 jaar geleden

Mijn mannetje wil maar 5 min drinken en steeds 1 borst per keer. Vorige week was dat wel n ander verhaal. Maak me n beetje zorgen of hij wel genoeg binnenkrijgt. Aan de andere kant, ik geef maar zijn behoefte.... dus misschien heeft ie wel niet meer nodig. Hij is nu 2 weken en 3 dgn oud. Zijn er meer moeders die dit rare drink patroon herkennen?

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Mijn mannetje wil maar 5 min drinken en steeds 1 borst per keer. Vorige we ...
Mijn meisje van 1,5 week oud komt ongeveer om de 3 uur en drinkt dan 5-10 minuten uit 1 borst. Tijdens het drinken valt ze dan al half in slaap. Ze drinkt kort maar groeit er goed op dus ik ga er ook maar vanuit dat het genoeg is.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Mijn mannetje wil maar 5 min drinken en steeds 1 borst per keer. Vorige we ...
Ja hier, elke keer maar 1borst en idd max 5-10 min soms nig minder, vergeet niet dat ze mega veel binnen krijgen bij elke lurk aan jou tepel😁 Wil je het testen kolf 1 borst 5-10 min af(kijk hoeveel er ongeveer uit Komt, (kind krijgsverrichting binnen dan de kolf kan afkolven in die tijd) en geef hem dit dan. Als ik mijn borst leeg kolf ben ik ongeveer 7-8 min bezig. Wat wij ook als tip meekregen eerst 5 min daarna schone luier en dan zorgen dat ze weer verder drinkt. Vaak pakken ze de borst dan nog wel een tijdje maar gaat drinken wat langzamer. Maar raar is het idd allemaal niet die van mij valt soms na 5 min in slaap en kan ik op de kop gaan staan maar drinkt ze daarna niet meer. Nou dan zien we wel weer wanneer ze komt.

4 jaar geleden

Onze dochter is bijna 3 weken oud en krijgt flesvoeding. ‘S avonds en ‘s nachts gaat het top! Om ongeveer 20:00,00:00 en 04:00 een flesje en tussendoor slaapt ze gewoon in haar co sleeper, ze word zelf wakker voor haar voedingen. Maar na die laatste fles word ze weer rond 06:30 wakker en is het brullen, echt overstuur gewoon! De hele ochtend is ze heel onrustig(vaak echt overstuur dus), wil ze continu voeding, veel huilen en de heletijd wakker. Dit blijft zo tot ongeveer 15:00 en daarna is ze weer rustig en slaapt ze in haar box. Ik snap er helemaal niks van en vind het ook gewoon sneu voor haar. Ik vond het lijken op buikkrampjes, maar daar heb ik ook al van alles voor geprobeerd! Het enige wat helpt is de draagdoek of buiten wandelen in de wagen, dan is ze een stuk rustiger. Natuurlijk vind ik het helemaal niet erg om de hele ochtend en middag met een draagdoek te lopen, vind het zelf ook wel fijn😁 maar ik wil het gewoon goed doen voor haar en ik blijf het gek vinden omdat ze snaxhts en smiddags wel rustig en tevreden is en tussen 06:30 en 15:00 zo ontevreden lijkt.

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Onze dochter is bijna 3 weken oud en krijgt flesvoeding. ‘S avonds en ‘s na ...
Heel herkenbaar verhaal. Onze dochter van bijna 1 maand doet precies hetzelfde. Op een gegeven moment voel je je wel radeloos, wat moet je nog doen? Gelukkig dat een draagzak en buiten wandelen in de kinderwagen bij ons ook helpt.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ja hier, elke keer maar 1borst en idd max 5-10 min soms nig minder, vergeet ...
Gelukkig zijn er meer duur dit dus ook zo ervaren. Is mijn mannetje niet een raar apart geval. Ik zal eens een kolf aanschaffen en dan idd kijken hoeveel eruit komt. Hij groeit iig wel, dus dat is goed.

4 jaar geleden

Reactie op Kirs-

Heel herkenbaar verhaal. Onze dochter van bijna 1 maand doet precies hetzel ...
Jaa je voelt je echt radeloos! Noujaa dan maar lekker in de draagzak en veel wandelen! Opgegeven moment zal het wel minder worden denk ik maar!

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hier nog zo een ;). Mannetje begon met 3640 gram, gezakt naar 3350 en met 3 ...
Ja ook zown gulzige drinker vaak gaat het goed en geef hij niks terug maar 1 keer in zoveel tijd projectiel spugen 😑 ik voed om de 3 uur ongeveer ene keer 2 uur andere keer na 4 uur ook snachts... op verzoek. Gisteren bleef hij maar komen om het uur (clusteren) maar was het zo zat na paar hele slechte nachten dat ik hem 1 flesje kunstvoeding heb gegeven voor het slapen, hij was 6 uur weg🙈 bij CB zeiden ze dat het heel normaal is dat ze bij borstvoeding in het begin heel hard groeien en dat het bij 4 maanden sgrlijker gaat lopen met flesvoeding. Dus hoort er denk ik gewoon bij.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Gelukkig zijn er meer duur dit dus ook zo ervaren. Is mijn mannetje niet e ...
Ohh ik zou een moord doen voor 10 min voeden ik ben soms wel een uur bezig 😱 en ik let goed op of hij wel echt drinkt en ik heb gezien wat eruit kan komen met spugen dus hij krijgt echt een hoop binnen🙈 terwijl ik met 15 min kolven 200 cc makelijk haal. Snap er niks van soms waarom hij er juist zo lang over doet.. iemand hier ook last van?