11 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de ervaringen hier, ik lees even mee 👍

3 jaar geleden

Wij hebben de online vroege vogelgids gekocht een tijdje terug! Echt de moeite waard. Veel nuttige tips waar je direct mee aan de slag kunt. Ze slaapt nu van 19-7.30 😄

3 jaar geleden

Geef je nog borstvoeding of flesvoeding of gewone melk??

3 jaar geleden

Altijd haar slaapgidsen gevolgd en wij hebben een super slapertje! Snuggles and dreams is top! Onze dochter gaat slapen tussen 19u en 19u30. Ze slaapt dan ten minste tot 7u30 en in het weekend makkelijk tot 8u30

3 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Geef je nog borstvoeding of flesvoeding of gewone melk??
Flesvoeding (poeder + water)

3 jaar geleden

Yess! Ik kan wel een heel verhaal schrijven over hoe tevreden ik ben met snuggles and dreams. Ik heb genoeg gehad aan de slaapgids en de vroege vogel gids. 100% een aanrader!

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Yess! Ik kan wel een heel verhaal schrijven over hoe tevreden ik ben met sn ...
Wat fijn om te horen! Maar wat moet je doen? Aan vaste tijden houden? Laten huilen? 's nachts er continu heen en speen erin en dit 300x doen? Of zie ik het helemaal verkeerd?

3 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Altijd haar slaapgidsen gevolgd en wij hebben een super slapertje! Snuggles ...
Oh, wat klinkt dit hemels! Ik ben jaloers? Ik ben heel benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.

3 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Wat fijn om te horen! Maar wat moet je doen? Aan vaste tijden houden? Laten ...
Nou dat kan ik niet zo makkelijk zeggen, het is heel veel informatie bij elkaar wat zorgt voor een goede slaper. Maar het is sowieso alles behalve aan vaste tijden houden. Als je echt er mee aan de slag wil dan raad ik je aan echt de slaapgids te kopen. Het is teveel informatie wat je kan en moet toepassen om dat zo hier op het forum uit te typen🙈

3 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Flesvoeding (poeder + water)
Ik weet niet volgens welke methode ik het gedaan heb (3 kinderen) maar met elk kind ging het anders. Mijn 3e kind is nu ruim 14 maanden en sliep eerste 11 maanden niet door. Ik gaf op een gegeven moment geen borst meer en was overgestapt naar de opvolgmelk. Ik denk heb die laatste fles gewoon ineens niet meer gegeven heb en als hij ging huilen gaf ik hem zijn speen (een een knuffel van mij) en liep ik de kamer weer uit. Als dat resulteerde in weer huilen liet ik hem huilen. Begin maar 2 minuten en dit uitgebreid naar 5 minuten. Uiteindelijk bleef het stil, of werd het stil na wat huilen. Ik heb hem ook wel eens een keer een fles gegeven snachts omdat ik dan dacht dat ie echt honger had of die dag slecht gedronken ofzo. Maar omdat ik niet zoals bij mn eerste kindje 2 jaar lang elke nacht een fles😱 wilde geven heb ik het ook echt nachten erna niet gegeven. Het heeft uiteindelijk geresulteerd dat hij sinds dat ie 11 maanden is helemaal doorslaapt en geen voedingen meer krijgt snachts. Ik ben erg blij dat ik het heb volgehouden al is het natuurlijk heel vermoeiend die nachten er meerdere keren uit om hem te troosten. 1 nadeel voor mij nu: mijn zoontje is gehecht aan zn speen. 😆😫 Ik hoop dat je iets kunt vinden wat bij jou past.

3 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Oh, wat klinkt dit hemels! Ik ben jaloers? Ik ben heel benieuwd hoe je dit ...
Eerst en vooral de gratis tips, haar instagram staat er vol van, heeft ook leuke blogs op de website. De slaapgidsen zijn ook een leuke aanrader en ze heeft alleen maar milde methodes waarbij je eventueel als je dat wilt bij je kindje kan blijven tot je kindje in slaap valt en je dit dan verder kan afbouwen. Wat wij vooral consequent doen is vasthouden aan ritme en structuur. In het begin was ik hier nog strikter in maar als je kindje dan naar de crèche gaat, ja dan volgen zij deze structuur soms niet. Maar Mila heeft altijd dutjes gehad op vaste tijdstippen sinds dat zij 3 a 4 maanden was. Nu sinds een 2 weken overgeschakeld naar 1 dutje en dit gaat prima. Wij maken haar ook wakker als zij te lang slaapt, zodoende dat er voldoende slaapschuld is voor de nacht. Als je nog vragen hebt, ik help je met plezier :) het is een echte passie geworden