11 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, Onze zoon slaapt al sinds hij 8 weken is op zijn buik. Hij spuugt daardoor minder en slaapt dus ook rustiger. Gaat hier goed! Sterk genoeg om zijn hoofdje te draaien.

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Hoi, Onze zoon slaapt al sinds hij 8 weken is op zijn buik. Hij spuugt daa ...
Hier met zelfde reden op buik gaan slapen met 4 weken. Altijd goed gegaan. Zoontje draaide vroeg zelf zijn hoofdje om en hij is heel erg sterk nu. Wellicht mede door t buikslapen hahaha

4 jaar geleden

Hier ook een buikslaper. Mocht niet, mqar hij sliep dan wel veel beter.... sinds hij 4 weken oud is slaapt hij op zijn buik. Kon zijn hoofdje toen al zelf goed draaien. Als ze dat kunnen, lijkt het me geen probleem..... .

4 jaar geleden

Mijn dochtertje sliep ook al heel snel op haar buikje.. Anders eerst paar keer proberen overdag als je zelf wakker bent dat je het in de gaten kan houden😄

4 jaar geleden

Onze dochter slaapt ook op haar buik. Op haar rug was een drama, heb liever dat ze goed op haar buik slaapt dan helemaal niet op haar rug. We hebben wel een Aero Sleep matrasje en een babyfoon met camera, zo kunnen we haar goed in de gaten houden (deden we vooral de eerste week).

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Overdag slaapt ze op haar buik, dat gaat goed en we hebben ook een aerosleep matras dus ik laat haar lekker op der buikje slapen! 🙂

4 jaar geleden

Het mag uiteraard niet vanwege de risico’s , en ik zou het daarom ook nooit iemand aanbevelen, maar het maakte bij ons ook een wereld van verschil. Vanaf een week of 4 sliep onze zoon (nu 19 weken) ook op zijn buik, eerst alleen overdag maar al snel gingen we snachts ook over. Het voordeel is dat hij tummy time absoluut geen probleem vond en zijn spieren duidelijk sneller sterker werden dan bij rugslapers, als ik hem nu even op zijn rug leg ligt hij binnen een minuut weer op zijn rug 😅

4 jaar geleden

Reactie op marleenvw

Het mag uiteraard niet vanwege de risico’s , en ik zou het daarom ook nooit ...
Uhh, weer op zijn buik bedoel ik.

4 jaar geleden

Dochter van 4 maandjes draait elke keer zelf op dr buikje.. als ik dr weer terug leg ligt ze binnen no time weer op dr buikje.. slaapt ook wel op dr zei. Zal ze wel lekker vinden liggen.

4 jaar geleden

Ze zeggen vanalles over het buikslapen inderdaad. Onze dochter slaapt met de 4 weken op de buik en onze zoon sliep ook al rond de 6 weken op z’n buik. Dit zelfs op advies van onze dokter (van de oude stempel) zei letterlijk: vroeger moesten ze op de buik, daarna was het zij, nu rug en volgend jaar slapen ze op hun kop. Onze kinderen zijn juist erg sterk nu door het buikslapen en zijn goede slapers

4 jaar geleden

Reactie op roos-24

Ze zeggen vanalles over het buikslapen inderdaad. Onze dochter slaapt met d ...
Heerlijk deze uitspraken van de dokter