42 Reacties

4 jaar geleden

Ook veel last van extreme vermoeidheid! Komt mede door vaak plassen 's nachts en lichaam is zo druk bezig met het maken van een Gods wonder.

4 jaar geleden

Reactie op Dinette

Ook veel last van extreme vermoeidheid! Komt mede door vaak plassen 's nach ...
Daar heb ik geen last van, ik slaap aan 1 stuk door. Plassen 's nachts moet ik niet vaak.

4 jaar geleden

Laat je schildklier even checken!

4 jaar geleden

Hier ook last van gehad, totdat ik mn B12 liet meten en die was echt heel erg laag. Direct elke week bijspuiten en voelde me gewoon een ander mens. Kon tot die tijd amper een aanrecht schoonvegen bij wijze van

4 jaar geleden

Hier ook een vreselijke extreme vermoeidheid, had ik niet bij de andere 3 . Ik schrik van mezelf soms zo erg

4 jaar geleden

Hier ook extreem moe! Nu 27 weken, bij mij komt t door slechte nachten en chronisch ijzertekort. De slechte nachten niet van t plassen, maar hele levendige dromen (nachtmerries) waardoor ik vaak wakker wordt. En ik moet veel hoesten ‘s nachts. (Zijn er meer met veel hoesten of ben ik de enige? Mijn zus had t ook, maar verder hoor ik er niemans over) En helaas mag ik geen ijzerpillen vanwege een chronische aandoening. Binnenkort krijg ik een extra bloedonderzoek. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen qua ijzergehalte.

4 jaar geleden

Hier ook veel last. Ik ga er om 21.00 in, doodop. Dan slaap ik wel, maar wordt midden in de nacht wakker. Vaak wel een uur of 3 wakker en aan het draaien/zere benen/ plassen snachts. Tegen de ochtend val ik weer in slaap, maarja, dan begint het dagritme weer. Ik werk van 9 tot 14.00 en kruip er dan nog vaak even een uurtje in

4 jaar geleden

Hier ook veel last. Ik ga er om 21.00 in, doodop. Dan slaap ik wel, maar wo ...
Oh herkenbaar 😬 rond 4u vaak wakker ( sowieso al licht aan het slapen en maak mezelf wakker door het draaien) en dan vaak toilet en rammelende maag en 9 vd 10 een springende baby in mn buik 😅

4 jaar geleden

Reactie op TalVer93

Daar heb ik geen last van, ik slaap aan 1 stuk door. Plassen 's nachts moet ...
Ook (nog) geen last van. Ik neem wel een ijzersupplement en heb een fantastisch slaapkussen aangeschaft. Ik sta 's nachts nog steeds verschillende keren op om te gaan plassen, maar slaap heel makkelijk weer in.

4 jaar geleden

Reactie op Mitz38

Hier ook extreem moe! Nu 27 weken, bij mij komt t door slechte nachten en c ...
B12 misschien laag? Wordt niet vaak/standaard getest bij zwangeren. Bij mij was ie heel laag

4 jaar geleden

Reactie op Mitz38

Hier ook extreem moe! Nu 27 weken, bij mij komt t door slechte nachten en c ...
Mag je wel Floradix? Heeft mij enorm geholpen na heel veel bloedverlies na operatie

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

B12 misschien laag? Wordt niet vaak/standaard getest bij zwangeren. Bij mij ...
Ik heb morgen een controle, ik ga het gelijk vragen.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Mag je wel Floradix? Heeft mij enorm geholpen na heel veel bloedverlies na ...
Als daar ijzer in zit niet. Teveel ijzer kan zelfs fataal zijn voor mij als het echt teveel is. Maar ik word er voornamelijk heel ziek van. Maar ik ga morgen bij de controle wel even vragen of dit misschien een optie kan zijn. Voorlopig mocht ik alleen maar een extra foliumzuur pilletje nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Oh herkenbaar 😬 rond 4u vaak wakker ( sowieso al licht aan het slapen en m ...
😂 ja die springende baby ken ik ook😁

4 jaar geleden

Ik heb het ook, ze hebben mijn bloed getest en ik bleek bloedarmoede te hebben. Heb nu suppletie gekregen en dat helpt. Ik word nog steeds snel moe, maar ik kan iig gewoon een werkdag door nu. Ik moet de tabletten blijven nemen tot ze mijn bloed weer gaan checken over een paar weken. Ik zou het iig gewoon aangeven bij je verloskundige en misschien ook om een extra testje vragen.

4 jaar geleden

Reactie op LynnAnna

Ik heb het ook, ze hebben mijn bloed getest en ik bleek bloedarmoede te heb ...
Ik had met 20 weken een bloedwaarden van 6,6 (norm 7,0) (dus ook bloedarmoede), na 8 weken tabletten slikken was het met 0,2 verhoogd. Nu een dubbele dosis tot het eind van de zwangerschap. Vrijdag heb ik controle bij de verloskundige dus zal ik het zeker even aangeven, misschien een extra testje of toch gewoon extra vitamine supplementen

4 jaar geleden

Ik ben bijna 26 weken en ben ook heel erg moe, mijn 4 kinderen leg ik 8 uur op bed en zelf ga ik ook liggen. 😔

4 jaar geleden

Ik ook... erg moe kruip er met de kinderen in tussen 20.00-21-00 lig dan nog even tv te kijken Of check de apps. Ik heb werk maar zit ivm erge vermoeidheid hb 6,2 plus lage bloeddruk thuis in ziektewet. Heb naast staaltabletten die ik altijd heb, ook ijzerinfuus gehad, maar nog niet het idee dat het veel helpt. Smiddags slaap ik ook nog wekker gaat wel om 6.30 in de ochtend ivm de kids die ik al heb.

4 jaar geleden

Reactie op PookyMcDroolish

Ook (nog) geen last van. Ik neem wel een ijzersupplement en heb een fantast ...
Waar voor een slaap kussen heb jij aangeschaft? Ik weet s nachts niet hoe ik liggen moet. Pijn in mijn heupen en benen....

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Hier ook last van gehad, totdat ik mn B12 liet meten en die was echt heel e ...
Ik had precies hetzelfde! Voor de zwangerschap geprikt was die toppie en nu was die 26... na 3 injecties al veel beter 🥰