6 Reacties

3 jaar geleden

Van 2 naar 1 dutje. Probeer de ochtenddutje 1 uur uit te stellen. En dan middagdutje overslaan. En dan iets eerder naar bed deze keer. En dan zo verder kijken. Of beide dutjes steeds iets later en de avondslapen ook. Totdat de ochtenddutje echt op een tijdstip is wat goed is en dan de middagdutje overslaan en op een normale tijdstip naar bed voor avondslaapje.

3 jaar geleden

Herkenning! Ben me ook ten einde raad.. ik lees mee :)

3 jaar geleden

Reactie op Mems

Herkenning! Ben me ook ten einde raad.. ik lees mee :)
Ik zit nu ook nog even te lezen in een andet topic over van 2 naar 1 slaapje. Ik lees dat sommigen 1 slaapje doen maar dan al vanaf 12/12.15. Die hebben we nog niet geprobeerd. Wat het extra ingewikkeld maakt hier is zijn grote zus die naar school gaat. Dus qua tijden kán ook gewoon niet alles.... ach ja, het zal vanzelf beter gaan😉

3 jaar geleden

Dit is echt een periode waarin ze over moeten gaan naar 1 dutje. De middagdutjes worden steeds later, waardoor ze later naar bed gaan. Of dat ze steeds vroeg wakker worden. En toch hebben ze de middagdutje nodig. Jullie zullen daarin een balans moeten vinden. Hoelang kunnen ze maximaal opblijven? Hoelang slapen ze hun enige dutje? Hoelaat zouden ze dan naar bed moeten gaan? Als je meerdere kinderen hebt dan wordt het ook anders. Moet je nog kinderen ophalen tussen de middag. Bij mij is het na het avondeten een gekkenhuis. Ik red het niet om haar vroeg naar bed te brengen, ik slaap nog ook met mijn zoon van 6 tot hij in slaap valt.

3 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Ik zit nu ook nog even te lezen in een andet topic over van 2 naar 1 slaapj ...
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik haal mijn zoon op en laat hem eten terwijl ik mijn dochter naar bed breng. Wanneer hij weer naar school moet, dan leg ik mijn dochter in de wandelwagen, ze slaapt gewoon door, of in de maxicosi, tegenwoordig in de autostoel. Ze slaapt gewoon verder. Wij zitten al best lang op 1 dutje en nu slaapt ze van 13 uur tot 15 uur. Soms slaapt ze gewoon door als ik haar meeneem om mijn zoon op te halen.

3 jaar geleden

Vervelend. Mijn dochtertje sliep met 2 slaapjes ook tot 6 uur ong (3 maandjes heb ik dit gehad). Sliep wel de hele nacht door, dus accepteerde dit ook. Zei is sinds 13 maanden overgegaan naar 1 slaapje en slaapt nu tot 7 half 8. Ik had mij ingelezen toen, las dat 6 uur gewoon normaal is dat kindje wakker wordt als ze de hele nacht slapen... maar wel vroege vogel. Maar bij mijn dochtertje heeft dat slaapje minder dus wel geholpen. Succes🍀