18 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Geen ervaring want mijn zoon moet straks ook, maar lees graag mee!

4 jaar geleden

Mijn zoon ging voor de eerste keer wennen toen hij net geen 3 maanden was. Zijn eerste echte volledige dag was toen hij 3,5 maand was. Het is eigenlijk direct heel goed gegaan; hij huilt daar niet meer, slaapt prima (soms zelfs beter dan thuis) en lijkt het leuk(in hoeverre dit aan de orde is voor een baby) te vinden. Hij kijkt zijn ogen uit met alle andere kinderen. Hij is nu 2 keer een hele dag geweest en hij komt wel moe terug! Dit komt vooral ook omdat ik hem precies op moet halen op het tijdstip dat hij normaal nog een dutje zou doen. Dus vaak gaat hij thuis direct zijn bedje in!

4 jaar geleden

Mijn dochtertje had veel moeite met de vele prikkels! Daarom ook even iets vaker wezen wennen een paar uurtjes! Start ook 1 juli voor het eerst een hele dag. Ben ook heel benieuwd... na de wenochtendjes slaapt ze thuis ontzettend veel! Dus ben benieuwd hoe dit met een hele dag zal zijn..

4 jaar geleden

Ik was enorm gespannen en maakte me veel zorgen toen ze ging beginnen op de opvang(3 maanden) Ze sliep bijna niet in een bed overdag en dronk ook lastig. Ze is 2 x 3 uurtjes gaan wennen. En daarna 2 hele dagen per week. 1e dag was een drama.. Daarna helemaal prima! Ze vind het leuk daar..ze ziet grotere kinderen ze leert om verschillende mensen te zien en komt nooit chagrijnig thuis ofzo..hoog uit wat vermoeider. Het is mij dus echt alles meegevallen!!

4 jaar geleden

Revi is nu voor de vierde week naar de kinderopvang. Ze zeggen dat hij het fantastisch doet en ze zijn helemaal gek op hem. Het is ook best een makkelijk kind 🙈🙈 dat hoor ik van meerdere mensen namelijk. Ik heb geen ervaring dus jah 🤣 ik vond het de eerste keer wel even slikken. Vertrouwde het wel toe. De kleine is daarvoor een paar keer bij oma geweest dus ik kon al oefenen om het zonder hem te doen. Hij krijgt gekolfde melk, en sinds gisteren 1x kv. Gaat ook super. Ze nemen de punten die je noemt mee. Ook kan ik merken dat ze om hem geven. Hij komt namelijk al een paar weken niet goed aan en dat houden zij in de gaten met voedingen, aantal luiers en mondjes terug. Ik ben positief over de kinderopvang in ieder geval

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Revi is nu voor de vierde week naar de kinderopvang. Ze zeggen dat hij het ...
Oh hij is vandaag 19 weken ☺️

4 jaar geleden

Mijn kindjes gaan allebei. De jongste is nu 19 weken en gaat ongeveer al een maandje naar het kdv. Ik vond het in het begin zo vervelend door de corona(regels). Had geen intake gehad, moest alles op een papiertje schrijven, hem daar in de box leggen zodat hun hem weer over konden pakken. Maar heb me er bij neergelegd hoe moeilijk ik dat ook vond! Maar het gaat hartstikke goed. Hij huilt helemaal niet als we weg gaan en is heel vrolijk. Ik ben wel fan van het kinderdagverblijf als ik zie hoeveel mijn oudste (4) daar heeft geleerd.Maar snap heel goed dat jij het spannend vind hoor. Je kleintje daar achter laten😊 maar het komt vast goed🥰 alvast succes met werken!

4 jaar geleden

Ik heb een dochtertje van 4 maanden en die gaat sinds 2 juni 2 dagen in de week naar de opvang. Mijn ervaring is dan ook prima. Ik vond het alleen bij de eerste keer wat moeilijk omdat ik nog niet zo goed wist wat me te wachten stond vanwege de coronacrisis maar alles was heel netjes geregeld. Eenmaal daar aangekomen moest ik aanbellen en dan wordt ik naar binnen gelaten om mijn dochtertje naar de afdeling te kunnen brengen waar ze terecht kwam. Ik moest haar vervolgens in de deuropening van de afdeling met maxicosi en al neerzetten en ik kon nog zelfs zwaaien en gedag zeggen. Al met al super geregeld! Voordat ik haar ophaal meld ik altijd even dat ik haar haal zodat ze haar klaar kunnen stomen en in de box met maxicosi en al neer kunnen zetten en kan ik haar zo meenemen. Echt super goed geregeld. Mijn dochtertje had er geen moeite mee bij de eerste keer. Alleen ikzelf wel... 😂😂😂 Achteraf nergens voor nodig.

4 jaar geleden

Iets andere situatie hier. Maar mijn zoontje gaat sinds 1,5 maand naar een gastouder. Daar zijn ze in de ochtend met zijn 3tjes en middag komen haar eigen kinderen uit school (3) en zijn ze met zijn 6e. 1e keer was hij heeel moe toen hij thuis kwam, hadden geen proefdagje kunnen doen ivm Corona. Maar keren daarop ging perfect. Hij slaapt daar net zo goed als thuis, ze houd het zelfde eet en slaapschema aan en vind het erg leuk daar. Meestal huilt hij even als ik hem ga brengen, combi vermoeidheid aangezien ik hem net een half uurtje voor zijn slaapje breng en eenkennigheid maar ik krijg eigenlijk altijd 10 min. later al een foto doorgestuurd dat hij aan het lachen is. Dus mij is het alles mee gevallen!

4 jaar geleden

Mijn zoontje vind het leuk! Hij is erg tevreden en vrolijk daarzo. Hij gaat sinds 2 weken 3 dagen per week (is nu 20wk oud). Hij vindt het schijnbaar vooral leuk om erbij te zitten en lekker om zich heen te kijken naar alle kindjes. Hij slaapt niet altijd goed maar dat doet hij thuis ook niet. Ondanks dat blijft hij vrolijk. Ik kreeg vandaag een foto dat hij in de armen van je juf lag te slapen. Meneer heeft het prima daar! Eind van de middag vaak wel moe dus op tijd naar bed 😊

4 jaar geleden

Mijn beide kidz gaan minimaal 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf. De oudste (bijna 2.5) vindt het altijd even lastig bij de deur. Maar dat is tot ze haar jas/tas heeft opgehangen. Is met/na de corona iets meer dan voorheen. Maar is ook de leeftijd en fase van ontwikkeling. Verder heeft ze het er naar haar zin en leert ze ook heel veel van haar mede groepsgenootjes. De jongste (18wkn) is zonder wen periode gelijk volle dag gegaan. Ook hij heeft het naar zijn zin. Juffen krijgen grote glimlachen en hij vermaakt zich prima. Zo hebben ze hem af gelopen weken uitgedaagd met omrollen. Dat deden wij thuis ook. Inmiddels kan hij omrollen. KDV houd ook zoveel mogelijk het schema van thuis aan mbt flesjes fruit hapjes en slaapjes. Beide komen na een dag daar wel vermoeid thuis. Slapen beide bij KDV minder dan thuis. Logisch er is zoveel leuks om mee te spelen!! Ik ben er blij mee dat ze naar het KDV gaan. Andere omgeving als thuis dus ook andere speelmaterialen, leeftijdsgenootjes om mee te spelen, en "juffen" ipv alleen maar ouders /grootouders. Ander voordeel, basisschool zit naast het KDV, KDV heeft ook VSO / BSO dus tot hun 12e kunnen ze in de zelfde omgeving blijven als wij moeten werken.

4 jaar geleden

Die van ons is 1 wendag van 2 uurtjes geweest en 2 volle dagen. De wendag heb ik enorm zitten huilen vond het helemaal niks haha🙈🤣 maar hij deed het heel goed zeiden ze en kreeg een foto toegestuurd, wel nog schrikkerig naar vreemde geluiden (waarschijnlijk door zo weinig mensen zien vanwege corona). De 2 volle dagen gingen echt super en was hij al meer gewend zeiden ze. dus volgens mij is het voor hem heel erg goed om zo meer aan andere mensen te wennen en vind hij het ook leuk daar. Meiden daar zijn super lief en belde mij zelfs de 1e dag dat hij het zo goed doet dus voel me er nu al stukken beter bij als ik hem erheen breng. Bij ons moet je ze in de box leggen bij de ingang en tas afgeven, dat blijft natuurlijk een beetje gek, maar ze schrijven altijd een verhaaltje in het schriftje hoe het ging en wanneer hij drinkt of slaapt en je mag ze altijd bellen. Mij is het uiteindelijk dus enorm meegevallen alleen moest ik wel er even doorheen.

4 jaar geleden

Onze dochter gaat nu voor de derde week 3 dagen per week naar de opvang. Ze vindt het super. Wij hebben ook een app waarin alle voedingen, slaapjes, foto's etc worden gedeeld dus ik zie wat ze die dag gedaan heeft. Ze vindt het super om te kijken naar de andere kindjes, is soms wel wat moe als ze thuiskomt, maar ook dat wordt steeds minder nu ze in week 3 zit. Zie ook regelmatig berichtjes dat de leidsters haar een heerlijk kind vinden dus dat zit vast goed :). Ze is nu bijna 17 weken.

4 jaar geleden

Wij hebben hele goede ervaring met de opvang. Jayce heeft door de Corona niet kunnen wennen, maar doet super. Hij is er wel super moe van, maar hij slaapt en drinkt er goed en is vrolijk. Ik heb al 2x een vrolijke foto gehad van hem deze week (hij was 2 weken thuis geweest vanwege verkoudheid). Hij is nu 17 weken. Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee, want ik werk zelf ook in de kinderopvang. Natuurlijk is het altijd spannend hoe hij het doet de eerste week, dat vond mijn man ook

4 jaar geleden

Ik heb een soortgelijke situatie, als ik het zo lees. Dochter van 20 weken en start ook 1 juli. In het begin met familie geknuffeld, maar sinds de maatregelen alleen nog bij ons in de armen geweest. Pas sinds kort weer2x bij opa en oma in de armen geweest en daar keek ze toch wat zorgelijk bij en bij opa zelfs huilen. Ik vond het zelf niet spannend om naar de opvang te brengen. Ik dacht wel het zal wel een paar weken duren voordat ze er doorheen is, zal wel veel huilen worden etc. Afgelopen maandag heeft ze wenochtend gehad en dat ging dikke prima. Is rustig gaan slapen, fles leeggedronken en niet gehuild. Zo kan het dus ook 😃 Succes! Het komt vast goed

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is 17 weken en gaat sinds twee weken één dag per week naar het kinderdagverblijf. Twee weken voordat ze echt begon is ze een ochtendje gaan wennen. Als ik de leidsters mag geloven heeft ze het heel erg naar haar zin en lacht ze naar alles en iedereen. Ze vind ook alles onwijs interessant. Ze drinkt wel wat minder dan thuis, waarschijnlijk omdat ze afgeleid is, maar dat lijkt me niet zo’n probleem. Slapen gaat daar ook redelijk goed. Ik vond het niet heel erg moeilijk haar daar achter te laten. De leidsters zijn echt onwijs vriendelijk en daar heb ik alle vertrouwen in. Zij hebben tenslotte meer ervaring met baby’s dan ik. Vanwege het Corona virus moeten we haar wel buiten bij de deur “afgeven”. Ik zet ze in de maxi cosi weg en de leidster pakt haar vanuit daar over. Ben dus ook nog niet binnen geweest. Beetje jammer, maar het is niet anders. M’n dochtertje had voordat ze naar de opvang ging nog nauwelijks mensen gezien en bijna niemand heeft haar vastgepakt, maar ondanks dat doet ze het super goed.

4 jaar geleden

Reactie op Mama van Jazz en Dex

Mijn kindjes gaan allebei. De jongste is nu 19 weken en gaat ongeveer al ee ...
Bedankt 😊. Jouw ervaringen klinken goed! Geen intake lijkt mij ook moeilijk, gelukkig hebben wij mazzel dat het nu weer een beetje op gang komt.

4 jaar geleden

Reactie op Vlaflippie

Mijn zoontje vind het leuk! Hij is erg tevreden en vrolijk daarzo. Hij gaat ...
Dar klinkt ook goed, echt persoonlijke aandacht dus!