4 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat het moeilijk wordt, maar als je door de dag hebt kunnen afbouwen, kan het makkelijker gaan. Ik zou eerst de bv van 18.30 vervangen door een fles melk

3 jaar geleden

Die van mij is ook bijna 14 maanden en krijgt nog s'avonds en s'ochtends. Ben ook bezig met de fles in de avond maja die drinkt ie leeg en wil dan alsnog de borst. Dus ja wel moeilijk maar gewoon volhouden denk ik.

3 jaar geleden

Ik heb eerst de avond weg gelaten. Ze kreeg bv (steeds wat minder) en dan gaf ik haar bij met gewone melk zodat ze daar aan kon wennen. Na een paar keer ging dat zonder problemen. Na 3-4 dagen heb ik de ochtend ook weg laten vallen maar wel kolfmachien mee naar het werk zodat ik bij pijn kon kolven. Was niet nodig, maar na 10 dagen ofzo had ik toch last. Toen even gekolfd, net genoeg om de druk weg te halen en kwam er amper wat uit. Dat heb ik een keer gedaan en daarna geen last meer gehad. Het was vooral mijn moederhart dat het wat moeilijker had 😔

3 jaar geleden

Mijn dochter is nu 13 maanden en krijgt alleen nog de ochtend. Ik ben begonnen met de avond kolven en dat in een flesje geven. Daarna gestopt met kolven en vriezer leeggemaakt. Nu zijn we sinds 2 weken overgestapt op een flesje koemelk. Gaat heel goed! Binnenkort ook de ochtendvoeding over op koemelk.