79 Reacties

5 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap ging ik ook voor de eerste echo op 9 weken. Ik bleef toen net een 6 weken te zijn. Ik had ook geen symptomen. Niet misselijk of ziek. Bij mijn tweede echo, de week erop bleek ik nog steeds 6 weken te zijn. Het is uiteindelijk geëindigd in een miskraam. Maar dit kwam vooral omdag ik niet genoeg zwangerschapshormonen had. Bijgevolg ook de reden wrm ik niet misselijk werd etc.

5 jaar geleden

Hi CCV, dat lijkt me toch ook heel gek, als je in je eigen hoofd al aantal weken verder bent.. wanneer heb je getest of waar had je je eigen berekening op gebaseerd? Ikzelf ben nu bijna 6 weken, over 2en halve week de eerste echo.. spannend

5 jaar geleden

Reactie op Wifeofhamza

Bij mijn vorige zwangerschap ging ik ook voor de eerste echo op 9 weken. Ik ...
Heb je bij je nieuwe zwangerschap wel al die klachten gehad? Ik ben nu 7+4 maar ook niet misselijk alleen steeds heel moe. Phoe. Volgende week echo! Vind t wel spannend nu!

5 jaar geleden

Mijn vorige zwangerschap was ook zo.. kga voor de eerste echo op 8 weken en ik zou er maar 6 zijn! 2 weken later nog steeds zo en dan met medicatie een miskraam moeten opwekken omdat het niet wou afkomen! Nu opnieuw 7 weken en de twijfel en angst blijft dat het opnieuw zo gaat zijn! We kunnen alleen maar hopen.. veel geluk iedereen!

5 jaar geleden

Dit is mijn derde zwangerschap. Bij de vorige 2 zat er ook wel iets verschil met mijn berekening en die de verloskundige maakte. En beiden zat er wel vordering in bij de volgende echo. We hebben ook 2 gezonde kindjes.

5 jaar geleden

Reactie op Tienie

Dit is mijn derde zwangerschap. Bij de vorige 2 zat er ook wel iets verschi ...
Hopelijk krijg je volgende week pisitief bericht.

5 jaar geleden

Bedankt allemaal voor alle berichten! Wat ik super vreemd vind is dat er een duidelijke bloed circulatie te zien was. En ik had dus blijkbaar met 3 weken al een positieve zwangerschapstest? Echt mij hele hoofd slaat op hol. Ik hou al aantal dagen niks binnen van de misselijkheid. Blij mij vorige zwangerschap (geëindigd in een miskraam) had ik dit niet allemaal.. heeft iemand ervaring met zo vroege positieve test?

5 jaar geleden

Je hebt wel gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie toch? En niet vanaf de dag van je bevruchting. Dat scheelt namelijk net die 2 week.

5 jaar geleden

Reactie op Yfke

Je hebt wel gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie toch? E ...
Jaa ik heb altijd een bloeding tijdens mij bevruchting dat is 19 mei geweest dat zo overeen komen met mij echo? Dus het is allemaal heel onduidelijk.

5 jaar geleden

Reactie op Wifeofhamza

Bij mijn vorige zwangerschap ging ik ook voor de eerste echo op 9 weken. Ik ...
Ik heb precies hetzelfde vorig jaar meegemaakt, rond deze periode!! Alleen bij mij zaten er 2 weken tussen na de eerste echo. Nu weer zwanger, donderdag eerste echo en heb nu wel echt last van de symptomen, moe, misselijk en pijnlijke borsten!

5 jaar geleden

Heb je die bloeding tijdens je eisprong of tijdens de innesteling? Dit scheelt ook weer een week (of meer) als 19 mei de innesteling is geweest zou je zeggen dat je nu tussen de 5 en 6 weken bent

5 jaar geleden

Reactie op Nienepien

Heb je die bloeding tijdens je eisprong of tijdens de innesteling? Dit sche ...
De bloeding kan de innesteling zijn geweest.

5 jaar geleden

Reactie op Nienepien

Heb je die bloeding tijdens je eisprong of tijdens de innesteling? Dit sche ...
Vanaf de innesteling moet je eigenlijk rekenen dus dan kloppen die 5/6 weken wel

5 jaar geleden

Zoveel onzekerheid nog steeds 😓 als ik idd tel vanaf de 19e zal ik morgen 5 weken moeten zijn. Maar dan had ik dus al met 3 weken een positieve test ? Is dat niet erg vroeg ?

5 jaar geleden

Reactie op ccv

Zoveel onzekerheid nog steeds 😓 als ik idd tel vanaf de 19e zal ik morgen ...
Nee hoor, het ligt er maar net aan hoeveel waarde er is aangemaakt.

5 jaar geleden

Reactie op ccv

Zoveel onzekerheid nog steeds 😓 als ik idd tel vanaf de 19e zal ik morgen ...
Vanaf de dag dat het eitje ingenesteld is wordt nooit gerekend. Altijd eerste dag van je laatste menstruatie of de dag vanaf de bevruchting plus 2 weken. Bevruchting is niet ook de innesteling, dat gebeurd weer later. Ik heb een heel ziekenhuis traject achter de rug, dus ik weet er ondertussen aardig wat vanaf helaas. Ik had trouwens ook met 3 weken al een positieve test.

5 jaar geleden

Hi ccv, Ja ik test ook altijd vroeg positief. Toen ik de vk belde, zei ze over de telefoon ook hoever ik ongeveer was maar bleek bij de eerste echo ook pas 4/5 weken te zijn. Maak me geen zorgen, was bij mijn eerste kindje ook al en zolang ik me nu zo misselijk blijf voelen weet ik ook dat het nog goed zit. Maandag 2e vroege echo.

5 jaar geleden

Heb helaas dat ook meegemaakt, mijn cyclus was onregelmatig. Maar ik zou echt wel verder moeten zijn dan de 1ste echo zij. Helaas was 't kindje gestopt met groeien. 3 echo's gehad. Toen was 't definitief. 2 maanden later nu weer opnieuw zwanger. Wij hebben altijd gedacht dsn heeft de natuur 't zo bepaald en zat het helaas niet goed.

5 jaar geleden

Ik was eerste echo ook 6 weken naar mijn laatste menstruatie enz enz... Ziekenhuis zij me dat dit niet het geval was en ik net 4 weken ben en ze lieten me twee weken later terug komen met mooie groei kleine en kloppend hartje en inmiddels 8 weken 💓

5 jaar geleden

Hoe kan dat dan dat je word teruggezet? Je telt toch gewoon vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en zoveel weken ben je zwanger? 😃