6 Reacties

2 jaar geleden

Herken dit wel.. ons zoontje wordt ook bijna klokslag half 2 altijd huilend wakker.. maar slaapt daarin tegen wel verder in ons bed. Lijkt bij hem een soort van angst ofzo.. Smiddags probeert die met hetzelfde huiltje her voor elkaar te krijgen om niet te slapen maar hier geef ik niet aan toe.. soms is die wel half uur bezig met benen slaan ect maar laat hem mooi liggen. Hier is het ook al weken zo.. en voor deze weken sliep die altijd door ennwas ik enorm blij daar er nog een kleintje komt. Maja dat is nu over en over bijna 3 week uitgerekend😅 De ene dag is beter als het andere.. ik heb het opgegeven en zie vanzelf weer wanneer die besluit beter te gaan slapen. Zo altijd al gedaan. Hopelijk komt het snel goed!! Schijnt wel een fase te zijn rond 2 jarige leeftijd! Dus wie weet schijnt er licht aan eind vd tunnel voor ons🙈

2 jaar geleden

Revi heeft dit ook gehad. Gelukkig was het van korte duur (afkloppen). We hebben hem wel weer opnieuw moeten 'aanleren' om in zijn eigen bedje te liggen. Maar vanmorgen weer heerlijk uitgeslapen. Enige waardoor hij nu wakker wordt is een door gelekte luier 🙈

2 jaar geleden

Hier is dat ook even kort geweest. Toen weer een heel strak ritme aangegaan. Dus elke dag er om 7uur uit, op tijd naar bed (uiterlijk 20u) en als hij smiddags niet wil slapen heeft ie pech, hou toch vast aan 't ritme.

2 jaar geleden

Bij ons duurt die fase al een tijdje. Ik wilde ook vroeg opstaan en er weer een strakker ritme in brengen, maar omdat ons 2e kindje nu net 2 weken oud is, heb ik zelf alle mogelijkedlaap dringend nodig. Die van ons wordt rond 2 uur wakker en slaapt dan bij ons in bed verder. Maar het naar bed brengen is vooral een drama. Hij valt maar niet in slaap, hij wil het geloof ik wel, maar het lukt niet. Hopelijk is het inderdaad een fase en snel voorbij. Zal nog de "oei ik groei" sprongetjes bekijken.

2 jaar geleden

Reactie op Monique K

Bij ons duurt die fase al een tijdje. Ik wilde ook vroeg opstaan en er weer ...
Dat niet in slaap kunnen vallen is ook heel erg met onze peuter.

2 jaar geleden

Reactie op Thamar92

Hier is dat ook even kort geweest. Toen weer een heel strak ritme aangegaan ...
Bij ons is het snachts wakker worden en dan bij ons Max een uurtje verder slapen en dan klaar wakker. Deze nacht om 3h wakker en uiteindelijk om 5h moeten opstaan omdat het niet meer lukte in bed