35 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben de tijden iets gaan verleggen. Heb de laatste voeding in het begin verplaatst naar 00:00uur. En soms lag er een beetje aan gaf ik mijn zoontje savonds iets meer zodat hij een kleine buffer had. En als tip probeer te slapen ook overdag als je baby slaapt. Snap dat het even moeilijk is maar het komt echt goed!

4 jaar geleden

Hallo! Kan ik volledig begrijpen. Jij hebt eigenlijk nog geluk dat je baby een volle 3 uur ertussen wilt/kan laten. Van mij was dat niet het geval. Daarmee ben ik overgestapt naar gedeeltelijk BV en gedeeltelijk FV. Nu geef ik enkel nog ‘s avonds, ‘s nachts en ‘s morgens BV. Ik had er genoeg van! Ik wilde terug een beetje vrijheid en dat lukt nu prima. ( ik heb nog 2 andere kinderen rondlopen) kan toeval zijn maar door de FV is mijn baby langer beginnen slapen ‘s nachts. Zolang jij je goed voelt bij BV zou ik niet volledig stoppen. Baby’s gaan ook langer beginnen slapen vanaf 8 weken. Denk er eens goed over na of bespreek het eens met je partner!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 10.5 week en ik geef ook borstvoeding. Hij had hetzelfde, ook om de 3 uur blijven komen. Tot afgelopen weekend. Ineens lukte het hem makkelijk om er 4 uur tussen te laten zitten (behalve de avond, dan wil hij een keer extra. Voorbereiden voor de nacht denk). Ik zou t gewoon nog heel even de tijd geven. Rond deze weken zie je ineens zulke sterke veranderingen. Sinds 3 dagen slaapt hij ook de nacht een stuk langer.

4 jaar geleden

Hier kindje van bijna 9 weken en sinds paar nachten ineens meer tijd tussen de voedingen snachts! Laat ik beginnen met feit dat kV niet per definitie zorgt dat de pozen langer worden! Maar als je geen moeite hebt met kV dan zou je ervoor kunnen kiezen om de laatste voeding een flesje te geven. Je zou ook als je borsten dit redden de laatste voeding kunnen kolven zodat je partner dit kan geven en jij dus 6 uurtjes kunt pakken. Je zou dus een voorraad kunnen aanleggen mits je natuurlijk kolft! Wat hier vooral werkt is haar rond de avond wat vaker aanleggen :). Merk dat ze dan 5/6 uurtjes doortrekt! Het is ontzettend pittig ik weet het... maar het komt echt goed! En als je te vermoeid bent kun je dus ook kiezen een fles te vervangen door kV zodat jij kan slapen of dus kolven. Maar ook dat moet je willen, hier doe ik dat wel zodat mijn partner soms wat kan geven, en dat ze leert wennen aan de fles voor de opvang! Succes mama je doet het hartstikke goed 😘💪🏼

4 jaar geleden

Mijn kindje is 11 weken oud en ik geef ook bv. Sinds drie dagen krijgt hij om 19:00 uur een fles kv om alvast te wennen, moet bijna weer aan het werk. Dan nog een late borstvoeding in bed (gezellig ;)). Heeft vannacht van 23:00 uur tot 06:00 uur geslapen! Nu denk ik niet dat dit met kv te maken heeft maar met de leeftijd. Ik zag vanaf 8/9 weken dat er ‘s nachts iets meer tijd tussen de voedingen kwam. Succes!

4 jaar geleden

Ahh ik snap het ook zo goed! Het is hartstikke vermoeiend, borstvoeding geven. Je hebt je kindje een super start gegeven 👍 en ik onderschrijf wat de anderen zeggen hier, het wordt echt makkelijker vanaf 2 maanden ongeveer. Onze dochter zat bij 8 weken ook nog op 8 of 9 voedingen, nu bij 10 weken zomaar op 6. Met ook een lange ruk in de nacht. Zonder flesvoeding, al kan dat zeker helpen. Ik heb mijn zoon tot 9 maanden borstvoeding gegeven en het wordt juist zo fijn na die eerste 2 maanden. Dus mocht je de energie kunnen vinden om vol te houden, ik denk echt dat het de moeite waard is want je bent er bijna. Maar als je (deels) overgaat op flesvoeding kan ik me dat ook best voorstellen. Veel succes en je doet het super 🙌

4 jaar geleden

Eigenlijk heel normaal. Mijn kleine van 7,5 weken komt ook s nachts om de 3 uur. Met af en toe een keertje 4 uur er tussen. En dan drinkt hij ook nog eens een goed half uur tot 40 minuten. Behoorlijk slopend. Maar ik blijf me vasthouden aan de hoop dat hij vanzelf een keer door gaat slapen 😅

4 jaar geleden

Mooie reacties al, ik herken dat het na 8wk beter wordt! Hou nog even vol. Het is echt de moeite waard. Het gaat straks ook makkelijker! Je kunt nog kijken hoe lang je baby overdag slaapt. Die van ons sliep wat te lang/vaak dus dat heb ik wat aangepast voor zover dat kon (wakker maken overdag) en toen sliep ze s avonds in haar bed om 19u, kwam ze daarna om 22.00/22.30(maakten we haar helemaal goed wakker inclusief luier verschonen) en voed ik haar dan. En daarna kwam ze altijd 1 keer per nacht. 2 keer breekt idd op, 1 keer is prima!

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde, dochtertje is nu 11 weken en ineens ging ze langere tussenpozen aanhouden (4/5/6u). Dus het wordt echt beter! Maar pittig is het wel...

4 jaar geleden

Hoi hoi, wat fijn dat deze topic gestart is. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Mijn zoontje van 8 weken drinkt ook op verzoek en komt zelfs soms na 2.5uur weer voor een borst (of gedeelte ervan) ook snachts om de 3 uur. Enkele keer laat ie er 4 uur tussen vanaf 22uur laatste voeding. Het breekt inderdaad op. Mijn man geeft soms wel een gekolfte fles maar dat drinken uit een fles is een ramp. Ten eerste drinkt ie maar 60 -100 ml (verschilt) en ten tweede ; mijn borsten staan zo strak dat ik terwijl mn man de fles geeft ik alsnog moet kolven omdat ik de rest van de nacht anders niet kan bewegen van de pijn. ☹ Binnenkort ook weer aan het werk en hoop dat er nog een beetje ritme in te krijgen is, vind dit best lastig zo. Door dit alles ben je dan snel geneigd om over te stappen naar KV. Wat ik niet wil. Maar fijn om te horen dat het na de 8 weken verbetering komt. Daar ga ik dan oo hopen. 😂

4 jaar geleden

Super fijn al jullie reacties! Heel fijn om te lezen dat er na 8 weken meestal wel verandering te zien is.. daar hoop ik dan echt op! De omgeving werkt ook echt niet mee.. veel vrouwen die KV geven en baby’s die al veel langer er tussen hebben. Dat maakt me dan echt onzeker of hij wel genoeg drinkt bijv. Ik probeer overdag nu sowieso een slaapje te doen. Dit gaat goed!

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Hoi hoi, wat fijn dat deze topic gestart is. Ik heb namelijk precies hetzel ...
Precies dat! Met een paar weken weer aan het werk.. ik wil graag B.V. blijven geven maar met geen ritme lijkt me dat zeer moeilijk. Plus dat ik echt wel wat slaap nodig heb voor mijn werk.. wat balen wat betreft je borsten dat helpt dan ook echt niet mee..maar kun je wel voorraadje aanleggen daar zit ik nu ook al mee bezig om dat te doen

4 jaar geleden

Ik heb het juist andersom. Ik ben bv aan het afbouwen en aangezien mijn baby al 6 weken doorslaapt op borstvoeding vind ik het mega spannend wat hij straks gaat doen met kunstvoeding. Reken je niet rijk met kv hoor. Stel dat je stopt omdat je denkt dat hij dan door gaat slapen en hij doet dat nog niet (wat heel normaal is, want baby’s hebben vaker honger), dan zit je daar met je kv terwijl je liever bv had gegeven.. Als je stopt zou ik dus niet alleen deze reden nemen, maar ik begrijp wel heel goed je overweging.. 🙈

4 jaar geleden

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit opbreekt en wat super knap dat je zo volhoud, je mag super trots zijn op jezelf💪🏼 onze kleine slaapt tegenwoordig 10 uur achter elkaar met bv dus ik ben denk ik 1 van de lucky ones. Echter is overdag slapen hier niet te doen, meneer wilt alleen maar aandacht en dus weinig de handen vrij. Ik denk dat elke baby echt zijn eigen ritme heeft en dingen die voor de ene baby werken werken bij een ander juist niet, maar hier paar dingetjes die bij ons hielpen voor doorslapen: In het begin moesten wij bijvoeden met kv en hadden toen besloten dit standaard te blijven doen bij de laatste voeding om mij wat meer rust te geven, ik legde s'avonds zo vaak mogelijk aan tot 10 uur dat was de laatste bv daarna kreeg hij 50-100 ml kv afhankelijk van wat hij nog wilde drinken. Daar sliep hij dan 4-6 uur op. Dit hielden we vol totdat we merkte dat hij al zo ver weg was dat om 10 uur de fles niet lukte, toen sliep hij zelf inene op alleen bv 5 uurtjes. En dit is langzaam meer geworden, maar voor de nacht voed ik veel en lang, hij is zich echt aan het voorbereiden op de nacht. Wij hebben ook een standaard ritueel bij de laatste voeding, verschonen dan 1 borst inbakeren in Pacco inbakerzak, andere borst met white noise aan, dan in bed en gaat geluid en licht uit. Dit doen we allemaal met schemer licht zodat hij weet dat het bedtijd is. Kortgezegd: je zou voor de nacht een keer kv kunnen proberen, slaap ritueel inbouwen, wellicht vaker voeden s'avonds, white noises proberen of inbakeren eventueel. Deze dingen werken goed voor de nacht maar overdag slaapt hij max 1,5 uur achtereen. Dus of het echt werkt geen idee maar misschien we proberen waard! Overigens werdt het slapen hier vanaf 8 weken ook steeds beter dus wellicht wel nog de moeite om even vol te houden met bv, maar snap ook goed dat je kv overweegt! Succes🍀🍀

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit opbreekt en wat super knap dat je z ...
Mijn kleine is nu 7 weken oud en zit nu op hetzelfde slaapritme als die van jou toen hij met bv 4-6 uur ‘s nachts doorsliep. Ook wij geven nu de avondfles kv, maar soms blijft ie slapen vanaf een uur of 21.00 uur en wilt hij absoluut geen fles meer. Dan weet ik al dat ie weer elke 2,5 á 3 uur gaat komen voor bv de hele nacht. Afgelopen nacht ook weer. Maar op dit moment voed ik hem nog niet de hele avond ter voorbereiding van de nacht en een routine voor t slapen hebben we ook nog niet. Hij slaapt nog zo onregelmatig, dat we alleen al blij zijn als ie slaapt wanneer wij naar bed willen! Ik ga jouw tips uitproberen, kijken of het helpt en dat wij straks ook een meneertje hebben die lekker de nacht doorslaapt. Ook hebben we hetzelfde probleem overdag. Hij slaapt soms max 15 min achter elkaar. Heel vermoeiend, zo krijg ik helemaal niks gedaan overdag. Ook kan ik hem niet neerleggen wanneer hij in mn armen in slaap valt. Zodra ik hem neerleg, springen zn oogjes gelijk open en weigert hij nog verder te slapen. En dat terwijl hij echt nog wel slaap nodig heeft. Hopelijk is dat een fase, want het is een hele tijd wel gewoon goed gegaan. Ben benieuwd wat een verandering in avondroutine gaat brengen!

4 jaar geleden

Reactie op Mitz38

Mijn kleine is nu 7 weken oud en zit nu op hetzelfde slaapritme als die van ...
Ik hoop dat de tips wat helpen!🍀 het is en blijft uitvogelen wat werkt met die kleintjes! Zelf merk ik dat hij vooral baat heeft aan het ritueel hij lijkt daardoor door te hebben ik kan nu nog 1 keer goed drinken voor de nacht want we gaan slapen. (Zo interperteer ik zijn gedrag in ieder geval). Hij is er uiteindelijk zelf uurtjes aan vast gaan plakken. Hij clustert nu steeds minder in de avond maar nog steeds drinkt hij dan vaker dan overdag dus een extra voeding in bouwen voor het slapen gaan kan goed helpen denk ik om beter de nacht door te komen ( daarom clusteren baby's ook vaak). Hoop dat je zelf iets kan met de tips en iets van structuur/ritueel kunt vinden wat bij jullie past! Succes🍀🤞🏼💪🏼

4 jaar geleden

Hier een baby van 11 weken oud en al 3 weken op kv en laat er ook nog gemiddeld 3 a 4 uur tussen zitten dus echt een verschil maakt het dus niet :)

4 jaar geleden

Ik kolf! Dat is echt ideaal zorgen dat je genoeg voorraad hebt. Zodra t tijd is even snel dat flesje geven en door. Ik merk ook dat als je dat flesje geeft m’n baby om de 4 uur komt ipv 3 uur. Je bent dan natuurlijk gebonden aan ml

4 jaar geleden

Klinkt heel flauw, maar accepteren. En herken je punt compleet, zit in hetzelfde schuitje. Niet focussen op langere tijd ertussen etc. 8 weken en dan om de 3 uur is doodnormaal. Wat even kan helpen is kolven, zodat jij lange rit slaap kunt pakken

4 jaar geleden

Reactie op ikbenleo

Ik kolf! Dat is echt ideaal zorgen dat je genoeg voorraad hebt. Zodra t tij ...
Maar moet je dan niet alsnog kolven op het moment dat je kleintje normaal borstvoeding zou krijgen 's nachts? Anders staan je borsten toch op springen 😅