15 Reacties

3 jaar geleden

Misschien een heel maf idee wat brood betreft... het werkt hier super!( Aiden heeft net 2 tandjes door voor een heel klein stukje). Ik pureer zijn fruitje nog voor in de vriezer, in ijsklonthouders. Ik haal 1 klontje uit voor op een boterham, dit is best vochtig dus het brood gaat er wat makkelijker in. Bij ons was het probleem vooral dat hij brood helemaal niet lekker vond! En t onderst korstje geef ik nadat zijn broodje op is in de hand.. Heel veel succes !

3 jaar geleden

Hier ook zoontje bijna 1 jaar 7 februari met 2 witte puntjes van tanden die bijna doorkomen maar dat is dus nog niks. Ik prak alles nog, hij eet wel brood in kleine stukjes en van die mais dingen die smelten in je mond .maar verder alles geprakt. Stukjes paprika bijvoorbeeld krijgt hij echt niet weg zonder tanden:-)

3 jaar geleden

Hier wel tanden 2 boven 2 beneden, maar merk dat hij bijvoorbeeld een zachtere peer met zijn tandvlees kauwt. Misschien is dat een optie, eten wat heel zacht is geven in stukjes. En zo doet hij dat met heel veel eten, bijna niks is hier nog geprakt 😊

3 jaar geleden

Miel wordt 1 jaar op 12 februari en heeft nog maar een goeie week tandjes. Maar hij eet al zeer lang stukken banaan, koek of brood. Hij knabbelt hier precies op met zijn tandvlees.. tandjes zijn hier precies niet nodig voor brokjes 😆🙊

3 jaar geleden

Hier net 1 tandje en geef al langer stukjes ☺️ ik kook ze gewoon iets langer dan normaal. Dat lukt wel, vorige week at ze flink aardappelen met spruitjes in stukjes. Fruit is wel nog geen succes daar maak ik nog echt ‘fruitpap’ van. Als daar stukjes inzitten spuwt ze het uit 😂

3 jaar geleden

Onze dochter heeft een paar tanden maar eet al een tijd haar brood, ze kauwt gewoon met tandvlees. Verder geven we fruit geprakt of in heel kleine stukjes, banaan, mango, peer, aardbei. Gaat prima. Als het zacht is gaat het makkelijk weg. Avondeten doen we soms nog een potje en als ze mee eet, heeeel fijn gesneden of geprakt.

3 jaar geleden

Wij komen trouwens uit België. Ons dagmenu is al volgt: - 7u fles - 9u 1 boterham met beleg - 11u groentenpap - 15u fruitpap - 17u30 van tafel mee en als het iets pikant is ofzo soep met beschuit en een boterham Op dagen dat we thuis zijn geef ik soms smiddags soep met een boterham en dan in de avond van tafel mee. Eten over het algemeen is hier wel geen gegarandeerd succes dus wij zijn al blij als ze minstens 1 maaltijd super goed eet. Stukjes vindt ze over het algemeen zelfs leuker, ze doet het graag zelf allemaal 😅

3 jaar geleden

Potjes geven. Is ook goed

3 jaar geleden

Onze zoon is net 1 jaar en heeft 8 tanden. 4 boven en 4 onder (voorkant), maar deze gebruikt hij nog niet echt. Alleen om iets af te bijten. Meestal geef ik zijn eten in stukjes, gelijk in zijn mond. - courgette - aubergine - zoete aardappel / aardappel - broccoli - zalm - binnenkant sinaasappel - banaan - avocado - zachte peer - rijpe kiwi Etc. Kun je allemaal geven want is makkelijk met het tandvlees te kauwen. Ik geef zijn avondmaal gestoomd, dan is het ook net wat zachter dan gekookt en er blijven meer vitamine aanwezig.

3 jaar geleden

Onze Mees is ook 11 februari 1 jaar en hij eet al een halfjaar stukken groente, fruit en brood. Ik stoom de groente dat je ze tussen twee vingers kunt fijn knijpen. Het meeste fruit is al zacht en enkel een appeltje stoom ik ook.

3 jaar geleden

Onze dochter wordt 17 februari 1 jaar. Toen ze nog geen tanden had probeerde ze alles gewoon te eten. Brood met korst at ze gewoon. De korst kostte wel wat tijd. Nu heeft ze inmiddels 6 tanden. 2 onder , 4 boven. Eigenlijk eet ze gewoon wat de pot schaft. Dit doet ze al een maand of 3/4. Sommige dingen kan ik groot laten en andere dingen snijd ik wat fijner. Wat ze zelf met de hand kan eten laat ik haar zelf doen. Soms geef ik tussendoor een hapje, maar ze wil vooral zelf. Als ze het niet lekker vind gaat de staafmixer erdoor. Dit is tot nu toe 1x voor gekomen, dan eet ze het wel.

3 jaar geleden

Dank jullie wel iedereen! Ik heb hier handige tips gekregen!

3 jaar geleden

Onze dochter 21 feb 1 jaar heeft ook nog geen tanden. Ze eet wel gewoon stukjes zoals brood met korst en stukjes fruit. Ik weet ook niet hoe ze het doet maar ze doet zelf van een soepstengel of appelstukje (niet gestoomd) het eraf halen. Gepureerd eten vind ze niks.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje kauwde ook zonder tandjes. Groenten wat langer laten koken zodat het snel moes wordt in haar mondje. De kauwbeweging schijnt goed te zijn voor de motoriek. Maar zou me er ook niet te druk om maken hoor, als die tandjes er eenmaal zijn is het eten makkelijker en zal ze de stukjes minder vervelend vinden. Gewoon lekker prakken. Belangrijker dat ze genoeg binnenkrijgt!

3 jaar geleden

Reactie op Ruvalu

Mijn dochtertje kauwde ook zonder tandjes. Groenten wat langer laten koken ...
Dank je, ja dat denk ik dan ook. Ze eet wel de stukjes maar moeizamer. En vlees moet dan toch ook gemalen zijn of in hele kleine stukjes. Maar heeft er dan snel genoeg van. Terwijl geprakt, gaat ene lepel na de ander erin. Heb hieronder genoeg goede tips gekregen om wat te experimenteren. Zolang ze goed eet, het kuikentje.