22 Reacties

4 jaar geleden

Yes, ik weet het antwoord. Nieuwe speen nemen. Nummer 2. Hier hielp het direct!

4 jaar geleden

Ja hier ook! Mijn zoon is 13 weken en heeft net ook een hele onrustige periode. Fles wegduwen met zijn tong, hoofd schudden/wegdraaien en overal naar kijken. Ook zit hij vaak breed te lachen naar je ipv drinken. Hij drinkt soms met moeite 80 cc (kunstvoeding). Wij hebben ook van alles geprobeerd van houdingen tot prikkelarme omgeving. Per toeval kwamen wij erachter dat hij de fles graag op kamertemperatuur drinkt, dus niet op 37 graden. Het wordt nu wel weer langzaamaan iets beter moet ik zeggen. Wel blijven er 1-2 slechte flessen tussen zitten. S'nachts is hij nu aan het bijtanken (160-170 cc). Consultatiebureau gaf aan waarschijnlijk een fase/sprongetje.

4 jaar geleden

Het als een sprongetje zijn, even uitrekenen vanaf je uitgerekende datum. Sprong 2 is vanaf 7,5 week en sprong 3 vanaf 11,5 (maar die kan ook een week eerder of later beginnen). Als het geen sprongetje is, dan kan je speen fase 2 proberen. Maar gezien je aangeeft dat ze niet meer trek heeft de volgende voeding, klinkt het meer als een sprongetje😊

4 jaar geleden

Hadden wij ook idd en ook met nr 2 begonnen. Dat ging gelijk goed maar nu een week later heeft ze er weer wat last van. Zolang ze de minimale hoeveelheid drinkt per dag vind ik t wel goed. Als ze er last van heeft niet ik wat later de fles weer aan dan drinkt ze meestal de rest wel op. Het zijn gelukkig maar fases die nu met de darmrijping te malen heeft. Succes verder

4 jaar geleden

Hier is het ook weken drama geweest.. 60 cc kregen we er maar in en de plasluiers werden minder! Vaak bij ha geweest en nu eindelijk afspraak bij kinderarts! Was ook zelfde alleen zette hij het op het krijsen na wat cc.. en nu begint die wat meer te drinken ,( is altijd zo net als bij de tandarts ga je heen voor die vervelende kiespijn is die weg als je bij e tandarts zit.) .. is nog niet altijd zo dat die meer drinkt. Draait ook zijn hoofdje weg om vervolgens lekker op zijn vuistjes te gaan knagen heha. Ik denk dat het hier een sprongetje was/is.. of een koemelkallergie 1 van beiden hehe. Die van ons komt dan ook geregeld wel 10x op dag😱

4 jaar geleden

Hier ook zo!! Men meisje is nu 9weken oud. Ik denk haar sprongetje.. ik durf niet veranderen van speen want ze drinkt zo gulzig.. :s nu drinkt ze al 180ml dus als ze eigenlijk een beetje laat overstaan is dit niet zo erg hoop dat het snel voorbij gaat :)

4 jaar geleden

Mijn dochter van nu 9 weken weigert ook al ruim een week opeens de fles. In het begin pakte ze deze wel gewoon. Ik geef borstvoeding dus het is nu nog niet zo erg, maar wel met oppassen. Nou lees ik iets over speen 2, maar heeft die dan ook een andere vorm dan 1? Mijn dochter lijkt namelijk helemaal niet te weten wat ze met zo'n speen moet doen nu. We hebben dr. Brown

4 jaar geleden

Denk ook aan spruw. Kan er ook voor zorgen dat je kindje niet wil drinken

4 jaar geleden

Reactie op QGM

Yes, ik weet het antwoord. Nieuwe speen nemen. Nummer 2. Hier hielp het dir ...
Ik heb het net met nummer 2 geprobeerd en het ging veel beter. Hoop dat het blijft doorgaan zo. Bedankt voor de tip!

4 jaar geleden

Mijn dochter van nu 9 weken weigert ook al ruim een week opeens de fles. In ...
Vormen zijn het zelfde maar gaatje groter om uit te drinken. Bij vorig kindje van borstvoeding naar medelafles (zelfde.techniek als van de borst eten) en dan naar dr Brown om later naar de gewone avent over te gaan. Ging heel vlot zo. Initieel warme melk maar na een tijd idd gewoon kamertemperatuur. Met de 2e nu combo borstvoeding met avent natural. Ook heel goed! Speen nr 1 voor afgekolfd of lichte kunstvoeding zijn de kunstvoeding wel naar dikkere pap voor reflux aan het switchen daar speen 4 of 1 2 3 speen (variabele toevoer) nodig of ze moet er drie kwartier aan werken😂 hier weigert ze soms eten tout cours als ze krampjes heeft.

4 jaar geleden

Hier weigert onze dochter sinds twee weken de fles. Ik geef borstvoeding en tot ze tien weken was ging een flesje met afgekolfde melk prima. Een paar dagen niet gedaan en nu weigert ze de fles. Verschillende flessen geprobeerd, andere mensen, houdingen, tijden. Tot nu toe nog niets gevonden wat hielp. Iemand de gouden tip ?

4 jaar geleden

Reactie op MV1992

Hier weigert onze dochter sinds twee weken de fles. Ik geef borstvoeding en ...
Ik herken het helaas. Heb hier al eerder een bericht geplaatst dat dochterlief van 9 weken opeens de fles weigert. Ze is nu 12 weken en pakt hem gelukkig weer, maar wel met moeite. Het blijft een strijd. Ik heb op een gegeven moment echt alleen de fles aangeboden.. Als ze niet wilde dan kreeg ze geen eten. (Dit trouwens wel na een week steeds aanbieden en als ze niet wilde dan kreeg ze gewoon de borst). Echt even zielig, maar na ruim een uur pakte ze toen wel de fles. Nu doen we elke dag een flesje.. En nog steeds: weigeren is honger lijden. Hard, maar anders werkt het niet :(

4 jaar geleden

Reactie op MV1992

Hier weigert onze dochter sinds twee weken de fles. Ik geef borstvoeding en ...
Hier sinds 13 weken opeens hetzelfde. Het was krijsen vanaf het moment de speen de mond raakte. Nu ben ik al zover dat het speentje toch al in de mond mag maar ze weet precies niet dat ze ermee moet doen 🤷‍♀️ terwijl ze daarvoor elke week twee keer een oefenflesje kreeg ☺️ Ik bied de flesjes aan een uur na de borstvoeding. Dit op aanraden van de vroedvrouw dan hebben ze minder honger. Heb tot nu toe Avent gegeven. Morgen schakel ik na een week proberen met Avent over op Lansinoh. Ik hoop op een succes!

4 jaar geleden

Ik had de oproep ‘de gouden tip voor fles weigeren’ laatst geplaatst. Ik had ook een flesweigeraar bij 12 weken, maar nu drinkt ze weer uit de fles. Wij hebben van alles geprobeerd en dat is ook mijn tip. Kijk wat werkt. Bij ons lag het aan dat ze precies een andere houding wilt dan bij de bv. Advies van CB en lactatiekundige was om de fles door een ander te laten geven ivm verwarring. Wij zijn spelend begonnen op het speelkleed en dan even de fles introduceren en dat hebben we elke dag opgebouwd op hetzelfde tijdstip als routine. Dit hebben we geprobeerd - andere speen - andere fles - shirt van moeder om speen - speen versieren met aluminiumfolie - andere houdingen - direct na het slapen - in het donker - speen verwarmen - zelfde moment en manier - al spelend Ook belangrijk dat jezelf niet in de buurt bent. Ook heb ik haar sinds deze week naar oma gebracht en de flesvoeding aan haar overgelaten. Zij heeft steeds een beetje gegeven. In het begin steeds 50 cc en de 3e keer 110 cc. Waarschijnlijk heeft ze dan echt honger en weet ze dat ik er niet ben. Het is even gedoe en veel werk maar de aanhouder wint!! Succes Dit stuurde het CB naar mij door: https://www.centrumvoorborstvoeding.nl/voorlichting/mijn+baby+weigert+de+fles

4 jaar geleden

Hier nog een flesweigeraar. Op 1 mei dronk mevrouw (17 weken oud nu) nog prima uit de fles (gelukkig maar, want ik had een wijntje meer gedronken en daarom afgekolfde melk voor haar klaar staan), maar op 9 mei opeens niet meer. Ze verslikte zich, brulde het uit en sindsdien is er geen druppel meer uit een fles naar binnen gegaan. We hebben al vanalles geprobeerd en een vriendin die logopediste is heeft allerlei tips gegeven. Ik heb nu de Tommee Tippee Closer to Nature fles besteld, die komt morgen binnen. Ik hoop op een wonder. 2 juli start ze op de kinderopvang. Toen ik de situatie daar voorlegde reageerden ze redelijk kalm, dat het eigenlijk in hun ervaring bijna altijd wel goed komt bij kindjes die de fles weigeren, dus daar hoop ik dan maar op. Mijn man heeft het een week lang elke dag geprobeerd, zonder een verbetering te zien. Dus we hebben het nu maar even 2 dagen laten rusten, want inmiddels was het redelijk humeur bepalend voor ons allebei geworden. Succes aan iedereen en ik laat weten wat ik van de Tommee Tippee fles vind.

4 jaar geleden

Hier nog een flesweigeraar. Op 1 mei dronk mevrouw (17 weken oud nu) nog pr ...
Bij mij raadde ze de Tommee Tippee fles ook aan. Helaas heeft de fles bij ons niet gewerkt :(.

4 jaar geleden

Hoe gaat het met de rest? Bij ons is het nu zo dat ze overdag vrij weinig drinkt uit de flesjes en als ze dan thuis is van de opvang, in de middag, om het uur wat wilt drinken. In de nacht ook nog twee keer...

4 jaar geleden

Reactie op MV1992

Bij mij raadde ze de Tommee Tippee fles ook aan. Helaas heeft de fles bij o ...
Tommee Tippee werkte hier ook niet. Lansinoh flesjes zijn hier een succes.

4 jaar geleden

Hier na een maand oefenen ook nog geen succes. Donderdag dronk ze opeens 40 ml, ik was super blij en gisteren was ze het precies al weer verleerd 🤷‍♀️ begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden nu 😫

4 jaar geleden

Ik heb contact gehad met een preverbale logopediste. Ze zei als uw kindje gedronken heeft aan de fles het meestal een kwestie van een bewuste weigering. In ons geval was dit begonnen met het aanbieden van kv ipv bv. Ze heeft meegekeken en zag dat ze wel de juiste mondmotoriek had dus dat ze het wel moest kunnen. Wij kregen de tip om even van ons hart een steen te maken en 1x dag even alleen de fles aan te bieden en mama het huis uit. De fles te gebruiken die ze altijd genomen heeft en deze consequent op dezelfde plaats op hetzelfde tijdstip aan te bieden en altijd door dezelfde persoon! Na een maand proberen op rustige momenten blijkt dat onze meid alleen de fles wil als ze echt honger heeft! Toch weer een stap in de goede richting ze heeft nu al drie dagen een flesje uit bij papa! Hopelijk komen de er zo wel en hebben jullie wat aan deze tips ☺️